...ezek a most már 15 éves gépek mennyire vannak még vállalható állapotban? ..
Szia!
kb annyira mint egy E12 Corolla
A német (!) kollégám megdöbbent mennyire újszerű. SZVSZ az IS200 kilóg a tipikus Lexusok közül és inkább egy felextrázott Toyota ami az idősödő példányoknál inkább előny mint hátrány.
Nem vagyok Lexus szerelő, csak a saját autómmal kapcsolatos tapasztalataimat tudom leírni 3,5 év és 35 ezer km után. Az autóban most 185 ezer van.
Mielőtt megvettem volna, én is próbáltam infot gyűjteni. Gyakorlatilag egy típushibája van, a gyári hifi sok autóban tönkremegy és nagyon drága a javítása. Nekem is egy utólag berakott JVC van benne - az SD kártya + USB + Bluetooth simán kárpótolja a gyári kazettás cucc hiányát.
Ezenkívűl nálam az alábbi hibák voltak:
-rozsdás volt a hátsó féktárcsa, pumpált a kézifék. Egy komplett tárcsa + betét + karmanytyú csere elől-hátul lett a vége - kb 170 ezer Ft volt az anyagköltség főleg utángyártott alkatrészekkel.
-a fényszóró mattulni kezdett - ezt felpolíroztattam
-az alját műanyag burkolat takarja, itt pár elem repedése / törése miatt a burkolat lógott, lebegett amíg a műanyagos meg nem hegesztette.
-a kulcs háza törött volt (asszem ez is jellegzetes Toyota baj), eBayen vettem nyers kulcsot, az elektronika meg átrakható
-a fűtés szervomotorja szeret elromlani. A feladatát ellátja, de az adott pozícióban folyamatosan mozog. Ha csend van a kocsiban akkor tűnik fel, mintha egy egér lenne a műszerfalban
Mindenképp próbálj ki több autót is, ha lehet kezdj a szélsőségekkel és nézz meg gyönyörű túlárazott és olcsó lefingott darabokat is. Utána jobban el tudod helyezni a kiszemelt példányt.
Ha játszani is szeretnél vele, akkor sperrdiffiset vegyél - itt leírják, hogyan állapítható meg mivel szerelték:
http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/topic/32386-differential-codes-for-rs200/A gyári sport csomag (pedál / kormány / ültetés / sötét ablak...) nem tartalmaz mindig sperrdiffit is.
Sok sikert a kereséshez.