Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 91246 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #240 Dátum: 2011.04.19 20:34:13 »
Húúúúú, ez nagyon ütős. Szó szerint.  :eek:
music     

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #241 Dátum: 2011.05.31 15:29:21 »
Úgy gondolom ezt a kis óvatosságra intést meg kell osztanom hogy ne merüljön nagyon figyelmetlenségbe:



A motorosok és utasaik baleseti kockázata átlag feletti, mivel őket nem védik a közvetlen sérüléstől a gépkocsikban jellemző biztonsági megoldások, mint pl. karosszéria, biztonsági öv. Európában egy motorkerékpáros halálozási kockázata átlagosan 18-szor nagyobb, mint egy autóvezetőnek!
 
Mire ügyeljünk motorosként?

 

    Fontos, hogy a téli pihenőt követően alapos műszaki átvizsgálásnak vessük alá a motorkerékpárt, mielőtt újra nyeregbe ülünk.
    Hosszú kihagyás után óvatosan kezdjük a motorozást, idő kell, míg ismét "megszokjuk" a járművet.
    Vegyük figyelembe az útviszonyokat, a gumik tapadása csak a nyári melegben megfelelő.
    Ne cikázzunk az autók között - az autósok többsége nincs felkészülve a villámgyors motorosok keresésére a visszapillantó tükörben.

 
Mit tehetünk autósként?
 

    Próbáljuk türelemmel viselni a motorosok esetleges kihágásait, azokat semmiképpen se akarjuk megtorolni, mert a két jármű közötti méretkülönbségből adódóan annak tragikus kimenetele lehet.
    Városi dugóban a balesetmegelőzés érdekében legyünk előzékenyek az autósorok közé guruló robogósokkal.
    Közúton - főleg a tavaszi - nyári időszakban - számoljunk a motorosok hirtelen felbukkanásával, ha egy elhalad mellettünk, várhatóan követi még néhány útitárs.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #242 Dátum: 2011.05.31 15:36:28 »
Én tavaly nyáron Pestre tartva a 30as úton bagi elágazónál láttam egy motoros balesetet és míg élek nem feledem....

Nem kell annál rosszabb ha egy hozzátartozód egy balesetben megy el vagy részesévé válik és te érsz oda a helyszínre először mikor még a mentők sincsenek ott és látod hogy a sofőr magatehetetlenül, vérben, sokk hatása alatt csak ül az autóban és azt várod mikor érnek már végre oda a mentők és ne legyen komoly baj.
Inkább kétszer gondoljuk át, hogy hol előzünk, Nagyfaterom mondásával: "Lassan jársz tovább élsz!"
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #243 Dátum: 2011.06.12 22:33:40 »
Rendhagyó törésteszt ...

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #244 Dátum: 2012.01.16 21:53:30 »
Autó vs. vaddisznó...



Tanulságos abból a szempontból is, hogy hogyan végződik a kitérési manőver ESP-vel, illetve nélküle.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #245 Dátum: 2012.01.16 21:55:23 »
Autó vs. vaddisznó...

Igen, ezt láttam annak idején, amikor megjelent. Nagyon durva! Az a durva, hogy a vadgázolás sokszor kivédhetetlen.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #246 Dátum: 2012.01.16 22:22:15 »
Igen, ezt láttam annak idején, amikor megjelent. Nagyon durva! Az a durva, hogy a vadgázolás sokszor kivédhetetlen.
Az biztos. Nekem sem volt esélyem még reagálni sem, mikor anno elütöttem az őzet  ::) ... Elémugrott a bokrok mögül, csatt.

Amúgy ennek az egésznek a lényege, hogy még a vaddisznót is jobb elütni, mint megpróbálni kikerülni. Mert ha ott van épp egy szembejövő kocsi (a videóban ezt szimbolizálja az a világoskék izé), akkor nagy baj van.

A videóban amúgy 80-al mentek az autók.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #247 Dátum: 2012.01.22 07:56:39 »
kb 3 hét után rájöttem h van az autómban ABS.. [rohog]
hirdetésben nem volt, eladó nem mondta, gyújtás ráadáskor eléggé sok ikon ég, én nem is figyeltem.. :cry:

vmikor kipróbálnám nedves uton vagy hóban. havas uton  érdemes gépészkedni vele?
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.22 08:16:02 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #248 Dátum: 2012.01.22 12:33:35 »
vmikor kipróbálnám nedves uton vagy hóban. havas uton  érdemes gépészkedni vele?
Asszem havas úton pont hosszabb vele a fékút, de legalább irányítható marad az autó. Sima száraz úton is ki tudod próbálni, csak egy padlófék kell hozzá.  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #249 Dátum: 2012.01.22 13:21:31 »
Asszem havas úton pont hosszabb vele a fékút, de legalább irányítható marad az autó. Sima száraz úton is ki tudod próbálni, csak egy padlófék kell hozzá.  ;)
Már megint ez  ::) ... Csak MÉLY hóban lehet vele hosszabb a fékút. Egyszer próbáljatok már ki egy jó (!) téli gumival ellátott kocsit, letaposott/nem túl mély havon, ABS-el - utána mondjátok, hogy hosszabb vele a fékút.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #250 Dátum: 2012.01.22 13:22:38 »
kb 3 hét után rájöttem h van az autómban ABS.. [rohog]
hirdetésben nem volt, eladó nem mondta, gyújtás ráadáskor eléggé sok ikon ég, én nem is figyeltem.. :cry:

vmikor kipróbálnám nedves uton vagy hóban. havas uton  érdemes gépészkedni vele?
Érdemes hát, hogy megszokd a működését, mert kezdetben elég fura. És a gumik kímélése érdekében tényleg legalább vizes úton csináld.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #251 Dátum: 2012.01.22 21:52:30 »
vmikor kipróbálnám nedves uton vagy hóban. havas uton  érdemes gépészkedni vele?

Én pl nagyon szeretem. Csúszós, havas úton, nem agyalok ha fékezni kell akkor fékezek erősen és az ABS megoldja.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #252 Dátum: 2012.01.22 22:03:37 »
Már megint ez  ::) ... Csak MÉLY hóban lehet vele hosszabb a fékút. Egyszer próbáljatok már ki egy jó (!) téli gumival ellátott kocsit, letaposott/nem túl mély havon, ABS-el - utána mondjátok, hogy hosszabb vele a fékút.



Igaz!
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.23 00:02:08 írta music »

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #253 Dátum: 2012.03.01 09:49:01 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #254 Dátum: 2012.03.01 13:37:18 »
Én pl nagyon szeretem. Csúszós, havas úton, nem agyalok ha fékezni kell akkor fékezek erősen és az ABS megoldja.

Nem mindig igaz. Én pl. nem szeretem.  :hug:  Mármint az ABS-t, de elismerem, hogy hasznos dolog.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.