offday:
Próbáld ki, ha gondolod.
Elvileg hajtókarcsapágyat nem olyan komoly művelet cserélni. Ha már tudod, melyik gáz, az olajat le kell engedni. Van egy öntvény a motor és a váltó között, azt le kell venni, aztán az olajteknőt (ezen még van egy tömlő, az olajhűtőből jön). Így már hozzáférsz. 14-es 12 ágú dugókulcs kell hozzá, ha jól emlékszem még. Aztán mérni kell, de ilyent még nem csináltam, talán b.c. már igen. Nálam is van kopás, de hagytam ahogy volt, szép hangja van a motornak. Ha megvan, milyen kell, akkor már csak pozícióhelyesen be kell rakni. A visszahúzásnál a Haynes amit ír, aszerint csináld. Olajteknő tömítés nincs, pasztázni kell okosan.
Minden vissza, olaj bele, kész
Ha lennt van a hajtókar, akkor meg tudod mozgatni, hogy kotyog-e a csapszegnél.
Vége a 4 napos monstre szerelésnek, egy órája hazajöttem az autóval.
Részeredmények: szíjak (generátor, klíma) kicserélve - meg is szűnt a nyüszögés; nagyon sz*r volt mindkettő. QH szíjak 3600-ból megvolt mindkettő.
Hűtőfolyadék lecserélve, -28¤C-ra keverve. Aluprotect. 2200-összesen, és még maradt egy liter tartalék. Jöhet a fagy.
A kipufogó leömlő alsó kúpos-rugós csatlakozásának szétszedése, kitakarítása, zsirral összerakása; megszűnt az induláskor jelentkező nyekegés.
Mondjuk a 2900/min fordulaton jelentkező rezonancia ugyanúgy megvan, de hát tudjuk már rég, hogy ez tipushiba. Majd kap egy flexicsövet. Ha megérdemli
Vezérműszíj feszesség, illetve annak hiánya elhárítva, fura járás, "szelephang" - nevezzük 1-es hangnak - megszűnése. (Öröm é bódottá
) Régi történet, de hálisten' vége.
Valószínűleg ez volt az a zaj, ami az olajcserekor anno kijött, de most már nincs. Olyan szépen jár a motor alapjáraton, hogy komoly késztetést érzek csókot lehelni a szelepfedélre addig, amíg egy gázfröccsel oda nem húzok a fojtószelepnek.
Na ekkor jön a feketeleves; és itt világosulok meg, hogy eddig nem egy, hanem két rendellenes zaj volt eddig a motorban, de hát ugye az ember annak tulajdonít nagyobb jelentőséget amit előbb hall. Mivel a vezérlés rendbetételével már selymes lett az alapjárat, így előtérbe került az utóbbi napokban oly sokszor említett "kattogás".
Szeretném ha a (emlékeztek még?!) belinkelt Celica videót elfelejtenétek, mert az az "1-es hang" volt, annak vége!
Most már csak a "2-es" van jelen, ami gázfröccsre lepörgéskor, váltáskor, illetve motorfék üzemben muzsikál olyan szinten, hogy az utastérben is határozottan hallható.
Az OFF Civic-es videó alapján járó motornál lehúzgáltam egymás után a gyertyapipákat, de a hang ugyanúgy megmaradt. (gázfröccsel teszteltem sorra)
Ezután (már kissé feszült idegi állapotban) széthúztam az injektorok csatlakozóit egymás után - szintén tesztelve - ugyanúgy kerepelt 3 hengerrel is minden esetben.
Mentségemre legyen, hogy fogy a türelmem, és egyébként előzőleg a "fa fonendoszkóp"-ot a befecskendezőkre téve változó intenzitású (szóval egyik halkabb, másik hangosabb), de elég határozott kerepelést hallottam.
Na de kibírta a tesztet, minden megy szépen, pöccre indul - leáll, a rendszer semmi kárt nem szenvedett.
Hazafelé út: van egy szép nagy emelkedő a város végén, vissza 3, 5000-ig padló és a többi; húz ahogy kell, 140-nel úgy suhantunk felfelé, hogy öröm volt nézni addig amig be nem értem a faluba (elnézést, község
) ahol a 40-et 3.ban tartottam és próbálgattam a motorféket.
Olyan érzésem van mintha ezt a kerepelést valami szabályozná.
Az a baj, hogy fogalmam sincs a benzinellátó rendszer működéséről, kivéve azt, hogy motorféknél 1500-as fordulat körül beavatkozik a lefulladás elkerülése érdekében. (?)
Na, kb. eddig kerepel motorféken, utána érezni, hogy ránt enyhén - valami beavatkozik - és innentől már az alapjárati rendszer él a maga csóklehelős gyönyörű sima járásával.
Pici (tényleg nagyon kevés) gázadással szintén el lehet tüntetni a zajt.
Tehát 3. fokozat 40 km/h motorfék = "krrrrrrrr"
Pici gáz = mennyei manna
...na erre varrjunk gombot!