Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681118 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7710 Dátum: 2012.11.18 16:27:08 »
offday:
A PCV szelepnek egyik irányban kb. zárnia kell, a másik irányban kb. teljesen nyitnia.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7711 Dátum: 2012.11.18 16:42:44 »
offday:
A PCV szelepnek egyik irányban kb. zárnia kell, a másik irányban kb. teljesen nyitnia.
Oké köszi, utánanéztem előtte. http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/elmelet.html
üdv, offday

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7712 Dátum: 2012.11.18 17:07:30 »
...
Meghallgattam aknából is a kartert; nem tudom ha esetleg hajtókaros akkor határozottan onnan jönne a hang? Mert nem onnan hallom.
Igazából ez a legnagyobb baj, hogy nem találom a pontos helyét.
Hidegen - melegen ugyanúgy hallani, nem változik.

Akárhány videót néztem eddig hajtókaros autókról azok kattogtak az indítás pillanatától. Vagy az már a végstádium?
Hajtókarcsapágyat egyébként hogyan tudok ellenőrizni, és mi a tűrés?

Esetleg ilyen gyertyapipa lehúzós módszer? Bár nekem kissé pörgetni kéne, hogy legyen hang. :?:

üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7713 Dátum: 2012.11.18 17:23:00 »
A gyújtáson nem láttam semmi rendelleneset, a szívóoldalon is minden rendben. Megnéztem a PCV szelepet az is működik és csőben sincs dugulás.
A kipufogórendszer rendben a gyújtást pedig - egyenlőre strobi hiányában - oda tettem vissza ahol volt.
A légszűrő szinte új, a hajtóműolaj most nem ugrik be, de Haynes által előírt viszkozitású fullsynt Castrol.
E
Meghallgattam aknából is a kartert; nem tudom ha esetleg hajtókaros akkor határozottan onnan jönne a hang? Mert nem onnan hallom.
Igazából ez a legnagyobb baj, hogy nem találom a pontos helyét.
Hidegen - melegen ugyanúgy hallani, nem változik.

Akárhány videót néztem eddig hajtókaros autókról azok kattogtak az indítás pillanatától. Vagy az már a végstádium?
Hajtókarcsapágyat egyébként hogyan tudok ellenőrizni, és mi a tűrés?

Nem tudom mi a pontos eljárás, de szemre is látszik ha rosszul kopott a csapágy, + a főtengelycsapot lehet mikrométerrel mérni.
A dugattyúcsapszeg is lehet, az hasonló hangot ad! Hallottam már Carinán ilyet, el volt hanyagolva az a motor, de ott csak hidegen, melegen halkult!

Esetleg ilyen gyertyapipa lehúzós módszer? Bár nekem kissé pörgetni kéne, hogy legyen hang. :?:



Ezt kipróbálnám egy jól szigetelő kesztyűben!!!
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.18 17:30:33 írta kamikaze »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7714 Dátum: 2012.11.18 21:15:34 »
kettős tömegű lendkerék modern dízelekben van csak!!!
Megjegyzem nem toyota szerelő volt, "csak egy autószerelő". De lehet ő is betudta volna állítani a hidrotőkét a corollámban. :banging:
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7715 Dátum: 2012.11.18 22:01:55 »
Megjegyzem nem toyota szerelő volt, "csak egy autószerelő". De lehet ő is betudta volna állítani a hidrotőkét a corollámban. :banging:
Amiben gondolom szintén nincsen hidrotőke  :D
Egyébként Öcsém Nexiájában meg az van. Állítani nem lehet őket, maximum kipucolni, de az sem életbiztosítás.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7716 Dátum: 2012.11.18 22:09:03 »
offday:
Próbáld ki, ha gondolod.
Elvileg hajtókarcsapágyat nem olyan komoly művelet cserélni. Ha már tudod, melyik gáz, az olajat le kell engedni. Van egy öntvény a motor és a váltó között, azt le kell venni, aztán az olajteknőt (ezen még van egy tömlő, az olajhűtőből jön). Így már hozzáférsz. 14-es 12 ágú dugókulcs kell hozzá, ha jól emlékszem még. Aztán mérni kell, de ilyent még nem csináltam, talán b.c. már igen. Nálam is van kopás, de hagytam ahogy volt, szép hangja van a motornak. Ha megvan, milyen kell, akkor már csak pozícióhelyesen be kell rakni. A visszahúzásnál a Haynes amit ír, aszerint csináld. Olajteknő tömítés nincs, pasztázni kell okosan.
Minden vissza, olaj bele, kész :)
Ha lennt van a hajtókar, akkor meg tudod mozgatni, hogy kotyog-e a csapszegnél.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7717 Dátum: 2012.11.19 00:03:42 »
offday:
Próbáld ki, ha gondolod.
Elvileg hajtókarcsapágyat nem olyan komoly művelet cserélni. Ha már tudod, melyik gáz, az olajat le kell engedni. Van egy öntvény a motor és a váltó között, azt le kell venni, aztán az olajteknőt (ezen még van egy tömlő, az olajhűtőből jön). Így már hozzáférsz. 14-es 12 ágú dugókulcs kell hozzá, ha jól emlékszem még. Aztán mérni kell, de ilyent még nem csináltam, talán b.c. már igen. Nálam is van kopás, de hagytam ahogy volt, szép hangja van a motornak. Ha megvan, milyen kell, akkor már csak pozícióhelyesen be kell rakni. A visszahúzásnál a Haynes amit ír, aszerint csináld. Olajteknő tömítés nincs, pasztázni kell okosan.
Minden vissza, olaj bele, kész :)
Ha lennt van a hajtókar, akkor meg tudod mozgatni, hogy kotyog-e a csapszegnél.
Vége a 4 napos monstre szerelésnek, egy órája hazajöttem az autóval.
Részeredmények: szíjak (generátor, klíma) kicserélve - meg is szűnt a nyüszögés; nagyon sz*r volt mindkettő. QH szíjak 3600-ból megvolt mindkettő.
Hűtőfolyadék lecserélve, -28¤C-ra keverve. Aluprotect. 2200-összesen, és még maradt egy liter tartalék. Jöhet a fagy.
A kipufogó leömlő alsó kúpos-rugós csatlakozásának szétszedése, kitakarítása, zsirral összerakása; megszűnt az induláskor jelentkező nyekegés.
Mondjuk a 2900/min fordulaton jelentkező rezonancia ugyanúgy megvan, de hát tudjuk már rég, hogy ez tipushiba. Majd kap egy flexicsövet. Ha megérdemli :)
Vezérműszíj feszesség, illetve annak hiánya elhárítva, fura járás, "szelephang" - nevezzük 1-es hangnak - megszűnése. (Öröm é bódottá  :D) Régi történet, de hálisten' vége.
Valószínűleg ez volt az a zaj, ami az olajcserekor anno kijött, de most már nincs. Olyan szépen jár a motor alapjáraton, hogy komoly késztetést érzek csókot lehelni a szelepfedélre addig, amíg egy gázfröccsel oda nem húzok a fojtószelepnek.  :wacko:
Na ekkor jön a feketeleves; és itt világosulok meg, hogy eddig nem egy, hanem két rendellenes zaj volt eddig a motorban, de hát ugye az ember annak tulajdonít nagyobb jelentőséget amit előbb hall. Mivel a vezérlés rendbetételével már selymes lett az alapjárat, így előtérbe került az utóbbi napokban oly sokszor említett "kattogás".
Szeretném ha a (emlékeztek még?!) belinkelt Celica videót elfelejtenétek, mert az az "1-es hang" volt, annak vége!
Most már csak a "2-es" van jelen, ami gázfröccsre lepörgéskor, váltáskor, illetve motorfék üzemben muzsikál olyan szinten, hogy az utastérben is határozottan hallható.
Az OFF Civic-es videó alapján járó motornál lehúzgáltam egymás után a gyertyapipákat, de a hang ugyanúgy megmaradt. (gázfröccsel teszteltem sorra)
Ezután (már kissé feszült idegi állapotban) széthúztam az injektorok csatlakozóit egymás után - szintén tesztelve - ugyanúgy kerepelt 3 hengerrel is minden esetben.  :wacko:
Mentségemre legyen, hogy fogy a türelmem, és egyébként előzőleg a "fa fonendoszkóp"-ot a befecskendezőkre téve változó intenzitású (szóval egyik halkabb, másik hangosabb), de elég határozott kerepelést hallottam.
Na de kibírta a tesztet, minden megy szépen, pöccre indul - leáll, a rendszer semmi kárt nem szenvedett.
Hazafelé út: van egy szép nagy emelkedő a város végén, vissza 3, 5000-ig padló és a többi; húz ahogy kell, 140-nel úgy suhantunk felfelé, hogy öröm volt nézni addig amig be nem értem a faluba (elnézést, község :)) ahol a 40-et 3.ban tartottam és próbálgattam a motorféket.
Olyan érzésem van mintha ezt a kerepelést valami szabályozná.
Az a baj, hogy fogalmam sincs a benzinellátó rendszer működéséről, kivéve azt, hogy motorféknél 1500-as fordulat körül beavatkozik a lefulladás elkerülése érdekében. (?)
Na, kb. eddig kerepel motorféken, utána érezni, hogy ránt enyhén - valami beavatkozik - és innentől már az alapjárati rendszer él a maga csóklehelős gyönyörű sima járásával.
Pici (tényleg nagyon kevés) gázadással szintén el lehet tüntetni a zajt.
Tehát 3. fokozat 40 km/h motorfék = "krrrrrrrr"
Pici gáz = mennyei manna :)
...na erre varrjunk gombot!
üdv, offday

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7718 Dátum: 2012.11.19 04:41:36 »
menni kellene vele min. 20 km-t
utána visszatérünk rá
Sziasztok, koszi megegyszer a tanacsokat. 50 km megtetele utan ujra megneztem a fordulatszamot, eltunt az aksi csere utani magas alapjarati fordulat, visszaallt szepen 850 rpm korulire.
Lehettem volna halasz ...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7719 Dátum: 2012.11.19 05:12:40 »
tomahawk!
 ;)


offday!

Nem kopogás lesz véletlenül az a zaj?  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7720 Dátum: 2012.11.19 08:39:48 »
Sziasztok, koszi megegyszer a tanacsokat. 50 km megtetele utan ujra megneztem a fordulatszamot, eltunt az aksi csere utani magas alapjarati fordulat, visszaallt szepen 850 rpm korulire.
Szuper, nem is gondoltam, hogy ilyen különbségek lesznek Carina és Carina között  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7721 Dátum: 2012.11.19 08:40:55 »
offday:
azt az előgyújtást nézzétek meg már szerintem, egyre inkább arra gondolok, hogy ott a baj. Szerintem kamikaze is erre jutott, nem?
Ha rendesen beállítottátok, és még mindig van, akkor majd még agyalhatunk rajta.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.19 09:00:04 írta vd1234 »

Tripton

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7722 Dátum: 2012.11.19 12:14:27 »
Ave Toyota Guruk !

Toyota Carina II. ben hol találom azt a biztosíték táblát amelyiken a féklámpák biztosítékai cserélhetőek?
(elég régen megvan a kis Toyotám, soha nem kellett biztosítékot cserélnem!! , de most kifogtam egy f :censored: s zárlatos utánfutót ..és a féklámpáim azóta nem működnek..)




offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7723 Dátum: 2012.11.19 12:55:41 »
...azt az előgyújtást nézzétek meg már...
Rendben, jogos. :yes:
Én is kíváncsi vagyok az értékre. Azért húztam a dolgot mert eddig nem volt járóképes az autó.
A napokban keresek egy szerelőt akinek van stroboszkópja.

Nem tudom az okozhat e gondot, hogy a rotor(?) 19102-es a képen - felülete/éle kissé be van égve. Van jelentősége?



Tehát akkor a beállítás menete: E1 és TE1 összezár, és utána lehet állítani 10 fokra. Ezt majd azért közlöm mindenek előtt.
A műszer jelkábelét pedig az 1-es henger (vezérlés felőli) gyertyakábelére csípteti majd a mester. Denso gyújtás.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.19 13:06:55 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7724 Dátum: 2012.11.19 13:15:16 »
Rendben, jogos. :yes:
Én is kíváncsi vagyok az értékre. Azért húztam a dolgot mert eddig nem volt járóképes az autó.
A napokban keresek egy szerelőt akinek van stroboszkópja.

Nem tudom az okozhat e gondot, hogy a rotor(?) 19102-es a képen - felülete/éle kissé be van égve. Van jelentősége?

Tehát akkor a beállítás menete: E1 és TE1 összezár, és utána lehet állítani 10 fokra. Ezt majd azért közlöm mindenek előtt.
A műszer jelkábelét pedig az 1-es henger (vezérlés felőli) gyertyakábelére csípteti majd a mester. Denso gyújtás.
A kis beégés annyira nem, hanem pl. az elfáradt szigetelés, szétporladt pólusok (vagy rotorvég) illetve fémpor az elosztófedélben, repedt elosztófedél.
A motor üzemmeleg kell legyen a beállításkor. Elvileg a motorháztetőn kell legyen a matrica, hogy a diagnosztikai csatlakozóban mit kell rövidre zárni, rajzzal. Másképp is jár a motor akkor  :yes:
Kíváncsi vagyok, hol áll most a gyújtásod... :hmmmm: