Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681142 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7260 Dátum: 2012.08.16 21:05:00 »
Én meg a végét  :wacko:
Mennyi olajad fogy?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7261 Dátum: 2012.08.16 21:12:35 »
felülről úgy tűnt, hogy foszlik a tömítés, de amikor szétszedtem, beljebb semmi baja sem volt.

Nekem is foszladozik és az egyes hengernél kis pára látszik. Neked volt? Mondjuk 12E-ret nem adok érte  :nono:.
Megvettem a két rezgéscsillapitót is a Toyotánál, a fékre, 3145 Ft.  :cry:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7262 Dátum: 2012.08.16 21:26:45 »
Mennyi olajad fogy?

Úgy figyeltem meg, hogy kb. 3500-4000km-en megy el 1 liter 5w40-ből. Múltkor jöttek mögöttem és kékes füst jött ki gyorsításkor. Neked milyen füst jött ki kipufogón még felújítás előtt?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7263 Dátum: 2012.08.16 21:27:28 »
Nekem is foszladozik és az egyes hengernél kis pára látszik.
Nekem is van pára, de csak az alsó tömítésnél, igy csak oda vettem tömítést. Ez kb 4000 pénz.
A kipufogóhoz is vettem rugós csavart, a katalizátor elé ahol van az a 4 csavar rugós alátéttel, ez 4 igy kompletten 5000Ft. De legalább gyári cucc lesz benne. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7264 Dátum: 2012.08.16 21:28:08 »
Nekem is foszladozik és az egyes hengernél kis pára látszik. Neked volt? Mondjuk 12E-ret nem adok érte  :nono:.
Megvettem a két rezgéscsillapitót is a Toyotánál, a fékre, 3145 Ft.  :cry:
Nálam nem láttam szivárgásnak nyomát sem. Ha csak az alsókat veszed, az tényleg ezer-egykétszáz/darab, tehát 5000 körül lehet a 4. De ahogy rokafiu77 mondja, még olcsóbb.
Azért vettem komplett mindent, mert pl. ha a rezgéscsillapító lapul, akkor nem nyomja rá eléggé az alsó tömítésre az injektort. De lehet, hogy az új még vékonyabb volt, mint az eredeti...
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.16 21:29:55 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7265 Dátum: 2012.08.16 21:32:04 »
Szerintem zöld!  :lol:

Na komolyra fordítva a kipufogón távozó gáz színe is árulkodó lehet.

Ha fekete a füst, az elégetlen üzemanyagra utal, dús keverékkel.
A fehér füst vizet jelent az égési folymatban, ugye gőz.
A kék szín elégett olajat.
Ezek keveredhetnek is a hiba okától függően..

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7266 Dátum: 2012.08.16 21:33:24 »
Én mindent úgy raktam vissza ahogy kivettem. Egy kis szilikonzsírt kapott minden tömítő felület hogy könnyen összecsússzon és tömít is. Nem volt gond vele. Féktisztítóval lepróbáltam nem volt fals beszívás sehol.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7267 Dátum: 2012.08.16 21:40:09 »
Úgy figyeltem meg, hogy kb. 3500-4000km-en megy el 1 liter 5w40-ből. Múltkor jöttek mögöttem és kékes füst jött ki gyorsításkor. Neked milyen füst jött ki kipufogón még felújítás előtt?
Én alapjáraton láttam, hogy füstölt a vége felé, nem volt az se kék, se fekete, amolyan szürkésbarna volt, de elég büdös volt, amióta nálam van.
Most olyan "normális" szaga van, az a bűz eltűnt belőle. Viszont egy 35km-es út során simán teleköpködte korommal a hátulját, ami most szintén nincsen hála Istennek. Volt, hogy hirtelen odaléptem neki, és a tükörből láttam a füstöt  :surrender:
Kékes füstöt akkor véltem látni, amikor műszakin pörgették viszonylag sokat. De Öcsém volt, hogy jött mögöttem, ő sem mondott kék színt, 1liter/1000km fölött...lehet azért, mert már el sem tudott égni az olaj, hogy kékes színt adjon  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.16 21:42:47 írta vd1234 »

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7268 Dátum: 2012.08.16 21:54:14 »
Lehet szelepszár szimmering cserével javulna a dolog, de hallgatok a tapasztaltabbakra, elfogadom a tényt és ha rosszabbodik a helyzet meggyűrűztetem én is. Igazából az elég megnyugtató, hogy ilyen sok olajevős 4AFE van, de még senki nem panaszkodott volna, hogy a katalizátor gallyra ment emiatt.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7269 Dátum: 2012.08.16 21:56:48 »
Nektek mennyi km van benne? Nekem 228e és elég lesz a 4liter a 10000 km-re 10w40-ből.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7270 Dátum: 2012.08.16 22:04:39 »
Nektek mennyi km van benne? Nekem 228e és elég lesz a 4liter a 10000 km-re 10w40-ből.

Nekem az eredeti óra szerint 160E.  ;)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7271 Dátum: 2012.08.16 22:09:10 »
Nekem 184ezret mutat, én még egy kör 5W40-et (5liter) berendeltem már, gondolkodom rajta, hogy utána visszaváltok 10W40-re, még nem tudom, majd elválik. Abból nekem is épp elég volt a 4 liter. Most kell pluszba vagy 2 liter.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7272 Dátum: 2012.08.16 22:13:56 »
Na akkor maradok a 10w40-nél. Most kipróbálom az eneost.
Netferry!
A küszöbön tudtál valamit kezdeni a pici rozsdával?
EZT a szert ajánlottam a talin.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7273 Dátum: 2012.08.16 22:23:55 »
Még nem tudtam foglalkozni vele, pedig nagyon kellene már. Még tél előtt jó lenne az összes rozsdafoltot eltüntetni. Köszi az emlékeztetőt, jó a cucc el is mentettem a linket. Festéket kellene még beszerezni valahol ugyanezt a színt. Elvileg akkor, ahogy írják egyből lehet rá festeni?

Egyébként nem tudom, hogy a rákba rozsdás ott, másnál nem láttam ilyet.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7274 Dátum: 2012.08.16 22:33:22 »
Nekem most lesz 316.000 km.
Igazából üzemmeleg állapotban gyakorlatilag nincs viszkozitásbeli különbség a 10w40 és az 5w40 között, vagyis melegen nem ehet(ne) többet utóbbiból sem. A "gond" ott van, hogy hidegen "folyékonyabb" az 5w40, tehát a plusz fogyás a 10w40-hez inkább hidegen történhet meg. Az 5w40-et viszont hamarabb felkapja a szivattyú, gyorsabban végigér a csatornákon az olaj. Nekem féltető alatt áll a kocsi, ennyit megér, hogy hidegben jobb kenése legyen a motornak  :yes:
Plusz két liter egy csereperiódusban nekem elmenne, vesz az ember egy 5l-es kannával, aztán ennyi  ;) A gond ott van, amikor már egy plusz kanna sem elég  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.16 22:36:09 írta vd1234 »