Köszönöm a segítő készséged...
jövőhéten nálam lesz és megírom a tapasztalataimat.
remélem nem lesz kérdésem,mert akkor minden rendben van!
Rákerestem a Novoth szervizre és szimpatikus meg közel is van. Szerintem én is oda viszem,ha ne adja isten hasonló gondokkal kell szembe néznem.
Megkérdezhetem mennyi volt a lánc cserével együtt a tisztítás saccperkb??
Köszi!
Kárcsi!
Erre én is kíváncsi lennék...
Mivel egy nagyon elismert diagnosztikai guru a srác, ezért nem ő a legolcsóbb az biztos. Sőt!
Ez a hiba tényleges feltárása után egy "egyszerű" autószerelési művelet (hengerfej le, tisztítás, hengerfej részleges, vagy teljes felújítása, esetleg lánc csere, összeszerelés). Ebben sem ő lesz a legolcsóbb rezsióradíjú, viszont ő egy kifejezetten erre a közvetlen befecskendezős kokszolódásra (is) specializálta magát, szóval mondjuk úgy, hogy a kisujjában van a művelet.
A koksz letakarításának látszólagos könnyedségével kapcsolatos felvetésre (vd1234) szerintem logikus magyarázatra leltem:
Mint kiderült ennél az autónál nincs EGR szelep, következésképpen nincs száraz, forró, szénrészecskékkel teli füstgázvisszavezetés. De akkor honnan jön korom, koksz, kicsapódott megkeményedett olaj a szívóoldalra? Más lehetőség nincs, mint a forgattyúsház kiszellőztetésének szívóoldali visszavezetése, mert, ha nem ez okozná a lerakódást, akkor marad a beszívott külső levegőből történő kicsapódás, ami azért lássuk be, nem túl reális (még).
Mellékeltem egy képet (most csak EGR szelepes verzió akadt a kezembe, ez ne zavarjon senkit), ahol bejelöltem, hogy kétféle forgattyúsház szellőztetés is vissza van vezetve a szívó oldalra (PCV, Pozitive Crankcase Ventillation, leánykori nevén kartergázvisszavezetés, ki hogy hívja): egyik még légszűrő és fojtószelepház közé, a másik pedig közvetlenül a szívósorra, és ezen ott csücsül a szelep is a szelepfedél kimeneti oldalán (sima túlnyomást leeresztő szelep, valószínűleg szűrővel). A lerakódás csak ezeken a visszavezetéseken keresztül juthat a szívóoldalra, ami viszont megmagyarázza a letakarítás viszonylagos könnyedségét: Ez itt nem forró, kormos kipufogógáz, amiből a forró korom kicsapódik és gyakorlatilag cementálódik, hanem javarészt olajpára, ami kis mértékben a forgattyúsházba és így az olajba jutott kormot is tartalmaz. Ez az olajos, kormos keverék viszont már könnyebben eltávolítható, ahogy a videón is látszik.
Pozitív hozadék:
Kis hozzáértéssel ezek a csövek leköthetőek, a "váladék" kicsapatható egy külön bödönben, ami után a tisztított gáz már mehet a külvilágba, vagy az eredeti helyén a szívóoldalra és az egész jelenség méregfoga ki van húzva. Nem tudom, hogy ezzel foglalkozik-e valaki, de ez EGR lekötéssel ellentétben ez nem környezetkárosító beavatkozás, nem változtatja meg a motor kibocsátási értékeit.
Az viszont érdekes, hogy az 1AZ-FSE motorkódot beírva nem találok EGR nélküli motorról készített képet. Hogyan lehet ez? Nektek tényleg hiányzik a műanyag szívósor tetejére keresztben ráépített öntvény elem jobb tetején a ráépített szeleppel, azaz EGR szelep és annak csövezése?
Oké, találtam, csatoltam
BF