Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 122623 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #450 Dátum: 2008.10.16 20:05:54 »
Kezembe került az AutóPiac 42-es száma. És ismét felhúztam magam az újságírás eme nagyfokú nemtörődömségével, amivel egy cikket kiengednek az utcára. Látszik, hogy az újságíró (Lővei Gergely) összecsapott valamit, mert leadás volt.
Történetesen a Qashqai teszt:
- "a gázolaj drágább  dízelnél"
- 6.5 literes átlagot ad, saját tapasztalatunk azonban ennél kevesebb
- az 1.6 benzinest a fogyi alapján sokkal jobb választásnak tartja (ismerősi körben 9 literrel járnak el vele, jó esetben)
- a tesztautó szériafelszereltségének ismertetése is borányos, ugyanis a bemutatott modellben nincs ESP, nincs tempomat
- a megadot gyári átlagfogyi adat rossz
- a teljesítményadat rossz
- az önsúly rossz

Botrányos.  :no:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #451 Dátum: 2008.10.19 16:15:53 »
Kezembe került az AutóPiac 42-es száma. És ismét felhúztam magam az újságírás eme nagyfokú nemtörődömségével, amivel egy cikket kiengednek az utcára. Látszik, hogy az újságíró (Lővei Gergely) összecsapott valamit, mert leadás volt.
Történetesen a Qashqai teszt:
- "a gázolaj drágább  dízelnél"
- 6.5 literes átlagot ad, saját tapasztalatunk azonban ennél kevesebb
- az 1.6 benzinest a fogyi alapján sokkal jobb választásnak tartja (ismerősi körben 9 literrel járnak el vele, jó esetben)
- a tesztautó szériafelszereltségének ismertetése is borányos, ugyanis a bemutatott modellben nincs ESP, nincs tempomat
- a megadot gyári átlagfogyi adat rossz
- a teljesítményadat rossz
- az önsúly rossz

Botrányos.  :no:


No majd megmondom neki. Amúgy nálunk a benzines tényleg sokkal jobb választásnak jött ki, annyit fogyasztott, mint a dízel azonos körön, ugye olcsóbb, és a gázolaj is az. Nálatok is lett vele megtéve azonos út azonos körülmények között? Érdekel minden ilyen infó.

A gyári adatok meg...
ESP van a kocsiban alapáron, tempomatról pedig egy szó sem esik, azt te hol látod?
A teljesítményadat gyárilag 76 kW, az nekem kijön 105 lóerőre.
A súly és tehelhetőség nem az alap modellre vonatkozik, mint sok helyen, hanem erre a kivitelre. Nálam stimmel a francia nyelvű sajtóanyagban, az angolban és a németben már más egy kicsit...  :censored:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #452 Dátum: 2008.10.19 16:23:39 »
Amúgy nálunk a benzines tényleg sokkal jobb választásnak jött ki, annyit fogyasztott, mint a dízel azonos körön, ugye olcsóbb, és a gázolaj is az. Nálatok is lett vele megtéve azonos út azonos körülmények között? Érdekel minden ilyen infó.

Nem mondom, hogy nem hiszem ezt el, mert miért állítanál ilyesmit valótlanul - de finoman szólva is döbbenetesnek tartom. Egy 1.6 benzin, ami annyit eszik, mint egy 1.5 dízel? Hogy jött ez ki? Városban? Ja, és ugyanaz vezette a két kocsit, ugyanúgy?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12158
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #453 Dátum: 2008.10.19 17:58:04 »
ez télleg durva.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #454 Dátum: 2008.10.19 21:07:31 »

No majd megmondom neki. Amúgy nálunk a benzines tényleg sokkal jobb választásnak jött ki, annyit fogyasztott, mint a dízel azonos körön, ugye olcsóbb, és a gázolaj is az. Nálatok is lett vele megtéve azonos út azonos körülmények között? Érdekel minden ilyen infó.

A gyári adatok meg...
ESP van a kocsiban alapáron, tempomatról pedig egy szó sem esik, azt te hol látod?
A teljesítményadat gyárilag 76 kW, az nekem kijön 105 lóerőre.
A súly és tehelhetőség nem az alap modellre vonatkozik, mint sok helyen, hanem erre a kivitelre. Nálam stimmel a francia nyelvű sajtóanyagban, az angolban és a németben már más egy kicsit...  :censored:
No, nálam nem sajtóanyag van, hanem a szalonlista. Ebben 78 kW, 106 LE van, ESP csak a 2.0 dCi-hez jár. A cikkben a Tekna kivitel van, ennek súlya valahol 1407 és 1470 között kell legyen valahol félúton.
Nálunk az 1.5 dCi város-autópálya használatban is 6.0 alatt van, jellemzően 5.5-5.6. Ha több az országút, akkor 5.2-5.4
Az 1.6 benzin ilyen értékeket az életben nem produkál  :nono: Persze biztosan kultúráltabban jár, meg simábban autózható, csendesebb. De akkor ezt kell írni.
A cikk mögött lévő kis ikonsorozatban a TRIP jelű mit jelent? Ha nem tempomat, akkor rendben.

Más: ha egy újságban ikonokkal helyettesítitek a felszereltségeket, akkor a lap elején vagy a végén egy magyarázó listát illene becsatolni.  ::) Persze jól mutat, kétség kívül.  :)

Jav: most nézem a 2009-es modellévre kiadott listát, az ESP mindegyik kivitelbe bekerült.
Amúgy a Qashqai már elég sok tesztben szerepelt, mindenféle motorral. Jobb lett volna a Qashqai+2-őt bemutatni, mint újdonságot.  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.19 21:24:56 írta whis »
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #455 Dátum: 2008.10.19 22:12:03 »
Amúgy nálunk a benzines tényleg sokkal jobb választásnak jött ki, annyit fogyasztott, mint a dízel azonos körön, ugye olcsóbb, és a gázolaj is az. Nálatok is lett vele megtéve azonos út azonos körülmények között? Érdekel minden ilyen infó.
Nem mondom, hogy nem hiszem ezt el, mert miért állítanál ilyesmit valótlanul - de finoman szólva is döbbenetesnek tartom. Egy 1.6 benzin, ami annyit eszik, mint egy 1.5 dízel? Hogy jött ez ki? Városban? Ja, és ugyanaz vezette a két kocsit, ugyanúgy?
Pláne az a dízel, mert az híresen étvágytalan...
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #456 Dátum: 2008.10.20 00:16:32 »
A cikk mögött lévő kis ikonsorozatban a TRIP jelű mit jelent? Ha nem tempomat, akkor rendben.
Leánykori nevén trip computer... :whistling:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #457 Dátum: 2008.10.20 10:23:56 »
Amúgy nálunk a benzines tényleg sokkal jobb választásnak jött ki, annyit fogyasztott, mint a dízel azonos körön, ugye olcsóbb, és a gázolaj is az. Nálatok is lett vele megtéve azonos út azonos körülmények között? Érdekel minden ilyen infó.
Nem mondom, hogy nem hiszem ezt el, mert miért állítanál ilyesmit valótlanul - de finoman szólva is döbbenetesnek tartom. Egy 1.6 benzin, ami annyit eszik, mint egy 1.5 dízel? Hogy jött ez ki? Városban? Ja, és ugyanaz vezette a két kocsit, ugyanúgy?
Pláne az a dízel, mert az híresen étvágytalan...

Hat literre tippelném ennek az autónak a városi fogyiját. Mondjuk, BP-en, dugóval, nehéz lábbal hétre. Aki ezt megcsinálja ugyanott, ugyanakkor, ugyanúgy egy 1.6 benzinnel, az elé leterítem a vörös szőnyeget  ::) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #458 Dátum: 2008.10.20 12:21:49 »
Az egykilences dCi a városban full dugóban 6,5 liter, városon kívül 5,6-5,8 liter, igaz egyterű kasztnival.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #459 Dátum: 2008.10.20 13:27:59 »
Amúgy nálunk a benzines tényleg sokkal jobb választásnak jött ki, annyit fogyasztott, mint a dízel azonos körön, ugye olcsóbb, és a gázolaj is az. Nálatok is lett vele megtéve azonos út azonos körülmények között? Érdekel minden ilyen infó.

Nem mondom, hogy nem hiszem ezt el, mert miért állítanál ilyesmit valótlanul - de finoman szólva is döbbenetesnek tartom. Egy 1.6 benzin, ami annyit eszik, mint egy 1.5 dízel? Hogy jött ez ki? Városban? Ja, és ugyanaz vezette a két kocsit, ugyanúgy?

Hát a Qashqai fura egy jószág ilyen szempontból. Van egy körülbelül 100 km-es tesztkörünk. A Lurdy ház elől indul a Shell kúttól, végig a Hungárián, utána ki az M3-ason a BagTuraAszód leágazásig, ott letérés az országútra, Kerepes felé vissza a városba, el a Toyota Club talis McDonalds mellett a Hungáriáig, ott balra, és a vége a Lurdynál a benzinkút. Ez azért jó, mert szinte mindig van benne városi nagyonszívás, tempós menet hegyen völgyön, és a végén tudunk tankolni, így nem csak a fedélzeti számítógép kiírására vagyunk utalva.

Eléggé azonos stílusban tudunk ezen az útvonalon menni, semmi száguldásm, furakodás, de persze benen van az emberi tényező, igaz, azt nem tudom, ezt hogy is lehetne kizárni, hiszen ha a kör végén kocsit cserélne a két sofőr, akkor már igencsak eltérő forgalmi szituációban menne, tehát az sem adna pontos eredményt.

Nekünk a benzines olyan háromnegyed literrel fogysztott többet, ugye az árdiferencia meg valami 700 000 forint, és a gázolaj többe is kerül. Vicces, mert  a két literes motoroknál viszont a dízel még egy kicsit iszákosabbnak is bizonyult.

Ezért mondtam, mindenkitől szívesen várok adatokat, ha tényleg tudta a két változatot tényleg nagyon hasonló körülmények között vezetni.
 

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #460 Dátum: 2008.10.20 13:34:42 »

Az 1.6 benzin ilyen értékeket az életben nem produkál  :nono: Persze biztosan kultúráltabban jár, meg simábban autózható, csendesebb. De akkor ezt kell írni.
A cikk mögött lévő kis ikonsorozatban a TRIP jelű mit jelent? Ha nem tempomat, akkor rendben.

Más: ha egy újságban ikonokkal helyettesítitek a felszereltségeket, akkor a lap elején vagy a végén egy magyarázó listát illene becsatolni.  ::) Persze jól mutat, kétség kívül.  :)

Jav: most nézem a 2009-es modellévre kiadott listát, az ESP mindegyik kivitelbe bekerült.
Amúgy a Qashqai már elég sok tesztben szerepelt, mindenféle motorral. Jobb lett volna a Qashqai+2-őt bemutatni, mint újdonságot.  :yes:

Igen, a Trip az fedélzeti számítógép. Ezt az oldalsávot anycégünk találta ki, mondtuk jó, és hova tegyük a magyarázatot, mondták ezt mindenki tudja, majd legközelebb szólok, hogy a whis mégsem.  :hammer:

Igazából mi is csak azt tudjuk bemutatni, amit már vezettünk, (egyesektől eltérően  :ph34r:)  a +2 ből még nem járt itt tesztautó. Téged kifejezetten érdekel ez a kocsi?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #461 Dátum: 2008.10.20 21:42:50 »
Nekünk a benzines olyan háromnegyed literrel fogysztott többet...

Hm. És mik voltak a konkrét értékek, amiket mértetek? Mert ha mondjuk olyasmi jött ki, hogy a benzines evett 7.0-át, a dízel 6.3-at, akkor az azért már annyira nem különös - a dízeltől kicsit sok, a benzinestől kicsit kevés, de hihető; ilyesmit már okozhat ugye akár az is, hogy mondjuk a dízel még bejáratós vagy ilyesmi.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #462 Dátum: 2008.10.21 07:15:22 »
Nekünk a benzines olyan háromnegyed literrel fogysztott többet...

Hm. És mik voltak a konkrét értékek, amiket mértetek? Mert ha mondjuk olyasmi jött ki, hogy a benzines evett 7.0-át, a dízel 6.3-at, akkor az azért már annyira nem különös - a dízeltől kicsit sok, a benzinestől kicsit kevés, de hihető; ilyesmit már okozhat ugye akár az is, hogy mondjuk a dízel még bejáratós vagy ilyesmi.


6.1 és 6.8. A dízel a fedélzeti számítógép szerint az autópályán pont annyit fogyasztott, mint a benzines, ennyi kommentárt találtam még.

Bejáratósnak egyik kocsi sem volt bejáratós, de tesztautó, szóval nem éppen kíméletes élet állhatott előttük.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #463 Dátum: 2008.10.21 08:28:16 »
[Hát a Qashqai fura egy jószág ilyen szempontból. Van egy körülbelül 100 km-es tesztkörünk. A Lurdy ház elől indul a Shell kúttól, végig a Hungárián, utána ki az M3-ason a BagTuraAszód leágazásig, ott letérés az országútra, Kerepes felé vissza a városba, el a Toyota Club talis McDonalds mellett a Hungáriáig, ott balra, és a vége a Lurdynál a benzinkút. Ez azért jó, mert szinte mindig van benne városi nagyonszívás, tempós menet hegyen völgyön, és a végén tudunk tankolni, így nem csak a fedélzeti számítógép kiírására vagyunk utalva.

Eléggé azonos stílusban tudunk ezen az útvonalon menni, semmi száguldásm, furakodás, de persze benen van az emberi tényező, igaz, azt nem tudom, ezt hogy is lehetne kizárni, hiszen ha a kör végén kocsit cserélne a két sofőr, akkor már igencsak eltérő forgalmi szituációban menne, tehát az sem adna pontos eredményt.

A benyás és a dízel egymás után (azaz mögött) ment ezen e körön?
A benzines fogyija akár még okés is lehet ebben a szituban, bár én ehhez egy elég nyugodt stílust tudok csak hozzáképzelni.
A dízeltől viszont sokallom, szerintem az Ave ezen a körön siműán beérné 5.5-tel és a Qashqai alapban kevesebbet fogyaszt.  :excl:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #464 Dátum: 2008.10.21 11:35:49 »

A benyás és a dízel egymás után (azaz mögött) ment ezen e körön?
A benzines fogyija akár még okés is lehet ebben a szituban, bár én ehhez egy elég nyugodt stílust tudok csak hozzáképzelni.
A dízeltől viszont sokallom, szerintem az Ave ezen a körön siműán beérné 5.5-tel és a Qashqai alapban kevesebbet fogyaszt.  :excl:

Együtt. Nem egymás szélárnyékában, de egymástól nem elszakadva, lámpánál egyformán megállva. Ahol lehetett, mindig az engedélyezett sebességhatáron mentünk, és nem arra mentünk rá, hogy szuperkeveset fogyasszunk, hanem felvettük a forgalom ritmusát.

Nem hiszen, hogy az Ave ennyiből megcsinálná.
Beírnám az általunk mért, dízel benzines összehasonlító adatait:

Bravo
1.4 T-Jet  8,3
1.6 Mjet. 5,7

Fabia Combi 1.4 16V 6.6
1.4 PD TDI 5.6

Qashqai 2.0i 8.5
2.0 dCi  8.3 !!!!!!

BMW 135i 9.8
123d 6.5