Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5006261 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5865 Dátum: 2010.01.31 18:22:42 »
BRS figyelmébe  :otlet:

"A másik véglet, amikor 0,1-0,2 L / 1000 km az olajfogyasztás, a tulajdonos mégis a fejét vakarja, és beletölti a vastagabb olajat, hogy ne fogyassza. Ez utóbbi a felesleges aggodalmaskodás kategóriája, ráadásul a motor kenésének kárára csökkentjük az olajfogyasztást."

Idézet innen!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5866 Dátum: 2010.01.31 18:28:40 »
Sziasztok! Lenne egy nagy kérdésem, Auris 1.6 benzines gyárilag 0w-20as  motorolaj való bele ha minden igaz?! Az én autóm ebből megeszik 6000km- enként 1l olajat, ez szerintetek normális? Ja és a motorba 23000km van és 10000km-nél már cseréltek motort garanciába  szintén olajfogyasztás miatt. Válaszotokat előre is köszönöm.
A 0 W-20 nagyon "híg" olaj; elsősorban a minél alacsonyabb fogyasztási értékek teljesítése érdekében írják elő a gyártók. Legközelebb tegyél bele 0 W-30-ast; ez sem nevezhető egyáltalán sűrűnek, de jó esély van rá, hogy az olajfogyasztás csökken vele.
Nem normális ez a mértékű olajfogyasztás egy új motor esetében, pláne úgy, hogy 23e van a motorban. A mi E12-esünkben van már 116e km és 0W-20, az olaj 6.000-ret futott és a nivón a szint 1 mm-t sem ment le. Pedig mi is mentünk vele autópályán és néha meg is hajtottuk. Az olaj azóta is áttetsző és nem fogyott.

Az én új motorban is 0W-20-as olaj van és abban is van már vagy 40e km. És ez sem fogyaszt semmit sem az olajból, pedig közel 7.000 km-t mentem már el a 0W-20-as Eneos-szal...

Egyedül akkor fogyaszthat ennyit ebből egy ilyen új motor, ha hajtva van keményen a kocsi, pályán sokszor 180-200-zal, illetve versenyeztetve van a gép... De arra a 30-as olaj is lehet, hogy túl híg.

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5867 Dátum: 2010.01.31 18:36:29 »

Az én új motorban is 0W-20-as olaj van és abban is van már vagy 40e km. És ez sem fogyaszt semmit sem az olajból, pedig közel 7.000 km-t mentem már el a 0W-20-as Eneos-szal...

Egyedül akkor fogyaszthat ennyit ebből egy ilyen új motor, ha hajtva van keményen a kocsi, pályán sokszor 180-200-zal, illetve versenyeztetve van a gép... De arra a 30-as olaj is lehet, hogy túl híg.

Ezért jó a 0W-40-es olaj.  :clap:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5868 Dátum: 2010.01.31 18:41:09 »
Nem normális ez a mértékű olajfogyasztás egy új motor esetében, pláne úgy, hogy 23e van a motorban. A mi E12-esünkben van már 116e km és 0W-20, az olaj 6.000-ret futott és a nivón a szint 1 mm-t sem ment le. Pedig mi is mentünk vele autópályán és néha meg is hajtottuk. Az olaj azóta is áttetsző és nem fogyott.

Az én új motorban is 0W-20-as olaj van és abban is van már vagy 40e km. És ez sem fogyaszt semmit sem az olajból, pedig közel 7.000 km-t mentem már el a 0W-20-as Eneos-szal...

Egyedül akkor fogyaszthat ennyit ebből egy ilyen új motor, ha hajtva van keményen a kocsi, pályán sokszor 180-200-zal, illetve versenyeztetve van a gép... De arra a 30-as olaj is lehet, hogy túl híg.
Másfél decis olajfogyasztásról beszélünk, 0 W-20-asból. Vészesnek nem nevezném; én első körben biztosan kipróbálnám 30-assal. Bár ha a gyártó emiatt már egyszer kicserélte a motort, az mégis arra utal, hogy hibaként ismerték el  :hmmmm: ... Aztán fene tudja, lehet, hogy ez az újfajta 1.6-os motor (HA ilyenről beszélünk) egyszerűen ilyen konstrukció.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5869 Dátum: 2010.02.01 01:21:39 »
A VVTI motorokba melyik a jó olaj ? Azonkívül hogy 0W-40 vagy 5W-40, 5W-30
Milyen B érték a jó ?

B1 , B5 ?

Sose foglalkozom a B értékkel csak a viszkozitási számokkal.
A viszkozitás egy dolog. Legalább ugyan olyan fontos az API minősítés megléte. A benzines VVT-i motorok esetében a Toyota nem ír elő ACEA minősítést, csak azt, hogy az API SJ/SL-nek minimum meg kell az olajnak felelnie. Hiába lenne a Castrol Edge 5W-30-as olaj jó a viszkozitása alapján pl., nem lehet beletenni a Toyotába, mert nincs API szerinti minősítése. (Valószínűleg jó lenne bele egyébiránt, de én nem kockáztatnék...)

Röviden összefoglalva és leegyszerűsítve az API szabvány (pl:: SJ, SL, SM) inkább az olaj minőségére utal, míg az ACEA szabvány (A1, B1,...) meg az olaj fizikai tulajdonságaira (hogy mennyire híg x hőmérsékleten).

Ha van egy 5W-30-as olajad, akkor először megnézed, hogy az API minősítése milyen, van-e neki. Ha van, akkor lehet az "A" számokkal foglalkozni a VVT-i esetében.

Ha A1-es, az arra utal, hogy "híg" 30-as az olajad, közelebb áll a 20-asokhoz. Ha az olaj A3-as, az azt jelenti, hogy a 40-esekhez áll inkább közelebb.
Az A1-es olaj jellemzője, hogy "üzemanyagtakarékosabb", míg az A3 nagyobb kenési biztonságot nyújt nagy terhelés és hőmérséklet esetén is...
Normálisan használva az autót mindegyik tökéletes választás, lényegi különbséget nem lehet felfedezni közöttük.



Az ACEA A5 egy kakuktojás, mert ez igazából egy tüzelőanyag-spórolás teszt alapján kiállított minősítés. Ha a kocsi az adott olajjal egy referencia olajhoz képest y mértékkel kevesebbet fogyaszt és a viszkozitása alapján inkább A1-es, akkor megkapja az A5-ös minősítést az adott olaj. Az A5-üs olaj annyival jobb gyakorlatilag mint az A1-es az xW-30-as viszkozitás esetében, hogy ez hosszított csereperiódusra is alkalmas, már ahol a gyártó ezt megengedi.

Egyéb érdekesség, hogy egy xW-20-as olaj csak A1-es vagy ACEA minősítés nélküli lehet, ez is a szabványban van definiálva. Miután az Eneos 0W-20-as HTHS viszkozitása 8,5 és nem 8,6, így nem kaphatta meg az A1-es minősítést. Ezért csak API minősítése van --  SM szintű.

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5870 Dátum: 2010.02.01 19:12:14 »
A VVTI motorokba melyik a jó olaj ? Azonkívül hogy 0W-40 vagy 5W-40, 5W-30
Milyen B érték a jó ?

B1 , B5 ?

Sose foglalkozom a B értékkel csak a viszkozitási számokkal.
A viszkozitás egy dolog. Legalább ugyan olyan fontos az API minősítés megléte. A benzines VVT-i motorok esetében a Toyota nem ír elő ACEA minősítést, csak azt, hogy az API SJ/SL-nek minimum meg kell az olajnak felelnie. Hiába lenne a Castrol Edge 5W-30-as olaj jó a viszkozitása alapján pl., nem lehet beletenni a Toyotába, mert nincs API szerinti minősítése. (Valószínűleg jó lenne bele egyébiránt, de én nem kockáztatnék...)

Röviden összefoglalva és leegyszerűsítve az API szabvány (pl:: SJ, SL, SM) inkább az olaj minőségére utal, míg az ACEA szabvány (A1, B1,...) meg az olaj fizikai tulajdonságaira (hogy mennyire híg x hőmérsékleten).

Ha van egy 5W-30-as olajad, akkor először megnézed, hogy az API minősítése milyen, van-e neki. Ha van, akkor lehet az "A" számokkal foglalkozni a VVT-i esetében.

Ha A1-es, az arra utal, hogy "híg" 30-as az olajad, közelebb áll a 20-asokhoz. Ha az olaj A3-as, az azt jelenti, hogy a 40-esekhez áll inkább közelebb.
Az A1-es olaj jellemzője, hogy "üzemanyagtakarékosabb", míg az A3 nagyobb kenési biztonságot nyújt nagy terhelés és hőmérséklet esetén is...
Normálisan használva az autót mindegyik tökéletes választás, lényegi különbséget nem lehet felfedezni közöttük.



Az ACEA A5 egy kakuktojás, mert ez igazából egy tüzelőanyag-spórolás teszt alapján kiállított minősítés. Ha a kocsi az adott olajjal egy referencia olajhoz képest y mértékkel kevesebbet fogyaszt és a viszkozitása alapján inkább A1-es, akkor megkapja az A5-ös minősítést az adott olaj. Az A5-üs olaj annyival jobb gyakorlatilag mint az A1-es az xW-30-as viszkozitás esetében, hogy ez hosszított csereperiódusra is alkalmas, már ahol a gyártó ezt megengedi.

Egyéb érdekesség, hogy egy xW-20-as olaj csak A1-es vagy ACEA minősítés nélküli lehet, ez is a szabványban van definiálva. Miután az Eneos 0W-20-as HTHS viszkozitása 8,5 és nem 8,6, így nem kaphatta meg az A1-es minősítést. Ezért csak API minősítése van --  SM szintű.
Akkor az eneos 5w-30-as olaja jó benzines vvt-i motorhoz csak ACEA minősítéssel?
corolla 1.6 HB terra 2004

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5871 Dátum: 2010.02.01 20:15:19 »
Akkor az eneos 5w-30-as olaja jó benzines vvt-i motorhoz csak ACEA minősítéssel?
Az Eneos 5W-30-as olajnak van API minősítése, a legmagasabb szintet tudja, az SM-et. Emellett van ACEA minősítése is, A3/B3/B4, tehát a sűrűbb fajta 30-as. Ez a D4D-be nem ajánlott, mert oda elő van írva az ACEA B1, amit B5-tel lehet helyettesíteni.

A VVT-i motorba viszont tökéletes, mind az API, mind azt ACEA minősítése.

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5872 Dátum: 2010.02.01 20:17:34 »
Lehet, hogy az a dízelbe való Synthoil? Annak kicsit más a flakonja és a címkéje is, de könnyű összekeverni első ránézésre.

Nem, azt benéztem! Nem hamísítvány volt! Az "LEICHTLAUF HC7 SAE 5W-40" tipusú LM olaj volt. Azért is volt annyi az ára.

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5873 Dátum: 2010.02.01 20:37:12 »

sziasztok!

Próbáltam a korábbi hozzászólásokat visszanézni... majd kifolyt a szemem  :ph34r: de sokkal nem lettem okosabb

98' Carina 2.0 5-ös váltójába keresek jó váltóolajat. Ti mit javasoltok? Elnézést ha már volt ez a kérdést de tényleg nem találtam azt meg... 

cafetb

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5874 Dátum: 2010.02.01 20:58:23 »
Sziasztok!
E12 1.4 d4d-be keresek motorolajat
Rövid távra,városba.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5875 Dátum: 2010.02.01 21:48:39 »

sziasztok!

Próbáltam a korábbi hozzászólásokat visszanézni... majd kifolyt a szemem  :ph34r: de sokkal nem lettem okosabb

98' Carina 2.0 5-ös váltójába keresek jó váltóolajat. Ti mit javasoltok? Elnézést ha már volt ez a kérdést de tényleg nem találtam azt meg... 

Ha jól tudom, akkor a Carina váltójába 75W-90-es API GL-4-es szintű olaj van előírva.
GL-4-es olajból javaslom: Motul Motylgear 75W-90.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5876 Dátum: 2010.02.01 21:59:32 »
Sziasztok!
E12 1.4 d4d-be keresek motorolajat
Rövid távra,városba.

A D4D előírása az, hogy az olaj 5W-30-as ACEA B1-es legyen. Ez kiváltható B5-ös minősítésű olajjal.

Ilyen olaj:
- Mobil1 ESP Formula 5W-30: szintetikus, ez a B5-ös szintet tudja. Kicsit sűrűbb, mint a legtöbb B1-es olaj, de megfelelő a motorba.
- Mobil1 0W-30: szintetikus, B1-es, de nagyon nehezen beszerezhető.
- Mobil Super FE 5W-30: ez félszintetikus és a B1-es szintet tudja.
- Liqui-Moly TopTec 4300: ez is B1-es szintű félszintetikus olaj.
- Castrol Magnatec A1 5W-30: ez is B1-es szintű olaj, szintén félszintetikus. (Én ezt nem javaslom annyira, az 5W-40-es Magnatec-kel tapasztaltak után.)
- Motul 8100 Ecoenergy 5W-30: ez B5-ös szintű olaj
- Elf Evolution SXR 5w-30: B5-ös szintű
- Total Quartz 9000 5w-30: B5-ös

Létezik még sok olyan olaj, ami megfelelő még. Én a M1 ESP-t javaslom elsődlegesen, mert ezzel jók a tapasztalatok és ez szintetikus. Ezután a TopTec 4300-at javaslom, erről is jókat hallottam eddig, ezt én nem próbáltam eddig. A Motul-ok is jók, az Ecoenergy-t nem próbáltam még.
-

cafetb

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5877 Dátum: 2010.02.02 18:51:27 »
Köszönöm az ajánlásokat,bár a castrol-t nem szeretem(gyorsan csere érett lesz)
A toyota 5w-30-ast nem irtad. miért?
Az elöző tulaj a TotalQuartz 9000 5w-30 használt
Ebbe a nagy hidegbe a reggeli beinditáskor elég beteg a hangja 2mp-ig.
Ezért keresek más olajat ,bár nem tudom hogy ez a hang ilyen-e az összes többibe.
Nekem elég gyanús

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5878 Dátum: 2010.02.02 19:29:25 »
Én a saját motoromba legutóbb Mobil1 0W-40-es olajat raktam és az B3 / B5 minősítésű, ha jól emlékszem. Akkor az gondolom jó választás volt.

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5879 Dátum: 2010.02.02 20:02:14 »

Ha jól tudom, akkor a Carina váltójába 75W-90-es API GL-4-es szintű olaj van előírva.
GL-4-es olajból javaslom: Motul Motylgear 75W-90.


Köszönöm az infót! Meg fogom nézni mit ír a könyv (sajnos most nincs itt nálam).
Amint megnéztem jelentkezni fogok a végleges döntéshez. Előre is köszönöm a segítséget...
Még annyit hadd kérdezzek, hogy fékolajból melyiket érdemes választani? Akkor egybe megrendelném a váltóolajjal együtt...