Annak tényleg nincs értelme, hogy veszel egy autót 6-7-8 millióért, és aztán ott áll a ház előtt, vagy a garázsban, és naponta többezer forintot veszít az értékéből.
Ha viszont veszel egy kicsit, az eleve feleennyibe kerül, 15 éves korára pedig többet ér, mint a vele egyidős nagykocsi!
Ez így van, persze - minél drágább volt újonnan az autó, annál nagyobbat bukik az ember az értékvesztésen, ez tiszta sor. Mert egy idő után tényleg nagyjából ugyanannyit ér a 15 milliós autó, mint a 2.5 milliós.
Hülye dolog ez az értévesztés, és alapvetően nem tükrözi sem a használati értéket, sem az üzemeltetés költségeit - mondjuk, a használtautó-vásárlók szerencséjére. De akkor is abszurdak az arányok. Ehhez nyilván elég pl. arra utalnom, hogy egy 15 éves, kiváló állapotú Carina talán ha tizedannyit ér, mint egy új Avensis - és most direkt nem akartam még extrémebb példát mondani (lásd pl. az én Camrym vs. egy új Camry). A piaci ár zuhanása semmilyen más tényezőt nem követ, ez egy önmagában adott és alapvetően aránytalan faktor.
Az meg, hogy ez napi szintre lebontva "mibe kerül" - maga a színtiszta horror
: eszerint pl. a 2007 októberében 4.5 millióért vett, most kb. 2.8 milliót érő Avensisünk naponta "megsemmisített" kb. 3500 forintot, azáltal, hogy - volt
... WÁÁÁÁÁ, ebbe jobb nem is belegondolni