Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1770151 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

szabe79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6525 Dátum: 2016.03.05 18:16:11 »
fujd be csavarlazitoval v rozsdamaróval és stabilan tartva tekerd...kell hozzá azért egy kis erő.

Köszi sikerült levennem WD40-el az anyát, de a csonk nem jön le.....

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6526 Dátum: 2016.03.05 19:34:36 »
én megmelegiteném gázlámpával...picit megkalapálnám és akkor lejön...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6527 Dátum: 2016.03.05 20:46:10 »
A csonkot forgatni nem szabad, azt csak felfelé húzva kell leszedni.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6528 Dátum: 2016.03.05 21:59:30 »
azért irtam,h melegiteném és óvatosan kopogtatva lehuznám...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

wzolee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6529 Dátum: 2016.03.06 12:01:33 »
Légtömegmérőt kell tisztítani. Volt már róla szó itt a fórumban.
Talán Palaczk részletesen le is írta.

Szia. Köszönöm a választ. Szépen kipucoltam féktisztítóval. Volt rajta kosz rendesen, most mint az új... Viszonta jelenség sajnos még mindig fenn áll.
Még valamit észrevettem közben. Este amikor (üzemmeleg motornál) felkapcsolom a világítást, visszaesik a fordulat és ingadozik egy pár másodpercig. Majd amikor lekapcsolom emelkedik a fordulat. Elképzelhető hogy a generátor kezdi feladni?

storm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6530 Dátum: 2016.03.06 12:37:10 »
Láncos? Az enyém így kezdte. Lánfeszítő halt meg. Kicsit későn nézettem meg. Lánc is megnyúlt emiatt. Igaz az enyém 2001-es 1.0
Szia,
Köszi a választ, igen láncos de elvileg a láncos vezérlésnek nem kéne megadnia magát 130K után elvileg, majd max 400-500 ezer után esetleg. Olvastam még azt is, hogy ez normális de szerintem nem annyira. Valaki meg tudná mondani, hogy is működik pontosan ez a láncfeszítő? Az olajnyomás hatására kezd feszíteni, vagy egy sima racsnis rugó szerkezet van betéve? Ha rugós akkor lehet csak felakadt és nem mozog? Ha pedig az olajnyomás feszíti akkor lehetséges, hogy nem visszacsapó szelepes olajszűrő van benne? 5W30 olaj van benne esetleg próbáljam meg 0w30-al vagy 10W40-el? Előre is köszönöm a válaszokat.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6531 Dátum: 2016.03.06 13:20:29 »
Szia. Köszönöm a választ. Szépen kipucoltam féktisztítóval. Volt rajta kosz rendesen, most mint az új... Viszonta jelenség sajnos még mindig fenn áll.
Még valamit észrevettem közben. Este amikor (üzemmeleg motornál) felkapcsolom a világítást, visszaesik a fordulat és ingadozik egy pár másodpercig. Majd amikor lekapcsolom emelkedik a fordulat. Elképzelhető hogy a generátor kezdi feladni?

Nem, elkezdett dolgozni, érzékelvén az áramlopásodat az aksiból, utasítá az "agy", hogy meló van
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

wzolee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6532 Dátum: 2016.03.06 13:53:15 »
Nem, elkezdett dolgozni, érzékelvén az áramlopásodat az aksiból, utasítá az "agy", hogy meló van

Az sem elképzelhető hogy a fesszabályzó haldoklik? Nem hiszem hogy ennyire lassan fogná fel hogy "meló van".  :hmmmm:
Ki lehet esetleg mérni ezt valahogy multiméterrel?

storm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6533 Dátum: 2016.03.06 14:36:21 »
Az sem elképzelhető hogy a fesszabályzó haldoklik? Nem hiszem hogy ennyire lassan fogná fel hogy "meló van".  :hmmmm:
Ki lehet esetleg mérni ezt valahogy multiméterrel?
Vegyél karburátor tisztítót és az alapjárati szelepet is pucold ki szerintem, az is elég koszos tud lenni. A légbeömlő alatt van a folytószelep oldalán.

magos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6534 Dátum: 2016.03.06 20:15:38 »
Sziasztok !
 
 Új vagyok még ezen a fórumon, nemrégen találtam meg. Van egy negyedik generációs Yarisunk amit sok keresgélés után én választottam ki, s a kérésem alapján állították benne össze az extrákat. Nagyon szeretem!!!!! Van azonban 2 dolog ami kissé zavar.  Ha kint hideg van és a kocsiban megyen a fűtés a kocsi oldalsó valamint az első szélvédője el kezd párásodni. Ez eddig természetes is. Meleg levegőt úgy lehet állítani, hogy ablak és láb egyszerre. Igen ám de ez nem viszi le a párát, indítani kell a klimát, de ez kissé hangos bár 1 perc és eltűnt . Ha kikapcsolom egy perc múlva kezdhetem elölről. Mit rontok el?. Eddig minden kocsimban a szélvédőre állított meleg levegő elég volt, nem kellett klímázni !
  Ez a könyöktámasz 1 katasztrófa ebben a szép autóban! Nem tud esetleg valaki valami jobbat tanácsolni helyette?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6535 Dátum: 2016.03.06 21:32:06 »
Miért hangos a klíma???  :?:
Egyébként erre van, ne sajnáld használni.

storm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6536 Dátum: 2016.03.06 22:08:06 »
Sziasztok !
 
 Új vagyok még ezen a fórumon, nemrégen találtam meg. Van egy negyedik generációs Yarisunk amit sok keresgélés után én választottam ki, s a kérésem alapján állították benne össze az extrákat. Nagyon szeretem!!!!! Van azonban 2 dolog ami kissé zavar.  Ha kint hideg van és a kocsiban megyen a fűtés a kocsi oldalsó valamint az első szélvédője el kezd párásodni. Ez eddig természetes is. Meleg levegőt úgy lehet állítani, hogy ablak és láb egyszerre. Igen ám de ez nem viszi le a párát, indítani kell a klimát, de ez kissé hangos bár 1 perc és eltűnt . Ha kikapcsolom egy perc múlva kezdhetem elölről. Mit rontok el?. Eddig minden kocsimban a szélvédőre állított meleg levegő elég volt, nem kellett klímázni !
  Ez a könyöktámasz 1 katasztrófa ebben a szép autóban! Nem tud esetleg valaki valami jobbat tanácsolni helyette?
Szia,
Pára akkor keletkezik, hogyha a levegő már nem tudja tovább magában tartani a nedvességet, és az kicsapódik a hűvös felületekre. Ha melegebb levegőt fújsz rá akkor el fog tűnni a pára, mert az több nedvességet tud 'megtartani'. Tehát ha nem tűnik el a párád akkor vagy nem elég meleg a levegő amit ráfújsz, vagy rengeteg a nedvesség az utódban ami később dohos szagot illetve akár penészedést okozhat. A legegyszerűbb megoldás a szellőztetés. Ha van lehetőség éjszakára tekerj le ujjnyira 2 ablakot, vagy indulás előtt/után hagyd nyitva egy kicsit az ajtót. Ha ezeket betartod, sokkal könnyebb lesz eltüntetni a párát és nem fog később gondot sem okozni.

mukkelek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6537 Dátum: 2016.03.06 23:32:45 »
Szia,
Köszi a választ, igen láncos de elvileg a láncos vezérlésnek nem kéne megadnia magát 130K után elvileg, majd max 400-500 ezer után esetleg. Olvastam még azt is, hogy ez normális de szerintem nem annyira. Valaki meg tudná mondani, hogy is működik pontosan ez a láncfeszítő? Az olajnyomás hatására kezd feszíteni, vagy egy sima racsnis rugó szerkezet van betéve? Ha rugós akkor lehet csak felakadt és nem mozog? Ha pedig az olajnyomás feszíti akkor lehetséges, hogy nem visszacsapó szelepes olajszűrő van benne? 5W30 olaj van benne esetleg próbáljam meg 0w30-al vagy 10W40-el? Előre is köszönöm a válaszokat.

400-500 ezer km? Biztos van olyan is, de ezt felejtsd el. Megadja magát az a vezérlés simán. Igazából a feszítő romlik csak el ami olajnyomással működik. Megszorul, aztán a hide olajnyomás győz. Még azt figyeld meg, hogy jó üzemmelegen nem kopog-e. Belülről simán dízelnek tűnik. Ha ez van akkor tuti vezérlés. Melegen elvékonyodik az olaj, lejebb esik a nyomás és a lán veri a blokkot. De ha üzemmelegen teljesen jo a hangja akkor nem vezérlés. Hanem olaj visszafolyás. Na ez van most nekem. Raktam én már ebbe mindenféle olajszűrőt, olajat nem az okozza. Egyik pillanatról a másikra lett ilyen. El nem hiszem, hogy egy olajpumpa elkopik, tömény olajban forog. De mondjuk a tied újabb kocsi. Az enyém régebbi, ez előfordult ezeknél. Még megfigyelheted azt is, hogy mikor pl. Reggel elindítod már önindítózád közben pislákol-e az olajlámpa. Ha igen akkor megint nem olajvisszafolyás, nem kell neki felpumpálni az olajat. Viszont a hang mind a két esetben ugyanolyan kerregő indításnálm
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.06 23:42:09 írta mukkelek »

szabe79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6538 Dátum: 2016.03.07 13:12:58 »
azért irtam,h melegiteném és óvatosan kopogtatva lehuznám...
Köszönöm a segítséget, végül segítséget kellett kérnem csapágy kihúzóval, vagy vmi ilyesmivel vették le nekem :D

wzolee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6539 Dátum: 2016.03.07 18:00:51 »
Vegyél karburátor tisztítót és az alapjárati szelepet is pucold ki szerintem, az is elég koszos tud lenni. A légbeömlő alatt van a folytószelep oldalán.

Pontosan melyik részét kellene kipucolni? Tegnap leszedtem a szűrőházat hogy megkukkoljam, de nem igazán látom hol lehet a gond. Esetleg egy képpel meg tudnál támogatni hogy pontosabban miről is van szó?  ::)

Egy másik kérdés is felmerült közben:
A lenti képen a bekarikázott helyen ereszt az olaj a csőcsatlakozásnál és beteríti az olaj az egész mindenséget, ami elég bosszantó...
Meg tudná nekem mondani valaki hogy hol tudom beszerezni azt a gumitömítést alá??
Előre is köszönöm!