Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1770123 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4290 Dátum: 2010.10.19 15:19:27 »
Na most úgy érted, hogy amikor már kvázi üresben van a váltó?
benyomod a kuplungot,üresbe rakod, felengeded a kuplungot, felpörgeted a motort, benyomod a kuplungot, sebességet váltasz (még mindig pörög a motor) és ráengeded a kuplungot.
Pontosan  :yes: ! Így fest a dupla kuplungolás gázfröccsel című műveletsor.

Ha pedig üresben gurulsz és onnan kapcsolsz sebességbe motorfékezéshez, akkor értelemszerűen még a kuplung kinyomása előtt kell gázt adni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4291 Dátum: 2010.10.19 17:23:56 »
Áháá, ki fogom próbálni hazafele. :)
Már látom a holnapi újságok szalagcímét: "DUPLÁN KUPLUGOLVA A SZALAGKORLÁTBA" :devil:
Gabe 254.

Toya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • Yaris II 1.0 Sol MM-T ; Celica GT-S
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4292 Dátum: 2010.10.19 17:40:43 »
Az MM-T váltóm is ad magától időnként egy "gázfröccsöt" visszaváltáskor .Gondolom fordulatszámtól függően.Ha gyárilag ilyet tud , akkor biztosan nem hülyeség..... :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.19 17:42:16 írta Toya »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4293 Dátum: 2010.10.19 18:32:57 »
Naná hogy nem hülyeség... Régebben, míg nem voltak szinkronizáltak a sebességváltók, csak így lehetett váltani; főleg kisebb fokozatba (visszafelé). Emellett a versenysportban is teljesen általános dolog (volt).

Viszont a szó szoros értelmében véve nem mondható már manapság szükségesnek. Kikerülhető azzal, ha az ember figyel arra, hogy ne nagyon durván, nagyon hirtelen kapcsoljon, főleg visszafelé. Ha ez bármilyen okból mégis szükséges, akkor lehet mégis értelme a dupla kuplungnak a váltó kímélése érdekében - de hozzá kell tenni, hogy igen sok gyakorlás szükséges ahhoz, hogy ezt az ember olyan rövid idő alatt abszolválja, amennyibe amúgy egy átlagos, sima kuplungolásos váltás telne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4294 Dátum: 2010.10.19 19:02:34 »
0:36-nál :D

Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4295 Dátum: 2010.10.19 22:29:49 »
Na most úgy érted, hogy amikor már kvázi üresben van a váltó?
benyomod a kuplungot,üresbe rakod, felengeded a kuplungot, felpörgeted a motort, benyomod a kuplungot, sebességet váltasz (még mindig pörög a motor) és ráengeded a kuplungot.

Ez marhaság. A honvédségi Uralt kellett duplán kuplungozni, ami ugyebár nem egy technikai-mechanikai színvonalat képvisel a Yaris-szal. Vagy mégis?
A versenysportban pedig más a teljesítményszint, igaz a kuplung is.

Igazából azt sem értem, miért kell olajat cserélni a váltóban, mikor a legtöbb mai autóban kibírja a kocsi élettartamáig. Kivétel a Toyota. Nem szép dolog.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.19 22:43:57 írta medici »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4296 Dátum: 2010.10.20 10:23:14 »
benyomod a kuplungot,üresbe rakod, felengeded a kuplungot, felpörgeted a motort, benyomod a kuplungot, sebességet váltasz (még mindig pörög a motor) és ráengeded a kuplungot.

Ez marhaság. A honvédségi Uralt kellett duplán kuplungozni, ami ugyebár nem egy technikai-mechanikai színvonalat képvisel a Yaris-szal. Vagy mégis?
A versenysportban pedig más a teljesítményszint, igaz a kuplung is.

Igazából azt sem értem, miért kell olajat cserélni a váltóban, mikor a legtöbb mai autóban kibírja a kocsi élettartamáig. Kivétel a Toyota. Nem szép dolog.
"marhaság"? Kemény szavak...

Nézz csak utána, hogy néz ki egy Ural váltó meg egy Yaris váltó. Ha fogsz találni az alapvető (!) felépítésében eltéréseket, akkor majd szólj, légyszi.

Alapvetően MINDEN hagyományos, kézi kapcsolású sebességváltóban megkönnyíted a szinkronizáció dolgát, és ezzel meghosszabbítod pár alkatrész élettartamát, ha jelentős sebesség- és fordulatszámkülönbséggel járó visszakapcsolásoknál duplán kuplungolsz. Abban igazad van, hogy ez nem feltétlenül szükséges. De attól még nem árt, sőt.

Az pedig csak és kizárólag marketing-fogás a gyártók részéről, hogy azt állítják: nem kell a váltóban olajat cserélni. Ha valaki el akarna adni neked mondjuk egy flakon 12 éves olajat, megvennéd? Beletennéd az autódba? ... Pedig az az olaj nem is csinált semmit, csak ült szépen a lezárt flakonjában.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4297 Dátum: 2010.10.20 12:21:15 »
Csak kiváncsi vagyok honnan az információ, hogy a toyota előírja az olajcserét a váltóban. 60 ezer? valóban. Ellenörzés.
Csere?  én nem láttam még erre adatot a szervízkönyvekben.

Az, hogy néhány jó műszaki érzékkel rendelkező emberke javasolja a cserét az más kérdés. Ez csak attól függ ki meddig szeretné használni. Ez a (javasolt) csere viszont semmiképpen sem 5 év vagy 60 ezer km, hanem legalább a duplája. Én 250 nél cseréltem legutóbb, és télen 500-nál lesz a következő. :)

Dupla kuplung? ismételt kérdés: ki meddeig szeretné használni a vasat. Aki úgy gondolta 5 évesen 60 ezerrel eladja az most kapcsoljon másik csatornára :)
A dupla kuplungot én sem használom. Általában ha rendesen motorfék miatt váltok vissza pl 2-ba akkor csak simán kupplung be, gázzal fordulat emel, és kuplung fel.
Viszont amikor gurulásból (ez nálam nagyon gyakori ugye) váltok "vissza" akkor üresben még a kuplung előtt gázzal fordulatszám megemel és megtart, utána kuplung és be a sebességbe, majd kuplung felenged. közben fordulatszám végig tart. Ezt még akkor is használom amikor gurulásból rakom vissza 5 be. Érdemes kipróbálni milyen vajpuhán veszi ilyenkor a sebességeket, hiszen a szinkrongyűrűknek szinte semmi dolga. Ez műszakilag végülis megfelel a dupla kuplungolás elméletének, céljának.


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4298 Dátum: 2010.10.20 12:32:44 »
Na az elsőt eddig én is így csináltam, de ezt a kuplung vs gáz egyszerre még nem próbáltam, de zorallnak hangzk (majd próbálom).  :D
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4299 Dátum: 2010.10.20 12:53:01 »
Igen, Zénóka jól leírta, ezeket alkalomadtán én is szoktam így használni... :yes:
Szerintem elsősorban a kopott kuplung esetében (kleingy) célszerű több odafigyeléssel kuplungolni, hogy, amíg ki nem cserélik újra, addig se tegye feleslegesen tönkre (de ne is károsítsa) a váltó szinkrongyűrűit. Persze, vigyázni kell vele, hogy a nagy koncentrálás ne menjen a testi épség rovására (utalva a holnapi újságok főcímére).  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4300 Dátum: 2010.10.20 13:04:25 »
Te se szójjábe! :D
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4301 Dátum: 2010.10.20 13:05:34 »
 :eek: Mé'?! Beszóttam, én ?! Heee?!  :1eye:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4302 Dátum: 2010.10.20 13:13:36 »
Méé? Más beszót? :innocent:
Gabe 254.

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4303 Dátum: 2010.10.20 13:22:42 »
Csak kiváncsi vagyok honnan az információ, hogy a toyota előírja az olajcserét a váltóban. 60 ezer? valóban. Ellenörzés.
Csere?  én nem láttam még erre adatot a szervízkönyvekben.

Az, hogy néhány jó műszaki érzékkel rendelkező emberke javasolja a cserét az más kérdés. Ez csak attól függ ki meddig szeretné használni. Ez a (javasolt) csere viszont semmiképpen sem 5 év vagy 60 ezer km, hanem legalább a duplája. Én 250 nél cseréltem legutóbb, és télen 500-nál lesz a következő. :)

105.000-nél cserélték le az olajat a váltóban. Én sem tudtam, hogy kell, mikor mentem az autóért, láttam a számlán a TAF-X olajat. Kérdeztem, mondták, hogy csere volt.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.20 13:35:48 írta kleingy »

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4304 Dátum: 2010.10.20 13:28:49 »
Kleingy: pedig nagyon egyszerű, ha tudod mire kell figyelni:
Üresben gurulsz, kuplung nyilván felengedve. Elsőnek a legnehezebb és legfontosabb fejben kitalálni kb hova fog esni a fordulat a sebességbe rakást követően. Legegyszerűbb 5-el elkezdeni gyakorolni, annak a fordulatszámait nagyjából mindenki ismeri. gurulsz monduk 70-el és be akarod tenni 5 be, az olyan 1800-2000 közötti fordulat lesz az autódnál.

Tehát kuplung marad érintetlen, gázzal finoman emeled a fordulatot 2000 alá picivel. Itt nem muszály hajszálpontosan a kb már jó :)
Amikor egy finom gázállással nagyjából ezen a fordulaton marad a fordulat (mondtam ez a legnehezebb) akkor egy gyors kuplung és be 5 be, majd kuplung fel. Ez a 3 utolsó mozzanat ebben semmi nehézség nem lesz, a fordulatot eltalálni és megtartani nehéz. Az 5. próbálkozás után már rá sem kell nézni a fordulatszám mérőre, megy az egész érzésből :)

Azért elég a fordulatot kb eltalálni, mert normál esetben a záró tengelykapcsolónak (amikor engedjük fel a kupungot) alapjárattól kell a fordulatot hirtelen "emelnie", így viszont egy közelebbi értékről lesz az emelkedés, nem kell "annyit" a kupplungnak csúszni, emelni, rántani...

Nyilván amikor 4-be, 3-ba tesszük vissza mondjuk 70nél a váltót, akkor magasabb értékre kell emelni a fordulatszámot.... de bízom benne ezt feleslegesen írom :)