Kleingy: pedig nagyon egyszerű, ha tudod mire kell figyelni:
Üresben gurulsz, kuplung nyilván felengedve. Elsőnek a legnehezebb és legfontosabb fejben kitalálni kb hova fog esni a fordulat a sebességbe rakást követően. Legegyszerűbb 5-el elkezdeni gyakorolni, annak a fordulatszámait nagyjából mindenki ismeri. gurulsz monduk 70-el és be akarod tenni 5 be, az olyan 1800-2000 közötti fordulat lesz az autódnál.
Tehát kuplung marad érintetlen, gázzal finoman emeled a fordulatot 2000 alá picivel. Itt nem muszály hajszálpontosan a kb már jó
Amikor egy finom gázállással nagyjából ezen a fordulaton marad a fordulat (mondtam ez a legnehezebb) akkor egy gyors kuplung és be 5 be, majd kuplung fel. Ez a 3 utolsó mozzanat ebben semmi nehézség nem lesz, a fordulatot eltalálni és megtartani nehéz. Az 5. próbálkozás után már rá sem kell nézni a fordulatszám mérőre, megy az egész érzésből
Azért elég a fordulatot kb eltalálni, mert normál esetben a záró tengelykapcsolónak (amikor engedjük fel a kupungot) alapjárattól kell a fordulatot hirtelen "emelnie", így viszont egy közelebbi értékről lesz az emelkedés, nem kell "annyit" a kupplungnak csúszni, emelni, rántani...
Nyilván amikor 4-be, 3-ba tesszük vissza mondjuk 70nél a váltót, akkor magasabb értékre kell emelni a fordulatszámot.... de bízom benne ezt feleslegesen írom