Sanyibácsi butaságokat beszél...
1, Nem feltétlenül fogod a teljesítmény 2/3át a csapágyakra szabadítani, hiszen nem padlógázzal indulsz... Értem én hogy alsó tartományban ott LEHET a nagy nyomaték, de ha finoman gyorsítasz, akkor nem lesz ott, ezért van gázpedál, és nem kapcsoló.
2, Modern motorba modern olaj való, aki ezt megtartja, annak a -20°C-ban sem kell szivattyúzhatósági problémákkal szembesülnie, így az illesztések finomsága nem mérvadó.
Szerintem ahogy kisimul a motor járása, el lehet indulni FINOMAN, szellősen vezetve, nem hirtelen gyorsításokkal, kerülve a nagyon alacsony, és a nagyon magas fordulatot. Esetemben én indítás után kb 10-15mp-et várok (eddigre csendesedik el a motor), kiállok a garázsból, becsukom a kaput (~1perc), beülök, azt go... Ebben a hidegben kb 10 perc után kezd kimozdulni a hűtővíz mutatója, ott kb 40°C-t jelent. Álló helyzetben ezt elérni sztem kb fél óra lenne...