A TOYOTA húzta ki a sz***ól! Ez így igaz!
ÉS?
A tulajdonosi körnek nincs köze a termékhez, azaz az autóhoz. A Subaru az Subaru, a Toyota pedig Toyota.
Nagyra becsültem a Subarunak az elveit, amelyek -mint a Beken által belinkelt cikkből kiderül- nem a hosszú élet titkai.
Milyen elvek?
Hogyan élhetne sokáig önerőből egy olyan cég, amelyik csakis benzines, csakis összkerekes autókat gyárt csakis boxermotorral... keret nélküli ajtókkal... Sokak szerint ódivatú illetve csúnya külsővel... de hihetetlen mérnöki precizitással és kiforrott megbízhatósággal? Persze hogy sehogy. Ráadásul az eladások nagy része Impreza WRX STi volt... ami ugye kultuszautó...
Nem vették elegen, mert nem volt dízel - mostmár van. Nem terjedt el széles körben, mert csak öszkerekes - az új Impreza már rendelhető elsőkerék hajtással is. Mindenki szidta az egyedi keret nélküli ajtókat - új Impreza és Forester már nem ilyen... stb, stb... A boxer maradt - szerencsére.
Meg is ugrottak az eladások, valahol olvastam, hogy Magyarországon 2007-hez képest 2008-ban 35%-al...
és mindehhez csak az kellett, hogy feladják az elveiket... azaz inkább tömegautókat gyártsanak. Olyat, mint a "többi". Idővel ez lesz a sorsa a kisebb luxusautó manufaktúráknak is. A tőkével kirántja őket a sz***ól a nagyobb hal. Jelen esetben az FHI-t (Fuji Heavy Industrues) a Toyota.
Bár a mai napig a Subaru vásárlók a legűségesebbek a márkához. A legnagyobb arányban vesznek újra Subit... Ezt kell nézni, nem a dizájnt.
Na de bocs, térjünk visza az Avensis III-hoz...