Igen, de azért éljünk már a kedvezményekkel. Pillanatnyilag Pécsen a Szakálnál 3600-ért kapom az IK20 darabját, 30% kedvezménnyel. A listaára akkor kicsit több a fentinél. Az Ignis új életre kelt velük, abban gyárilag NGK iridíumos van.
De itt a Ts topicban egy kolléga árulta a pár ezer km-es IK20-akat, 5000 körül megvolt postával a 4, lecsaptam rá Azért van tartalékban egy garnitúra K20R-U is.
Lehet, hogy megpróbálom ezt a TT (Twin Tip?) gyertyákat, de egy 40.000 km-t csak kibírnak ezek, meg 5-6 évet Ez egyébként sokat számít nekem, hogy nem kell kétévente szórakozni
Csak az összehasonlítás miatt írtam listaárakat,kedvezmény meg kinek hogy.Annyiért én is megvettem volna az Ik-kat.Egyébként ezek az iridium gyertyák,simán elmennek 100E km-t.Pl a Suzukinál is annyi a gyári csereintervalluma.Van pár ilyen autóm amit javítok.120-140E km ig általában hibamentesek.Újként csak iridiumot raktam mindegyikbe,vagy a Bosch-nak van iridium-platina,mert az jóval olcsóbb.A sima gyertyát próbáltuk,de nem vált be ezeknez a motorokhoz.
Az Ngk-t használtam mindenben régebben,de egyre többel találkozni,ami Made in France.30-40E km után cserélve,elég erős kifújásnyomok látszottak,a kerámiánál.Nem volt vele gond,de a Densónál még nem láttam ilyet,és a Japán Ngk-nál sem.Nem tetszett,váltottam.
Ja, a múltkori olajtémához:az én véleményem az hogy nem kell túlzásokba esni.Ezeket a motorokat,váltókat,1985 körül tervezték,és gyártják kissebb módosításokkal.Szerintem az 5w-40,a váltóba 75w-90.Gl 3-4,a max.Ettől vékonyabb ,modernebb olajak,inkább ártanak,mint használnak.Sokkal modernebb motorokhoz vannak tervezve,teljesen más adalékolással.
Te is barkácsolsz mindig valamit,de a végén annyira jó lesz az autó,hogy semmit nem kell csinálni.Nehogy a végén még eladd,mert unalmas!