Szerző Téma: Zörejek, nyikorgások stb.  (Megtekintve 725391 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1470 Dátum: 2013.04.09 21:43:41 »
Levélben érkezett:

Tisztelt Toyota Club,

Az alábbi hibával kapcsolatban kérném segítségetek!

2004 évjáratú 1,6-os Combi Corollám van, mely szinte tökéletes azt leszámítva hogy alapjáraton az elvártnál jobban remeg a motor, rázza a kasznit a fordulat kb. 600 vagy alá is lemegy szerintem (azért kb. mert a műszerfalról olvastam le, nem műszeres érték). Úgy tudom gyárilag  600-700 között bárhol lehet az alapjárat.

Pár műhelyt már megjártam vele, de a hiba forrása ismeretlen maradt.(vezérlés,kompresszió,fojtószelep ház, gyertyák, tömítettség, fogyasztás, motor teljesítmény, motortartó bakok rendben)

Olyan szervizt keresnék főleg Budapesten ahol meg is akarják találni az autóm hibáját, nem csak pár próbálkozás után széttárják a kezüket, hogy sok minden lehet, és nem tudjuk.
Sanszos hogy emiatt járulékos egyéb hibák keletkezhetnek, ezt szeretném elkerülni!

Véletlenül nincs egy jó szaki aki él hal a szakmáért és tudna segíteni anélkül hogy kicserélné a fél motort fölöslegesen?

Nagyon hálás lennék ha ebben tudna valaki segíteni! Vagy elindulni valamilyen irányba...

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel,
Juhász Gergely


Ötlet, javaslat jöhet PÜ-ben, küldöm vissza a feladónak :)
Legjobb tudomásom szerint ez nem hiba, ilyen az enyém is. 620 rpm a gyári alapjárata, ami annyira alacsony, hogy remeg tőle a kasztni. Ha ennyi a gond és nem több, használja tovább nyugodtan és boldogan az autóját.

Ha jól tévedek, a ráncfelvarráskor módosítottak a vezérlőn is és kevésbé remeg a kasztni. Lényeg, hogy minden bizonnyal nem hiba.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TZoli

  • Vendég
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1471 Dátum: 2013.04.09 21:43:46 »
Sziasztok!
Én is tanácsot kérnék tőletek. Meg fog őrjíteni a Corollám a cincogó fékeivel. Nem tudom miért,és honnan jön, de főleg melegebb időben elkezd cincogó hangot adni mindkét első fékem. Kb 1000km-rel ezelőtt rézpasztával kentem be a fékpofák hátsó felét, mert már elviselhetetlenné vált a csikorgásuk. Azóta a csikorgás sokkal jobb lett, szinte elmúlt, viszont mostanában elkezdett "cincogni" mint egy egér. Szóval minden kerékfordulatnál, mintha hozzáérne valamihez valami...Ha valakinek lenne valami ötlete hogyan tudnám megszüntetni ezt a hangot légyszi ossza meg velem. Most már nagyon idegesít ez a hang és nem tudom mit kezdjek vele.  :helpsmilie:

Egérfogóval :D :flowers:

Milyen fékbetét van benne?  Csúszkák járnak rendesen? Betét az állványban nem túl szoros? (kell neki tudnia egy picit "lélegezni" amikor lelépsz a fékpedálról)
Tárcsák vállai nem túl nagyok?  Ha valóban a fék felől jön a hang ezeket kéne megnézni, kipucolni, megjáratni... Noname fékbetétet minőségire cserélni, pl . Ferodo Premier, ATE, TRW

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1472 Dátum: 2013.04.09 22:31:00 »
Levélben érkezett:

Tisztelt Toyota Club,
Olyan szervizt keresnék főleg Budapesten ahol meg is akarják találni az autóm hibáját, nem csak pár próbálkozás után széttárják a kezüket, hogy sok minden lehet, és nem tudjuk.

Véletlenül nincs egy jó szaki aki él hal a szakmáért és tudna segíteni anélkül hogy kicserélné a fél motort fölöslegesen?
Nagyon hálás lennék ha ebben tudna valaki segíteni!


Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel,
Juhász Gergely


Ötlet, javaslat jöhet PÜ-ben, küldöm vissza a feladónak :)

Uraim!
A segélykérő leírá, hogy miben is vár segítséget! Autódoki, diagnózis, terápia és gyógyulás  . Az ötletelésen túl van. ;) :D :lol:
Egyébiránt, az alapjárat emelése valszeg a jó irány, csak hát ahhoz az "autó agyacskáját kell megbizgentyűzni"!  :)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1473 Dátum: 2013.04.09 23:13:45 »
micila!
épp azt írjuk, hogy ez nem hiba. ez ilyen. nincs rajta mit javítani, csak tuningolni, valamilyenre.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1474 Dátum: 2013.04.10 10:04:46 »
micila!
épp azt írjuk, hogy ez nem hiba. ez ilyen. nincs rajta mit javítani, csak tuningolni, valamilyenre.


Yocee!

Ugye csak vicc volt a részedről, hogy a nem a gyári előírás szerinti limeszek közötti alapjárati fordulatszám, nem hiba egy standard "utcai" (értsd; nem tuningolt) használatra készített, és belsőégésű erőforrással szerelt gépjármű esetén.
Indokolt a segélykérő aggodalma, mert az önmaga által elvégezhető beavatkozásokon (hiba feltárás és javítás) túl is meglévő probléma (hibás működés) okát a témához szakmai szinten értővel szeretné kideríttetni, és orvosoltatni, költséghatékonyan.
 p.v. :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1475 Dátum: 2013.04.10 11:15:48 »
"fordulat kb. 600 vagy alá is lemegy szerintem (azért kb. mert a műszerfalról olvastam le, nem műszeres érték). Úgy tudom gyárilag  600-700 között bárhol lehet az alapjárat." Ez még a tűréshatáron belül van.
"Legjobb tudomásom szerint ez nem hiba, ilyen az enyém is. 620 rpm a gyári alapjárata, ami annyira alacsony, hogy remeg tőle a kasztni. Ha ennyi a gond és nem több, használja tovább nyugodtan és boldogan az autóját.

Ha jól tévedek, a ráncfelvarráskor módosítottak a vezérlőn is és kevésbé remeg a kasztni. Lényeg, hogy minden bizonnyal nem hiba."

Nem hiba, csak nem jó így.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1476 Dátum: 2013.04.10 12:44:07 »
"fordulat kb. 600 vagy alá is lemegy szerintem (azért kb. mert a műszerfalról olvastam le, nem műszeres érték). Úgy tudom gyárilag  600-700 között bárhol lehet az alapjárat." Ez még a tűréshatáron belül van.
"Legjobb tudomásom szerint ez nem hiba, ilyen az enyém is. 620 rpm a gyári alapjárata, ami annyira alacsony, hogy remeg tőle a kasztni. Ha ennyi a gond és nem több, használja tovább nyugodtan és boldogan az autóját.

Ha jól tévedek, a ráncfelvarráskor módosítottak a vezérlőn is és kevésbé remeg a kasztni. Lényeg, hogy minden bizonnyal nem hiba."

Nem hiba, csak nem jó így.

OK! Legyen úgy! 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1477 Dátum: 2013.04.23 23:37:04 »
Kuplungot benyomom nyöszörög a motortérben valami...tippem a gumi lenne az a harang a munkahengeren ,de nem biztos!!!???

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1478 Dátum: 2013.04.27 15:48:35 »
Sziasztok! Mostanàban néha hallok indulàskor egy halk klattyogàst/kattanàst... Föként akkor, ha meredek lejtön àllo helyzetböl felfelé indulok.
Màr cserélve volt nem olyan régen:
- mindkét oldalon a külsö kormànyösszekötö gömbfej
- jobb oldalon a belsö kormànyösszekötö gömbfej
- bal oldalon a tàmasztogömbfej
Van valami ötletetek mégis mitöl jöhet ez a hang? Elöre is köszönöm.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1479 Dátum: 2013.04.27 15:51:23 »
kerékcsapágy?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1480 Dátum: 2013.04.27 16:04:55 »
Ha a kerékcsapàgy, annak mi egyéb jelei lennének? Bùgàs? Vagy ilyen enyhe kattanàssal is kezdödhet?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1481 Dátum: 2013.04.27 16:49:16 »
Minden indulásnál (amit fékezés előzött meg)? Ha nagyon óvatosan, lassan gyorsítasz akkor is? Nagy fékezésnél is?
Ha a válasz: igen, nem, igen, akkor toronycsapágy lesz szerintem.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1482 Dátum: 2013.04.27 17:07:00 »
Minden indulásnál (amit fékezés előzött meg)? Ha nagyon óvatosan, lassan gyorsítasz akkor is? Nagy fékezésnél is?
Ha a válasz: igen, nem, igen, akkor toronycsapágy lesz szerintem.


Inkàbb akkor hallom, amikor helyböl indulok, és az utobbi idöben inkàbb lejtön felfelé valo indulàskor...
Nem minden indulàsnàl, csak ritkàn! Ha ovatosan gyorsitok talàn akkor is, vagyis màr probàltam akarva gyorsan kigyorsitva indulni, és akkor nem hallottam...
Nagy fékezésnél sem hallottam eddig, bàr akarva fékezgettem nagyobbakat a proba végett.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1483 Dátum: 2013.04.27 19:57:48 »
Kanyarban semmi? Tolatáskor?
Szerelő mit mond? Meg kell rángatni a futóművet/kereket felemelve és a saját lábán is.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1484 Dátum: 2013.04.27 20:10:39 »
Sem kanyarban, sem tolatàskor... Csak néha indulàskor egy halk "kopp" és màskor nem észlelem. Ha csak egyszer történt volna, talàn figyelembe se vettem volna nagyon, de mivel màr többször hallottam, ezért kezd foglalkoztatni egy kicsit.
A szerelö is màr mindent àtnézett rajta, de semmi sem tünt fel neki. Ha feltétlenül véleményeznie kell akkor a stabpàlcàkat emliti...
Vajon a stabilizàtor szilent nem lehet?
Azért talàlgatok, mert egyik szoba jöhetö alkatrész szimptomàit sem ismerem igazàn...
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.27 20:12:45 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos