Tavaly szünt meg a vasútikocsikon való szállítás, mert tán nem érte meg vagy mi a szösz....... azt nem kellett volna hagyni
Én azon csodálkozom, hogy a komplett MÁV még nem szűnt meg... 2009-2010-ben vasútépítésben, kitűzőként dolgoztam. A feladatunk Gyomaendrőd állomás átépítése volt. Még a pályázati szakaszban szerepelt kitételként, hogy a nyertes ajánlattevő vállalja, hogy az állomás átépítéséhez szükséges kőmennyiség 80%-át(!!!) vasúti szállíttatja a helyszínre. Ezek után, vezetőink felvették a kapcsolatot a MÁV-Cargo-val, hogy akkor ez hogyan is nézne ki, mert nekünk az a járható út, hogy szólunk, hogy kell pl. 500m3 0/80-as kő, akkor annak 2 napon belül munkaterületen kell lennie. Mi volt a MÁV-Cargo válasza??? "Hát az nem járható út, 2 hét(!!!) pontossággal tudjuk vállalni a leszállítást...
(azt még tudni kell, hogy a kitűzött átadástól, ha eltér a vállalkozó, óránként milliós tételű kötbért alkalmaz a MÁV, tehát, finoman szólva sem volt alternatíva a vasúti szállítmányozás, ellenben, a kamionok a kívánt nap hajnalában is már ott tobzódtak telerakva kővel a munkaterületen.)
Ja, hát, így természetesen az utakat nyomták szét a teherautók, mert nem tehettek mást.
Amúgy tökéletesen egyet értek csufárral és akik támogatják a teherautók felé ezt az útdíj dolgot. Már régóta kellett volna. Mivel az autópályák fizetősek, a főutak nagy része nem, így értelem szerűen utóbbiakok és a mellékutakon rövidítenek a teherautósok. Pláne, amikor olyat lát az ember, hogy a 7,5 tonnás súlykorlátozású útjainkon a 40 tonnás dögök 100-zal száguldanak egymás után.
Ezt a rendszert is csak úgy lenne értelme bevezetni, hogy
minden 7,5 tonnásnál nehezebb járműre, valamint az ország összes útjára vonatkoztatva! Hogy esélyük ne legyen kerülni kisebb utakon.
Affelől, pedig senkinek ne legyenek illúziói, hogy az ebből befolyt összeget az utak karbantartására fordítják majd...
Lófa**t fogják... Megy a közösbe, befoltozandó a ktv-i hiányt. Mi, ebből pont semmit nem fogunk kapni, pedig, a karbantartásra fordítandó összeg évről évre nő, de a feladatra évről évre kevesebb pénzt kapunk. Amennyiből gazdálkodhatunk jelenleg, az éppen elegendő kátyúzásra, kaszálásra, meg a növényzet gondozására. Ennyi.
Az a probléma, hogy 10-15 évvel többet vártak ennek az útdíjnak a bevezetésével, mint kellett volna. Mostanra a közúthálózat több, mint 60%-ának teljes rekonstrukcióra volna szüksége, amihez jóformán a világ összes pénze nem lenne elég...