Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7071076 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43350 Dátum: 2013.05.28 21:17:17 »
de feltünt és az is hogy nincs 1 vagy 4 napos....... hanem kapásbol 10 napos a legrövidebb, ami megint lehuzás  :ph34r:
Ja Svájcban meg csak éves van :D Na az aztán a külföldiek lehúzása :wacko:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43351 Dátum: 2013.05.28 21:22:32 »
gondolom lejött hogy nem nagyon érdekel mi van másik országban :D , ahol minden szempontból jobban élnek az emberek....mint nálunk, de a fizetnivalókat más eu-s országokhoz probálják szabni
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Beszélgessünk
« Válasz #43352 Dátum: 2013.05.28 21:50:29 »
egyetértek lasi!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43353 Dátum: 2013.05.28 22:03:57 »
gondolom lejött hogy nem nagyon érdekel mi van másik országban :D , ahol minden szempontból jobban élnek az emberek....mint nálunk, de a fizetnivalókat más eu-s országokhoz probálják szabni
Ha nekem szántad, akkor még rosszabb a helyzet mert ha Te mész 2 napra Svájcba ugyan annyit fizetsz, mint egy helyi 365 napra :D
Egyébként meg EU-ban lakunk, szabad piac van, akár azonos árak is lehetnek. Az hogy mi kevesebbet keresünk a mi birkaságunk.
 Ami meg állami pénzből gazdálkodva van, lehetne olcsobb, csak nehogy az legyern mint a szocializmusban, hogy annyira rosszul, és olcson csinálják, hogy örülhetünk ha 1 Ft-ért átvállalja egy multi az adóságot....

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43354 Dátum: 2013.05.28 22:06:22 »
Nem neked... mindenkinek  :D

nem megyek svájcba....meg nagyon más országba sem..... :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43355 Dátum: 2013.05.28 22:12:11 »
lasi van igazság abban amit mondasz, de ettől függetlenül a kamionok útdíja elengedhetetlen. a külkereskedelmi mérleg akkor javul, ha a külföldiektől több bevétel jön, mint eddig. és ebből a magyarok számára semmilyen teher nem jelenik meg. ellenben kisebb lesz az utak terhelése, mert mostantól nem éri meg Szlovákiából Csehországba rajtunk keresztül menni, mint eddig.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43356 Dátum: 2013.05.28 22:15:09 »
Tavaly szünt meg a vasútikocsikon való szállítás, mert tán nem érte meg vagy mi a szösz....... azt nem kellett volna hagyni
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43357 Dátum: 2013.05.29 07:12:24 »
Jövök be reggel dolgozni... Még 2 km a munkahelyig, mikor is eposzi méretű kocsisort érek utol  :wacko: ... Sebessége: 9-10 km/h  :ph34r: ... Nézem, nézem, hogy mi a bánat haladhat ennek az elején  :hmmmm: ?! ... Hát, nem akartam hinni a szememnek, mikor megláttam: elöl egy markológép, és mögötte egy Berger Kató  :eek: - és NEM tartoztak össze, mert aztán egy ponton az egyik erre, a másik arra haladt tovább  :sorcerer: - ennek, hogy ezek így egymás mögé összeálljanak, mégis MEKKORA esélye volt?!  :nonono: :lol:

(Majdnem elkéstem miattuk, bakker  :helpsmilie: )
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43358 Dátum: 2013.05.29 07:34:02 »
És mi tartja vissza ott fent az "okosokat" hogy pár éven belül ezt kivessék minden autósra?
Szerintem semmi.....

Magyarországot meg ne hasonlítsuk Ausztriához, hiába tranzitország ...... útjaink, fizetésünk stb.... hol van a szomszédékhoz képest?
Többlet bevételek nélkül, ez így is fog maradni. Ez itt a probléma.

Ha megállja a helyét, amit csufár leírt (márpedig úgy tűnik, rálát a kérdésre), akkor én is azt mondom, hogy ez a lépés indokolt és időszerű volt. Bődületes mennyiségű külföldi teherautó utazik át rajtunk; és az új rendszer, a rengeteg módosító tényezővel (környezetvédelmi besorolás, tengelyszám, időpont, viszonylat stb), eléggé átgondoltnak és igazságosnak tűnik. A kéttengelyes magyar kisteher, mondjuk Baja és Szeged között, nyilván sokkal-sokkal kevesebbet fog fizetni, mint az ezeréves, 40 tonnás nyerges belorusz fos, ami füstöt okádva kússza végig az országot teljes hosszában.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43359 Dátum: 2013.05.29 07:35:34 »
de feltünt és az is hogy nincs 1 vagy 4 napos....... hanem kapásbol 10 napos a legrövidebb, ami megint lehuzás  :ph34r:
A románoknál 7 nap a legrövidebb, az osztrákoknál 8, a szlovénoknál két hét... Szerintem sem poén, hogy megszűnt a 4 napos nálunk, de máshol is ugyanez a helyzet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43360 Dátum: 2013.05.29 08:27:40 »
Tavaly szünt meg a vasútikocsikon való szállítás, mert tán nem érte meg vagy mi a szösz....... azt nem kellett volna hagyni
Én azon csodálkozom, hogy a komplett MÁV még nem szűnt meg... 2009-2010-ben vasútépítésben, kitűzőként dolgoztam. A feladatunk Gyomaendrőd állomás átépítése volt. Még a pályázati szakaszban szerepelt kitételként, hogy a nyertes ajánlattevő vállalja, hogy az állomás átépítéséhez szükséges kőmennyiség 80%-át(!!!) vasúti szállíttatja a helyszínre. Ezek után, vezetőink felvették a kapcsolatot a MÁV-Cargo-val, hogy akkor ez hogyan is nézne ki, mert nekünk az a járható út, hogy szólunk, hogy kell pl. 500m3 0/80-as kő, akkor annak 2 napon belül  munkaterületen kell lennie. Mi volt a MÁV-Cargo válasza??? "Hát az nem járható út, 2 hét(!!!) pontossággal tudjuk vállalni a leszállítást...  :eek: :ph34r: :censored: (azt még tudni kell, hogy a kitűzött átadástól, ha eltér a vállalkozó, óránként milliós tételű kötbért alkalmaz a MÁV, tehát, finoman szólva sem volt alternatíva a vasúti szállítmányozás, ellenben, a kamionok a kívánt nap hajnalában is már ott tobzódtak telerakva kővel a munkaterületen.)

Ja, hát, így természetesen az utakat nyomták szét a teherautók, mert nem tehettek mást.  :ph34r:

Amúgy tökéletesen egyet értek csufárral és akik támogatják a teherautók felé ezt az útdíj dolgot. Már régóta kellett volna. Mivel az autópályák fizetősek, a főutak nagy része nem, így értelem szerűen utóbbiakok és a mellékutakon rövidítenek a teherautósok. Pláne, amikor olyat lát az ember, hogy a 7,5 tonnás súlykorlátozású útjainkon a 40 tonnás dögök 100-zal száguldanak egymás után.
Ezt a rendszert is csak úgy lenne értelme bevezetni, hogy minden 7,5 tonnásnál nehezebb járműre, valamint az ország összes útjára vonatkoztatva! Hogy esélyük ne legyen kerülni kisebb utakon.

Affelől, pedig senkinek ne legyenek illúziói, hogy az ebből befolyt összeget az utak karbantartására fordítják majd...  :no: Lófa**t fogják... Megy a közösbe, befoltozandó a ktv-i hiányt. Mi, ebből pont semmit nem fogunk kapni, pedig, a karbantartásra fordítandó összeg évről évre nő, de a feladatra évről évre kevesebb pénzt kapunk. Amennyiből gazdálkodhatunk jelenleg, az éppen elegendő kátyúzásra, kaszálásra, meg a növényzet gondozására. Ennyi.  :whistling:

Az a probléma, hogy 10-15 évvel többet vártak ennek az útdíjnak a bevezetésével, mint kellett volna. Mostanra a közúthálózat több, mint 60%-ának teljes rekonstrukcióra volna szüksége, amihez jóformán a világ összes pénze nem lenne elég...  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.29 08:31:13 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43361 Dátum: 2013.05.29 09:00:11 »
eljön még a vasúti közlekedés ideje is. nyugaton már eljött, ott tudniillik már effektíve lehetetlen tovább sűríteni az úthálózatot - belgiumban átlagosan 30 km-enként útba esik egy autópálya, bárhonnan, bármerre indul az ember!!! de mindaddig, amíg a MÁVot a mindenkori kormányzat pártfinanszírozásra használja, pénzszivattyúnak, addig nem lesz modernizáció. de úgy tudom, komplett tervek vannak fiókban. csak győzzük kivárni, míg előveszik őket.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43362 Dátum: 2013.05.29 09:08:18 »
eljön még a vasúti közlekedés ideje is. nyugaton már eljött, ott tudniillik már effektíve lehetetlen tovább sűríteni az úthálózatot - belgiumban átlagosan 30 km-enként útba esik egy autópálya, bárhonnan, bármerre indul az ember!!! de mindaddig, amíg a MÁVot a mindenkori kormányzat pártfinanszírozásra használja, pénzszivattyúnak, addig nem lesz modernizáció. de úgy tudom, komplett tervek vannak fiókban. csak győzzük kivárni, míg előveszik őket.
Na, a belga példa idehaza tényleg nem jó, elvégre itthon 3db megyeszékhelyünk is van, ami 100km-nél távolabb esik autópályától. Ráadásul nincs egy Kelet-Nyugati irányú autópálya sem a Budapest centralizáció miatt. Ezért lenne égető már sok-sok év óta az M8-M4-M44 autópálya szakasz... Mi itthon még nagyon messze vagyunk attól, hogy autópályákkal zsúfolt országban éljünk, bár, kétségtelen, hogy az évek óta tartó vasútfelújítások (jelenleg Gyomaendrőd-Lökösháza szakasz) segítik majd a tranzit forgalmat leterelni a közúthálózatról, legalábbis, hogy a szállítmányozás országon átmenő részét idővel kizárólag vasúton bonyolítsák.
...ezt mondják... :ph34r:
Ezzel nem is lenne gond, csak mire mindent megépítenek és 160km/h-ra felfejlesztik a vasúti pályát, addigra komplett közúthálózat fog használhatatlanná válni és a MÁV-Cargo mostani helyzete, illetve a felsővezetés vízfejűsége miatt nem biztos, hogy megfelel majd azoknak az elvárásoknak, amiket támasztottak vele szembe.

És mindez csak a "mi" szakmánk problémája, hol van még az egészségügy, oktatás, stb..?!

De a focistadionok kellenek!!! Anniy pénzből az utazóközönség igen tetemes részée számára érezhető javításokat tudnánk eszközölni a közutak állapotában...  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.29 09:12:27 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43363 Dátum: 2013.05.29 09:16:27 »
Szerintem kezdünk veszélyes vizekre evezni...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43364 Dátum: 2013.05.29 09:20:38 »
Szerintem kezdünk veszélyes vizekre evezni...
Dehogy, csak ilyen esetekben mindig felbüfög bennem ez az utolsó mondat, mert emlékeztek, hogy bármilyen kommunikáció mögött pont qrvára leszarja az aktuális vezetés, hogy valójában mi lenne a helyes, és tömegek számára is megfelelő út...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i