Jóbarátomnak van egy 2007-es, dízel CR-V-je. Fél évvel ezelőtt meghalt benne a gyári akksi. Egyik napról a másikra. A sárga angyal cserélte ki az út szélén, 150 euro volt az új.
Most, pár napja meghalt ez is
... Ugyancsak egyik napról a másikra. Délután hazament vele, másnap reggel már nem indult. Sárga angyalt újra kihívták. Ők ezúttal már bevontatták a kocsit a saját szervízükbe (ÖAMTC), megvizsgálták, és megállapították: nem jó a generátor, nem tölt rendesen, 12.5 V csak a töltés. Generátor csere szükséges.
Cimborám ezek után elment a helyi Honda márkaszervízbe. Ők is megvizsgálták az autót, és megállapították: a generátornak szerintük semmi baja, a fél éves (!) akksi a rossz, ki kell cserélni garanciában.
Erre azonban az ÖAMTC nem volt hajlandó, mert ugye az ő álláspontjuk szerint a generátorral van a gond.
Végül a srác vett egy újabb akksit (gyári, 160 euro) - de most aggódik, hogy vajon legközelebb mikor nem indul majd az autó, lévén kevesli a 12.5 V-os töltést. Amire, mondom még egyszer, a márkaszervíz azt mondta, hogy okés!
Létezik ez? Nem valahol 14 V körül kéne lennie?
Egy generátor-csere, a márkaszervíz szerint "4-500 euro plusz munkadíj"