Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 2005-ös 7 üléses verso csomagtere mekkora egy corolla kombihoz viszonyítva, ha padlóba hajtom a hátsó üléseket. Illetve mennyivel nagyobb költség nagy általánosságban a fenntartása mint a kombié? Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia, az nem teljesen egyértelmű a kérdésedből, hogy a COV csomagterét akarod a padlóig hajtott Corolla kombiéval, avagy a padlóba hajtott hátsóülésű - és itt a kérdés, hogy a 3., vagy a 2. sor ülésről beszélünk - COV-ot akarod az alaphelyzetű Corolla kombiéval összehasonlítani.
Nekem Corolla kombival nincsen tapasztalatom, a száraz számokat nézve alaphelyzetben gyakorlatilag ugyanakkora, mint a COV-é (402/397 liter). De. Mi 5 ajtós Avensis II-ből ültünk át, ami papíron 510 literes puttonnyal bír, látványra is hatalmas, és bizony féltem, hogy mi lesz a COV-nál, ami azért alapból jóval kisebb. Nos, 5 év COV-ozás után már azt mondhatom, hogy jobban kihasználható - értsd: több(!!) fér bele - ha kiveszed a kalaptartót, mivel a COV hátsó ablaka
szinte függőleges, és ha ügyes vagy, valóban az övvonal fölé, akár plafonig tudsz pakolni (ami már 667 liter). Ha a Corolla kombival hasonlítod össze úgy, hogy az egyikben csak két ülésnyi hely van, a másikban le van döntve az összes többi ülés, akkor nyilván ez utóbbi fog nyerni akár így, akár úgy. Viszont a Verso egyenként tologatható és csukható második üléssora nagy kincs. Vittünk már vele ***őnyeget úgy, hogy közben öten ültünk benne (nem a szőnyegben...), vagy rendszeresen vittem benne szintén 5 utas mellett 3(!!) biciklit, igaz kicsiket, 16-os kerekűeket. Ha 135 cm alatti gyerekeid vannak, különösen ha 2-nél több, azt is értékelni tudod, hogy sokkal egyszerűbb bekötni őket.
A fenntartás, azaz az ellenérv. Menetteljesítményeket tekintve az 1,4 Corollával valóban az 1,6 COV van partiban, de én mindenképp az 1,8-as benzinest ajánlanám nemcsak azért, mert erősebb, de közben nem fogyaszt többet az 1,6-osnál, hanem azért is, mert több van belőle. Amúgy a szervizelése a kötelező műveleteke tekintve nem különbözik árban, a fogyasztása az, ami több: azonos motorizáltság esetén az egyterű karosszériának a nagyobb homlokfelület és légellenállás miatt van kb. 1 liter többletfogyasztási igénye, ehhez jön még a nagyobb motor kb. fél litere. Ezek átlagértékek, ha főleg városban használod, rövidebb utakon, akkor ez a kb. másfél liter még nagyobb lesz, mivel a COV jelentősen nehezebb, és ha ezt álló helyzetből kell megmozdítani, az sok naftát visz el.
Ezek alapján mérlegeld, hogy megéri-e neked, de ne látatlanban, ki kell egyet próbálni!