Sziasztok,
Kis segitseg kellene... a csalad egyik tagja hirtelen felindultsagbol lecsapott egy 2003-as 1.8-as Versora nem olyan reg... 151e km vezetett szervizkonyv...
Az elmult bo 2 honap es ~5e km alatt kiderult, h az olajat szereti enni meghozza nem is kicsit... normal hasznalatban 5-6dl, autopalyan 8-9 vagy akar 1 liter is "eltunik"
Az auto magyarorszagi es eddig csak 1 tulaja volt.
Anno hallottam, h voltak hasonlo gondok ezzel a motorral. Erdekelne, h mi a tapasztalat ill mit ajanlanatok?
Mellesleg most ugy all a dolog, h lassan esedekes az olajcsere. Milyen olaj az amit nyugodt szivvel beletolthetek? ("ismeros" szerelot mondtam, h hajtsak el o tudott volna olcson olajat 1000Ft/liter ami vastagabb es tutira megszunteti az olajfogyasztast... persze! Meg szerencse, h en legalabb nem dolok be az ilyeneknek es inkabb kerdezek eloszor)
Üdv!
Nekem ugyanez volt. Pályán simán 1,2-1,3 litert evett 1000 km-en.
Ha nem folyik ki belőle (szerintem nem), akkor gyűrűcsere a megoldás szerintem.
Ahogy több helyen leírtam, nekem egy bele való ACL gyűrűszett (Mahle gyártmány) lett, teljesen jó hála Istennek, vaterán vettem 11000 Ft-ért postával, alkalmi vétel. Szerintem külföldről vették.
5w40 egyáltalán nem fogyott utána, most tesztcélból 5w30 van benne, egyelőre ez sem fogy (322000 km fölött futott motor).
Gyári alkatrészt csak az injektorsor tömítést vettem akkor, a többi nem az volt:
INA vezérlésszett
Elring felső tömítéskészlet, ebben kb. minden benne van, ami kell
Dayco hosszbordásszíjak
SCT paszta (most már inkább Payen-t vennék, bár az SCT sem ereszt, csak hamarabb keményedik)
Szóval én nem félek az utángyártottól. Egy dologgal jártam meg nemrég, egy Blue Print olajgomba a villamos csatlakozóján keresztül eresztette az olajat.
Dugattyúkat lepucoltam, a furatokból a koszt kifúrtam (!), újabb furatok ehhez nem kellettek.
De ez 4A-FE motor, a tiédhez spec. dolgokat én nem tudom. Azért a lényeg kb. ugyanez szerintem.