Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1558442 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Corolla Verso
« Válasz #3795 Dátum: 2014.03.07 09:42:26 »
A 2.0 dízelbe pl. bruttó 100k a kedvezmény nélküli, gyári gyűrűszett...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corolla Verso
« Válasz #3796 Dátum: 2014.03.07 10:10:33 »
A Charlie BT-re ertettem ;) de azert koszonom. A lista kicsit gyanus... 59e csak a gyurukert... a tobbi stimmel bara 40-es olaj is furcsa nekem.
Egy telefont meger a dolog ill kozben akadt meg egy valoban lelkiismeretes szerelo aki otthon van ebben az olajfogyasztasos temaban.
Toyota Genuine gyűrűszett ennyibe kerül valóban.
A 40-es olaj olyan, hogy bár, én is alapból a 30-ast preferálom, de Charlie nagyon sok ilyen vvt-i motort rakott rendbe, igen tapasztalt Toyota-guru, én nem vitatkoznék vele tapasztalat hiányában.
A felújítás nem csak gyűrűszett cserére vonatkozik, hanem dugónként 2db újabb furatot fúr a hobb olajelvezetés miatt (csakúgy, mint ahogy a gyári-új-javított dugókon van). Ha a dugókat is meg kellene vedd, az darabonként 40.000Ft. Így a 4db dugón a plusz furatok költsége nem egészen 10000Ft.  :whistling:

A gyűrűszetten elvileg lehet variálni, csak nem biztos, hogy megéri. A garantált minőséget a Toyota genuine gyűrűszett adja és, mivel ez a művelet időigényes, egy rendes szerelő nem fog kísérletezni utángyártott alkatrészekkel. Egyszer megcsinálja X összegért és ez után tudja csak garantálni saját munkáját. Egy "spórolásból" rosszul megválasztott dugószett anyagi következménye (újbóli szétborítás, munkadíj, tömítések, stb) nagyságrenddel lesz drágább, mintha első alkalommal is a gyári, tuti minőségű gyűrűszett alkalmazása.

Ezeket csak gondolatébresztésnek írtam le, a végső döntés mindig az ember hozza, de a következményeivel is tisztában kell lennie.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Mooc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Corolla Verso
« Válasz #3797 Dátum: 2014.03.07 10:26:59 »
Nem akarok en vitatkozni ill vitaba szallni egy tapasztalt szerelovel, de abbol indultam, ki,  a motoromhoz rendeltem uj dugattyut es az ~120EUR volt ill gyorsban rakeresve tallani - igaz nem eredeti Toyotat "csak" Mahle-t - 130EUR korul ami ugye gyuruvel egyutt jonne. Ennek a tukreben sokallottam csak az 59-et.

Az a baj, h a modositott dugo meg mindig nem noveli az olajtank kapacitasat... remelem azert igyis megszunik a dolog. Mindig mondtam, h inkabb kerdezni/olvasni kell azelott, h autot veszunk foleg ha azt magyarisztanba tesszuk  :no:

Elkezdek telefonalni a vegeredmenyt majd megosztom veletek, h mas is tanuljon/okuljon belole.

Minden segiteseget es tanacsot koszonok!

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Corolla Verso
« Válasz #3798 Dátum: 2014.03.07 14:27:05 »
A 40-es olaj olyan, hogy bár, én is alapból a 30-ast preferálom, de Charlie nagyon sok ilyen vvt-i motort rakott rendbe, igen tapasztalt Toyota-guru, én nem vitatkoznék vele tapasztalat hiányában.
Engem is érdekelne, miért a 5W-40-es olajat rakott bele, mert a Service Bulletin, kimondottan 5W-30-at javasol (-30-tól +40 C fokig), illetve 10W-40-et megengedi (-15-től +35 C foking).
Érdekes, hogy a 10W-40-et szűkebb hőmérséklet tartományra adják meg.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

matrac

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Corolla Verso
« Válasz #3799 Dátum: 2014.03.09 00:27:51 »
Sziasztok,

van egy 2005-ös Corolla Versom, 2.0 D-4D 85kW-os. Lenne pár kérdésem, remélem tudok némi támpontot kapni:
- üzemmeleg motor olykor sokkal nehezebben indul mint hidegen, és úgy vettem észre főleg akkor még nehezebben ha emelkedőnek felfelé áll a kocsi.
- leszakadt az egyik alsó motorvédő műanyag burkolatom, és hát elég húzós újonnan, milyen megoldást tudnátok ajánlani?
- az autó a komputer szerint 5.2-t eszik hosszú úton tartósan 110-et mutató órával, de valójában tankolásnál 6.3 jön ki. Ez normális? Egyébként szerintem az üzemanyagszint jelző se teljesen jó, azt mutatja hogy még félig van a tank, amikor már sztem max. kb. 1/3-ig lehet, aztán félről nagyon hamar leesik 1/4-ére.

Előre is köszi!

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Corolla Verso
« Válasz #3800 Dátum: 2014.03.09 06:47:38 »
A hibát mindenképpen szerelőnek kell diagnosztizálnia, de a leírt jelenség általában önindító vagy befecskendező probléma szokott lenni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #3801 Dátum: 2014.03.09 09:23:18 »
Sziasztok,

van egy 2005-ös Corolla Versom, 2.0 D-4D 85kW-os. Lenne pár kérdésem, remélem tudok némi támpontot kapni:
- üzemmeleg motor olykor sokkal nehezebben indul mint hidegen, és úgy vettem észre főleg akkor még nehezebben ha emelkedőnek felfelé áll a kocsi.
- leszakadt az egyik alsó motorvédő műanyag burkolatom, és hát elég húzós újonnan, milyen megoldást tudnátok ajánlani?
- az autó a komputer szerint 5.2-t eszik hosszú úton tartósan 110-et mutató órával, de valójában tankolásnál 6.3 jön ki. Ez normális? Egyébként szerintem az üzemanyagszint jelző se teljesen jó, azt mutatja hogy még félig van a tank, amikor már sztem max. kb. 1/3-ig lehet, aztán félről nagyon hamar leesik 1/4-ére.

Előre is köszi!

Üdv!

A műanyaghoz ezt találtam a Szakálmetálnál, de mivel nem tudtam beazonosítani egyértelműen, ezért kétféle motorkódú COV-hoz rakom fel, mik vannak.
Az árak bruttó listaárak. Ha pontosítasz, tudok feltenni nagyobb képeket arról, ami kellhet.
Az alkatrészes topicban lehet kérni kedvezményt is.

[img=http://www.kephost.com/thumb/2014/3/9/a1_2014_3_9_3nkdentnyk_tn.jpg]

[img=http://www.kephost.com/thumb/2014/3/9/a1_2014_3_9_8okxs2dqhy_tn.jpg]

A piros számos tétel már akciós, abból nem adnak kedvezményt.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.09 09:24:51 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #3802 Dátum: 2014.03.09 10:47:30 »
Sziasztok,

Kis segitseg kellene... a csalad egyik tagja hirtelen felindultsagbol lecsapott egy 2003-as 1.8-as Versora nem olyan reg... 151e km vezetett szervizkonyv...
Az elmult bo 2 honap es ~5e km alatt kiderult, h az olajat szereti enni meghozza nem is kicsit... normal hasznalatban 5-6dl, autopalyan 8-9 vagy akar 1 liter is "eltunik"
Az auto magyarorszagi es eddig csak 1 tulaja volt.

Anno hallottam, h voltak hasonlo gondok ezzel a motorral. Erdekelne, h mi a tapasztalat ill mit ajanlanatok?
Mellesleg most ugy all a dolog, h lassan esedekes az olajcsere. Milyen olaj az amit nyugodt szivvel beletolthetek? ("ismeros" szerelot mondtam, h hajtsak el o tudott volna olcson olajat 1000Ft/liter ami vastagabb es tutira megszunteti az olajfogyasztast... persze! :hmmmm: Meg szerencse, h en legalabb nem dolok be az ilyeneknek es inkabb kerdezek eloszor)
Üdv!

Nekem ugyanez volt. Pályán simán 1,2-1,3 litert evett 1000 km-en.

Ha nem folyik ki belőle (szerintem nem), akkor gyűrűcsere a megoldás szerintem.

Ahogy több helyen leírtam, nekem egy bele való ACL gyűrűszett (Mahle gyártmány) lett, teljesen jó hála Istennek, vaterán vettem 11000 Ft-ért postával, alkalmi vétel. Szerintem külföldről vették.

5w40 egyáltalán nem fogyott utána, most tesztcélból 5w30 van benne, egyelőre ez sem fogy (322000 km fölött futott motor).

Gyári alkatrészt csak az injektorsor tömítést vettem akkor, a többi nem az volt:
INA vezérlésszett
Elring felső tömítéskészlet, ebben kb. minden benne van, ami kell
Dayco hosszbordásszíjak
SCT paszta (most már inkább Payen-t vennék, bár az SCT sem ereszt, csak hamarabb keményedik)

Szóval én nem félek az utángyártottól. Egy dologgal jártam meg nemrég, egy Blue Print olajgomba a villamos csatlakozóján keresztül eresztette az olajat.

Dugattyúkat lepucoltam, a furatokból a koszt kifúrtam (!), újabb furatok ehhez nem kellettek.

De ez 4A-FE motor, a tiédhez spec. dolgokat én nem tudom. Azért a lényeg kb. ugyanez szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.09 10:52:02 írta vd1234 »

matrac

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Corolla Verso
« Válasz #3803 Dátum: 2014.03.09 13:56:11 »
Üdv!

A műanyaghoz ezt találtam a Szakálmetálnál, de mivel nem tudtam beazonosítani egyértelműen, ezért kétféle motorkódú COV-hoz rakom fel, mik vannak.
Az árak bruttó listaárak. Ha pontosítasz, tudok feltenni nagyobb képeket arról, ami kellhet.
Az alkatrészes topicban lehet kérni kedvezményt is.

[img=http://www.kephost.com/thumb/2014/3/9/a1_2014_3_9_3nkdentnyk_tn.jpg]

[img=http://www.kephost.com/thumb/2014/3/9/a1_2014_3_9_8okxs2dqhy_tn.jpg]

A piros számos tétel már akciós, abból nem adnak kedvezményt.

Üdv,

köszi a gyors választ! Sajnos így ránézésre nem tudom megállapítani melyik lehet. Milyen info tudna segíteni a pontosabb beazonosításban? Alvázszám...?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #3804 Dátum: 2014.03.09 14:15:19 »
Üdv,

köszi a gyors választ! Sajnos így ránézésre nem tudom megállapítani melyik lehet. Milyen info tudna segíteni a pontosabb beazonosításban? Alvázszám...?
Szívesen.

A képek tetején ott van a motor típusa, nem tudom, melyik a tiéd?
Az alkatrészeknél meg ott vannak a jellemzők, melyik oldal, stb.
Ha megvan, pontosíthatjuk, mire van szükséged.

Mooc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Corolla Verso
« Válasz #3805 Dátum: 2014.03.11 09:49:19 »
vd1234

Koszonom a kis osszefoglalot. Mar felvettema  akapcsolatot 2 ceggel. Az egyik a Charlie Bt a masikat nem nevezem meg amig nem jutok veluk dulore, de elso benyomasom alapjan nem hinnem, h a Charli-hoz megyek... Alig mondtak v.mi konkretumot, minded szot ugy kellet kihuzznom beloluk... bar sajna azt nem jegyeztem meg, h kivel is beszeltem pontosan  :?:
Mindenesetre az itt nemreg belinkelt arak kb fedik a valosagot. 200-at also hangon en is szamoltam sajna, de ugye ha mar szetszedik akkro lehet lesz mas is ami cseres nyilvan megcsinaltatjak.

A pontos infokat majd beirom, de meg nem teljesen tiszta a kep.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #3806 Dátum: 2014.03.11 17:34:53 »
vd1234

Koszonom a kis osszefoglalot. Mar felvettema  akapcsolatot 2 ceggel. Az egyik a Charlie Bt a masikat nem nevezem meg amig nem jutok veluk dulore, de elso benyomasom alapjan nem hinnem, h a Charli-hoz megyek... Alig mondtak v.mi konkretumot, minded szot ugy kellet kihuzznom beloluk... bar sajna azt nem jegyeztem meg, h kivel is beszeltem pontosan  :?:
Mindenesetre az itt nemreg belinkelt arak kb fedik a valosagot. 200-at also hangon en is szamoltam sajna, de ugye ha mar szetszedik akkro lehet lesz mas is ami cseres nyilvan megcsinaltatjak.

A pontos infokat majd beirom, de meg nem teljesen tiszta a kep.

Azt azért még elmondom, hogy carinás fórumtárs is járt úgy, hogy elvitte valahová, megcsinálták, olajfogyás nulla is lett.
De valamit nem jól csináltak mégsem, mert elment a motorból az erő, a fogyasztás ellenben jól megnőtt, nem tudom, hogy azóta kiderült-e a pontos hiba  :hmmmm:
Tippem lenne, mit néznék meg, de ez innentől kezdve ráfizetés nem is kicsit :(

Olyan helyen csináltatnám, akiben a legjobban bízok, és ezt a legnehezebb kideríteni.
De sok sikert, remélem jól sikerül döntened!

Mooc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Corolla Verso
« Válasz #3807 Dátum: 2014.03.12 13:22:14 »
A Charlie BT a B tervem... de van egy meltan hires es nagyon gondos szerviz BP-en akikhez semmi kozom megcsak nem is ismerem oket, de ajanlasok alapjan enis tovabb ajanlottam es mind2 esetben maximalis elegedettseggel tavoztak pedig az eseteik finoman szolva sem voltak hetkoznapiak. Meg a markaszerviz is szettet kezzel kuldte el oket... miutan kicsereltettek veluk par dolgot tok feleslegesen.
Igy ez a talalkozas lesz az elso ha osszejon.

Az eredmenyt nem tartom magamban ;) azt tudom, h sokszor az olcso dolgok lesznek igazan dragak hosszutavon

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #3808 Dátum: 2014.03.12 15:01:53 »
A kocsimnak tényleg 66 literes a tankja?

Egyszer volt hogy már "régóta" világittot a lámpa hogy tankolni kell menni meg a müszer is 0km-met mutatott és "csak" 46Liter ment bele, de az átlag tankolásaim 42l-re rúgnak.

Ez azt jelenti hogy amikor én már féltem hogy szegényem ledöglik az uton mert kifogy belölle a nafta akkor még mindig volt benne kb 20liter ami még kb 300km re elegendö?


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.12 17:00:11 írta kleingy »