Hi Mindenki! Látom nagy az érdeklődés a TS után..
Az Új TS Yaris az én drága kis asszonyságomé. Eddig egy 2002-es TS-t nyúzott keményen (2 szlalomversenyt is túlélt alatta).
Nekem volt viszonylag sok tapasztalatom TS modellekkel. Ts modellekkel jól el volt látva a család (anyámnak 2002-es TS Yarisa volt, Faternak a mai napig van egy 2004-es Corolla TS, és az udvar végében van egy rommátört TS Compressor, aminek motorjába van kemény 3000km)
Egy kis összehasonlítás
A régi Yaris TS méretei miatt egy picit "ügyesebb" autó volt. A motor, váltó, futómű kombinációt nagyon eltalálták. A síma változatokhoz képest meglepően sok dologban különbözött. Külső és belső egyaránt. A Morot nem számított erősnek (ha sorban nézzük a Toyota motorokat: 1,3 86LE, 1,4 97 Le, 1,5 106Le) a váltó bolondította meg teljesen. Erről nem is mesélek többet mivel ezt sokan ismeritek.
Az új Yaris TS-nél egy kicsit tartottam tőle, hogy nem lesz olyan mint a régi. Gondoltam itt már a külső cicomán kívül csak egy nagyobb motort kapott és semmi egyéb extra. Erősnek nem nevezném, sztem ez egy teljesen átlagos 1,8-as motor, viszont ami érdekes, hogy nem sima VVT-i, hanem Dual VVT-i. Ilyen motorral szerelt Toyota modell itthon nem is volt. 98kw 6000/perc fordulatnál a német papírjai szerint. (modell kód: ZSP90L-AHMVKW). Ami nagyon jó dolog hogy J-s alvázszámú, tehát eredeti japán gyártás.
Törötten vettük, a javítás jól elhúzódott, de végre kész lett. Jöttek az első próbálkozások vele. Ami elsőre feltűnt, hogy akkora körön fordul mint egy csuklósbusz. Ez az egyetlen negatívuma az autónak. A kormány kopptól koppig 2-t fordul, hihetetlenül direkt.
Van egy H&R ültető szett az autóban, meglepő, hogy forgalmiba jegyezve minden TÜV papirral együtt. Ezek a némtek már csak ilyenek.
A felszeretség a kapható maximum (TS hagyomány). 17-es kerekek 205-ös gumival, 9lufi, TRC-VSC, digit klíma, krómkarikák a szellőzőknél stb. Kagylósított ülések és másfajta kárpitok. Az előző tulaj vett bele egy TNS310-es navigációt és BT kihangosítót is. A navihoz már lehet kapni magyar térképet és használati útmutatót, meg is rendeltük hozzá de még nem lett kipróbálva. A műszerfal itt sem digitális hanem analóg, és nem zölden világít, hanem sárgán
A futóműnek köze sincs a gyárihoz, sokkal feszesebb és stabilabb az autó. A motor könnyen mozgatja a kocsit és a nagy ccm miatt alul is elég nyomatékos. A váltó már nem olyan pontos és sportos mint az 1,5 TS volt. Nem olyan határozottan kapcsolható és nagyobbat is ejt a fokozatok között. Gondolom a nagyobb nyomaték miatt nem kellett annyira sportosra venni a fokozatkiosztásokat. Aki ért hozzá az viszont kivülről is hallja, hogy nem egy hagyományos utcai/mezei váltó van benne. A gyorsulása nagyon jó, szerintem tud kevesebbet is a gyári 9,3-nál. Végsebesség még nem lett kipróbálva (legalábbis remélem az asszony nem szágoldozik 200-al Szeged Vásárhely között
), de a 180-at rövid távon is könnyen megfutja. Az 1,5-ös ott már kezdett elgyengülni.
Sarkallatos pont a fogyasztás. Nálunk az 1,5 is 9-10 liter evett, ennek most, ha nagyon őszintének kell lenni 10-12l között lehet valahol. Bár mit vár az ember egy 1,8-as sportos autótól főleg városi használatban.
Remélem tetszenek a leírtak és más is belevág és hoz/hozat magának ilyen kocsit kinntről. Mobile.de-n most is van 2 törött 2007-es autó. Az egyikre alig kell valamit költeni és már kész is. Regadóval mindennel 2,7 körül meg is állna. (alkatrészben segítek)
üdv: Ludi