Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2346895 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10050 Dátum: 2015.01.01 20:20:32 »
Elsö körben meg lehetne talàn takaritani az égök érintkezéseit, mert valahol oxidàlodhatott valami, de lehet majd màsoknak lesz jobb öteletük is.

Égőt kivettem teljesen újszerű!

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10051 Dátum: 2015.01.01 21:00:11 »
Nem csak az égöket kellene megnézni, hanem meg kellene probàlni letakaritani a foglalatot és azt a fémfelületet amivel az égök aljai érintkeznek. Utàna lehet kontaktisztito spray alkalmazàsa se àrtana.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10052 Dátum: 2015.01.01 21:35:44 »
Nem csak az égöket kellene megnézni, hanem meg kellene probàlni letakaritani a foglalatot és azt a fémfelületet amivel az égök aljai érintkeznek. Utàna lehet kontaktisztito spray alkalmazàsa se àrtana.
Na most méregettünk kicsit.
Égő jó, biztik jók. De valamiért nem jut az áram a lámpához.
Relé kapcsol, de mit? Hol van a kocsiban ez a relé?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10053 Dátum: 2015.01.02 09:43:34 »
Elsö körben meg lehetne talàn takaritani az égök érintkezéseit, mert valahol oxidàlodhatott valami, de lehet majd màsoknak lesz jobb öteletük is.

Ez egyértelműen  ún. testzárlat, leánykori nevén KH a testpontok valamelyikénél. Amennyiben az izzó és a foglalatánál tuti a kontakt, akkor vagy a kapcsolónál, vagy - amennyiben relézett - a relénél lehet a gubanc, illetve a reléhez vezető testpontnál.  Sajnos a konkrét típust nem ismerem, hogy az elektromos cuccok hol helyezkednek el a kocsiban.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10054 Dátum: 2015.01.02 10:43:48 »
Hahó,
A tesztzárlat és a KH nem ugyanaz. A testzárlat esetén a pozitív potenciál érintkezik a testtel, ami rohadt nagy áramot okoz(na), ha a bizti nem szállna el. A KH az kontakt hiba, vagyis bizonytalan érintkezés, ami lehet akár a testpontoknál is. Nah ilyenkor van az, hogy az áram más, alternatív útvonalon folyik a test felé, áthaladva más fogyasztókon. Így lehetséges az, hogy más jelzőlámpák, amiknek semmi köze a kapcsolt funkcióhoz, parázslanak, látszólag megbolondulva világítanak. Tipikusan a kombinált fék- és helyzetjelző hátsó izzós autóknál gyakori hiba a testhiba, így az irányjelző működtetésekor villog minden látszólag össze-vissza. Persze, áramköri megoldástól függően a legkülönfélébb hibákat produkálhatja a dolog.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10055 Dátum: 2015.01.02 15:21:27 »
Én a hátsó lámpatest testpontját nézném/takarítanám meg első körben.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10056 Dátum: 2015.01.02 16:24:28 »
Hahó,
A tesztzárlat és a KH nem ugyanaz. A testzárlat esetén a pozitív potenciál érintkezik a testtel, ami rohadt nagy áramot okoz(na), ha a bizti nem szállna el. A KH az kontakt hiba, vagyis bizonytalan érintkezés, ami lehet akár a testpontoknál is. Nah ilyenkor van az, hogy az áram más, alternatív útvonalon folyik a test felé, áthaladva más fogyasztókon. Így lehetséges az, hogy más jelzőlámpák, amiknek semmi köze a kapcsolt funkcióhoz, parázslanak, látszólag megbolondulva világítanak. Tipikusan a kombinált fék- és helyzetjelző hátsó izzós autóknál gyakori hiba a testhiba, így az irányjelző működtetésekor villog minden látszólag össze-vissza. Persze, áramköri megoldástól függően a legkülönfélébb hibákat produkálhatja a dolog.

Hahó,
A tesztzárlat és a  testzárlat nem ugyanaz. És tényleg! :clap: :D :D

Boldog új esztendőt, maradok tisztelettel;micila
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10057 Dátum: 2015.01.02 16:52:27 »
Hahó,
A tesztzárlat és a  testzárlat nem ugyanaz. És tényleg! :clap: :D :D

Boldog új esztendőt, maradok tisztelettel;micila

így van. testzárlat lehet pl ha rágyógyulok egy csajra.. ;) ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10058 Dátum: 2015.01.02 17:11:59 »
Hahó,
A tesztzárlat és a  testzárlat nem ugyanaz. És tényleg! :clap: :D :D

Boldog új esztendőt, maradok tisztelettel;micila

Ok, maradj tisztelettel! :tt2: Még szerencse, hogy mindíg van valaki, aki kiszűri a lényeget a hozzászólásokból. ;)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10059 Dátum: 2015.01.02 17:14:28 »
így van. testzárlat lehet pl ha rágyógyulok egy csajra.. ;) ::)

Például.....Ezek alapján mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy mi lehet a földzárlat..... :hmmmm: ;)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10060 Dátum: 2015.01.02 18:40:43 »
Hahó,
A tesztzárlat és a KH nem ugyanaz. A testzárlat esetén a pozitív potenciál érintkezik a testtel, ami rohadt nagy áramot okoz(na), ha a bizti nem szállna el. A KH az kontakt hiba, vagyis bizonytalan érintkezés, ami lehet akár a testpontoknál is. Nah ilyenkor van az, hogy az áram más, alternatív útvonalon folyik a test felé, áthaladva más fogyasztókon. Így lehetséges az, hogy más jelzőlámpák, amiknek semmi köze a kapcsolt funkcióhoz, parázslanak, látszólag megbolondulva világítanak. Tipikusan a kombinált fék- és helyzetjelző hátsó izzós autóknál gyakori hiba a testhiba, így az irányjelző működtetésekor villog minden látszólag össze-vissza. Persze, áramköri megoldástól függően a legkülönfélébb hibákat produkálhatja a dolog.

De KH okozhatja a testzárlatot nemde?  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10061 Dátum: 2015.01.02 18:48:03 »
így van. testzárlat lehet pl ha rágyógyulok egy csajra.. ;) ::)
Az még nem az, amikor a Viagrát is keresed, na az a zárlat...  :D
music     

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10062 Dátum: 2015.01.02 18:48:58 »
Testzárlat egy kis szájzárlattal... :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10063 Dátum: 2015.01.02 18:51:10 »
Más.
Általában a hűtőmaszkokon milyen módon van rögzítve az adott autó márka-emblémája (ha egyáltalán van ott neki)?
Vagy nincs általában, ez márkafüggő.
Vagy még csak nem is márkafüggő.
music     

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10064 Dátum: 2015.01.02 19:10:00 »
Márkafüggő, pattintós vagy bajonettes(újabb VW-k)