Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1016312 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1065 Dátum: 2006.05.28 21:07:07 »
Igen
Gabe 254.

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
D-4D
« Válasz #1066 Dátum: 2006.05.28 22:50:05 »
A jelenséget én is tapasztaltam, fõleg autópályán. Eddig azt hittem, hogy az ötödik ajtó rezonál (ugyanis az tûnt fel, hogy a hátsó ablakfûtés szálai mozognak), nem lehet, hogy mégis? Sedannál is jelentkezik a probléma?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1067 Dátum: 2006.05.28 22:54:12 »
Biztos, hogy a tükör, mert ha finoman megfogod abbahagyja. Sedanról nincs ilyen tapasztalat, illetve csak 2001-esrõl. Ott semmi gond.(lásd feljebb)
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #1068 Dátum: 2006.05.28 23:30:51 »
Tegnapelõtt volt alkalmam autópályán is checkolni az 1.4-es dízel Corollát . Igaz , csak utasként ... de azért így is élmény volt  :D ! Egyrészt az , hogy milyen döbbenetesen halk a kocsi : a 140 sétatempónak tûnt , 170-nél is simán lehetett normál hangerõvel beszélgetni . Persze az sem volt piskóta , hogy az autó milyen könnyedén húzott fel 140-rõl 170-re ... és ez egy kis alap dízel , hihetetlen  :o ! Ami pedig a legszebb : 140-es tartós haladásnál a pill.fogy.mérõ 5.6-5.7-es értékeket írt ki , három személlyel  :o  :o  :o ... hát basszus , ha ilyen autóm lenne , tutira folyamatosan száguldoznék vele ész nélkül , mert ezzel aztán tényleg büntetlenül megteheti az ember  :nagymosoly:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1069 Dátum: 2006.05.28 23:44:27 »
Vagy pedig vezetnél normálisan és élveznéd, hogy milyen pimaszul kellemes adatokat ír ki! :D
Várom már a bejáratási idõszak végét, aztán egy picit megkergetem. Tényleg, azért olyan 3000 km után már lehet kostolgatni, gondolom...?
Gabe 254.

Peti

  • Vendég
D-4D
« Válasz #1070 Dátum: 2006.05.29 11:09:43 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tegnapelõtt volt alkalmam autópályán is checkolni az 1.4-es dízel Corollát . Igaz , csak utasként ... de azért így is élmény volt  :D ! Egyrészt az , hogy milyen döbbenetesen halk a kocsi : a 140 sétatempónak tûnt , 170-nél is simán lehetett normál hangerõvel beszélgetni . Persze az sem volt piskóta , hogy az autó milyen könnyedén húzott fel 140-rõl 170-re ... és ez egy kis alap dízel , hihetetlen  :o ! Ami pedig a legszebb : 140-es tartós haladásnál a pill.fogy.mérõ 5.6-5.7-es értékeket írt ki , három személlyel  :o  :o  :o ... hát basszus , ha ilyen autóm lenne , tutira folyamatosan száguldoznék vele ész nélkül , mert ezzel aztán tényleg büntetlenül megteheti az ember  :nagymosoly:


Na most már elég legyen a dízel ajnározásból… :nagymosoly:
Amúgy tavaly kb. ilyentájt mentük Bécsbe egy 1.4d4d-vel…
Én is meglepõdtem (4emberrel! :mivan: ) milyen jól, dinamikusan mozgott a kicsike (még 150felett is)…
A fogyi meg vicces volt… :kacsint:

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
D-4D
« Válasz #1071 Dátum: 2006.05.29 17:20:36 »
Idézetet írta: "dió"
Idézetet írta: "norbi1974"
Idézetet írta: "attila23"
A hõmérséklet szabályozást nem lehet kikapcsolni, nyugodtan állítsd be, hogy hova fújja a levegõt, attól még mûködni fog. Az auto gomb fénye csak azért alszik ki, mivel felülbíráltál vmilyen beállítást (levegõ sebessége és/vagy irány)

Hááát, ebben én nem lennék olyan biztos. Ugye ha "AUTO" állásban van, (mondjuk legyen 22 fokra állítva) akkor eleinte elég magas fordulatra veszi a ventit és a lábhoz is fúj. Tehát módosítja a befújt levegõ hõmérsékletét, ventillátor fordulatát és hogy hova fújja a levegõt. A hõmérsékletet nyugodtan tudod állítani anélkül, hogy az "AUTO" lámpa kialudna. :kacsint:  :arrow: Na ez számomra az automata digit klíma.

Viszont, ha módosítom hogy hova fújjon, akkor ugye egybõl kialszik az "AUTO" lámpa. Ilyenkor tényleg tartja a 22 fokot a fülképben, vagy "csak" 22 fokos levegõt fúj oda, ahová én akarom. Erre lenne egy nagyon jó teszt: Állítsd be a kívánt hõfokot (a lényeg, hogy jóval hidegebbet, mint ami kint van) és nyomd meg az "AUTO" gombot. Várd meg míg kb-re beáll a kívánt hõmérsékletre (ez eltarthat egy ideig, de észre fodog venni, mivel a venti fordulat csak 2-esen lesz). Állítsd át a ventit a szélvédõre (én is így szeretném használni a nagy melegekben) majd húzd le az ablakokat. Várj egy picit, míg a meleg elárasztja a fülkét :nagymosoly: , majd húzd fel. Ha nem emelkedik a ventillátor fordulat, akkor sajna NEM automata üzemben mûködik a klímád! Sajna! :sir: ...és az enyém sem. Szerintem ha belenyúlunk és nem hagyjuk "AUTO" állásban, akkor "csak" beállított hõmérsékletû levegõ állít elõ a klíma és nem az utastér hõmérsékletét állítja annyira.
Hozzá kell tennem, hogy még én sem végeztem el a tesztet, mivel egyenlõre csak városban közlekedem és igen rövid utakon. :nagymosoly:
Ha valaki meg tudná cáfolni a véleményem, akkor nagyon boldog lennék! :D
Várom a teszteredményeket akár ide, akár a klímás topikba. :kacsint:

A klímát csak az AC kapcsoló útján lehet bekapcsolni. A beállított hõmérsékletnél viszont ki (és szükség esetén be) kapcsolja az automatika a klímát (bekapcsolt AC gomb mellett).
Legegyszerûbb teszt: csak auto üzemmódban a kintinél 1-2 fokkal magasabb hõmérséklet beállítása. Ekkor a ventillátor magas fokozatba kapcsol, de csak a kinti levegõt fújja (oldalsó beömlõnél ellenõrizd). MOST nyomd meg a klíma gombot, és ellenõrizd újra pár másodperc múlva...
Fentiek miatt érdemes a szokásos klíma kikapcsolási eljárást alkalmazni, vagyis megérkezés elõtt pár perccel kikapcsolni az AC gombot és lefújatni a párát, hogy ne büdösödjön meg...

 :banging: Bocs!
Az egész irományomat AC bekapcsolása mellett értettem! ...és képzeld oda, hogy 40fok van és tûz a nap ezerrel. :nagymosoly:
Próbáld ki a fent említett tesztet! De ha nem volt egyértelmû, leírom még1x:
- AC bekapcsol! :arrow: Hõmérséklet beállít (jóval hidegebbre mint ami outside) :arrow: AUTO gomb megnyom :arrow: Ventillátor felpörög, nyomja a hideget, majd szép lassan beáll 2-esre miután elérte a beállított hõfokot :arrow: Ekkor már csak szembõl fúj (szélvédõre, lábra NEM: ez nekem ROSSZ) :arrow: a MODE gombbal módosítsd mondjuk lábra + szélvédõre :arrow: AUTO lámpa kialszik :arrow: akblakOK le, majd várj 2-3 percig (a kinti meleg jól elárasztja az utasteret) :arrow: ablakok fel (ilyenkor, mivel igencsak megváltozott az utastér hõmérséklete meg kéne emelni újra a ventillátor fordulatot, mint amikor bekapcsoltuk az AUTO-t :arrow: ha Neked így tesz, akkor én leszek a legboldogabb :arrow: ha nem akkor az azt jelenti, hogy ha belenyúlok az amúgy XAR beállításba (megváltoztatom hova fújjon), akkor a klíma meg lexarja azt, hogy milyen hõmérséklet van az utastérben :arrow: magyarul: NEM az utastérben lévõ hõmérséklet alapján szabályozza a KLÍMÁT.

Hát ennyi!
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

suhodminyák

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
D-4D
« Válasz #1072 Dátum: 2006.05.29 18:38:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tegnapelõtt volt alkalmam autópályán is checkolni az 1.4-es dízel Corollát . Igaz , csak utasként ... de azért így is élmény volt  :D ! Egyrészt az , hogy milyen döbbenetesen halk a kocsi : a 140 sétatempónak tûnt , 170-nél is simán lehetett normál hangerõvel beszélgetni . Persze az sem volt piskóta , hogy az autó milyen könnyedén húzott fel 140-rõl 170-re ... és ez egy kis alap dízel , hihetetlen  :o ! Ami pedig a legszebb : 140-es tartós haladásnál a pill.fogy.mérõ 5.6-5.7-es értékeket írt ki , három személlyel  :o  :o  :o ... hát basszus , ha ilyen autóm lenne , tutira folyamatosan száguldoznék vele ész nélkül , mert ezzel aztán tényleg büntetlenül megteheti az ember  :nagymosoly:


Én meg Prágában voltam a hétvégén vele. Pozsonyig 4 ember, onnantól 5, aztán visszafelé ugyanez a felállás fordítva, végig tele csomagtartóval - igaz, nem ólomkatona gyûjteménnyel. Nagyjából végig autópályán mentünk, leginkább 130-cal, onnan csak idõnként ugrottam fel 140-150-re elõzéseknél. Ezen kívül kisebb városi menetek, keresgélések adódtak. Az egész út kb. 1100km volt, az átlagfogyasztás 5,7-re jött ki.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
D-4D
« Válasz #1073 Dátum: 2006.05.29 19:08:37 »
Idézetet írta: "attila23"
A jelenséget én is tapasztaltam, fõleg autópályán. Eddig azt hittem, hogy az ötödik ajtó rezonál (ugyanis az tûnt fel, hogy a hátsó ablakfûtés szálai mozognak), nem lehet, hogy mégis? Sedannál is jelentkezik a probléma?

A sedannal (még ráncfelvarrás elõtti benzines) nem tapasztaltam. Van esetleg valakinek vmi megoldása? Nagyon fárasztja a szemem.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1074 Dátum: 2006.05.29 23:24:43 »
Folyamatosan fogni, benzinesre cserélni? Sztem meg kell barátkozz vele...
Gabe 254.

Satriani

  • Vendég
D-4D
« Válasz #1075 Dátum: 2006.05.30 10:23:28 »
Idézetet írta: "norbi1974"
...Ekkor már csak szembõl fúj (szélvédõre, lábra NEM: ez nekem ROSSZ)

Pedig ezzel nem tudsz mit csinálni: a jól beállított automata klímák a meleg levegőt lentre, a hideg levegőt fentre fogják fújni.

Idézetet írta: "norbi1974"
NEM az utastérben lévõ hõmérséklet alapján szabályozza a KLÍMÁT.

Mégis mi alapján? Gondolj bele: mikor beülsz a parkolóban hagyott, nap által felmelegített utastérbe, ahol vagy 45-50 fok is van, és AUTO állásba állítod a klímát (mondjuk 23 fokra), a ventillátor eleinte teljes fordulatszámon üzemel, majd csökken a fordulatszáma, végül pár perc után - miután lehűtötte az utasteret - beáll kettes sebességre. Közben a kinti hőmérséklet nem változott, csak a benti...

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
D-4D
« Válasz #1076 Dátum: 2006.05.30 12:55:02 »
Attól még tudja szabályozni a klíma a belsõ hõmérsékletet, hogy a ventillátor fokozat és a befújás helye manuálisan rögzített. Ugyanis a fûtéscsapot tudja tekergetni és a klímát is tudja üzemeltetni a fentebb említett 10-100%-os sávban.

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
D-4D
« Válasz #1077 Dátum: 2006.05.30 17:53:01 »
Idézetet írta: "Satriani"
Pedig ezzel nem tudsz mit csinálni: a jól beállított automata klímák a meleg levegõt lentre, a hideg levegõt fentre fogják fújni.

Nekem a meleggel nincs is bajom, de jó lenne ha a hideget nem szembe fújná... És nekem a "fent" a szélvédõre fújást jelentené. :kacsint:
Idézetet írta: "Satriani"
Mégis mi alapján? Gondolj bele: mikor beülsz a parkolóban hagyott, nap által felmelegített utastérbe, ahol vagy 45-50 fok is van, és AUTO állásba állítod a klímát (mondjuk 23 fokra), a ventillátor eleinte teljes fordulatszámon üzemel, majd csökken a fordulatszáma, végül pár perc után - miután lehûtötte az utasteret - beáll kettes sebességre. Közben a kinti hõmérséklet nem változott, csak a benti...

Már bocs, de szerintem ugyan ezt írtam: "AC bekapcsol!  :arrow:  Hõmérséklet beállít (jóval hidegebbre mint ami outside) :arrow: AUTO gomb megnyom :arrow: Ventillátor felpörög, nyomja a hideget, majd szép lassan beáll 2-esre miután elérte a beállított hõfokot" -hát persze, hogy az utastér hõmérséklete áll be, mi más??? lehetne :kacsint:

A kérdés az, hogy ha módosítod hova fújjon :arrow: kialszik az "AUTO" lámpa :arrow: na akkor törõdik-e a digit klíma azzal, ha megváltozik a hõmérséklet (természetesen az utastérben) :figyellek:

Még valami: full OFF Ford Focus C-Max ON digit klímájánál nem alszik el az "AUTO" lámpa és folyamatosan figyeli az utastér hõmérséklet változását miután módosítod, hogy hova is fújjon. :?:

Még1x megjegyzem, hogy én lennék a legboldogabb, ha nektek lenne igazatok. Már várom a jó idõt, hogy megcsináljam a tesztet. :kacsint:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
D-4D
« Válasz #1078 Dátum: 2006.05.30 22:01:46 »
Szvsz a következõ módon kellene tesztelni.

1. AUTO gomb, majd hõmérséklet 20 fokra, befúvás szélvédõ/láb-ra állít.
2. Miután lehûtötte a kocsit, akkor leparkolni vele a napra.
3. Min. fél órával késõbb elindítani (miután legalább 30 fok van bent), és figyelni mi történik.

Én is meg fogom csinálni a tesztet, csak egyszerûen nem találok napsütötte parkolót...

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
D-4D
« Válasz #1079 Dátum: 2006.05.31 10:50:51 »
Idézetet írta: "attila23"
Szvsz a következõ módon kellene tesztelni.
1. AUTO gomb, majd hõmérséklet 20 fokra, befúvás szélvédõ/láb-ra állít.
2. Miután lehûtötte a kocsit, akkor leparkolni vele a napra.
3. Min. fél órával késõbb elindítani (miután legalább 30 fok van bent), és figyelni mi történik.

Ha elfogadsz egy kis módosítást:
1. AC bekapcsol, AUTO gomb megnyom, hõmérséklet 20 fokra.
2. Miután lehûtötte a kocsit (venti kb 2-esen lesz és szembõl fúj) majd EZUTÁN szélvédõ/láb-ra állítani és leparkolni vele a napra.
3. U.A. marad. :kacsint:

Kíváncsi vagyok. :figyellek:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005