Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3361892 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #495 Dátum: 2006.12.23 08:53:21 »
Idézetet írta: "MrIP"
Ezt a kis méretû csomagtartót állandóan visszahallom, ezzel példálózik mindenki.

Most komolyan, láttál már egy 18+  milliós autóba egy-két aktatáskánál nagyobb cuccot betenni ?
Ha nyaralni megy akkor repcsivel megy, ha a közelbe sielni akkor a böhöm terepjáróval,
esetleg anyuci RX400h -jával.
Én sem azzal vinném haza az uj TV-t, még ha plazma akkor sem,
az sem jellezõ hogy 5 felnõtt utazna egy hosszú hétvégére ilyen géppel.
2 bõrönd meg egy-két kissebb táska a hátsó ülésre pedig befér !
(egy-két hulla is elfér azért hátul, csak össze kell õket hajtogatni  :twisted:  )

Szerintem,   :!:  :!:
és akkor sem tudtok lebeszélni róla, hogy - (jó)pár év mulva - megpróbáljak beszerezni egyet.
 :nagymosoly:



Na akkor szögezzük le nagyon gyorsan, ennek a GS-nek a célcsoportja nem Magyarország. Soha nem is volt az, nem is lesz az.
Itt szignifikáns mennyiséget nem fognak ebbõl eladni sosem, mert drága és talán az osztrák szomszédunkat leszámitva nem is lesz belõle akkora mennyiség. Na most mindehol, ahol ebbõl sok lesz mint pl. Amerikában és egyéb nyugati országokban nos ott ez a kocsi nem számit megszerezhetetlennek és nem akaraom átlagosnak nevezni de a kocsi megvétele nem álom és gyakorlatilag pá év alatt bárki kifizeti. Viszont pont egy Amerikában nagyon is számit a csomagtartó sokkal jobban mint európában de más országokban is jellemzõ nagybevásárlás meg egyébb ezekkel. Nagyon téves elgondolás, hogy a célcsoport ezekben kizárólag aktatáskát vinne. Aktatáskát visz benne mondjuk egy tesztelõ, meg aki nem használja rendszeresen de ezek az üzletemberek azért szoktak bele ezt-azt pakolni és útjaikról haztérve meg amikor család megy  ide-oda. Amerikában meg hát alap a csomagtartó. Volt szerencsém látni több alkalommal milyen iszonyatos mennyiséget vásárolnak odakint egy-egy alkalommal és hát ezt európában még csak megsem közelítjük. De csak el kell olvasni bármelyik amerikai tesztet a kocsival kapcsolatban és nem lesz egy olyan sem, amelyik nehúzná le a kocsit a csomagtartója miatt. Igenis fontos kérdés és egy dieselnél ez semmit sem csorbul a motor miatt. :kacsint:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #496 Dátum: 2006.12.23 09:00:36 »
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "OK fine"

"Másodszor egyik dízel sem hozza azt a vezetési élményt, amit a GS hibrid tud"  :nagymosoly:  Szerinted ezt az Audi-t mennyivel lehet jobb vezetni minta GS-t ? :twisted:  De azon is elgondolkoznék, hogy mit jobb vezetni: egy Mercedes CLS diesel vagy egy GS hibird. :kacsint: És ahhoz képest, hogy a Lexust még egy villany motor is hajtja hát nem ver rá annyira nagyon azért a szar, füstölgõ CLS olajkályhára. :nagymosoly: De igazándiból mondhatnék 535 d BMW 5-öst is, mert ez is kategóriatárs ezekben mindegyikben ugyanakkora motor van kb. hasonlóan is mennek és nem hinném, hogy egy Lexus vezetési élményben verne egy BMW, attól még azért messze vannak.


Jó példák. A CLS-t két hete vezettem, nagyon kitalált, jó kis autó, a dízelhang viszont kegyetlenül nem illik bele, tökéletesen agyoncsapja a jellegét. Egy 5-ös dízel kombi BMW meg a rendszeres járós autó benn, jó pár ezer kilómétert beletekertem már. Más méret ám, mint a GS és a CLS, ez legalább fél kategóriával nagyobb.

Nos mindkettõ egy fényévre van a hibrid Lexus GS vezetési élményétõl. Az a torpanás nélküli gyorsulás a végsebességig, a váltás érzetének a hiánya, és a másik véglet, a hihetetlen finomság kis tempónál, na ezt se az ötös BMW, se a CLS nem tudja. Ott indul a turbó, vált a váltó, pillanatnyi szünet van, amíg meglódul igazán a padlógáz után, elõbb jön a gurgula, aztán az erõ. A Lexus ellenben rögtön reagál.

A futómû, a stabilitás pedig teljesen egy kategória. Vagy jobb. A barátnõm fél nagy sebességnél, vagy legalábbis annál, amit õ annak érez. A legkisebb terhelésváltásnál, az elsõ övfeszülésnél azonnali lassításra szólít fel. Nos vele 200 km/h tempóval lehetett száguldani éjjel a Lexusban, és elbûvölte...


Megértem amit mondasz a gyorsulással kapcsolatban. Nyilván amikor egy metro gyorsul az is lenyügözõ ez világos ez elsõsorban a villanymotornak tudható be viszont pont emiatt lesz plussz súly is. Viszont én ha lehetõségem lenne rá beültetném a barátnõmet a CLS-be is és megmutanám neki azt is 200km/h-nál. Sokmindent elhiszek de azt nem, hogy a GS-nek kúltúráltabb futómûve lenne, mint a Mercedesnek. Azt meg nemhiszem el, hogy ebben a kategóriában bármit is nagyobb élvezet lenne vezetni, mint egy BMW-t és itt nem arra gondolok, hogy diesel vagy hibrid.  Az meg, hogy torpanás nélkül gyorsulnak vagy sem engem speciál meg az átlag vásárlót nem nagyon zavarja, ellenben egy ekkora kocsinál a vásárlók elvárnak egy bizonyos méretû csomagtartót. Nos a Lexusé elég röhejes méretû és ezt a hibridsége okozza, ezen kívül nem reagáltál rá de a hibiridsége egyúttal rendesen megnehezíti azt a kocsit pedig a másik kettõ diesel, ami szintén nem csökkenti a kocsi súlyát. :pofa:  Aláírom szépen gyorsul biztos a Lexus de ettõl még nem fognak belõle annyit eladni a hibird változatból, hogy az erõs piaci konkurenciát jelentsen akár a benzines akár a dieseles konkurenciához képest max. a Lexuson belül.



Nézd, lehet hogy te nem gondolod, de én próbáltam, és ez a véleményem. Sõt mondhatom, hogy ez testületi álláspont a munkahelyen.

A Lexusnak valóban kicsi a csomagtartója, sose mondtam, hogy nem.

Miután a Toyota egyedül áll ezzel a hibridhajtással, nem lehet semmivel sem összehasonlítani az eladásait. :hmm:

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #497 Dátum: 2006.12.23 10:04:30 »
Ikonak !

Gratulálok az autódhoz, ezt a lépésedet soha sem fogod megbánni!
A közepébe: Navi lemez magyar nincs, és mostanában nem is lesz! Én magam is szégyenszemre PDA használok a 800000 Ft-os navi mellet.
A telefonszámokat semmilyen formában nem írja ki, illetve ha kiírja, úgy Magyarországon nem lehet hívni. Ez a rendszer sajnos ázsiai. Így is hívják. (Kinaise) A telefonban nem használhatsz tíznél több számot, és ékezeteket sem. Az ékezetes bejegyzéseket nem is listázza. Más gond viszont nincs vele supi.

Az EV gombot ne sajnáld, semmilyen megtakarítás nem érhetõ el vele, mert felülbírálja a számítógép. Ráadásul 40Km /óra felett ki is kapcsol.  Egy jó játék. Elvarázsolja a „hallgatókat”! ( Ha még is meg akarod csinálni, tudok segíteni. PÜ)

Ha takarékoskodni akarsz, akkor gondolkodj! De tényleg! Nem feltétlenül a szutyogás a megoldás.
Az autó energia számláját kell csökkenteni. Pl: Fûtés nagyon drága. Vedd vissza 21 fokra.
100km-en legalább 8dl megtakarítás.
Klímát hanyagolni. Lámpákat lekapcsolni. Lendületet nem veszíteni.
Kerülni a hidegindításokat. Fûtött garázs, ha teheted. Ha hideg az autó, rendõrlámpánál kapcsold ki a fûtést, leáll a motor. Hidegmotornál úgy sem fût.
 Max seb 128 km/h .   130 nál már fogyaszt, ezt érezni a gázpedálon is.
Kerülni a tempómat, használatát. Csak nagyon vízszintes úton jó.
Tanulj meg csak villanymotorral gyorsítani, fõleg városban. Ne rugdosd a gázt, hanem nagyon okosan adagold a nyomatékot. Gondolkodni! Felejtsd el amit a stiftes autóknál tanultál.
Akkor teszed jól, ha a motorhang szinte teljesen egyenletes. Kicsit türelmesebben, több idõt adva a számítógépnek, de nem szuttyogva. Elõbb nyomni a gázt és késõbb elvenni. Egyenletesen!!!  „Mozdonyos” legyen a karakterisztika.
Ja, és szép hosszúakat fékezni.

Ma már kemény tempós etapokat is meg tudok tenni négy személlyel 5L alatt. Télen elég nehéz alatta tartani, de nyáron nem ritka a 4,4 fogyasztási átlag /tankolás. (Ha óvatosan húzod meg a tanksapka nyitó kart nem törlõdnek a számok a számítógépbõl. Bizonyos mennyiségû km után azonban így is, úgy is töröl. Én mértem az éves átlagom 4,845.)

Azt nem tudom miért ilyen bénán, oldotta meg a Toyi  a csomagtartót. Ha kiveszed a padlólapot meg azt a hülye mankókereket (helyette spray) legalább 90L kapsz még!
Érthetetlen miért áldozta be ezt a ziccert a Toyota! 390 literes lehetne, ha lemondana az ajtónyílással síkban lévõ csomagtér padlóról, és akkor nem lehetne vakogni, hogy kicsi a csomagtér. (Egyébként így se. Még mindig befértünk.)

A többi véleményalkotótól csak azt kérném szerényen:

Ne alkossatok negatív véleményt, mert ehhez az autóhoz nem értetek. Ebbe nem elég beülni és kipróbálni egy rövid körre. Ez az autó a mai napig tud újat mutatni, és még sok mindenhez nem értek.  
Ez nem egy rigolyás Mercedes, és nem dízel BMV. Ez két primitív kõkorszaki szerkezet a Priushoz képest. Fát meg állatbõröket raknak az utastérbe, mint Frédi-Béni. Ebbe szinte ki is merül a technikai zsenialitás. Mert hibridet egyik nagynevû gyártó sem tudott elõ hozni, mert nincs neki piacérett. Persze magyarázzák a bizonyítványt, meg mutogatnak fércmunkákat, de a piacon semmijük sincs. Európa megint elaludt.

Többletsúly: Van. A Priuson 100 Kg.  Ettõl kellene beájulni? Ez nem fog szakadékba rántani.

Ki mondta, hogy a dízelt nem lehet hibridre építeni? A japcsi azért nem foglalkozik vele, mert büdös. Amikor ez a nagy katalizátoros Mercedes 10 évesen megérkezik Egyiptomba, ott ki fog rajta katalizátort cserélni?
Föld meg egy van. Mindegy hol füstölsz.
A hibridrendszer a dízel autón is jelentõs megtakarítást eredményez. Csak gondolj a visszanyerhetõ fékezési energiára. Japánok a kamionok hibriditésével kísérleteznek, mert ott lehet vele igazán nagyot megtakarítani.

Elfogy a benzin. Marhaság. Ezzel riogatnak 50 éve.
Hogy kevesebb benzin van, mint gázolaj? Az árakon ez nem látszik.

Az akumlátor szétszedése milyen környezeti terhelés ? Semilyen! Már ma drága anyagokat tartalmaz. Güberáló körökben arany áru. Hát még a nagy aksi! Egy kincs. Biztos hogy újrahasznosítható.

A hibrid ma már nem párját ritkító csemege, de még drága. De esni fog az ára. Ez tuti. Ez az autó lépcsõfok, a teljesen elektromos autó irányában. Már ma is a benzinmotor a legprimitívebb büdös zajos szerkezet, ebben a mûszaki remekmûben.
És minden müxik nélküle.(hiba nélkül, még égõ se. 75000.) Van fék, fûtés, hûtés, szervo, lámpa motorzaj nélkül is. Csak nem túl sokáig. Ez a bibi.
 A motor nélküli intervallum viszont minden új modellnél nõni fog. A végén ki marad a benzin moci. ………..Ez a végcél……………

Igen, ettõl intelligensebb a hibrid minden más létezõ mai technikánál. Hogy nincs hangja. A zajszint a technikai fejlettség fokmérõje. Jó technika sohasem hangos, és nem füstöl.

Összegezve: Sajnos (nekünk európaiaknak) igaz, a Lexus GL hibrid 10 évvel elõrébb lévõ technológia és vezetni is élvezetesebb, mint bár mely másikat. Ne illúziókra és általatok vélt presztízsre építsetek véleményt, hanem gyakorlati tapasztalatra. Szomorú tény, de az eu mérnöki intelligencia csak kullog a japán mögött, úgy jó nyolc évvel lemaradva. Ez van. Ma 2006.

Kellemes ünnepeket mindenkinek!        Egy öreg priuszos.
dv : Kari666

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #498 Dátum: 2006.12.23 11:32:47 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "OK fine"

"Másodszor egyik dízel sem hozza azt a vezetési élményt, amit a GS hibrid tud"  :nagymosoly:  Szerinted ezt az Audi-t mennyivel lehet jobb vezetni minta GS-t ? :twisted:  De azon is elgondolkoznék, hogy mit jobb vezetni: egy Mercedes CLS diesel vagy egy GS hibird. :kacsint: És ahhoz képest, hogy a Lexust még egy villany motor is hajtja hát nem ver rá annyira nagyon azért a szar, füstölgõ CLS olajkályhára. :nagymosoly: De igazándiból mondhatnék 535 d BMW 5-öst is, mert ez is kategóriatárs ezekben mindegyikben ugyanakkora motor van kb. hasonlóan is mennek és nem hinném, hogy egy Lexus vezetési élményben verne egy BMW, attól még azért messze vannak.


Jó példák. A CLS-t két hete vezettem, nagyon kitalált, jó kis autó, a dízelhang viszont kegyetlenül nem illik bele, tökéletesen agyoncsapja a jellegét. Egy 5-ös dízel kombi BMW meg a rendszeres járós autó benn, jó pár ezer kilómétert beletekertem már. Más méret ám, mint a GS és a CLS, ez legalább fél kategóriával nagyobb.

Nos mindkettõ egy fényévre van a hibrid Lexus GS vezetési élményétõl. Az a torpanás nélküli gyorsulás a végsebességig, a váltás érzetének a hiánya, és a másik véglet, a hihetetlen finomság kis tempónál, na ezt se az ötös BMW, se a CLS nem tudja. Ott indul a turbó, vált a váltó, pillanatnyi szünet van, amíg meglódul igazán a padlógáz után, elõbb jön a gurgula, aztán az erõ. A Lexus ellenben rögtön reagál.

A futómû, a stabilitás pedig teljesen egy kategória. Vagy jobb. A barátnõm fél nagy sebességnél, vagy legalábbis annál, amit õ annak érez. A legkisebb terhelésváltásnál, az elsõ övfeszülésnél azonnali lassításra szólít fel. Nos vele 200 km/h tempóval lehetett száguldani éjjel a Lexusban, és elbûvölte...


Megértem amit mondasz a gyorsulással kapcsolatban. Nyilván amikor egy metro gyorsul az is lenyügözõ ez világos ez elsõsorban a villanymotornak tudható be viszont pont emiatt lesz plussz súly is. Viszont én ha lehetõségem lenne rá beültetném a barátnõmet a CLS-be is és megmutanám neki azt is 200km/h-nál. Sokmindent elhiszek de azt nem, hogy a GS-nek kúltúráltabb futómûve lenne, mint a Mercedesnek. Azt meg nemhiszem el, hogy ebben a kategóriában bármit is nagyobb élvezet lenne vezetni, mint egy BMW-t és itt nem arra gondolok, hogy diesel vagy hibrid.  Az meg, hogy torpanás nélkül gyorsulnak vagy sem engem speciál meg az átlag vásárlót nem nagyon zavarja, ellenben egy ekkora kocsinál a vásárlók elvárnak egy bizonyos méretû csomagtartót. Nos a Lexusé elég röhejes méretû és ezt a hibridsége okozza, ezen kívül nem reagáltál rá de a hibiridsége egyúttal rendesen megnehezíti azt a kocsit pedig a másik kettõ diesel, ami szintén nem csökkenti a kocsi súlyát. :pofa:  Aláírom szépen gyorsul biztos a Lexus de ettõl még nem fognak belõle annyit eladni a hibird változatból, hogy az erõs piaci konkurenciát jelentsen akár a benzines akár a dieseles konkurenciához képest max. a Lexuson belül.



Nézd, lehet hogy te nem gondolod, de én próbáltam, és ez a véleményem. Sõt mondhatom, hogy ez testületi álláspont a munkahelyen.

A Lexusnak valóban kicsi a csomagtartója, sose mondtam, hogy nem.

Miután a Toyota egyedül áll ezzel a hibridhajtással, nem lehet semmivel sem összehasonlítani az eladásait. :hmm:




A testületi álláspontra nem mondok semmit vagy inkább úgymondom, hogy a totalcar-ra. Maradjunk annyiban, hogy nagyon nem a régi és felhígult, asszem ezzel így még nem sértek senkit sem.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #499 Dátum: 2006.12.23 11:56:51 »
Idézetet írta: "kari666"
Ikonak !

Gratulálok az autódhoz, ezt a lépésedet soha sem fogod megbánni!
A közepébe: Navi lemez magyar nincs, és mostanában nem is lesz! Én magam is szégyenszemre PDA használok a 800000 Ft-os navi mellet.
A telefonszámokat semmilyen formában nem írja ki, illetve ha kiírja, úgy Magyarországon nem lehet hívni. Ez a rendszer sajnos ázsiai. Így is hívják. (Kinaise) A telefonban nem használhatsz tíznél több számot, és ékezeteket sem. Az ékezetes bejegyzéseket nem is listázza. Más gond viszont nincs vele supi.

Az EV gombot ne sajnáld, semmilyen megtakarítás nem érhetõ el vele, mert felülbírálja a számítógép. Ráadásul 40Km /óra felett ki is kapcsol.  Egy jó játék. Elvarázsolja a „hallgatókat”! ( Ha még is meg akarod csinálni, tudok segíteni. PÜ)

Ha takarékoskodni akarsz, akkor gondolkodj! De tényleg! Nem feltétlenül a szutyogás a megoldás.
Az autó energia számláját kell csökkenteni. Pl: Fûtés nagyon drága. Vedd vissza 21 fokra.
100km-en legalább 8dl megtakarítás.
Klímát hanyagolni. Lámpákat lekapcsolni. Lendületet nem veszíteni.
Kerülni a hidegindításokat. Fûtött garázs, ha teheted. Ha hideg az autó, rendõrlámpánál kapcsold ki a fûtést, leáll a motor. Hidegmotornál úgy sem fût.
 Max seb 128 km/h .   130 nál már fogyaszt, ezt érezni a gázpedálon is.
Kerülni a tempómat, használatát. Csak nagyon vízszintes úton jó.
Tanulj meg csak villanymotorral gyorsítani, fõleg városban. Ne rugdosd a gázt, hanem nagyon okosan adagold a nyomatékot. Gondolkodni! Felejtsd el amit a stiftes autóknál tanultál.
Akkor teszed jól, ha a motorhang szinte teljesen egyenletes. Kicsit türelmesebben, több idõt adva a számítógépnek, de nem szuttyogva. Elõbb nyomni a gázt és késõbb elvenni. Egyenletesen!!!  „Mozdonyos” legyen a karakterisztika.
Ja, és szép hosszúakat fékezni.

Ma már kemény tempós etapokat is meg tudok tenni négy személlyel 5L alatt. Télen elég nehéz alatta tartani, de nyáron nem ritka a 4,4 fogyasztási átlag /tankolás. (Ha óvatosan húzod meg a tanksapka nyitó kart nem törlõdnek a számok a számítógépbõl. Bizonyos mennyiségû km után azonban így is, úgy is töröl. Én mértem az éves átlagom 4,845.)

Azt nem tudom miért ilyen bénán, oldotta meg a Toyi  a csomagtartót. Ha kiveszed a padlólapot meg azt a hülye mankókereket (helyette spray) legalább 90L kapsz még!
Érthetetlen miért áldozta be ezt a ziccert a Toyota! 390 literes lehetne, ha lemondana az ajtónyílással síkban lévõ csomagtér padlóról, és akkor nem lehetne vakogni, hogy kicsi a csomagtér. (Egyébként így se. Még mindig befértünk.)

A többi véleményalkotótól csak azt kérném szerényen:

Ne alkossatok negatív véleményt, mert ehhez az autóhoz nem értetek. Ebbe nem elég beülni és kipróbálni egy rövid körre. Ez az autó a mai napig tud újat mutatni, és még sok mindenhez nem értek.  
Ez nem egy rigolyás Mercedes, és nem dízel BMV. Ez két primitív kõkorszaki szerkezet a Priushoz képest. Fát meg állatbõröket raknak az utastérbe, mint Frédi-Béni. Ebbe szinte ki is merül a technikai zsenialitás. Mert hibridet egyik nagynevû gyártó sem tudott elõ hozni, mert nincs neki piacérett. Persze magyarázzák a bizonyítványt, meg mutogatnak fércmunkákat, de a piacon semmijük sincs. Európa megint elaludt.

Többletsúly: Van. A Priuson 100 Kg.  Ettõl kellene beájulni? Ez nem fog szakadékba rántani.

Ki mondta, hogy a dízelt nem lehet hibridre építeni? A japcsi azért nem foglalkozik vele, mert büdös. Amikor ez a nagy katalizátoros Mercedes 10 évesen megérkezik Egyiptomba, ott ki fog rajta katalizátort cserélni?
Föld meg egy van. Mindegy hol füstölsz.
A hibridrendszer a dízel autón is jelentõs megtakarítást eredményez. Csak gondolj a visszanyerhetõ fékezési energiára. Japánok a kamionok hibriditésével kísérleteznek, mert ott lehet vele igazán nagyot megtakarítani.

Elfogy a benzin. Marhaság. Ezzel riogatnak 50 éve.
Hogy kevesebb benzin van, mint gázolaj? Az árakon ez nem látszik.

Az akumlátor szétszedése milyen környezeti terhelés ? Semilyen! Már ma drága anyagokat tartalmaz. Güberáló körökben arany áru. Hát még a nagy aksi! Egy kincs. Biztos hogy újrahasznosítható.

A hibrid ma már nem párját ritkító csemege, de még drága. De esni fog az ára. Ez tuti. Ez az autó lépcsõfok, a teljesen elektromos autó irányában. Már ma is a benzinmotor a legprimitívebb büdös zajos szerkezet, ebben a mûszaki remekmûben.
És minden müxik nélküle.(hiba nélkül, még égõ se. 75000.) Van fék, fûtés, hûtés, szervo, lámpa motorzaj nélkül is. Csak nem túl sokáig. Ez a bibi.
 A motor nélküli intervallum viszont minden új modellnél nõni fog. A végén ki marad a benzin moci. ………..Ez a végcél……………

Igen, ettõl intelligensebb a hibrid minden más létezõ mai technikánál. Hogy nincs hangja. A zajszint a technikai fejlettség fokmérõje. Jó technika sohasem hangos, és nem füstöl.

Összegezve: Sajnos (nekünk európaiaknak) igaz, a Lexus GL hibrid 10 évvel elõrébb lévõ technológia és vezetni is élvezetesebb, mint bár mely másikat. Ne illúziókra és általatok vélt presztízsre építsetek véleményt, hanem gyakorlati tapasztalatra. Szomorú tény, de az eu mérnöki intelligencia csak kullog a japán mögött, úgy jó nyolc évvel lemaradva. Ez van. Ma 2006.

Kellemes ünnepeket mindenkinek!        Egy öreg priuszos.



Bocsánat, hogy belepofázok de ez tetszett: "Ha takarékoskodni akarsz, akkor gondolkodj! De tényleg! " és akkor itt jönnek a jótanácsok.
Ez mind szép és jó meg minden csak az a baj ezzel, hogy egy diesel kocsinál ilyesmire nincsen szükség. A diesel mindig, minden körülmények között spórol. Legyen az város, országút vagy pálya. Nem kell trükközni, így vagy úgy, meg amúgy gyorsulni meg lekapcsolni meg szórakozni meg ilyenek.

Más:
"Európa megint elaludt." Mikor aludt el elõször? :hmm:  Amikor kitalálta az autógyártást? Amikor kitalálta az összes ma ismeretes belsõégésû motort? Amikor kitalálta a biztonságiövet? Amikor kitalálta az ESP-t? Amikor kitalálta a légzsákot? Amikor megalkotta az ABS-t? Ugyan már! Gondolkodni kéne emberek! Jók a japánok persze de nem õk nyalták hegyesre a piramist ezt sose felejtsük!  



Megint más:
"Többletsúly: Van. A Priuson 100 Kg."  Mások azon küszködnek, hogy 1-2 kg-ot lefaragjanak. Persze nem sok az a 100 kg de még jobb ha nincs ott. Még jobb ha beülhet +egy felnõtt, még jobb ha berakhatok az autóba +liter csomagot stb. stb.


Megint más:
"Hogy kevesebb benzin van, mint gázolaj? Az árakon ez nem látszik."  Nagyon laikus hozzállás. Ez itten kéremszépen üzlet. Semmi más. Míg a 70-es években a benzin hulladék volt addig a 90-es évek végére arcátlan módon felment az ára, mert egyre több ember vett dieselt kezdetben csak a fogyasztás miatt aztám ma már azért mert egészen egyszerûen jobban megy mint az azonos lökettérfogatú benzines és hát a nyomaték...
Ez kéremszépen a szabadrablás nagyon finoman megfogalmazva. Azért drága, mert veszik méghozzá nagyon sokan.


Megint más:
"Szomorú tény, de az eu mérnöki intelligencia csak kullog a japán mögött, úgy jó nyolc évvel lemaradva" Kikérem már csak a magam részérõl is!
Ha kicsit is értenél hozzá egyébként akkor tudnád, hogy a világ legjobb mérnökei a mai napig németországban képzõdnek ez vitán felül áll, nem is megyek bele. Amerikában is volt szerencsém megtapasztalni, hogy a német mérnököktõl pofáraesnek, hogy mit tudnak a japánokat csak azért tisztelik, hogy mennyit dolgoznak meg, hogy milyen kis helyen laknak de nem azt, hogy milyen képzettek. És a mérnökvilágban sem a jpánokra szokás felfigyelni és nem õket emlegetik, mint etalont. Nem véletlen, hogy Amerikába tártkarokkal várják az európai mérnököket. És nem kell messze menni még itt Magyarországon is vannak jelentõs mennyiségben emberek pl. BME-n stb. akiknek a nevéhez nagy dolgok fûzõdnek különbõzõ autógyárak különbözõ fejlesztéseiben csak errõl kevesen tudnak, mert nem mindegyiküknek érdeke. Nagyon nagy balgaság letenni az európai mérnököket, az ázsiaiak semmivel sem tudnak többet max. ügyesen másolnak! :robbanfej:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #500 Dátum: 2006.12.23 16:44:01 »
Bocsánat, hogy belepofázok de ez tetszett: "Ha takarékoskodni akarsz, akkor gondolkodj! De tényleg! " és akkor itt jönnek a jótanácsok.
Ez mind szép és jó meg minden csak az a baj ezzel, hogy egy diesel kocsinál ilyesmire nincsen szükség.


Itt se!  Csak van lehetõség, míg a dízelbe csak ülsz és ketyeg a pirosnál potyára. Vagy talán leáll a motorod, ha lekapcsolod a klímát? A mienk igen.


A diesel mindig, minden körülmények között spórol. Legyen az város, országút vagy pálya.

Egy frászt.  Mikor spórol? Összeszedi a fékezési energiát? Vagy észreveszi a külsõ hõmérsékletváltozást, és más progit ír?  Vagy reagál a terhelésre? Vagy leáll a dugóban?

Egy mai korszerû 2000-es dízel 7, 5l körül eszik. Városi használatról beszélünk, az autók 70% a csak nagyvárosokban mozog. Ez a benzines hasonló paraméterkel 2,5-3 literrel kevesebbet. Tudom, hogy nehéz megemészteni, de ez minden tekintetben veri a dízelautókat, kivéve a nyomatékot. (400Nm csak kb 70 km/óráig áll rendelkezésre)

A dízel teszi s dolgát, és nem tudsz, nem is lehet beleavatkozni.  De a hibridnél nem vagy tehetetlen.
A „gondolkodj” helyénvaló felszólítás, mert annyira kifinomult az autó energia felhasználása, hogy szinte minden felesleges pazarlás jelentkezik a fogyasztásban. És tenni is lehet érte, ellentétben a dízellel, ami csak ketyeg, ha kell, ha nem. (4,4 literes városi fogyasztásról beszélgetünk) Ha nem csinálsz semmit, akkor Iko 5,5 litert hozott össze. Ha nagyon vágom, akkor az átlag felmegy 5,7 lityóra, de akkor már nagyon kapaszkodhatsz utánam a dízeleddel.
Mert hogy a nyomaték jó dolog de nem minden. A gyorsulás is lényeges adat. A 10,9-el nem kell szégyenkezni. Ezek az amerikai alapadatok. (10 körüli gyorsulás 160 végtempó(bár megy 180-at is))

Nem kell trükközni, így vagy úgy, meg amúgy gyorsulni meg lekapcsolni meg szórakozni meg ilyenek.

A hibriden se! Nem kell. De ha meg tanulod vezetni, csodákra lesz képes! Egyébként ez a sorod elárulja, hogy nem mentél még ilyen autóval. Ez nem baj. Csak maradj nyitott az újdonság felé!
Mert elsõ ránézésre ez a világ legunalmasabb autója: Slusszkulcs nincs. Önindító nincs. Váltó nincs. Motorhang nincs. Kézifék nem kell. Mûszerfalon se kapcsolók, se mûszerek, se hagyományos órák.
Gáz van, meg fék,………… mint a dodgemen………..  meg érintõképernyõ.


Más:
"Európa megint elaludt." Mikor aludt el elõször?  Amikor kitalálta az autógyártást? Amikor kitalálta az összes ma ismeretes belsõégésû motort? Amikor kitalálta a biztonságövet? Amikor kitalálta az ESP-t? Amikor kitalálta a légzsákot? Amikor megalkotta az ABS-t? Ugyan már! Gondolkodni kéne emberek! Jók a japánok persze de nem õk nyalták hegyesre a piramist ezt sose felejtsük!


A múltból nem fogunk megélni! Kína valós veszély! Nevezheted õket másolós gyerekeknek, de tíz éven belül a fejünkre nõnek!
És a japánok találták ki a hibridtechnikát! Alkalmazzák és árulják elképesztõ mûszaki színvonalon. Döngethetjük a mellünket csak ez olyan king-kong-os, meg felesleges, mint nyáron egy szánkó.


Megint más:
"Hogy kevesebb benzin van, mint gázolaj? Az árakon ez nem látszik." Nagyon laikus hozzállás. Ez itten kéremszépen üzlet. Semmi más. Míg a 70-es években a benzin hulladék volt addig a 90-es évek végére arcátlan módon felment az ára, mert egyre több ember vett dieselt kezdetben csak a fogyasztás miatt aztám ma már azért mert egészen egyszerûen jobban megy mint az azonos lökettérfogatú benzines és hát a nyomaték...
Ez kéremszépen a szabadrablás nagyon finoman megfogalmazva. Azért drága, mert veszik méghozzá nagyon sokan.


Ezt mondom én is! Ugyan az az ára a benzinnek, mint a gázolajnak. Hívhatsz laikusnak de, akkor is ez van. Mindegy miért!

Megint más:
"Szomorú tény, de az eu mérnöki intelligencia csak kullog a japán mögött, úgy jó nyolc évvel lemaradva" Kikérem már csak a magam részérõl is!
Ha kicsit is értenél hozzá egyébként akkor tudnád, hogy a világ legjobb mérnökei a mai napig Németországban képzõdnek ez vitán felül áll, nem is megyek bele. Amerikában is volt szerencsém megtapasztalni, hogy a német mérnököktõl pofáraesnek, hogy mit tudnak a japánokat csak azért tisztelik, hogy mennyit dolgoznak meg, hogy milyen kis helyen laknak de nem azt, hogy milyen képzettek.


Nem fogok veled ezen vitázni, de biztosan tudod te is, hogy Európa csak a világ harmadik gazdasági potenciálja. Ez nem véletlen.
Csak nézz körül a saját lakásodban. Szinte minden távol keleti. A mûszaki lemaradást maguk a német mérnökök állítják. Persze nem minden területen. De általánosságban sajnos igaz! És már legalább tíz éve ez így van.
dv : Kari666

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #501 Dátum: 2006.12.23 17:41:48 »
Idézetet írta: "kari666"
Bocsánat, hogy belepofázok de ez tetszett: "Ha takarékoskodni akarsz, akkor gondolkodj! De tényleg! " és akkor itt jönnek a jótanácsok.
Ez mind szép és jó meg minden csak az a baj ezzel, hogy egy diesel kocsinál ilyesmire nincsen szükség.


Itt se!  Csak van lehetõség, míg a dízelbe csak ülsz és ketyeg a pirosnál potyára. Vagy talán leáll a motorod, ha lekapcsolod a klímát? A mienk igen.




Erre csak annyit, hogy igen van ilyen. A 3L VW Lupo már évekkel ezelõtt tudott ilyet, magától leáll a motor a lámpánál. :kacsint:


A többi dologgal kapcsolatban meg én már kezdek ebbe belfáradni. Én  nem azt mondom, hogy rossz a hybrid de én nem tartom korszakalkotó technikának. Szerintem az volt kb. 5 éve, ma már nem szvsz. Azzal kapcsolatban meg, hogy Ázsia a fejünkre nõl meg csak ynnit, hogy ez azért van, mert mi hagyjuk, mert mindenki tudomásul veszi és nem teszünk ellene pedig hidd el bátran nincs ott annyi szellemi tõke, mint Európában vagy Amerikában márcsak azért sem, mert nincsennek olyan egyetemek arrafelé és úgy ám blokk semmilyen mûszaki kutatásnak nincsen arrafelé olyan régi hagyománya. Én aztmondom minden rajtunk áll. Amerikán és Európán.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #502 Dátum: 2006.12.23 18:04:32 »
Idézetet írta: "Ear"
Palaczk, szerintem gondold át megint. Hibrid nem spórol minden üzemmódban? És a GS-ben? Én úgy látom, hogy ez a legfeljettebb hibrid hajtás ma a Toyota palettáján, és gyakorlatilag felezni tudja vele a beépítésre kerülõ motor méretét, és ezzel a fogyasztást is redukálja. Na most ezt kombináld a kondenzátorokkal, ami ugye könyebb, kisebb helyet foglal el, kevésbé aggályos környezetvédelmi szempontból.

Mivel a villanymotor igencsak be tud segíteni, optimalizálni lehet a benzinmotor karakterisztikáját, ezzel a fogyasztását és a károsanyag kibocsátást. Nem mondom, hogy ez a végsõ alternatíva, de még nagy nagy botrányok lesznek a dízel motorok károsanyag kibocsátásával, szóval érdemes vinni ezt a vonalat a Toyotának. Na és ha kiderül, mi lesz a benzin és a gázolaj helyett, hát olyan motor is bekerülhet a kondik mellé....

Úgy gondolom, hogy nem szabad addig nyilatkozni, amíg ki nem próbáltad a GS hibridet. Ez a fajta mozgékonyság valós alternatívája a benzin és dízelmotoroknak.


A GS ugye egy felsõközép-kategóriás utazóautó , amelynek a legjellemzõbb használati módja : nagy távolságok megtétele , elõszeretettel autópályán , és gyorsan . Történetesen pont ez az a terület , ahol a hibrid nem spórol semmit , a dolog természetébõl adódóan . A látványosan alacsony gyári átlagfogyasztás (amely , megjegyzem , még így sem kisebb , mint a hasonló árfekvésû dízel konkurrenciájé) ezáltal úgyszólván elméleti jelentõségû adattá degradálódik . Ez az autó is (mint a többi hibrid) elsõsorban városban , másodsorban országúton spórol , de utóbbin csak akkor , ha lassan megyünk vele - ami kevéssé valószínû egy ilyen autó esetében . Az AB tesztjében a standard fogyasztási körön (65 % országút , 20 % autópálya , 15 % város) 10.7-et fogyasztott . Ez szép érték egy benzines , majd két tonnás autótól - de ugyanezen teszt-protokoll alapján a BMW 535d 9.4-et evett .

És akkor ott van még a kiskocsi méretû csomagtartó (senki meg nem magyarázza nekem , hogy ez nem számít) , meg a konkurrenciánál nagyságrendileg másfél-két mázsával nagyobb súly . Ha már vezetési élmény : emlékeztetnélek arra a cikkre , amely pont a Totalcaron jelent meg errõl : hogy ti. a tömeg a vezetési élmény ellensége . Milyen igaz !

Abban nem kételkedem , hogy a motor-erõátvitel mûködése lenyûgözõ lehet ebben a kocsiban . Ha erre redukáljuk a vezetési élményt (ami persze elhibázott dolog lenne) , akkor igazad lehet a GS hibrid által nyújtott élmény egyedülálló mivoltában . Viszont ha hozzávesszük a futómûvet is , akkor kizárt , hogy egy 200 kilóval könnyebb 535d BMW (amely egyáltalán nem nagyobb autó , pontosan ugyanaz a kategória!) ne tudná mind élvezeti értékben , mint ténylegesen mérhetõ adatokban maga mögött hagyni a GS hibridet . Direkt összehasonlító tesztben menettulajdonságokra a BMW 5-ös 30-ból 29 , a GS 25 pontot kapott .

Összefoglalva : tartom , hogy jelenlegi formájában a hibrid csak átmeneti megoldás , érdekesség , egy elsõsorban célzottan az amerikai piacra szóló valami . Valódi alternatívát akkor jelenthet , ha egyrészt sikerül megoldani az elektromos energia tárolását a jelenleginél lényegesen kisebb méretû és súlyú eszközökben ; másrészt ha nem benzines , hanem dízel , vagy (ahogy te is írod) a jelenleg fejlesztés alatt álló "mindenevõ" motorokkal kombinálják . De a kifogyó fosszilis energiahordozók jelentette fõ , elsõdleges problémát akkor sem oldja meg . Ezért természetesen üdvözlendõ dolog , hogy a Toyota dolgozik ezen a technikán , de ezt nem is vitattam . Viszont annak , aki spórolni akar , és nem elsõsorban városban közlekedik , annak a technika jelenlegi állása mellett mindenképpen jobb választás egy dízel autó - amely azonos méretek mellett olcsóbb , könnyebb , és összességében még kevesebb üzemanyagot fogyaszt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #503 Dátum: 2006.12.23 18:32:19 »
Van a családba egy 3L wv lupo is.
Tényleg remek autó. De nem teljes értékû.
A hátsóhely kutyának való, csomagtérbe pedig pont be fér két láda sör, ha a háttámlát egy kicsit elõre döntöd. A stop end go rendszert annak idején nem tudták az autóval adni, mert akkor le kellet volna mondanom a szervokormányról! Az éves átlagfogyasztása 3,5l körül van.

A prius közelebb van a passáthoz. Pazar láb és váll terek elõl , hátul. Talán a hátsó fejtérbe lehet bele kötni, de a kétéves használat alatt még senki nem panaszkodott. A két autó között 1,3l üzemanyag a különbség, de a használatai értékük nem hasonlíthatott egymáshoz.

Végezetül . Hatalmas élmény egy ilyen spicctechnikát birtokolni, és nap mint nap használni, élvezni csendes suhanását, és rángatás mentes végtelen nyugodt közlekedését. Minden feladat hihetetlenül egyszerû. Csodálatos szerszámja hétköznapjaimnak. Számomra már nincs többé alternatíva, hogy benzines vagy dízel, mert hibryd.
Bocsi érte , de a többire már nem vagyok kíváncsi.
A minap egy stiftes volvo 80-assal kellet mászkálnom. Ez önmagában nem egy dráma, de már nem tudtam élvezni, inkább idegesített, primitív mivolta.
A prius (hidd el, vagy próbáld ki)valóban döbbenetes technika és még hatalmas karier elõtt ál. A következõ generáció paraméterei a japán szaksajtó szerint: 145-165 LE, 3 liter körüli fogyasztás, 9 másodperces gyorsulás.
Meg fogják, és tudják is csinálni. Mikor európai gyártó kiadja az elsõ hibridjét, az a Toyotának a harmadik generációja lesz.
A hibrid kérdést már nem lehet megkerülni. Ez az átmenet az elektromos autóhoz. Hosszú életû lesz .
OFF. :kacsint:
dv : Kari666

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #504 Dátum: 2006.12.23 18:41:52 »
Szerintem túlzottan belelovaltátok magatokat ebbe a vitába.
Kezd olyan lenni, mintha 2 nepper próbálna meggyõzni egy vevõt, hogy az Õ autóját vegye meg.
Nagyon sok dologban igaza van mindkettõtöknek, de sok olyan dolgot is összehasonlítotok és belekevertek amit nem kéne.
Ázsia pedig nem azért fog lehagyni mindenkit, mert behozhatatlan tudás van a birtokukba, hanem mert a tudás és kitartás mellé hihetetlenül olcsó munkaerõvel bírnak. Ezzel nem lehet versenyezni, úgyhogy ez nem azon múlik, hogy hagyjuk-e vagy nem.

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #505 Dátum: 2006.12.23 19:04:38 »
Történetesen pont ez az a terület , ahol a hibrid nem spórol semmit , a dolog természetébõl adódóan . A látványosan alacsony gyári átlagfogyasztás (amely , megjegyzem , még így sem kisebb , mint a hasonló árfekvésû dízel konkurrenciájé) ezáltal úgyszólván elméleti jelentõségû adattá degradálódik . Ez az autó is (mint a többi hibrid) elsõsorban városban , másodsorban országúton spórol , de utóbbin csak akkor , ha lassan megyünk vele - ami kevéssé valószínû egy ilyen autó esetében . Az AB tesztjében a standard fogyasztási körön (65 % országút , 20 % autópálya , 15 % város) 10.7-et fogyasztott . Ez szép érték egy benzines , majd két tonnás autótól - de ugyanezen teszt-protokoll alapján a BMW 535d 9.4-et evett .

Igen ezt én is így gondoltam de ez totális tévedés.
Ugyanis a hibrid dolgozik autópályán is, és optimalizálja a motor hatásfokát, illetve pufferol energiát, és fel is használja. Van hogy kilométert mész 140 nel álló motorral. Minden lejtõt és minden fékezést begyüjt, és el is dolgozza. Finoman folyamatosan "tólja" az autót, ezáltal ott is kevesebb benzin fogy. Egy benzines autó 130 km/órás tempónál, 9-10 liter körül eszik, míg a hibrid 6L-t. Tény, nem az autópálya a lételeme. Ez alapvetõen nagyvárosi autó. De annál sokkal többet tud mint amit fent leírtál. Ennek a felismerése volt, a legnagyobb döbbenet számomra.

Meg nézném a BMW fogyasztását fordított (szerintem úgy helyes) arányokkal .....65% város /20% országút,/ 15% autópálya.
Az én napi használatomhoz ez sokkal közelebb van. Egész nap a városba kóválygok, nagyritkán kiugrunk falura valamiért, és évente ha 4 szer vagyok pályán, mivel a legközelebbi 105 km-re van Horvátországban.
Kinek a pap, kinek a papné.
A hibrid nem kisérleti technika! Ez maga a közel jövõ. Kár hogy csak papírból van tapasztalatod! Ülj egyszer be egybe, és ott helyben levetkõzöd minden elõítéletedet.
dv : Kari666

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #506 Dátum: 2006.12.23 19:14:52 »
Idézetet írta: "kari666"
Van a családba egy 3L wv lupo is.
Tényleg remek autó. De nem teljes értékû.
A hátsóhely kutyának való, csomagtérbe pedig pont be fér két láda sör, ha a háttámlát egy kicsit elõre döntöd. A stop end go rendszert annak idején nem tudták az autóval adni, mert akkor le kellet volna mondanom a szervokormányról! Az éves átlagfogyasztása 3,5l körül van.

A prius közelebb van a passáthoz. Pazar láb és váll terek elõl , hátul. Talán a hátsó fejtérbe lehet bele kötni, de a kétéves használat alatt még senki nem panaszkodott. A két autó között 1,3l üzemanyag a különbség, de a használatai értékük nem hasonlíthatott egymáshoz.

Végezetül . Hatalmas élmény egy ilyen spicctechnikát birtokolni, és nap mint nap használni, élvezni csendes suhanását, és rángatás mentes végtelen nyugodt közlekedését. Minden feladat hihetetlenül egyszerû. Csodálatos szerszámja hétköznapjaimnak. Számomra már nincs többé alternatíva, hogy benzines vagy dízel, mert hibryd.
Bocsi érte , de a többire már nem vagyok kíváncsi.
A minap egy stiftes volvo 80-assal kellet mászkálnom. Ez önmagában nem egy dráma, de már nem tudtam élvezni, inkább idegesített, primitív mivolta.
A prius (hidd el, vagy próbáld ki)valóban döbbenetes technika és még hatalmas karier elõtt ál. A következõ generáció paraméterei a japán szaksajtó szerint: 145-165 LE, 3 liter körüli fogyasztás, 9 másodperces gyorsulás.
Meg fogják, és tudják is csinálni. Mikor európai gyártó kiadja az elsõ hibridjét, az a Toyotának a harmadik generációja lesz.
A hibrid kérdést már nem lehet megkerülni. Ez az átmenet az elektromos autóhoz. Hosszú életû lesz .
OFF. :kacsint:



Igen a lupo egy városi kocsi, annál döbbenetesebb, hogy 3.5 litert eszik városban. Kicsi, kicsi. Na és? A prius nagyobb és ? Nézzél magadba és õszintén gondold át magadban, hogy hányszor ültök 4-en a kocsiban? Az éves össz km-ek 20%-ban talán ? Lehet mégkevesebbszer? :hmm:  Nem tudom de, hogy nagyságrendilek többet használod egymagad arra a fejemet teszem. És közben milyen érdekes 1.5 literrel azért többet fogyaszt a Prius. De látom legaláb baz nem kérdéses, hogy amenet közben leáll dolgot még egy olajkályha is tudja, ettõl nem fog a Prius a mennybe szállni. :kacsint:


3 liter körüli fogyasztás a következõ generációhoz szépen hangzik. Mondani meg prognosztizálni mindent leht, ebben a mostani kormány is tökéletes. Én erre azt mondom majd meglátjuk mi lesz belõle. "Meg fogják, és tudják csinálni." Mibõl gondolod? Azért itt nem valami superhero-ról vagy a Mikulásról van szó. Én elismerem szép az ha az ember márkahû de azért ez igy kicsit erõs, hogy ennyire higgyél bennük. Vagy neked fizet a Toyota ezért ? Megjegyzem én a helyükbe ezért a lovagias kiállásért biztos fizetnék neked, ennél jobb marketing nincsen. Elekromos kocsit én meg végképp elfelejteném pont azért is mert nehéz és azért is mert tölteni kell meg minden. Különben már az is elég ellenszenvet vált ki belõlem ,hogy Firenzében , alapos körülnézés után majdnem elütött egy ilyen csoda egy szûk utcában, mert éppen villanyon ment és semmi hangja nem volt. Már csak ezért is remélem, hogy nem ez lesz a jõvõ, mert egszer tuti elütne egy :nagymosoly:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #507 Dátum: 2006.12.23 19:26:26 »
Idézetet írta: "kari666"
Történetesen pont ez az a terület , ahol a hibrid nem spórol semmit , a dolog természetébõl adódóan . A látványosan alacsony gyári átlagfogyasztás (amely , megjegyzem , még így sem kisebb , mint a hasonló árfekvésû dízel konkurrenciájé) ezáltal úgyszólván elméleti jelentõségû adattá degradálódik . Ez az autó is (mint a többi hibrid) elsõsorban városban , másodsorban országúton spórol , de utóbbin csak akkor , ha lassan megyünk vele - ami kevéssé valószínû egy ilyen autó esetében . Az AB tesztjében a standard fogyasztási körön (65 % országút , 20 % autópálya , 15 % város) 10.7-et fogyasztott . Ez szép érték egy benzines , majd két tonnás autótól - de ugyanezen teszt-protokoll alapján a BMW 535d 9.4-et evett .

Igen ezt én is így gondoltam de ez totális tévedés.
Ugyanis a hibrid dolgozik autópályán is, és optimalizálja a motor hatásfokát, illetve pufferol energiát, és fel is használja. Van hogy kilométert mész 140 nel álló motorral. Minden lejtõt és minden fékezést begyüjt, és el is dolgozza. Finoman folyamatosan "tólja" az autót, ezáltal ott is kevesebb benzin fogy. Egy benzines autó 130 km/órás tempónál, 9-10 liter körül eszik, míg a hibrid 6L-t. Tény, nem az autópálya a lételeme. Ez alapvetõen nagyvárosi autó. De annál sokkal többet tud mint amit fent leírtál. Ennek a felismerése volt, a legnagyobb döbbenet számomra.

Meg nézném a BMW fogyasztását fordított (szerintem úgy helyes) arányokkal .....65% város /20% országút,/ 15% autópálya.
Az én napi használatomhoz ez sokkal közelebb van. Egész nap a városba kóválygok, nagyritkán kiugrunk falura valamiért, és évente ha 4 szer vagyok pályán, mivel a legközelebbi 105 km-re van Horvátországban.
Kinek a pap, kinek a papné.
A hibrid nem kisérleti technika! Ez maga a közel jövõ. Kár hogy csak papírból van tapasztalatod! Ülj egyszer be egybe, és ott helyben levetkõzöd minden elõítéletedet.


Nem a Priusról beszéltem , hanem a Lexus GS 450h-ról . Annak finoman szólva nem lételeme és nem jellemzõ felhasználási területe a városi forgalom . Egyébként alaptalan az a becslésed , hogy az autók 70 %-a jellemzõen a nagyvárosokban közlekedik - valójában a városi forgalomban megtett kilométerek kisebbségben vannak az átlagautós átlagautóiban . A te arányod a 65 % várossal eléggé a kivételt alkotja . Ezzel együtt , abban igazad van természetesen , hogy ilyen városi arány mellett a hibrid igen jó választás . Ez stimmel !

Az autópályával kapcsolatosan viszont így néznek ki a tények :


Úgy gondolom , ez nem igényel kommentárt . Az AB legutóbb csinált egy 100 ezer km-es tesztet egy Priussal , ennek során 6.9-es átlagfogyasztás jött ki , ami a realitást jelenti olyan esetben , ha ezt az autót nem túlnyomórészt városban használják . A korábbi hozzászólásomban említett , norma szerinti teszt-körön 5.9-et fogyasztott ; egy Ave 2.0 dízel legutóbb 6.1-et .

Ami a többit illeti : nem írtam , hogy a hibrid kísérleti technika . Nincsenek vele szemben elõítéleteim , elõremutató technika , jó választás azoknak , akik többségében városban autóznak . De nem is vagyok elfogult a hibrid javára . Nem megoldás az üzemanyag-problémára , és a technika jelenlegi állása mellett egy ÁTLAG autós számára , Európában , nem valódi alternatívája egy korszerû dízelnek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #508 Dátum: 2006.12.23 19:40:48 »
Idézetet írta: "OK fine"
Igen a lupo egy városi kocsi, annál döbbenetesebb, hogy 3.5 litert eszik városban. Kicsi, kicsi. Na és? A prius nagyobb és ? Nézzél magadba és õszintén gondold át magadban, hogy hányszor ültök 4-en a kocsiban? Az éves össz km-ek 20%-ban talán ? Lehet mégkevesebbszer? :hmm:  Nem tudom de, hogy nagyságrendilek többet használod egymagad arra a fejemet teszem. És közben milyen érdekes 1.5 literrel azért többet fogyaszt a Prius. De látom legaláb baz nem kérdéses, hogy amenet közben leáll dolgot még egy olajkályha is tudja, ettõl nem fog a Prius a mennybe szállni. :kacsint:

3 liter körüli fogyasztás a következõ generációhoz szépen hangzik. Mondani meg prognosztizálni mindent leht, ebben a mostani kormány is tökéletes. Én erre azt mondom majd meglátjuk mi lesz belõle. "Meg fogják, és tudják csinálni." Mibõl gondolod? Azért itt nem valami superhero-ról vagy a Mikulásról van szó. Én elismerem szép az ha az ember márkahû de azért ez igy kicsit erõs, hogy ennyire higgyél bennük. Vagy neked fizet a Toyota ezért ? Megjegyzem én a helyükbe ezért a lovagias kiállásért biztos fizetnék neked, ennél jobb marketing nincsen. Elekromos kocsit én meg végképp elfelejteném pont azért is mert nehéz és azért is mert tölteni kell meg minden. Különben már az is elég ellenszenvet vált ki belõlem ,hogy Firenzében , alapos körülnézés után majdnem elütött egy ilyen csoda egy szûk utcában, mert éppen villanyon ment és semmi hangja nem volt. Már csak ezért is remélem, hogy nem ez lesz a jõvõ, mert egszer tuti elütne egy :nagymosoly:


Ne menjünk azért túl messzire , ebben már nem sok objektivitás volt ! Az elfogultság sem pro , sem kontra nem hagy szó nélkül . Tény , hogy szenzációs dolog és igenis maximálisan elismerendõ és üdvözlendõ technikai alkotás , hogy egy középkategóriás autó városi forgalomban simán elmozgatható 4-5 literrel (az AutoBild városban gazdaságos vezetési stílussal 4.2-es átlagot mért!) , vagy egy közel két tonnás luxusautó vagy SUV 6-7 literrel . Pont a nagyvárosok amúgy is szennyezett , agyonterhelt levegõjében nem mindegy , hogy az ott közlekedõ autók mennyi káros anyagot bocsátanak ki ! És igenis , az sem mindegy , hogy mekkora zajterheléssel járnak . Városban a hibrid mindenkinek jó , nem is kicsit ! Nem csak annak , aki használja . Ha egy csapásra valamennyi autó hibriddé változna , nagyságrendekkel csökkenne a városaink légszennyezettsége és zajszintje - sokkal élhetõbb , tisztább helyekké válnának . Már önmagában véve ezért is nagyon komoly elismerés jár a Toyotának  :!:

Ami pedig a nagyobb autó "fölöslegességét" illeti : akkor sem lennék hajlandó egy Lupo méretû konzervdobozzal járni , ha világéletemben egyedül ülnék benne . A nagyobb autó nagyobb komforttal és nagyobb biztonsággal jár , hibrid esetén pedig ennek semmilyen káros vonzata nincs : a Prius városi fogyasztása egy szinten áll a korszerû dízel (!) kisautók városi fogyasztásával , miközben csendesebb és kevesebb káros anyagot bocsát ki . Igen , a Lupo 3L TDI kivétel , de az egy agyonbonyolított és ezáltal nagyon drága technikai zsákutca volt , amelyet a VW-konszern nem véletlenül vont ki a gyártásból viszonylag rövid idõ után , igen szerény piaci sikert követõen (vessük ezt össze az eddig eladott több mint 700 ezer Priussal) - és utód nélkül . Nem mellesleg a Lupo 3L TDI használtan igen megbízhatatlan , míg a Prius a Toyotákon belül is jelenleg a legmegbízhatóbb modell .

Ezek tények , amikért a Toyotának nagyon komoly elismerés jár . A superherokat meg a Mikulást inkább ne keverjük bele ;) ... a kormányt még kevésbé .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #509 Dátum: 2006.12.23 20:07:22 »
Idézetet írta: "kari666"
Ez nem egy rigolyás Mercedes, és nem dízel BMV. Ez két primitív kõkorszaki szerkezet a Priushoz képest. Fát meg állatbõröket raknak az utastérbe, mint Frédi-Béni. Ebbe szinte ki is merül a technikai zsenialitás. Mert hibridet egyik nagynevû gyártó sem tudott elõ hozni, mert nincs neki piacérett. Persze magyarázzák a bizonyítványt, meg mutogatnak fércmunkákat, de a piacon semmijük sincs. Európa megint elaludt.


Azért ez iszonyatosan meredek volt  :mivan: ! Csak most olvastam , és ezek után jobban meg is értem , hogy OK fine barátom miért ment el kissé maga is a szubjektivitás felé  :nana: ... kõkorszakinak nevezni ezeket a csúcstechnikát felvonultató márkákat (elég csak a biztonsági felszereléseket említeni!) , ezt inkább nem is kommentálnám . Mellékesen el lehet gondolkodni rajta , hogy vajon nem a más megoldásokon való munkálkodás magyarázza-e a "lemaradást" , ti. a tényt , hogy nincs szériaérett hibrid modelljük . Egyébként , mindemellett , a Mercedes már korábban bemutatott prototípusként (az R-osztályt beharangozó GST koncepcióautóban) egy dízel-hibridet , amiben véleményem szerint sokkal több jövõ-potenciál van , mint a benzines hibridben .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )