Bocsánat, hogy belepofázok de ez tetszett: "Ha takarékoskodni akarsz, akkor gondolkodj! De tényleg! " és akkor itt jönnek a jótanácsok.
Ez mind szép és jó meg minden csak az a baj ezzel, hogy egy diesel kocsinál ilyesmire nincsen szükség.
Itt se! Csak van lehetõség, míg a dízelbe csak ülsz és ketyeg a pirosnál potyára. Vagy talán leáll a motorod, ha lekapcsolod a klímát? A mienk igen.
A diesel mindig, minden körülmények között spórol. Legyen az város, országút vagy pálya.
Egy frászt. Mikor spórol? Összeszedi a fékezési energiát? Vagy észreveszi a külsõ hõmérsékletváltozást, és más progit ír? Vagy reagál a terhelésre? Vagy leáll a dugóban?
Egy mai korszerû 2000-es dízel 7, 5l körül eszik. Városi használatról beszélünk, az autók 70% a csak nagyvárosokban mozog. Ez a benzines hasonló paraméterkel 2,5-3 literrel kevesebbet. Tudom, hogy nehéz megemészteni, de ez minden tekintetben veri a dízelautókat, kivéve a nyomatékot. (400Nm csak kb 70 km/óráig áll rendelkezésre)
A dízel teszi s dolgát, és nem tudsz, nem is lehet beleavatkozni. De a hibridnél nem vagy tehetetlen.
A „gondolkodj” helyénvaló felszólítás, mert annyira kifinomult az autó energia felhasználása, hogy szinte minden felesleges pazarlás jelentkezik a fogyasztásban. És tenni is lehet érte, ellentétben a dízellel, ami csak ketyeg, ha kell, ha nem. (4,4 literes városi fogyasztásról beszélgetünk) Ha nem csinálsz semmit, akkor Iko 5,5 litert hozott össze. Ha nagyon vágom, akkor az átlag felmegy 5,7 lityóra, de akkor már nagyon kapaszkodhatsz utánam a dízeleddel.
Mert hogy a nyomaték jó dolog de nem minden. A gyorsulás is lényeges adat. A 10,9-el nem kell szégyenkezni. Ezek az amerikai alapadatok. (10 körüli gyorsulás 160 végtempó(bár megy 180-at is))
Nem kell trükközni, így vagy úgy, meg amúgy gyorsulni meg lekapcsolni meg szórakozni meg ilyenek.
A hibriden se! Nem kell. De ha meg tanulod vezetni, csodákra lesz képes! Egyébként ez a sorod elárulja, hogy nem mentél még ilyen autóval. Ez nem baj. Csak maradj nyitott az újdonság felé!
Mert elsõ ránézésre ez a világ legunalmasabb autója: Slusszkulcs nincs. Önindító nincs. Váltó nincs. Motorhang nincs. Kézifék nem kell. Mûszerfalon se kapcsolók, se mûszerek, se hagyományos órák.
Gáz van, meg fék,………… mint a dodgemen……….. meg érintõképernyõ.
Más:
"Európa megint elaludt." Mikor aludt el elõször? Amikor kitalálta az autógyártást? Amikor kitalálta az összes ma ismeretes belsõégésû motort? Amikor kitalálta a biztonságövet? Amikor kitalálta az ESP-t? Amikor kitalálta a légzsákot? Amikor megalkotta az ABS-t? Ugyan már! Gondolkodni kéne emberek! Jók a japánok persze de nem õk nyalták hegyesre a piramist ezt sose felejtsük!
A múltból nem fogunk megélni! Kína valós veszély! Nevezheted õket másolós gyerekeknek, de tíz éven belül a fejünkre nõnek!
És a japánok találták ki a hibridtechnikát! Alkalmazzák és árulják elképesztõ mûszaki színvonalon. Döngethetjük a mellünket csak ez olyan king-kong-os, meg felesleges, mint nyáron egy szánkó.
Megint más:
"Hogy kevesebb benzin van, mint gázolaj? Az árakon ez nem látszik." Nagyon laikus hozzállás. Ez itten kéremszépen üzlet. Semmi más. Míg a 70-es években a benzin hulladék volt addig a 90-es évek végére arcátlan módon felment az ára, mert egyre több ember vett dieselt kezdetben csak a fogyasztás miatt aztám ma már azért mert egészen egyszerûen jobban megy mint az azonos lökettérfogatú benzines és hát a nyomaték...
Ez kéremszépen a szabadrablás nagyon finoman megfogalmazva. Azért drága, mert veszik méghozzá nagyon sokan.
Ezt mondom én is! Ugyan az az ára a benzinnek, mint a gázolajnak. Hívhatsz laikusnak de, akkor is ez van. Mindegy miért!
Megint más:
"Szomorú tény, de az eu mérnöki intelligencia csak kullog a japán mögött, úgy jó nyolc évvel lemaradva" Kikérem már csak a magam részérõl is!
Ha kicsit is értenél hozzá egyébként akkor tudnád, hogy a világ legjobb mérnökei a mai napig Németországban képzõdnek ez vitán felül áll, nem is megyek bele. Amerikában is volt szerencsém megtapasztalni, hogy a német mérnököktõl pofáraesnek, hogy mit tudnak a japánokat csak azért tisztelik, hogy mennyit dolgoznak meg, hogy milyen kis helyen laknak de nem azt, hogy milyen képzettek.
Nem fogok veled ezen vitázni, de biztosan tudod te is, hogy Európa csak a világ harmadik gazdasági potenciálja. Ez nem véletlen.
Csak nézz körül a saját lakásodban. Szinte minden távol keleti. A mûszaki lemaradást maguk a német mérnökök állítják. Persze nem minden területen. De általánosságban sajnos igaz! És már legalább tíz éve ez így van.