Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3765605 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13965 Dátum: 2017.09.30 23:39:31 »
1000km-ről kocsit hozni 2000km futás. Átlagos tréler km költsége amortizációval együtt kb. 120.000 ft erre a távra. Matricák és a honosítás költségei is benne vannak, az első műszaki díjával egyetemben. Megrendelő csak a vagyonszerzésit meg a regadót szokta fizetni az alapdíjon felül. A költségeken felül a neppernek marad 100.000 ft, az azért nem akkora nagy pénz.
Az nem, de ember igen aki hazavezeti. Számolgattam egyszer, sokkal előrébb nincs vele. Becsületesnepper például egy menetben megnéz vagy 20-30 kocsit, amit elhoz azt lefoglalózza, aztán egy gyűjtőtréler összeszedi egy héttel később. Jóval hatékonyabb költségben és energiában is, mint az 1-2-3 autót hazatrélerező amatőrök.
A fiam 1600 €-s volvoja tokkal-vonóval 770e-be jött ki:
Ide-oda benzin + szállás*** 2 szoba (magánszállásra nem engedtek be a jó német polgárok valamiért...) + szerelő haveromnak 2 napidíj (elbénáztuk az első napot) + kinti biztosítás + 2 gyorshajtás (2x20 € 58 km/h-nál :eek: :censored:) + itthoni papírozás.

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13966 Dátum: 2017.10.01 06:35:19 »
Teljesen rendben van a szenzor, örök élet plusz egy nap. Senki nem olvassa el a kézikönyvet és nem tudják, hogy hol lehet az érzékenységét állítani. :D
Érzékenységet állítottad a jobb bajuszkapcsolón?

Még nem volt eső.:) De mqjd kipróbálom..:)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13967 Dátum: 2017.10.01 09:41:25 »
A fiam 1600 €-s volvoja tokkal-vonóval 770e-be jött ki:
Ide-oda benzin + szállás*** 2 szoba (magánszállásra nem engedtek be a jó német polgárok valamiért...) + szerelő haveromnak 2 napidíj (elbénáztuk az első napot) + kinti biztosítás + 2 gyorshajtás (2x20 € 58 km/h-nál :eek: :censored:) + itthoni papírozás.
Ez biztos? Mert nálam nem jön ki a matek. Nem kötözködésképpen mondom.
1600€ az kb 500.000 ft lehetett. 2 napi szerőli napidíj mondjuk 30k, AT-HU matricák mondjuk 10k, egy hónapos rendszám biztosítással, ügyintézéssel, stb. ~80k, vagyonszerzési (sacc.) 50k, regadó(sacc) 100k. Forgalmi, Törzskönyv, rendszám 21k. Műszaki ha van tüv a kocsin, akkor csak 8k, ha nincs akkor 30k. Ezek eddig a puszta számok, amik ismertek, ez összesen eddig 799k, de ebben már az van benne, hogy a TÜV-öt honosíttatod. Üzemanyagköltség ebben nincs, mert azt csak saccolgatni tudnám. Ezen felül jön még a hazai ügyintéző 20-30k-s díja(ezzel nem is számoltam), vagy a saját időd. A szerelő napidíja bevallom ismeretlen faktor és a rendszám meg biztosítás is lehet egyhetes?
Ha mondjuk 2000km-t futottatok összesen és mondjuk egy kedvező 5 literes fogyasztású dízeles átlagot futottál... :D ...akkor is elfogyott 100 liter üzemanyag, ami 35-40k még (km költséggel/amortizációval is számolva ez jóval magasabb, de ezt te tudod jobban). Szóval nem kötözködni akarok, de biztos megállt 770-ben a történet? Én egyébként a ráfordított energia tükrében is értem azt, hogy rentábilis-e egy vásárlás.  A vásárló ugyanis a saját idejét hajlamos figyelmen kívül hagyni. ;)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13968 Dátum: 2017.10.01 20:28:42 »
Ez biztos? Mert nálam nem jön ki a matek. Nem kötözködésképpen mondom.
1600€ az kb 500.000 ft lehetett. 2 napi szerőli napidíj mondjuk 30k, AT-HU matricák mondjuk 10k, egy hónapos rendszám biztosítással, ügyintézéssel, stb. ~80k, vagyonszerzési (sacc.) 50k, regadó(sacc) 100k. Forgalmi, Törzskönyv, rendszám 21k. Műszaki ha van tüv a kocsin, akkor csak 8k, ha nincs akkor 30k. Ezek eddig a puszta számok, amik ismertek, ez összesen eddig 799k, de ebben már az van benne, hogy a TÜV-öt honosíttatod. Üzemanyagköltség ebben nincs, mert azt csak saccolgatni tudnám. Ezen felül jön még a hazai ügyintéző 20-30k-s díja(ezzel nem is számoltam), vagy a saját időd. A szerelő napidíja bevallom ismeretlen faktor és a rendszám meg biztosítás is lehet egyhetes?
Ha mondjuk 2000km-t futottatok összesen és mondjuk egy kedvező 5 literes fogyasztású dízeles átlagot futottál... :D ...akkor is elfogyott 100 liter üzemanyag, ami 35-40k még (km költséggel/amortizációval is számolva ez jóval magasabb, de ezt te tudod jobban). Szóval nem kötözködni akarok, de biztos megállt 770-ben a történet? Én egyébként a ráfordított energia tükrében is értem azt, hogy rentábilis-e egy vásárlás.  A vásárló ugyanis a saját idejét hajlamos figyelmen kívül hagyni. ;)
Matricák nem kellettek, mert egyrészt HU éves van, másrészt Lengyelországnak mentünk Szlovákián át (nekem az is éves van, és Eperjes-Kassa 30 km-re nem mentünk pályára.)
A biztosítás 15 napos  70 € + a német igazgatási eljárás 10 € + rendszám 25 € + valamizoll 8 €= 113 € ~35.000
Regadó 51e + műszaki 8e + eljárási illeték 12e + vagyonszerzési 36e + elektronikus tudjafene 8e + műszaki 8e = 123e
Benzin 3x860 km= 2580 km ~ 65e
autó 1600 € ~ 480e
szerelő haverom 20e
szállás 40e
büntetés 12e
Ez összesen 775e

Az eurót mondjuk 300-ba számoltam. A fiamon nem fogok nyerészkedni  ;) . A szállás viszont extra költség, mert ha nem bénázunk a rendszámon a balfék német kereskedővel, hanem rögtön meghúzzuk azt a lépést, hogy az én rendszámomat áttesszük az új autóra, arra a 15 km-re, akkor nem csúszunk le a hivatal nyitvatartási idejéről. Valamint gyorshajtani sem kötelező... Az ügyintézés 2-4 órát vesz igénybe, a műszaki 1-3 órát, ezért nem fogok 20-30 ezeret fizetni valakinek.
Szóval, ha valaki ügyes, és szerelőt sem visz magával, akkor 220-230 egy ilyen autó hazahozatala az autó árán felül.
A ráfordított idővel pedig úgy vagyok, hogy szeretem magam új szituációkban kipróbálni, autóvásárolni meg imádok.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.01 20:41:41 írta Izso »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13969 Dátum: 2017.10.01 21:18:25 »
Jaaa... Automatikusan 100k-s regadóval számoltam, meg 50k-s vagyonszerzésivel, mert ennyi az átlag. A félhónapos rendszámról nem tudtam, hogy ennyivel olcsóbb. Mit hoztatok ami ilyen kedvező volt? Az euró jó rég volt 300, akkor ez nem mostanában volt?
Nekem a nepper díja anno 350k volt, akkor az se sokkal drágább. Legalábbis a különbözet esetemben megérte, mert nem értek a kocsikhoz, nem szeretek alkudozni és németül se beszélek többet pár szónál. Plusz a melóból se kellett 2-3 napot kivenni. Viszont azt nézem, hogy a miénk behozatalát tréleren ígérték, de végül lábon hozták be. Csak azért tudok róla, mert Bécsnél feszültségszabályzó hibával kiállt a kocsi. Gondolom töltött akkuval hozták haza, mert Gödöllőn rakták csak rendbe villanyosnál.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13970 Dátum: 2017.10.01 22:07:37 »
Jaaa... Automatikusan 100k-s regadóval számoltam, meg 50k-s vagyonszerzésivel, mert ennyi az átlag. A félhónapos rendszámról nem tudtam, hogy ennyivel olcsóbb. Mit hoztatok ami ilyen kedvező volt? Az euró jó rég volt 300, akkor ez nem mostanában volt?
Nekem a nepper díja anno 350k volt, akkor az se sokkal drágább. Legalábbis a különbözet esetemben megérte, mert nem értek a kocsikhoz, nem szeretek alkudozni és németül se beszélek többet pár szónál. Plusz a melóból se kellett 2-3 napot kivenni. Viszont azt nézem, hogy a miénk behozatalát tréleren ígérték, de végül lábon hozták be. Csak azért tudok róla, mert Bécsnél feszültségszabályzó hibával kiállt a kocsi. Gondolom töltött akkuval hozták haza, mert Gödöllőn rakták csak rendbe villanyosnál.
(Az € vételi mostanában is volt 300 egy-két forint.)
Volvó s40-t hoztunk tavaly júniusban, végig vezetett szk-vel. Nem volt profilja a VW márkakereskedésnek az olcsó használt kategória, ezért szinte hozzánk vágták az autót, hogy ne rontsa ott a képet. Kb ugyanezt a szemléletet éreztem a mazdásoknál is: az olcsó romokra (5-6 db volt) rá sem írták az árat, 5ezer € alatti árat nem is láttam. Mondjuk ezek echte német márkakereskedések voltak: átverésnek, elhallgatásnak a szikráját sem éreztem náluk. Az autók tényleg olyannak látszottak, amennyi a koruk és km óraállásuk volt. Én biztos, hogy csak német márkakereskedésből fogok autót hozni. Mert azért nem a sarki fűszereshez kell leugrani tejért. Azt is megnéztem, hogy milyen nyelven lehet velük tárgyalni, és ott ahol törökül, oroszul, románul, magyarul stb. beszéltek, az kizáró körülmény volt.

Tapti75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13971 Dátum: 2017.10.02 06:08:53 »
Egy új ablaktörlőlapát sokat segít a szenzor korrekt működésében. :yes:

Köszi! Új lapátok vannak rajta!  ;)

Tapti75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13972 Dátum: 2017.10.02 06:23:05 »
Nálam az előző tulajnál volt szélvédő csere... Lehet ez a baj?

Az üveg miatt nem hinném, amint írtam ha szenzor pad (zselés anyag )ami az üveg és a szenzor között van, szét van gányolva, vagy nincs vissza rakva akkor okozhat problémát. Ha cserénél ezt a zselés anyagot valahogy lekaparták és nem tudja a fényt az üveg és a szenzor között rendesen továbbítani okozhat gondot, vagy ha nincs vissza rakva és hézag van. Nézd meg a szenzort kívülről, ha szép kőralakú és kékes lila, látszólag simul az üvegre akkor nem lehet vele gond. Ha nem rakták vissza az is észre vehető... de a hiány pótolható, újra lehet tölteni, vagy létezik már lágy szilikonos lapka is. Pár e. Ft. ha kell és rendes műhelyben meg tudják oldani. H nem vagy benne biztos fotózd le és küld el privátban.

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13973 Dátum: 2017.10.02 08:14:02 »
Sajnos engem is elért az önindító meg se mukkan hiba... :(
Keresek szakit, de nem akarom trailerezni. Nagy gáz, ha most betolom és odáig elmegyek vele? A katalizátornak 1-2 ilyen eset csak nem árt...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13974 Dátum: 2017.10.02 08:36:47 »
Sajnos engem is elért az önindító meg se mukkan hiba... :(
Keresek szakit, de nem akarom trailerezni. Nagy gáz, ha most betolom és odáig elmegyek vele? A katalizátornak 1-2 ilyen eset csak nem árt...
Téged mekkora futásnál kapott el?

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13975 Dátum: 2017.10.02 08:42:20 »
Téged mekkora futásnál kapott el?
145.000

Dömdödöm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13976 Dátum: 2017.10.02 10:00:52 »
Sziasztok!
Az hogy milyenek a hazai autós hirdetések, az lassan már egy könyvet is megérne, nem is vékonyat, de a következő linknél ilyet írnak:
"A garanciális motorcsere megtörtént 150 ezernél (az összes 1.8-as motornál vol egy garanciális csere!)"
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.8_sol_elegant_magyar._elso_tulaj._szervizkon-12039611
Sose értettem, hogy miért kell ez.
Még mindig keresem az igazit, azért bukkanok ilyenekre :)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13977 Dátum: 2017.10.02 10:34:56 »
Nálam az előző tulajnál volt szélvédő csere... Lehet ez a baj?

Nálam is cserés volt már a szélvédő, pilkington márkára. A szélvédő egy rakás szar, mert karcosodik az ablaktörlőtől, de az esőszenzor kiválóan működik rajta. A visszapillantó mögött van egyébként a műanyag burkolat alatt. Ahogy olvastam, többféle működési elven alapulnak az egyes típusok. Nálam ha már elkezd kicsit csepegni, akkor töröl, utána meg amíg újra nem lesz rajta néhány csepp, addig vár, majd megint töröl.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13978 Dátum: 2017.10.02 10:49:04 »
Sajnos engem is elért az önindító meg se mukkan hiba... :(
Keresek szakit, de nem akarom trailerezni. Nagy gáz, ha most betolom és odáig elmegyek vele? A katalizátornak 1-2 ilyen eset csak nem árt...

Ha esetleg eléred az önindítót kézzel, akkor egy kicsit megkocogtatva az oldalát talán még egyszer beröffenti. Nem észnélkül rávágni az oldalára vagy ütögetni, hanem csak finoman, és inkább az önindító hátsó fele környékén. Pl egy kis gumikalapáccsal.
Sajnos más módon nagyon nem tudod rábírni, hogy odébbforduljon az önindító belső forgó része, vagy hogy a kefe mozduljon benne. Valószínűleg már olyan ponton állt meg az utolsó indításnál, ahol nem érintkezik az elkopott kefe és a kommutátor rész. Ha egy picit megkocogtatod az oldalát, lehet annyit még mozdul benne a kefe vagy az azt nyomó rugó, hogy létrejön egy kis kontakt, amivel beindítja a motort. (Önindító --> az 1.8 esetén a motor első részén a szívó sor alatt, és azt a végét kell kocogtatni, ami a generátor felől van, de az önindítóra merőlegesen. Oda vezető kábelekre vigyázni!! +12 V, és direktben megy oda az akksitól, szóval azokat nem szétütögetni, ha megpróbálod, és nem zárlatot csinálni!  :) )
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.02 10:54:06 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13979 Dátum: 2017.10.02 11:03:21 »
Sajnos engem is elért az önindító meg se mukkan hiba... :(
Keresek szakit, de nem akarom trailerezni. Nagy gáz, ha most betolom és odáig elmegyek vele? A katalizátornak 1-2 ilyen eset csak nem árt...

Érdekes a szitu. Most betoltuk. Ment kb. 5 percet. Azóta ha nyögvenyelősen is de beindul.. Lehet bizonyos energia szint alatt inkább letilt és meg sem próbálja az önindítót?