Ez biztos? Mert nálam nem jön ki a matek. Nem kötözködésképpen mondom.
1600€ az kb 500.000 ft lehetett. 2 napi szerőli napidíj mondjuk 30k, AT-HU matricák mondjuk 10k, egy hónapos rendszám biztosítással, ügyintézéssel, stb. ~80k, vagyonszerzési (sacc.) 50k, regadó(sacc) 100k. Forgalmi, Törzskönyv, rendszám 21k. Műszaki ha van tüv a kocsin, akkor csak 8k, ha nincs akkor 30k. Ezek eddig a puszta számok, amik ismertek, ez összesen eddig 799k, de ebben már az van benne, hogy a TÜV-öt honosíttatod. Üzemanyagköltség ebben nincs, mert azt csak saccolgatni tudnám. Ezen felül jön még a hazai ügyintéző 20-30k-s díja(ezzel nem is számoltam), vagy a saját időd. A szerelő napidíja bevallom ismeretlen faktor és a rendszám meg biztosítás is lehet egyhetes?
Ha mondjuk 2000km-t futottatok összesen és mondjuk egy kedvező 5 literes fogyasztású dízeles átlagot futottál... ...akkor is elfogyott 100 liter üzemanyag, ami 35-40k még (km költséggel/amortizációval is számolva ez jóval magasabb, de ezt te tudod jobban). Szóval nem kötözködni akarok, de biztos megállt 770-ben a történet? Én egyébként a ráfordított energia tükrében is értem azt, hogy rentábilis-e egy vásárlás. A vásárló ugyanis a saját idejét hajlamos figyelmen kívül hagyni.
Matricák nem kellettek, mert egyrészt HU éves van, másrészt Lengyelországnak mentünk Szlovákián át (nekem az is éves van, és Eperjes-Kassa 30 km-re nem mentünk pályára.)
A biztosítás 15 napos 70 € + a német igazgatási eljárás 10 € + rendszám 25 € + valamizoll 8 €= 113 € ~35.000
Regadó 51e + műszaki 8e + eljárási illeték 12e + vagyonszerzési 36e + elektronikus tudjafene 8e + műszaki 8e = 123e
Benzin 3x860 km= 2580 km ~ 65e
autó 1600 € ~ 480e
szerelő haverom 20e
szállás 40e
büntetés 12e
Ez összesen 775e
Az eurót mondjuk 300-ba számoltam. A fiamon nem fogok nyerészkedni
. A szállás viszont extra költség, mert ha nem bénázunk a rendszámon a balfék német kereskedővel, hanem rögtön meghúzzuk azt a lépést, hogy az én rendszámomat áttesszük az új autóra, arra a 15 km-re, akkor nem csúszunk le a hivatal nyitvatartási idejéről. Valamint gyorshajtani sem kötelező... Az ügyintézés 2-4 órát vesz igénybe, a műszaki 1-3 órát, ezért nem fogok 20-30 ezeret fizetni valakinek.
Szóval, ha valaki ügyes, és szerelőt sem visz magával, akkor 220-230 egy ilyen autó hazahozatala az autó árán felül.
A ráfordított idővel pedig úgy vagyok, hogy szeretem magam új szituációkban kipróbálni, autóvásárolni meg imádok.