Sziasztok!
Felvettem a kapcsolatot Bepivel. Ez rendben de valaki össze tudná foglalni hogy tulajdonképpen mitöl alakul ki a túlzott olaj fogyasztás ? Mert az addig oké hogy gyürüt cserélünk de ez nekem csak tüneti kezelésnek tünik. Ahogy próbáltam kibogozni a dugatyun található olaj viszafolyo lyukak mérete miatt az olaj nem tud vissza folyni és elég? Ha így van akkor a dugatyùt is cserélni kellene? Ez így már kezd soknak tünni. Teljesen tanácstalan vagyok ,ha így marad a végén több olajat fog enni mint benzint?
Ne aggódj, ki van már alakulva a javítási folyamat és én is láttam a szétszerelt motoromat, láttam a hiba konkrét okát, a szerelő levezette nekem a pontos hibát. Ezek szerint:
A gyári dugattyú gyűrűk egy lágyulásra hajlamosabb (puhább) anyagból készültek. A hengerfal gyári hónolása a szokásosnál durvább volt (viszont jobban megtartotta az olajat, így kisebb volt az esélyes a fém-fém kenés nélküli érintkezésének). A motorból kihagyták az olajhűtőt és ezzel együtt viszonylag alacsony mennyiségű motorolajat írtak elő (szűrővel együtt 3,7l).
Ezek együttesen ÉS a tulajok sokszor nemtörődömsége (hanyagsága) oda vezetett, hogy akár már 100 000km előtt is kialakulhatott mérhető olajfogyasztás. Jellemzően, amiket inkább városban, rövidebb utakon, hidegen (tehát nem üzemmelegen) használtak, azoknál 150 000km körül, amiket hosszabb távokon, autópályán használtak, azoknál 200 000 km felett alakult ki a különböző mértékű olajfogyasztás.
A javításkor a művelet szerves része a hengerfej komplett felújítása, takarítása, ha szükséges, szelepfészkek marása, stb, síkolás és nyomáspróba is és mindezek mellett a szükséges alkatrészek cseréje. Ha mindezt szakszerűen végzik el, NEM LESZ GOND a továbbiakban a motorral.
Azért merem ezt így írni, mert körülöttem van legalább 5-6-7 pontosan ugyanilyen típusú autó, amelyeken elvégezték ezeket a műveleteket és kivétel nélkül tökéletesen működnek, olajfogyasztás nélkül. Olajcsere évente, vagy 10 000km után KELL. Pont.
Szóval, ne aggódj, rendben lesz az autód.