Üzemanyagszűrőt mikor cseréltétek? És mikor lett a vizzsák leürítve (ha van ilyen szelepe a szűrőnek)?
Amennyiben üzemanyag miatti hibáról van szó, akkor a music Mester által említett prémium üzemanyag betakolása előtt öntsél a tankba 1-3 deci denaturált szeszt a tartályba. Ha ez a baj, meg fog szűnni, az üzemanyag elfogyásáig.
Úgy vélem azonban, hogy itt összetett hibáról van szó. Ha két évvel ezelőtt volt izzítógyertya csere én nem vennék rá mérget, hogy azok még jók egyáltalán, egy egyszerű mérést megér a dolog. Lehet, hogy az indítómotor kollektorai és/vagy bronzkeféi koszosak, vagy elkoptak és nincsen megfelelő kontakt. Érdemes az akku negatív testelését is ellenőrizni, megtisztítani, hajlamos az oxidációra.
Hali!
Az autó 3 és fél éve van nálunk. Ha jól emlékszem egyszer amikor megvettük, illetve utána a nálunk futott 60 ezer km után volt cserélve a szűrő. Lehet, hogy időszerű lenne (már nekem is eszembe jutott, hogy kellene).
Amikor tönkrementek az előző gyertyák, akkor már 5-6 fok körül is nehezen kapta el a dolgot, illetve jelzett a chek engine lámpa (és minden más is égett - olyan volt mint a karácsonyfa a műszerfal). Hogyan lehet kimérni egyébként?
A Dena nem árt a CR rendszernek?
Az aksi kb 1,5 hónapja volt cserélve mert megadta magát az előző. Akor tisztítottam a sarukat.
A szerelőmnke nem nagyon tetszett az ötlet, hogy nézzük meg az índítómotort, mert szerinte jó, mivel a leírt jelenség nem rendszeres. Illetve bármit cserélni kell, csak utángyártott cuccot tud bele rakni, mivel a Tojó csak komplett motort árul (200 K). Viszont ez a tisztítás dolog még nem jutott eszembe. Erre megpróbálom rávenni!
Szegény egyébként elég nagy stresznek van kitéve, mivel anno ő nézte át az autót, amikor megvettük és azért produkált már egy-két érdekes dolgot az autó, amire máshol is csak vakarták a fejüket. (Pl. lelazult az 5 fokozat a váltóban)