Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306328 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #7305 Dátum: 2012.09.10 22:21:40 »
Mindenhol :D
féltengely szimering
olajteknő
vezérműtengely, főtengely
pluszban kapott szelepfedél és olajpumpa gumikat is
Szuper  :clap:

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Szerviz
« Válasz #7306 Dátum: 2012.09.10 23:10:34 »
Ez valszeg kopogásos égés. A korai vvti-knak volt egy ilyen típushibája, ECU cserével volt javítható úgy tudom. gyújtást ezeken nem lehet már állítani, sokmindent nem tudsz csinálni, minthogy nagyobb oktánszámú benzint használsz. Én mondjuk az E85-öt javaslom hogy használd keverve, ennek 100 körüli az oktánszáma.

Ez sajnos az lesz, egy másik fórumon meg is találtam a tökéletes jellemzést és a leírást (írta szullosz):

Idézet
A probléma jellemzően az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedőn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgő, csillingelő hang hallható. Helytelen előgyújtás érték!
(A kopogásos égésről is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)

A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelő közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepő?! Mindegy...

Természetesen a probléma a motorvezérő-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendő (bosch gyártmány):
A motorvezérő-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmező adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idő, előgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektől (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelő, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelő) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (előgyújtást) fog jelenteni!

Ezeknél a szériáknál a motorvezérő-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklődni. A lényeg, hogy a cikkszám első 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlőhöz!

Az új programban gyorsították a kopogásérzékelő jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az előgyújtást.

Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!

Akkor ezzel nem sokat tudok alkotni, ahogy írod is. Nem tudom mennyire változtat a dolgon, ha mondjuk keverem fele-fele arányban a 95-ös és az E85-ös benzint, mivel nem öngyulladásról, hanem korai előgyújtásról van szó. Pár oktánnal magasabb keverék lassabban is gyullad be? Itthon nem igazán hallható, habár most figyelem mindig amikor nem szól a rádió, de nem hallottam, hogy csörögne folyamatosan, elvétve előfordul, de csak nagyon picit és rövid ideig, ha nem tudnám mit kell hallani, nem venném észre.
Mennyire károsítja a motort ez a kopogásos égés?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7307 Dátum: 2012.09.11 07:59:57 »
Na meg lett szerelve az olajfolyás, ezúton is köszönet fórumtársunknak, aki ha akarja felfedi magát, ha nem, akkor marad inkognitóban :)
Azoknak, akik azt mondják hogy már mindent kicseréltem és nincs már ami elromoljon, elárulom hogy be kell ütemeznem tél előtt egy vízpumpa cserét a gumiharang vagy micsoda cseréjét a féltengelyen :D

Örülök, hogy sikerült megoldani!
Vízpumpa, még jó, hogy csak most, az én autómban 3 és fél évesen 120 ezer kilométernél kellett kicserélni, addig bírta. Szóval ez újabb autóknál is előfrodul.
Gumiharang pedig sajnos ilyen, öregszik. A Suzukin nekem azt hiszem 6-7 éves kora környékén kellett cserélni, bár azokon különösen sérülékeny.
Ettől persze még költség és teljesen megértem, hogy már kicsit unod ezt...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7308 Dátum: 2012.09.11 09:19:32 »
Örülök, hogy sikerült megoldani!
Vízpumpa, még jó, hogy csak most, az én autómban 3 és fél évesen 120 ezer kilométernél kellett kicserélni, addig bírta. Szóval ez újabb autóknál is előfrodul.
Gumiharang pedig sajnos ilyen, öregszik. A Suzukin nekem azt hiszem 6-7 éves kora környékén kellett cserélni, bár azokon különösen sérülékeny.
Ettől persze még költség és teljesen megértem, hogy már kicsit unod ezt...
Hát idén a fél autó ki lett cserélve, jövőre jöhet a második fele :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Szerviz
« Válasz #7309 Dátum: 2012.09.11 09:27:35 »
Hát idén a fél autó ki lett cserélve, jövőre jöhet a második fele :D
Látom új autót veszel :D

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7310 Dátum: 2012.09.11 09:36:08 »
Látom új autót veszel :D
Két éves futamidőre :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #7311 Dátum: 2012.09.11 09:38:41 »
Örülök, hogy sikerült megoldani!
Vízpumpa, még jó, hogy csak most, az én autómban 3 és fél évesen 120 ezer kilométernél kellett kicserélni, addig bírta. Szóval ez újabb autóknál is előfrodul.
Gumiharang pedig sajnos ilyen, öregszik. A Suzukin nekem azt hiszem 6-7 éves kora környékén kellett cserélni, bár azokon különösen sérülékeny.
Ettől persze még költség és teljesen megértem, hogy már kicsit unod ezt...
Mik várnak rám :D Bár az enyémnél a vizpumpa elfelejtett elromlani [rohog] ;)igaz még nincs benne 120 ekm :no:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7312 Dátum: 2012.09.11 10:35:36 »
Mindig azt mondják hogy kopó-forgó alkatrészt előbb utóbb cserélni kell. Kérdés hogy egy autóban a kasztnin kívül mi nem kopó-forgó alkatrész? :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7313 Dátum: 2012.09.11 10:51:06 »
Amúgy milyen márkájú vizipipát érdemes beletenni?
Látok itt 8 és 32e Ft között mindent.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #7314 Dátum: 2012.09.11 11:35:10 »
Mindig azt mondják hogy kopó-forgó alkatrészt előbb utóbb cserélni kell. Kérdés hogy egy autóban a kasztnin kívül mi nem kopó-forgó alkatrész? :D
Pl kipufogó, aksi, hűtő... ;)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7315 Dátum: 2012.09.11 11:58:53 »
Pl kipufogó, aksi, hűtő... ;)
Ezekből még csak a tuningkipufot cseréltem normálra :P
A hűtő kopik és egy idő után kilyukad a menetszél által bevitt törmeléktől :P
Aksira még megálmodok valami kifogást :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #7316 Dátum: 2012.09.11 12:41:59 »
Ezekből még csak a tuningkipufot cseréltem normálra :P
A hűtő kopik és egy idő után kilyukad a menetszél által bevitt törmeléktől :P
Aksira még megálmodok valami kifogást :D
Áramlik az áram benne [rohog]

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7317 Dátum: 2012.09.11 13:15:41 »
Amúgy milyen márkájú vizipipát érdemes beletenni?
Látok itt 8 és 32e Ft között mindent.
Nekem 25 ezer volt a gyári, ami egyébként Koyo. Szerintem nézz valami rendes márkát (Koyo, SKF ilyenek).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re:Szerviz
« Válasz #7318 Dátum: 2012.09.11 13:16:10 »
műanyag patent, bolha   :ph34r:

Hedgehog

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Szerviz
« Válasz #7319 Dátum: 2012.09.11 16:49:02 »
Sziasztok!

érdeklődni szeretnék, hogy mi a teendő ha olajfogyást vennék észre a corollámnál...

Köszönöm a segítséget
1,4 VVT-i; 6,5 l/100km