Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni: kinéztem egy 2011-es Toyota Avensist, 2.0 D4D motorral, 100000 alatti futásteljesítménnyel, felszereltségben pont olyan, amit keresek családi autónak. Ránézésre az autóval minden rendben, ami viszont kétséget kelt bennem: tipikusan városban használnám az autót, ami úgy tudom, hogy nem tesz jót nekik. (Tipikusan munkába járok vele (ami 3-4 km városban), vásárolni (városon belül többszöri megállás-indítás 500-1000 méter megtételével), hetente 1x megyek 50-100 km-t, havonta 1x 200-300 km-t). Ez a használati mód ártana ennek az autónak? Milyen meghibásodásra kell számítani? (Akár a fenti használati módból, akár attól függetlenül)
Előre is köszönöm válaszotokat!
Hani
Ahogy írják fentebb, benzines a te barátod. Nálunk 1 km-es utak vannak, amik a dízelt megették 3-4 év alatt, úgyhogy 1.8 VVTi lett véve. Magyarok közt eléggé vaciláltam, meg ugye nem gyakori a benzines, a dízelek vannak többségben, úgyhogy becsuletesnepper féle import lett Németországból. Kinéztem, kiment, megnézte és ami jónak tűnt azt hazahozta. Annyiban szerencsénk van, hogy 2003-2005 környékén még nem szenvedtek dízel fetisizmusban az emberek és sok benzinest adtak el.
Nálunk az van, hogy reggel elmegyünk oviba, ott leállunk, onnan melóba, ott leállunk, onnan haza, délután oviba, onnan haza, esetleg boltba el.... Csupa 1-1,5km-es út, a városban a legnagyobb távolság 2 km. Jellemzően addig állunk, hogy visszahűl a motor. Ezt a benzines sem szereti, de kevésbé gyilkolja. Távirányítós állófűtésen gondolkoztam még dízelhez, de az annyiba kerül mintha másfélszer full generált kapna a VVTi. Plusz a VVTi 2 km után már kezd melegedni, 3km-nél meg értékelhető meleget fúj. Akkor inkább elteszem azt a pénzt és generáloztatom akkor amikor kéri.
A dízelünk OFF autó, de a mi szempontunkból irreleváns, mert minden dízelben lecsapódik a víz meg a dízel, ha nem melegedhet fel. A hétvégén járattam egy órát, mert gyanúsan magas volt az olajszintje(kb. plusz 1 liter!) és kissé dízeles fénytörés is látszott a nívópálcán. Az 1km-es utakon nem melegedett be, a lecsapodó víz meg a belekerült dízel miatt 1 literrel felhígult a 4 liter motorolaj. Egy óra járás után 4 decivel csökkent a nívópálca szerinti jelzés, de még kéne vele járni, mert legalább 5 deci van benne ami nem olaj. A hideg olajnak nem jó a kenése, a víz és a dízel kenése meg nulla. Hidd el, nem szereti a dízel ezeket a kis utakat, bármennyire is jól nézzen ki az adott kocsi ami szembejön, mint kihagyhatatlan vétel.