Nos uraim, voltam ma a műhelyben, szerencsém volt látni a szétszedett váltót. Megtalálták a hibát. A gyűrű által mozgatott két, egymást hajtó kis karocska kopott el. Ezek fékezik le a főtengely forgását mielőtt az ellenirányba forgó rüki fogaskerék nekikakaszkodik.
Bizony az történt, hogy mi biztos ami biztos jól felhúztuk a gyűrűt (valszeg jobban mint a tulaj szokta), ami a két kar kiakadását okozta. A kiakadás egyben szétfeszített állapotot tartott meg. Mostmár csak az a kérdés, hogy az a kevés táv, amit az így beragadt 1-esbe megtettünk (ki a garázsból, fel a trélerre, etc), a befékezett főtengelyre milyen hatással lett. Az autón nem lehetett érezni nehézséget, ugyanolyan könnyedén ment mint amikor normál 1-esben volt. De ki tudja milyen hátulütő lehet még...
Az általam korábban belinkelt szervízkönyvben (RenaultWorkshopRepairManual-ManualGearboxes.pdf -ben; remember, ez egy Renault váltó) a kérdéses alkatrész látható a robbantott alkatrészrajzon, Adobe Reader-ben a: 44., 78., 79., 80., 82., 83., 85., 99., 100., 111. oldalakon.
[a csatolmányt egy admin törölte]