Hellosztok,
ez egy hosszabb story lesz itt, talan titeket erdekel...
szoval vegulis, most hogy duborog a gazdasag, tudtam venni egy priust. es most nagy itt az orom,
ha minden igaz, holnap veszem at. Ugyhogy azert most irok, mert miutan atvettem, ugysem
fogok kiszallni belole egyhamar, most meg ugysem tudok aludni, mert hat holnap stb...
az uj kincs tulajdonkeppen fekete 2006-os IPA+NAVI boros (ugyhogy a gyolcsszoknyas biolany felesegem
a sikito megnyuzott tehenek utolso halalhorgeset fogja mindig hallgatni benne, viszont legalabb biologiailag lebomlo ez a boritas...)
Ott allt a sakuranal, es meg egy ezust nem boros volt raktaron belole a 2006-os modellbol az orszagban.
es szerintem pedig rovid ideig tart ez a megtestesulesem, igy inkabb nem vartam tovabb, megelegedtem a feketevel.
miert ezt vettem... mert szerintem ez egy jo auto, es ezzel a felszereltseggel egy racionalis valasztas.
mivel regebben 8 evig amerikaiautoztam (Cadillac, Lincoln, Chevy), igy megszoktam a jo dolgokat. szamomra fontos a tempomat (ez a legfontosabb extra! nem is ertem miert nem tesznek minden autoba, egyaltalan miert extra ez?) ill. az automata valto. kivaloan tudok gangolni, de miert kell ezt csinalnom eveken keresztul a 21. szazadban?
viszont a bologatos automata az nem automata valto, hanem automata kuplung. es az tok gaz. szoval az MMT nevu hulyesegek alapbol szoba sem johettek, akkor inkabb gangolok magam.
4 evvel ezelott csunyan tonkrementem (akkoriban(elotte) alltunk at az orszagban export vezerelt gazdasagrol fogyasztas vezereltre, nekem meg export cegem volt, igy kiszivtunk jol), szoval el kellett adni az usa autokat,
es 180k HUF-ert egy yarist tudtam venni. igy ez lett. az elso parizsi utam utan vettem bele egy tempomatot Los Angelesben(200 dolcsi volt), itthon par ora alatt beepitettem, ugyhogy a kis yarist ezek utan nagyon megszerettem. elegedett toyota vasarlo vagyok. 58 000 kilometert tettem bele 3 ev alatt (3x jartam meg franciaorszagot,
3x nemet o, es szamos cseh es osztrak ut, meg rengeteg budapest) szoval a 3 ev alatt 2 izzolampat is ki kellett cserelnem. viszont mas baja nem volt. de tenyleg. soha semmi. sefutomu, se motor, sekisbigyo, se karpit, semmi.
ez engem nagyon meggyozott, hogy toyota az egy remek szerkezet.
szoval most hogy megint felment az euro a tavasz utan, az uj exportcegem elkezdett szarnyalni. nagy boldogsag ez, versenykepesseg javult, es maris jobban elunk, mint 4 eve.
(azert meg egy kis magyaros utcai zavargas-hoborges johetne, meg vele egyutt a 400 Ft-os EUR, es maris nem
kell romaniaba telepitenem a gyartast
balkan rulez...
szoval eljott az uj auto vasarlas ideje. meg a tanakodase is, bar a prius prospektus 3 eve ott figyel az
irodam parafatablajan, mint elerendo cel.) es most ime.
azert jol korulneztem a piacon, megis 3-5 evre valasztok magamnak tarsat.
szempontok>
1. tempomat
2. nemet autopalyan is tudjak vele felelem nelkul menni - ertsd birja a 160-at ugy, hogy nem felek benne ->
azaz legyen a tomege legalabb 1200 kg.
3. fogyasszon-szennyezzen keveset, hogy csunya unokaimnak legyen szebb jovoje
4. automata valto
5. legyen a gyorsulas 11 alatt, mint az 1.3-as yarisnak, hogy tudjak elozni jol.
6. legyen rea sok garancia, es ne kelljen servicebe hordani, mint a francia horror torteneteket.
nyilvan a penztarca is limitalt volt, egyszeruen tul sokat nem akarok autora kolteni, van meg egy csomo mas hobbim. 7M volt a limit hitellel egyutt.
voltam:
Suzuki - nincs semmilyen autojukba tempomat
franciak - megbizhatatlanok
Seat Almeja- belul sanyargato nemetes
Opel Astra - detto, verunalom
Ford Mokus - na ezen sokat gondolkoztam, 5.2-ert ossze lehetett volna legozni egy CVT valtos autot tempomattal,
de nekem lelketlen volt. a kozepkonzol nyomta a terdemet. egyebkent egy nagyszeru valasztas, nem
hiaba lett megint az ev autoja.
BMW - csak egy 120d jott volna ki 8.1 M -bol, de mindent osszeszamolva dragabb a mutatvany, mint a
prius, es nem nyujt annyit (no navi, tolato camera, BT rendszer stb...). meg szukos is, es a formaja sem jon be. jo, a prius sem egy 72-es Lincoln Continental Mark IV cupe.
Hibrid Civic - a tesztutra kirangattak miattam a honda motors vezerigazgatojanak segge alol, masik tesztautoval
levittek budaorsre. balszerencsejukre, ugyanis itt van autopalya. nos gyorsan ott probaltam ki.
az auto aranyos, de a performance az autopalyan lehangolo volt. 110-nel padlot nyomva a motor
visitott 6000-en, de nagyon nem gyorsult. ezzel nem fogok megelozni senkit. a hibrid rendszere pedig
inkabb egy start-stop rendszer. szoval ez az auto egy katasztrofa, egy buntetes.
Volvo S40-V50. vannak jo ajanlatok, de ha diesel, akkor draga, ha nem diesel, akkor sokat fogyaszt.
egyebkent egy jo auto, szep auto. ha nem prius, akkor ezt vettem volna ennyi penzbol.
Audi A3 - kicsi, belul nem izgalmas, sztem kivul se. viszont draga.
ChevroletDawu - van nekik epica nevu modelljuk, csak ebben van tempomat. viszont ez automataval
mar 6.8M. akkor mar inkabb prius.
hogyan szamoltam: kb. azt lehet mondani, hogy a prius alacsonyabb fogyasztassal, es alacsonyabb kotelezovel
tulkepp annak felel meg, mintha 1 millaval olcsobb lenne. amennyivel kevesebb a fentartasa, kb. ez olyan,
mintha plusz 1 milla hitellel olcsobb lenne.
igy a 8M -es fullos kocsi annyiban lesz szamomra, mint egy nem hibrid 7M-es auto.
mit ad ezert a prius:
10.8s gyorsulas
automata valto
tempomat
navigacio
mp3 hifi aux csatival
tolato camera (eddig 3 auto segget tortem ossze a 14 ev alatt a magyar akadalypalyakon) az IPA-rol
ne beszeljunk, sztem hasznalhatatlan, de majd kiprobalom)
varialhato csomagter
BT szett
alacsony fogyasztas
alacsony szennyezes
bormindenhol
toyota minoseg
szoval korbejarva a piacot, a prius ezert az arert ezzel a felszereltseggel nem draga auto. olcsobb, mint egy
ilyen volvo, bmw, audi. kb. 1 arban van az ilyen jellegu astra, skoda tipusokkal, es sztem jobban szeretheto,
mint egy ford mokus, vagy seat.
nyilvan, ha valakinek ez a felszereltseg nem szempont, nos, annak egy kompromisszum ez az auto.
no megyek aludni, holnap autoatadas, udv
vmi