Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2303865 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re:Szerviz
« Válasz #10095 Dátum: 2016.03.02 19:47:21 »
Köszi. Megnyugodtam. Közben megtaláltam a neten a Román szervízmanuált  ,nyers fordításban : Az optimális választás a fogyasztás csökkentett üzemanyag és üzembe helyezés hideg időjárás enyhe olaj SAE 0W -20 .
*
3
:
Ha az olaj SAE 0W -20 nem
elérhető , akkor
SAE 5W-30 . azonban
Meg kell-e cserélni SAE 0W -20
A következő olajcsere
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

ukran21

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Szerviz
« Válasz #10096 Dátum: 2016.03.02 20:55:36 »
És az E11 be milyen kelhet?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #10097 Dátum: 2016.03.03 09:46:12 »
És az E11 be milyen kelhet?
5W-30
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ukran21

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Szerviz
« Válasz #10098 Dátum: 2016.03.03 11:18:06 »
A 10w40 nem jo bele?  :yawn:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #10099 Dátum: 2016.03.03 19:00:17 »
A 10w40 nem jo bele?  :yawn:
A VVTi-s változatba nem jó.

ukran21

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Szerviz
« Válasz #10100 Dátum: 2016.03.03 23:17:34 »
A VVTi-s változatba nem jó.


Milyen kárt tud okozni benne?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #10101 Dátum: 2016.03.04 07:51:09 »
Milyen kárt tud okozni benne?
Őszintén? Nem tudom konkrétan, milyen károsodást okozhat.
Rövid távon várhatóan semmi látványosat nem fog produkálni, mert nincs olyan nagy különbség az 5W-30 és 10W-40 olajok viszkozitásában.
A gyári ajánlás szerinti olajjal lesz optimális a motor kenése. Akár fölfele akár lefele térnek el ettől, az összességében káros hatással lesz a motorra (bizonyos tulajdonságok javulnak mások romlanak).
Az előírtnál magasabb viszkozitású olaj:
-lassabban áramlik a motorban, kisebb mennyiség jut el a kritikus illesztésű helyekre
-a hengerfalról a tervezettnél nagyobb mennyiségben húzza le az olajlehúzó gyűrű
-magasabb ellenállást és üzemanyag fogyasztást eredményez

ukran21

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Szerviz
« Válasz #10102 Dátum: 2016.03.04 18:27:55 »
Őszintén? Nem tudom konkrétan, milyen károsodást okozhat.
Rövid távon várhatóan semmi látványosat nem fog produkálni, mert nincs olyan nagy különbség az 5W-30 és 10W-40 olajok viszkozitásában.
A gyári ajánlás szerinti olajjal lesz optimális a motor kenése. Akár fölfele akár lefele térnek el ettől, az összességében káros hatással lesz a motorra (bizonyos tulajdonságok javulnak mások romlanak).
Az előírtnál magasabb viszkozitású olaj:
-lassabban áramlik a motorban, kisebb mennyiség jut el a kritikus illesztésű helyekre
-a hengerfalról a tervezettnél nagyobb mennyiségben húzza le az olajlehúzó gyűrű
-magasabb ellenállást és üzemanyag fogyasztást eredményez


Köszönöm. Már most a friss olajat ki önteni nem fog belőle, de ugy is cserélni akar.kb 3-5 ezer után. De így valószínűleg sokkal hamarabb..

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Szerviz
« Válasz #10103 Dátum: 2016.03.04 18:41:44 »

Köszönöm. Már most a friss olajat ki önteni nem fog belőle, de ugy is cserélni akar.kb 3-5 ezer után. De így valószínűleg sokkal hamarabb..

Áááá! nem kell kétségbe esni a ...-40 olaj miatt! AZ én vvt-i-m 13 évig nem látott 5w-30 olajat :no: DE mostmár csak azt kap! :yes: (El tudtam olvasni a magyar használati utasítást...amit a Toyota servicének "nemsikerült") :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10104 Dátum: 2016.03.04 23:20:47 »
Lancia lengőkarja préselteket kapott. Ne kérdezd mennyi volt, még volt pár szilent amit cserélni kellett. Keresd Szutit a témában.
Szia
Szerelomuhely megvan, holnap viszem Tbanyara az Opelbe, eddig is ok javitottak Toyota szerviz hianyaban es ok barmikor beszamitjak cserebe.
Mostanra minden megvan, minden alkatresz, minden febi, de otthon nem akarok kinlodni vele, ha lenne aknam, emelom csapos biztosan en csinalnam es ha nem dilomamunkat kellene majd irnom :).
Az eredmenyre kivancsi vagyok, mert passat futomuve tetszett es olyan halk, zajtalansagra
Vagyom. Illetve a superbe meg jobb, bar sose vennek skodat mert meg csendesebb volt mint az uj passat.

Konrád

ukran21

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Szerviz
« Válasz #10105 Dátum: 2016.03.05 15:07:01 »
Hát srácok agyam el dobom. Kb 1 hete volt használva a kocsi, semmi para nem volt. Most menni akartam ki és a kb 2 honapos aksi csutkára merülve.. Valami zárlatos lenne vagy mi szivhatja le? Ez a második eset. Ebből villamosági szerelő lesz...  Valakinek valami ötlet?

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Szerviz
« Válasz #10106 Dátum: 2016.03.06 13:54:44 »
Hát srácok agyam el dobom. Kb 1 hete volt használva a kocsi, semmi para nem volt. Most menni akartam ki és a kb 2 honapos aksi csutkára merülve.. Valami zárlatos lenne vagy mi szivhatja le? Ez a második eset. Ebből villamosági szerelő lesz...  Valakinek valami ötlet?

Riasztó, utólagos immobiliser, trükkös indítás, utólagos rádió, telefonkihangosító, bekapcsolva hagyott belső (térkép)világítás. Ezek szokták...
Ebből csak nekem megvolt a telefonkihangosító, riasztó, belső világítás, és az utólagos rádió (rosszul bekötve).

Elő a multimétert, és hajrá!

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10107 Dátum: 2016.03.06 15:25:53 »
A kocsim elkészült tegnap :clap:

Cserélve lett: lengőkar, kormányösszekötő gömbfejek, talpas gömbfejek, stabilizátor rúd szilent, kutyacsontok.:)
Plusz kapott egy futóműállítást és egy mosást.

Kb 90000Ft-ból megúsztam az egészet és most olyan mintha új lenne, belemész szándékosan a kátyuba, semmi, meg se rezzen, mint a passat, csak a műanyag hangjait hallod, a futóműből semmit.
Annyi biztos, hogy bebizonyosodott számomra, vagy új autót veszel, vagy mindent cserélsz szinte, mert akkor lesz közel 100%-os.

Nagyon halk, összerakott autó érzetét kelti, hála a Febi, Bilstein alkatrészeknek amik belementek.

A vicc az volt, hogy elkészült, mosás után beálltak az eladó autók mellé vele és egy nézelődő egyből ajánlatot akart volna tenni rá...
 


Konrád

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #10108 Dátum: 2016.03.06 18:31:19 »
A kocsim elkészült tegnap :clap:
Cserélve lett: lengőkar, kormányösszekötő gömbfejek, talpas gömbfejek, stabilizátor rúd szilent, kutyacsontok.:)
Plusz kapott egy futóműállítást és egy mosást.
a stab.rúd és a kutyacsont az egy és ugyanaz tudtommal..

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10109 Dátum: 2016.03.06 18:50:48 »
Kutyacsont az ami a stab rudat köti össze a Mc Phersonban, a stab rud olyan mint a görög omega jel, na azon cserélték a szilenteket.

Stab rúd meg ami a bölcső fölött van, hidd el nem vágtak át, mindent cseréltek :cool2: és végig ott lehettem a műhelyben és a kormánygömbfejeket én raktam fel:).

Érdemes mondom úgy hogy új kora óta az enyém és épp egy 700km futott bérautót egy passatot adtam vissza. Kapok még egy fényképet is róla, mert lemeszeltek vele  :devil: Várom még a nlmet rendőrségtől a képeket...

Most futóműben uazt tudja a Corollám és ezt nem nagyképűségből mondom, ég és föld a különbség, körforgalom nyolvannal körbe csúsztatva a próbakör alatt kettesben és nagy mosollyal az arcomon.

Már csak a Potenzákat kell felrakni és akkor a gumi is végre betapad.
Konrád