Sziasztok!
2018 november elején cseréltem utoljára fékfolyadékot a szembe szomszéd aknájában. Apósom jóbarátja volt, aki sajnos következő év elején meghalt. Aztán covid meg miegymás, és már lassan 4 éve ugyanaz van benne
Öcsémnek viszont van aknája, és arra jártam, gondoltam gyors' kicseréljük. Ideje is volt, nagyon látszott a csereérettség rajta. Vettem két éve már egy liter fémtartályos Ate SL DOT4 fékfolyadékot, nekem szimpatikusabb a műanyag flakonnál. Lehet nem igaz, de állítólag ott a műanyagon keresztül is képes vizet felvenni a fékfolyadék
De ha nem is, akkor is jobban tetszik. Amúgy kiönteni nehéz lett volna, de pont ma tettem bele egy "kis" Pro-Tec Oxicat 3 adalékot, és annak a kitöltő csőre rámegy ennek a szájára, és nagyon kényelmessé teszi a munkát
Szóval ma lecseréltük a fékfolyadékot és a kuplungfolyadékot is. Azért írom le, mert hátha valakinek jól jön.
A fékfolyadékot a bal elsővel kezdtem. Miért? Nem tudom, az volt szimpatikus
Simán elindult a légtelenítőszelep, de nem akart kifolyni rajta a folyadék annak ellenére sem, hogy először nyomás nélkül is folyt. Mindegy, átmentem a jobb elsőre. Ezt előtte kis kalapáccsal óvatosan megkopogtattam, aztán a balt is, hátha. A jobb gond nélkül elindult, lehetett pumpálni. Egyszerre azt veszem észre, hogy levegő jön a tömlőn, apró buborékok
A baj az volt, hogy bár néztük, de a tartályból szerintem két kifolyó van, és a hátsónál már leürült a szint, az elsőnél még volt. Gyorsan töltöttem, mondom ha levegős lett az ABS kocka, akkor baj lehet, itt régebben azt olvastam, hogy akkor azt külön lehet légteleníteni, mondom akkor nem indulok el... de hála Istennek további gyors pumpálással kijött a levegő belőle! Mikor már azt gondoltam, hogy ez kész, akkor elkezdett valami apró homokszerű trutyi kijönni a tömlőn! Párat még nyomtunk, akkor már tiszta jött, lezártam. Ezután a bal is elindult.
Szóval arra jó figyelni, hogy nem kell nullára lefogyasztani a tartályt, amikor minimum alatt van olyan 1 centivel, akkor már lehet tölteni az új folyadékot bele, és figyelni, tölteni utána, hogy ne levegősödjön be. Eddig úgy néz ki, hogy nem túl sok levegőnél még ki lehet pumpálni az ABS-ből is a levegőt, legalábbis majdnem 40 km-t mentem utána, és szerintem jó, bár az ABS-t külön nem próbáltam.
A kuplungnál is sikerült kis levegőt beleterelni, de az jóval egyszerűbb. Itt az volt az érdekes, hogy utána nagyon ki kellett nyomni a kuplungot, illetve alig felengedve már fogott. Kicsit nyújtottam a kinyomórúd hosszán, és szerintem most jobb lett, mint volt