Akinek van erdemi hozzafuznivaloja az kerem irja mar le a tapasztalatait.
Mi is hezitaltunk ezen, de 5 ajtos fiatalosabb es a belso jobban tetszett nekunk, ezert lett Auris.
Csikorgo fekbetet: csiszoltak a szeleit, azota csak hangosabb Legkozelebb csereltetem, allitolag van nem csikorgo.
Kormany ferden allt gyarilag (ez is gyakori), elso szervizen beallitottak.
Asszem meg tipikus szokott lenni, hogy a projektoros fenyszoro a talpad ala vilagit. Nemtom nalam ez van e, de az tuti, hogy eles az atmenet a nappali vilagossag es a vak sotet kozott (semmi szort feny, ezert meg a kozlekedesi tablat se nagyon latni messzirol), de kezdem megszokni.
A belso zorgesekrol nemtudok, nekem nincs semmi, de en nem magyar utakon (foleg nem pesti ) utakon hasznalom.
Egy tuti, hogy a valto helyzete isteni. Visszaulve mas kocsikba baromi zavaro a "bokamnal" keresgelni... Ugy erzem, ez a termeszetes helye egy valtonak. Az E15-ben ugye lentebb van.
A kezifekre szoktak meg vauzni. A felesegem nehezen engedi ki, ha 3 kattanasnal magasabbra huzom, de nekem absz nem problema. (igy legalabb nem viszi el, ha nem akarom )
"Hid miatt keves hely" ez meg egyenesen nem igaz. Ebben sose nyomta meg a hid a labam, mikozben a mas kategoriatarsaknal igen. En szeretem amugy nekitamasztani a kozepkonzolnak a labam es ebben is jo, mert sima felszinhez feszitem es nem egy elhez.
Kemenyebb muanyagok mint az E15-ben. Ez is igaz. Ebben kokemeny, az E15-ben puhabb, de az se vaj.
Ha ket gyerekem lenne es/vagy 15 evvel idosebb lennek (elegancia!!!) E15-t vettem volna. 1 gyerekkel meg vallalhato ez a csomagter is.
Belegondolva, ha most fizetes nelkul cserelhetnem E15-re se tennem, tehat nem bantam meg.
1.4 benzinrol majd Gabbara biztos jol beszamol.
Röviden - és részben regaláva Labiscsakl szavaira - néhány gondolat:
1. Összeszerelési minőség - a téma már bőségesen kivesézésre került, talán általános konklúzió, hogy nincs érdemi különbség.
2. Csikorgó fékbetét - orvosolható, nekem ~3e Km körül volt egy műsoron kívüli olajcserém, akkor cseréltettem a betéteket gariba, azóta tökéletesen működik.
3. Ferdén álló kormány: nekem ilyen gondom nem volt, más kérdés, hogy el sem hoztam (vagy azonnal visszavittem) volna ferde kormánnyal.
4. A projektoros lámpák valóban nagyon alacsonyra világítanak. Ezt magamnak orvosoltam - egyszerűen feljebb állítottam az állítócsavar segítségével a lámpát. (Olyan jól sikerült, hogy üresen is 1-es állásban van.) Nem rég' bepárásodott az egyik lámpatest az autómon, amit garanciában cseréltek. "Természetesen" ugyanolyan alacsonyra állították a tompítottat, mint előtte. ...visszaállítottam megint
5. Soha semmi sem zörgött, vagy csörgött az autóban. A műanyagok csak részben eltérőek a Corolláétól, azé csak a műszerfal körül puhábbak. Sajnos mindkettő nagyon karcolódó, ill. sérülékeny.
6. A váltó valóban nagyon eltalált pozícióba került, pontosan kézre esik és nagyon precíz. A műszerfal és belső elrendezés nagyon tetszetős, átülve más "hagyományos" belterű autóba, az puritánnak és a váltás esetlennek tűnik.
7. A fogyasztás nekem olyan 7,5-8,0 l/100km körül van, bár én a futásteljesítmény 3/4-ét városban tettem meg. Hosszabb távon "haladósban" 6,2-t, krúzolva KRESZ szerint 5,9-et mértem - mindkettőt nyáron, klímával. Általában dinamikusan közlekedem a hosszabb utakon, és ott is elég jó a kis benzines. Nem azt mondom, hogy nem fájna a fogam az 1,6-os 124LE-s teljesítményére, de amire én használom ahhoz bőven elegendő az 1,4VVTi, nekem nem érte volna meg nagyobb benzinest vagy diesel motorral szerelt autót venni.
8. Corolla vs. Auris kérdésben szerintem az ízlés a döntő. Nekem az 5 ajtós karosszéria a gyengém, alapjában véve nem tetszenek a sedanok. A Corolla azonban egyre inkább...de én sem cserélném el egy Corollára.
Hirtelen ennyi.
ps.: Aquatis felszereltséggel az Auris a nyerő, én azt választanám.