Sziasztok !
Öcsém Nissan Navara-ja kezd érdekes dolgot produkálni:
5.-ben és 6.-ban padlógázra olyan 2000-2500 fordulatnál hirtelen kilódul a fordulatszámmérő, azonban a motor mintha nem pörögne így fel, és el is erőtlenedik kicsit, a pedált kissé visszaengedve a mutató visszaáll az eredeti helyére és az autó elkezd gyorsulni. Először valami elektronikai hibára gondoltunk, viszont valami érdekes rezonáló hangot is lehetett hallani. Arra még nem, jöttünk rá, hogy a kettő összefügg-e, mert a hang nem mindig jár együtt a jelenséggel.
Van valami tippetek, mi lehet ez?
Jövő héttől itthon lesz az autó egy darabig, egyébként amióta meg van (kb. 1 éve) folyamatosan dolgozik. Lehet megnézetném valakivel. Szolnok vagy Heves megyében tudtok ajánlani valakit? Vagy szakszervíz?
Előre is köszi.
Ugye diesel? Nissan, vagy Renault diesel? És ugye CR?
Elektromos gázpedálos, vagy bowdenes még?
Rá kellene kötni Clipre (ha Renault motoros), mi a nyűgje.
Ha mechanikus a gázpedál, meg kell nézni a bowdent, hogy nem akad-e valamiben, vagy nem szálkásodott-e ki.
Ha elektromos, akkor az ilyen jelenség általában az gázpedálpotméter hiba nagy valószínűséggel. Csak egész egységgel lehet kompletten cserélni, olyan 30-40E HUF, ha ez a baj. Vagy bontó.
Sajnos a gázpedál egy legyezőszerű réz vezetőn (vezetőkön) csúszkál és az ellenállás változása alapján adagolja a motorvezérlő a "gázt".
Ez a legyező megkopik és nem lesz tökéletes a vezérlése.
Hirtelen ennyi.
Legközelebb Maglódon van szakim, vagy a XVII. ker.-ben.