Üdv Nektek!
Olaj-mizéria kérdéskörben érdeklődnék a véleményetekről.
94'-es, V6-os Camry-m van 3VZ-FE motorral. Óra szerint 306 ezer kilométerrel, de szerintem van az 400-450 ezer is. Nemrég vettem a Drágát. Olajcsere 6000 kilométerrel ezelőtt volt. A szerelő (ő is Camry-s) 5w30-as olajat javasolt bele, az is került a motorba (Castrol). Szépen is muzsikál a 6 henger, DE!
Kb. 4500 kilométer után, mikor beköszöntöttek az első igazán hideg napok, egy autópályázás közben kigyulladt az alacsony olajszint lámpa. Kigyulladt-elaludt, ezt csinálta 2 percenként. Olajszint a nívópálcán az alacsonynál. Rátöltöttem fél litert ugyanolyan olajból, a nívópálcán felment majdnem 3/4-re. A lámpa elaludt, minden rendben. Kb. 200 kilométer következett problémamentesen. Következő autópályázásnál (amikor tartósan 3000 felett van a fordulat) megint kigyullad-elalszik-kigyullad-elalszik az olajutántöltésre figyelmeztető lámpa. Nívópálcán megint alacsony olajszint, pár deci megint tölt, megint egy darabig minden okés. A kipufogóból kék füstnek, olajszagnak nyoma sincsen, a motortérben semmi nyoma olajfolyásnak-spriccelésnek-csöpögésnek. A motor gyönyörű hangon dolgozik, minden sebesség- és fordulattartományban nyugodtan, szépen teszi a dolgát, a víz nem melegszik az előírt hőfok fölé huzamosabb megterheléskor sem. Egyszóval semmi jele problémának, viszont az elmúlt 1500 kilométer alatt megevett a kicsike 1 liter olajat.
Olvastam több helyen, hogy az 5w30-as olaj védi a motort, de öreg (tehát kopott) motorok szeretik enni, mert "vékony", könnyebben elfolyik. Viszont a gyári ajánlása a Toyotának hideg éghajlatra pont az 5w30-ast írja ehhez a 3VZ-FE motorhoz, de nálam meg pont a hideg beálltával kezdi enni a motor.
Mi a Ti véleményetek a dologról? Találkoztatok-e ilyesmivel?
Üdv és jó, biztonságos autózást kívánok Nektek!