Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 606266 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Mazda
« Válasz #1725 Dátum: 2013.10.10 16:36:10 »
azt mondta a szerelő gyerek,h 1az1ben a kettes ford focus alváza,futóműve van a mazda alatt...ettől nem voltam tul boldog...


én boldog lennék a helyedben. egyébként nekem is az van :D
egyébként meg mielőtt nagyon elszontyolodnál, ugyan nézz már utána a focus II meg a mazda5 tengelytávolságának  ;)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Mazda
« Válasz #1726 Dátum: 2013.10.10 17:55:48 »
miért? nem egyformák?
azt se tudom melyik az a kettes fókusz!?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Mazda
« Válasz #1727 Dátum: 2013.10.10 18:14:24 »
focus II 264 cm, 4340/1840/1500   

mazda5 275 cm, 4505/1665/1755

nem nagyon esnek egybe  :hug: ja és a súlyáról még nem is beszéltünk :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Mazda
« Válasz #1728 Dátum: 2013.10.10 18:30:18 »
Gratulálok a szerelőhöz:  Ugyan mutassa már meg nekem, hogy a Fokán és a Mazda 5-ön hol a fenében van alváz????  SEHOL!  Mindkettő önhordő kocsiszekrénnyel rendelkezik, erre van felakasztva a felfüggesztés, a motorbölcső és a többi firlefranc.  NEM alvázas konstrukció.

Kb utoljára alvázzal a Wartburg volt szerelve (persze más is).  No és néhány terepjáró a mai napig.  Pl. a Pajero-k alvázasok, legalábbis a nagyok. A Pininben nem vagyok biztos, hogy nem önhordó.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Mazda
« Válasz #1729 Dátum: 2013.10.10 18:45:53 »
focus II 264 cm, 4340/1840/1500   

mazda5 275 cm, 4505/1665/1755

nem nagyon esnek egybe  :hug: ja és a súlyáról még nem is beszéltünk :D
hm,ez tényleg nem egyezik.
pedig ketten is mondták,h "nofene,ez egy az egyben megegyezik a fókusz futóművével"
ha nem is alváz,akkor legyen futómű;)

az azért nagyon gyanus,hogy a hátsó futómű állításhoz cserélni kell a hátsó és alsó lengőkar párokat,amikre egy kerek 100ezres árajánlatot kaptam munkadíj és anyaggal együtt.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Re:Mazda
« Válasz #1730 Dátum: 2013.10.10 18:56:46 »
hm,ez tényleg nem egyezik.
pedig ketten is mondták,h "nofene,ez egy az egyben megegyezik a fókusz futóművével"
ha nem is alváz,akkor legyen futómű;)

az azért nagyon gyanus,hogy a hátsó futómű állításhoz cserélni kell a hátsó és alsó lengőkar párokat,amikre egy kerek 100ezres árajánlatot kaptam munkadíj és anyaggal együtt.

Simán lehet, manapság nagyon kevés autón lehet állítani a hagyományos módszerrel a hátsó futóművet. Általában fix.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Mazda
« Válasz #1731 Dátum: 2013.10.10 19:07:11 »
ez nem fix,állítható,mutatta is a gyerek a csavarokat.
csak hogy az a csavar a lengőkarokat meg egy íves alkatrészt köt össze és ha elforog a csavar a szilenttel együtt - mert össze vannak rohadva - akkor bukó van,cserés az egész.
az első lengőkar szilentekre munkadíjjal+anyaggal együtt egy szép 38ezres árajánlatot kaptam.
azt mondta már 2 szerelő is,h ezek az alkatrészek hamar megfáradnak,mert nagy a kocsi súlya. amit el is hiszek.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Mazda
« Válasz #1732 Dátum: 2013.10.10 20:42:15 »
hát az tutifix, hogy az én hármasom PADLÓLEMEZE, futóműve, váltója az csereszabatos a focuséval. igazából a mazda5 a mazda3-ason alapul, tehát elvileg akár igazuk is lehet, csak éppen a tengelytávja akkora, hogy még az akkori hatos mazdáénál is nagyobb volt. szóval módosítva van azért rendesen. abban nem volnék biztos, hogy a futómű simán alárakható egy 300 kilóval nehezebb autónak szóval valszeg az is különbözik. a váltója tuti más, mert az én ötösömben az volt a kocsi lexarabb része és a focusoké, hármas mazdáké tanítani való.

juteszembe, hidegben nem nyikorog a lengéscsillapító? tipikus mazda tulajdonság. nekem kettő is produkálta. nincs baja, csak elég fura, mintha egy szekéren utaznál, míg meg nem melegszik kicsit

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Mazda
« Válasz #1733 Dátum: 2013.10.10 20:56:56 »
;)
de,hallok halk nyekergést. meg pár percig a bordásszij is nyekereg párás időben.
ma reggel is csinálta.;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Mazda
« Válasz #1734 Dátum: 2013.10.10 22:39:28 »
Gratulálok a szerelőhöz:  Ugyan mutassa már meg nekem, hogy a Fokán és a Mazda 5-ön hol a fenében van alváz????  SEHOL!  Mindkettő önhordő kocsiszekrénnyel rendelkezik, erre van felakasztva a felfüggesztés, a motorbölcső és a többi firlefranc.  NEM alvázas konstrukció.

Kb utoljára alvázzal a Wartburg volt szerelve (persze más is).  No és néhány terepjáró a mai napig.  Pl. a Pajero-k alvázasok, legalábbis a nagyok. A Pininben nem vagyok biztos, hogy nem önhordó.

Padlólemez :) Az alváz már gyűjtőfogalom. Ahogy az alvázvédőt sem padlólemezvédőnek nevezik :)  Ma már 1-1 padlólemezre több típus épül, és attól h nagyobb a tengelytáv, még lehet ua, csak meg van toldva. Legalábbis úgy rémlik, olvastam már ilyesmiről. Gondolom van egy olyan része a padlólemeznek, amit lehet módosítani, pl beletoldani. De ha hülyeségeket mondok majd kijavítanak :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Mazda
« Válasz #1735 Dátum: 2013.10.11 05:44:41 »
Padlólemez :) Az alváz már gyűjtőfogalom. Ahogy az alvázvédőt sem padlólemezvédőnek nevezik :)  Ma már 1-1 padlólemezre több típus épül, és attól h nagyobb a tengelytáv, még lehet ua, csak meg van toldva. Legalábbis úgy rémlik, olvastam már ilyesmiről. Gondolom van egy olyan része a padlólemeznek, amit lehet módosítani, pl beletoldani. De ha hülyeségeket mondok majd kijavítanak :)

A padlólemez az önhordó karosszéria része. :-)  Az önhordó karosszéria fogalma képen:

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Mazda
« Válasz #1736 Dátum: 2013.10.11 05:49:29 »
Padlólemez :) Az alváz már gyűjtőfogalom. Ahogy az alvázvédőt sem padlólemezvédőnek nevezik :)  Ma már 1-1 padlólemezre több típus épül, és attól h nagyobb a tengelytáv, még lehet ua, csak meg van toldva. Legalábbis úgy rémlik, olvastam már ilyesmiről. Gondolom van egy olyan része a padlólemeznek, amit lehet módosítani, pl beletoldani. De ha hülyeségeket mondok majd kijavítanak :)

Az önhordó karosszéria egyik eleme a padlólemez. :)))  Az alváz meg nem gyűjtőfogalom.

Önhordó kasztni és elemei:




Alváz:

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Mazda
« Válasz #1737 Dátum: 2013.10.11 07:02:47 »
Padlólemez :) Az alváz már gyűjtőfogalom. Ahogy az alvázvédőt sem padlólemezvédőnek nevezik :)  Ma már 1-1 padlólemezre több típus épül, és attól h nagyobb a tengelytáv, még lehet ua, csak meg van toldva. Legalábbis úgy rémlik, olvastam már ilyesmiről. Gondolom van egy olyan része a padlólemeznek, amit lehet módosítani, pl beletoldani. De ha hülyeségeket mondok majd kijavítanak :)
csakhogy a mazda5-nek meg a focusnak a nyomtávja is különbözik néhány centivel. akkoriban még nem volt hosszában és szélességben is variálható variálható padlólemez, mint ma a VW-nél szóval tuti nem teljesen ugyanazok, még ha rokonok is

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Mazda
« Válasz #1738 Dátum: 2013.10.14 20:55:12 »
Egyébként míg nem mondtátok nem tünt fel, hogy tovább tart a diesel felmelegedése, nem nagy különbség (kis benzineshez képest-nagyom soha nem volt).
Ez olyan, mint hogy a benzines másfélszer annyit fogyaszt ;) ?

SOKKAL lassabban melegszik fel a dízel, mint a benzines (kicsi vagy nagy, elég mindegy). Mármint ezek az újfajta, nagyon gazdaságos dízelek. Ez komoly gondokat is okozott az első TDI-k elterjedése során, mert a vevők ki voltak akadva, hogy komolyabb hidegekben 15-20 percet kell a kocsiban cidrizni, mire a fűtés átmelegíti valamennyire az utasteret.

Emiatt is született aztán az a megoldás, ami magyarázat arra, hogy miért nem érzed a lassabb bemelegedést: elektromos kiegészítő fűtést kezdtek szerelni ezekbe a modern dízelekbe - először a legdrágábbakba, aztán fokozatosan a kisebbekbe, olcsóbbakba is. Szerintem a te Corolládban is tutira van. Ezért nem veszed észre, hogy maga a motor nagyon lassan melegszik be - mert a fűtés már egész hamar elkezd meleget fújni  :otlet:

(Mondom még egyszer: a régi, nem direkt befecskendezéses dízelekre ez kevésbé vonatkozik. Bár nagybátyámék pl. egyszer végigdideregtek egy 1500 km-es Lingen-Pécs utat egy különösen hideg télen, a '90-es Passat "sima" turbódízelükben, mert az autó alig fűtött, autópálya-tempónál egész egyszerűen visszahűlt a motor  :ph34r: ! ... Nem, a termosztátnak nem volt semmi baja.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Mazda
« Válasz #1739 Dátum: 2013.10.14 21:46:32 »
vagy 20 éve ültem egy ilyenben emlékszem a csőműszerekre

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/323/mazda_323_1.3-7083179

ezzel a "Jó karban van tartva" némileg vitatkoznék.  sztem ütött-kopott az autó  :whistling:
Ja... röhejes a szöveg  :lol: ... a képek alapján a kocsi egy rom, maximum restaurálási alapnak jó  :nonono: !

Persze, amilyen ritka lett a típus, így is mindenképp megérdemelné, hogy megmentse valaki... csak sajnos ezért az árért nehéz lesz erre vállalkozót találni  ::) ! Ebben az állapotban a kocsi jó, ha 500 eurót ér - a ritkasága miatt.

Az meg tényleg röhejes/sírnivaló, hogy nálunk milyen sokan mennyire nincsenek tisztában vele, mit jelent az, hogy karbantartás  :censored: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )