Egyébként míg nem mondtátok nem tünt fel, hogy tovább tart a diesel felmelegedése, nem nagy különbség (kis benzineshez képest-nagyom soha nem volt).
Ez olyan, mint hogy a benzines másfélszer annyit fogyaszt
?
SOKKAL lassabban melegszik fel a dízel, mint a benzines (kicsi vagy nagy, elég mindegy). Mármint ezek az újfajta, nagyon gazdaságos dízelek. Ez komoly gondokat is okozott az első TDI-k elterjedése során, mert a vevők ki voltak akadva, hogy komolyabb hidegekben 15-20 percet kell a kocsiban cidrizni, mire a fűtés átmelegíti valamennyire az utasteret.
Emiatt is született aztán az a megoldás, ami magyarázat arra, hogy miért nem érzed a lassabb bemelegedést: elektromos kiegészítő fűtést kezdtek szerelni ezekbe a modern dízelekbe - először a legdrágábbakba, aztán fokozatosan a kisebbekbe, olcsóbbakba is. Szerintem a te Corolládban is tutira van. Ezért nem veszed észre, hogy maga a motor nagyon lassan melegszik be - mert a fűtés már egész hamar elkezd meleget fújni
(Mondom még egyszer: a régi, nem direkt befecskendezéses dízelekre ez kevésbé vonatkozik. Bár nagybátyámék pl. egyszer végigdideregtek egy 1500 km-es Lingen-Pécs utat egy különösen hideg télen, a '90-es Passat "sima" turbódízelükben, mert az autó alig fűtött, autópálya-tempónál egész egyszerűen visszahűlt a motor
! ... Nem, a termosztátnak nem volt semmi baja.)