Már írtam párszor
amik eddig szóba jöhettek 1,2-1,5m között. Most jöttem a Toyo/Citroen szalonból ahol van egy
Eladó AVE 1.8 hát ennyit az árakról
Azért annyira tisztában vagyok én is az árakkal hogy valaki árulgatja vagy el is akarja adni itt akár több 100e különbségek is lehetnek ahogy látom az Ave-k között (javítsatok ki ha tévedek).
Volt olyan CRX fenn eladó ami 1. tulajos 160e km volt benne 1.000.000.- hirdették 1éven át és egy nagyon jó barátom vette meg igaz 800e volt a vége, de a kocsi olyan patika hogy szalonba kellene mutogatni (ott is pihent már az utóbbi években a papa garázsa helyett) a matricák még rajta voltak a műszerfalon/gombokon és olyan feszes/szép volt benne minden ha 30e km lett volna benne azt is elhittem volna (úgy hogy ültem már 24e!!! km-es CRX-ben is) Visszatérve az 1.8 Ave-ra csak azért írom ezt, mert gondoltam ennyiért már egy szép példányt fogok látni kellemes belsővel / képek látszóra még egész jó is bár 1-1 pici illesztési gondot látok, meg a kormány feltűnően odavan, mondom megnézem... hát a kocsiért 1M-sem adnék most ezt így elmondom azok után az 1.2M és 1.5M közöttiekhez viszonyítva amiket eddig láttam ez volt a legszarabb és még más kocsikhoz mérve is ez kő keményen egy lelakott munkás kocsi!
Kormány ki volt véve mert bőröztették éppen (vagyis még meg tudtam nézni) a váltó gomb az szintén KO db-ok hiányoztak belőle mint ha a kutya rágta volna szét, itt ott nem működik ez meg az körbe mindenhol karc/horzs a kocsin belül még az alap kellemes használatból fakadó kosz 50x-ese volt, hányinger alig mertem beleülni a csomagtérbe ***va a 10!!!! 10éves téli gumik... és látszott, hogy nem a profin tárolt kategória volt, fordultam is ki és megköszöntem.
Ennyi erővel bőven megmerem venni az 1.2M körülit mert azok sincsenek kinyalva legutóbbi legalább "kellemesen" koszos volt de azt egy laza délelőtt kitakarítom fullosan és patika.
Amúgy megkérdeztem a Toyota Sakurás emberkét 10+FA a teljes átvizsgálás
- Motor olajfolyásokat nézik meg és egyéb külsérelmi alap dolgokat (szelepfedél alá nem néznek)
- Futóművet ellenőrzik
- Rétegvastagságot ellenőrzik (mást nem néznek meg)
- Meg ilyen alap dolgokat nyálaznak még körbe...
Ennyiért még megéri betolni vétel előtt, bár ha bérlek egy mérőt mindent meg tudok akkor nézni én is
de csak jobb akkor már egy "szak"szervízben és akkor papír is lesz róla.
Ha ennyi pénz van autóra, nem célszerű ezt mindet autóvásárlásra költeni.
Ezek mind kizárhatók a személyes átvizsgálásnál és van olyan, aki ezekkel is együtt él (helytelenül!), de mi itt arra törekszünk, hogy a lehető legjobb állapotban tartsuk az autót és közlekedésbiztonsági szempontok szerint kifogástalan legyen az autónk.
Nyilván számolunk ezzel is mondtam muteréknak, hogy azért pici maradjon a zsebben ha nyári gumit, kuplungot stb dolgokat kell venni, meg úgy is egy vezérlés/folyadékok cserével indítunk.
Tényleg mivel ezek láncosak mi tartozik a vezérlés cserébe (láncot soha nem kell cserélni?) vízpumpa gondolom, meg valami szíj van még ebben is nem, görgők?
Nyilván aki szereti és óvja/ápolja is a kocsiját nem csak lelakja és használja az erre törekszik, én is ilyen vagyok, a kis szar Hondám sem volt olcsó, de a vétel árát már ráforgattam minden *** kicserélésére csak hogy szép legyen és a futásteljesítménye is a legjobb legyen, bár sokak szerint nálam ez már a beteges kategória...
Tényleg itt fórumon mennyire mennek az egymás közti eladások vagy ami itt van az hahun is fenn van tuti? Csak azért kérdem, mert Hondásoknál első körben inkább kéz alatt cserélnek gazdák a kocsik aztán kerülnek ki a netre?! Bár ha itt lenne eladó gondolom az már nem a mi árkategóriánkba esne.
Kartacs!
Most akkor számít Nektek az állapot, vagy venni akarsz egy olcsóbbat és egyfolytában barkácsolni?
Nekem (nekünk) számít persze, de mint mondtam, ha a motor oké és nincs kifliben a kocsi és nyilván látszik rajta, hogy nincs szétfaragva és hajtva az egész akkor innentől kezdve nagy gond nem lehet szerintem... nem 20éves autók ezek hogy 10 tulaja volt és 2 megtörte tutira, 3 behegesztette a rozsdás furatokat rajta és 1évre rá rozsdásodni fog mellette stb ezektől szerencsére itt nem kell félni, nyilván benne van a pakliban a mellé fogás főleg a szórás alsó feléről válogatva, de vannak ennél olcsóbbak is azért és már csak szemmel is látni a hajmeresztő különbségeket.
Volt korábban egy megjegyzésed, amire pontosan nem emlékszem, nem is keresem meg, de vmi ilyesmi volt a lényege:
"Skodából átülve 1 M-nál drágább autó legyen már elég nagy ... (ezért nem lehet Corolla, vagy hasonló C szegmenses autó.) Hát, ha ez is szempont, akkor lelked rajta. A 1x éves bálna mercik nagyobbak az Ave-nal, csak szólok.
Az anyagi kerettel is van kavar... Először tisztázni kellene az igényeket és keretet, azután válogatni. Ha eleve anyagilag kifeszítve vesztek egy autót a piac aljáról, annak nagy valószínűséggel pofára esés lesz a vége, meg egy negatív népítélet. "Mert hát, összeszedtük minden kis pénzünket, hogy ilyen jót vegyünk, aztán mégis milyen nagy csalódás lett..."
Igen a lényeg az volt, hogy 1M körül nem akarunk venni egy közel ugyanolyan korú autót főleg ami kisebb is, akkor jó lenne egy kis Yaris, Corolla vagy megannyi más, nyilván más lenne a helyzet ha 4-5évente cserélnék a kocsit a szüleim mert lenne rá lóvé akkor lehet szépen fellépegetni a ranglétrán, de ezt kb újabb 10+évre tervezik saccra (skodába 14év alatt 140e km tettek/tettünk).
Kombik voltak első körben a rátában v egyterűek (FR-V), de mivel kiderült, hogy ennek már alapból nagyobb a csomagtartója mint a kombi skodáé volt ezért jó lesz ilyen is, muterék sem ragaszkodnak a kombihoz már, de akkor szép tágas legyen mint ez.
Már megint jó sokat pofázok, ne haragudjatok!
Ha valaki amúgy BP-n ráérne akár a hétvégén most annak a kocsiját szívesen megnézném, amiről biztos állítható, hogy gondos gazdától van akár első tulajos
csak hogy legyen mihez viszonyítanom akkor.
Köszi