Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2303826 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Szerviz
« Válasz #9195 Dátum: 2014.06.01 15:11:03 »
hali, e12-es corollához tudna nekem valaki egy service manualt küldeni vagy letölthetőt linkelni? Most már több mint 10 éve gyártott típusról van szó, biztos van pár embernek :D

Vanni van, csak sajnos annyi időm nincs, hogy beszkenneljem a párszáz oldalt.  :D

91-es benzinnel tankolod a kocsidat?  :eek:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #9196 Dátum: 2014.06.01 15:35:29 »
Feltétlenül!!!
Tehàt ez azt jelenti, hogy a (vezetö felöli) bal féltengely cseréjekor szükséges lebontani a kormànyösszekötö gömbfejt és/vagy a lengökart?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #9197 Dátum: 2014.06.01 16:33:13 »
Tehàt ez azt jelenti, hogy a (vezetö felöli) bal féltengely cseréjekor szükséges lebontani a kormànyösszekötö gömbfejt és/vagy a lengökart?

Féltengely rögzítő anyát le, lengőkar gömbfejet kiütni...de mintha szét is lehetne csavarozni külön...most nem ugrik be képe.. ritkábban kell kibontani még az összekötőt...valahogy ki kell húzni a féltengelyt...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #9198 Dátum: 2014.06.01 16:46:00 »
Kétféleképpen lehet.

1. Féltengelyanya, alsó gömbfej, összekötő gömbfej anyája
2. Féltengelyanya, csonkaállvány két átmenőcsavarja, összekötőgömbfej anyája

Ha az első variáció szerint szedjük szét akkor nem kell futóművet állítani, a másodiknál sem feltétlenül kell, de ajánlott mert a 2 átmenőcsavar a csonkaállványon fix egyébként ,de egy egész picit (nagyon minimálisat) lehet mozdítani rajta.

Én a balos féltengelyemet idén tavasszal kivettem szimmeringcsere miatt.

http://kephost.com/images/2014/06/01/20140225_094118.jpg


espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #9199 Dátum: 2014.06.01 16:58:36 »
Köszönöm szépen a részletes vàlaszokat!

@TZoli
Nàlad miért kellett féltengelyszimmeringet cserélni? Màr folyt a zsir, vagy màs okbol? Végül is féltengely vagy vàlto szimmeringet cseréltél?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Szerviz
« Válasz #9200 Dátum: 2014.06.01 18:31:52 »
Ide is beírom, lehet eleve ide kelett volna.  :)

Ma átnéztem az első futóművet és a jobb oldalon a kerékoldali féltengely porvédő féltengely oldali része elég csúnyán elszakadt a rögzítésnél, kicsivel több mint a fele tartja még a helyén, és elég sok zsírt kidolgozott már. Azonnal cseréltetnem kell, mert elég rég néztem át, utoljára a nyári gumi feltételekor, akkor még nem volt gond, és azóta futott már 2000 km-t.
Ilyenkor miket érdemes még cserélni? A váltó oldali porvédőt, esetleg a féltengely szimeringet? Érdemes lenne mindkét féltengelyen cserélni a porvédőket, szimeringet?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #9201 Dátum: 2014.06.01 19:44:23 »
Ide is beírom, lehet eleve ide kelett volna.  :)
Volt nékem mind a három alkesz rész cserélve: cseréhez kiveszik a féltengelyt (még csak feltételezni sem akarom hogy az utcán akarod csinálni), satuba fogva lényegesen könnyebb dolgozni, úgyhogy érdemes mind a kettőt cserélni.
A szimering cseréhez le kellett engedni a váltóolajat, akkor már érdemes olajból is újat rakni.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Szerviz
« Válasz #9202 Dátum: 2014.06.01 22:52:35 »
Volt nékem mind a három alkesz rész cserélve: cseréhez kiveszik a féltengelyt (még csak feltételezni sem akarom hogy az utcán akarod csinálni), satuba fogva lényegesen könnyebb dolgozni, úgyhogy érdemes mind a kettőt cserélni.
A szimering cseréhez le kellett engedni a váltóolajat, akkor már érdemes olajból is újat rakni.
Mivel a kerékoldali porvédő adta meg magát, mondjuk az is kap nagyobb terhelést, nem tudom ilyenkor szokás-e cserélni a belsőt esetleg a szimeringet is, mert a külső cseréjéhez talán ki sem kell húzni a helyéről. Viszont ha már csak pár mozdulat kivenni a helyéről akkor talán érdemes mindent kicserélni.
Természetesen nem én akarom a sufniban megoldani, szerelőhöz kerül.
A váltóban egy éve lett olaj cserélve, azt is meg szakértetem.
Viszont van némi olajfolyásom is a szervószivattyú felett, a motor hátsó oldalán, ha jól láttam a szelepfedél alatt kicsivel, de nem a szelepfedél tömítésénél enged, ez viszont jó ideje szivárog mert elég olajos-poros itt lefelé a blokk. Álló helyzetben nem szivárog, mert van, hogy napokig meg se mozdítom és egy csepp olaj nem volt a földön. Ezért is mérhettem egyre nagyobb olajfogyást, azt hittem csak mérési pontatlanság.
Elég sok minden összegyűlt most, lesz mit csinál(tat)ni rajta.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #9203 Dátum: 2014.06.01 23:00:59 »
Mivel a kerékoldali porvédő adta meg magát, mondjuk az is kap nagyobb terhelést, nem tudom ilyenkor szokás-e cserélni a belsőt esetleg a szimeringet is, mert a külső cseréjéhez talán ki sem kell húzni a helyéről. Viszont ha már csak pár mozdulat kivenni a helyéről akkor talán érdemes mindent kicserélni.
Természetesen nem én akarom a sufniban megoldani, szerelőhöz kerül.
A váltóban egy éve lett olaj cserélve, azt is meg szakértetem.
Viszont van némi olajfolyásom is a szervószivattyú felett, a motor hátsó oldalán, ha jól láttam a szelepfedél alatt kicsivel, de nem a szelepfedél tömítésénél enged, ez viszont jó ideje szivárog mert elég olajos-poros itt lefelé a blokk. Álló helyzetben nem szivárog, mert van, hogy napokig meg se mozdítom és egy csepp olaj nem volt a földön. Ezért is mérhettem egyre nagyobb olajfogyást, azt hittem csak mérési pontatlanság.
Elég sok minden összegyűlt most, lesz mit csinál(tat)ni rajta.
Akkor meg célszerűbb betolni egy szakihoz és mondjon rá verdiktet meg árat.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #9204 Dátum: 2014.06.02 09:02:38 »
hali, e12-es corollához tudna nekem valaki egy service manualt küldeni vagy letölthetőt linkelni? Most már több mint 10 éve gyártott típusról van szó, biztos van pár embernek :D
Megy privi.  :szemez:
         

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Szerviz
« Válasz #9205 Dátum: 2014.06.02 09:15:03 »
Vanni van, csak sajnos annyi időm nincs, hogy beszkenneljem a párszáz oldalt.  :D

91-es benzinnel tankolod a kocsidat?  :eek:


Dehogyis, nem is lehet tankolni 91-est... Eddig fel sem tűnt nekem, hogy ez van kiírva. De már tudom hogy azért csináltam így, mert normál benzint állítottam be. (nincs oktánszám írva melléje a kiválasztásnál). 95öst csak prémiumbenzinként írja, de én normál 95-öst tankoltam, így maradt ez a választás.

Köszönöm a segítséget, Mondi már küldött nekem, de Gyöngyi is segít :)
                                                                                                                                                   

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #9206 Dátum: 2014.06.02 19:47:29 »
Válaszd a "Super" benzint. A nálunk kapható normál 95-ös is már "Super" benzin. A "regular" az a 91-es oktánszámú benzin, amit már nem lehet kapni ebben az országban, de pl. az USA-ban vagy Japánban, Ausztráliában simán tankolható 90-es körüli oktánszámú.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #9207 Dátum: 2014.06.02 19:51:22 »
Nálunk is, csak mást írnak rá...  :D

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Szerviz
« Válasz #9208 Dátum: 2014.06.02 21:00:11 »
SUper az oké, de ott nem super van írva hanem premium. És az nem premium amit én tankolok :) Nekem tökmind1 amúgy mi van kiírva, a fogyasztás érdekel.
                                                                                                                                                   

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #9209 Dátum: 2014.06.12 19:00:42 »
Ma ezt a szervizcsomagot kapta nálam egy E12-es Corolla:

http://kephost.com/images/2014/06/12/20140611_153356.jpg

Meg ami még nincs a képen, előre Ferodo Premier fékbetétet a féktárcsák vállainak leesztergálása után, valamint 4 új Michelin Energy nyári gumit.

http://kephost.com/images/2014/06/12/20140612_131220.jpg

Szeretem amikor a tulaj ennyire igényes az autójára, én meg ahogy szoktam, minőségi alkatrészekkel dolgoztam, és egy műszakilag kifogástalan állapotú Corollát adhattam át.
A Toyota 75W olajjal egy álom a váltó, tavasszal a sajátomba LM 75W-90-et tettem és bizony érződik a különbség a 75W javára, szerintem ősszel le is cserélem.