Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3369319 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Szata

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13740 Dátum: 2015.08.20 06:15:54 »
Sziasztok!

Jövőre le akarom cserélni az autómat, de már most elkezdek tájékozódni. Főként városban használom az autót, évi 8.000 km-t, általában egyedül, de időnként hétvégén van vidék is, hármasban, csomaggal. Azért merült fel a Prius / Auris HSD, mert sok jót olvasni róla, érdekel a modern technika, továbbá az alternatívák közül a (szívó) benzines alul nyomatékszegény, a dízel pedig megdöglik a városozástól.
Hétköznap általában 2 x 12 kilométert megyek a városban, úgy, hogy közben oda-vissza átkelek a Rózsadombon, tehát van benne emelkedő és lejtő is.

Az lenne a kérdésem hozzátok, hogy az fent vázolt használati módra mennyire optimális a fenti páros valamelyike? Méretre elég lenne az Auris is, csak ott az a fránya csomagtér, illetve annak a hiánya. Priusból a 3-asra gondoltam, jövőre már abból is lehet kapni egy jót max. 3 millióért.
Köszi!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13741 Dátum: 2015.08.20 08:47:59 »
Sziasztok!

Jövőre le akarom cserélni az autómat, de már most elkezdek tájékozódni. Főként városban használom az autót, évi 8.000 km-t, általában egyedül, de időnként hétvégén van vidék is, hármasban, csomaggal. Azért merült fel a Prius / Auris HSD, mert sok jót olvasni róla, érdekel a modern technika, továbbá az alternatívák közül a (szívó) benzines alul nyomatékszegény, a dízel pedig megdöglik a városozástól.
Hétköznap általában 2 x 12 kilométert megyek a városban, úgy, hogy közben oda-vissza átkelek a Rózsadombon, tehát van benne emelkedő és lejtő is.

Az lenne a kérdésem hozzátok, hogy az fent vázolt használati módra mennyire optimális a fenti páros valamelyike? Méretre elég lenne az Auris is, csak ott az a fránya csomagtér, illetve annak a hiánya. Priusból a 3-asra gondoltam, jövőre már abból is lehet kapni egy jót max. 3 millióért.
Köszi!

Jól beszélsz, ámbátor szűk egy hónap P3-ozást követően az a véleményem, hogy teljesen mindegy a lejtő, vagy emelkedő.  :D
Mi is a P3-Auris páros között nézelődtünk, de az Auris számunkra vállalhatatlanul kicsi, úgy utascellában, mint csomagtartóban, így aztán a tágas P3-as győzött.  Ebben magam mögött simán elférek, az Aurisba magam mögé egyszerűen nem fértem be. (188 cm)

Az ára a P3-nak nem nagyon mozog lefele, inkább az utolsó egy évben kicsit emelkedett, de minimum stagnál. A 3 milliós P3-as best buy kategória, amennyiben ennyiért nem egy lerúgott olasz taxit, vagy 300E km-es darabot fogunk ki.
3-3,5M HUF között, azonban már lehet jót találni.

A topicban tudunk olyan neppert ajánlani, akitől több klubtag is vásárolt már P3-at, megbízható kategória, ha a konkrét vásárlás előtt vagy.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13742 Dátum: 2015.08.20 11:53:52 »
SPriusból a 3-asra gondoltam, jövőre már abból is lehet kapni egy jót max. 3 millióért.
Köszi!
Én tavaly vettem a hármast 3 milláért :) Szóval nem kell várni jövő évig :)

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13743 Dátum: 2015.08.20 12:02:24 »
Jövőre le akarom cserélni az autómat, de már most elkezdek tájékozódni. Főként városban használom az autót, évi 8.000 km-t, általában egyedül, de időnként hétvégén van vidék is, hármasban, csomaggal. Azért merült fel a Prius / Auris HSD, mert sok jót olvasni róla, érdekel a modern technika, továbbá az alternatívák közül a (szívó) benzines alul nyomatékszegény, a dízel pedig megdöglik a városozástól.
Hétköznap általában 2 x 12 kilométert megyek a városban, úgy, hogy közben oda-vissza átkelek a Rózsadombon, tehát van benne emelkedő és lejtő is.

Ha a Kapy-Szépvölgyi pároson mész, az elég meredek, úgyis be fog kapcsolni a benzinmotor. De nem kell félni, nagyon hamar bemelegszik a hőcserélő miatt, még a "normál" benzines kocsikhoz képest is. Lefele a meredeken meg persze majd visszatölt a MG. Ha csak akkus üzemre ezt nem is tudod elhasználni, az mindenképpen előny, hogy a fékek sokkal kevéséb kopnak, mint egy olyan kocsin, amiben nincs MG.

Az meg kifejezetten megnyugtató lesz, ha a Daubner fölött a dugóban ácsorogsz, hogy közben nem fogyaszt. :)

Szata

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13744 Dátum: 2015.08.20 13:44:13 »
Jól beszélsz, ámbátor szűk egy hónap P3-ozást követően az a véleményem, hogy teljesen mindegy a lejtő, vagy emelkedő.  :D
Mi is a P3-Auris páros között nézelődtünk, de az Auris számunkra vállalhatatlanul kicsi, úgy utascellában, mint csomagtartóban, így aztán a tágas P3-as győzött.  Ebben magam mögött simán elférek, az Aurisba magam mögé egyszerűen nem fértem be. (188 cm)

Az ára a P3-nak nem nagyon mozog lefele, inkább az utolsó egy évben kicsit emelkedett, de minimum stagnál. A 3 milliós P3-as best buy kategória, amennyiben ennyiért nem egy lerúgott olasz taxit, vagy 300E km-es darabot fogunk ki.
3-3,5M HUF között, azonban már lehet jót találni.

A topicban tudunk olyan neppert ajánlani, akitől több klubtag is vásárolt már P3-at, megbízható kategória, ha a konkrét vásárlás előtt vagy.
Érdekes, nem gondoltam volna, hogy az Aurisban az utastér is szűk. Pont tegnap olvastam egy olyan tesztet róla, amiben azt írják, hogy hátul kényelmesebb, mint a Prius.

Én tavaly vettem a hármast 3 milláért :) Szóval nem kell várni jövő évig :)
Nem azért várok.  :)

Ha a Kapy-Szépvölgyi pároson mész, az elég meredek, úgyis be fog kapcsolni a benzinmotor. De nem kell félni, nagyon hamar bemelegszik a hőcserélő miatt, még a "normál" benzines kocsikhoz képest is. Lefele a meredeken meg persze majd visszatölt a MG. Ha csak akkus üzemre ezt nem is tudod elhasználni, az mindenképpen előny, hogy a fékek sokkal kevéséb kopnak, mint egy olyan kocsin, amiben nincs MG.

Az meg kifejezetten megnyugtató lesz, ha a Daubner fölött a dugóban ácsorogsz, hogy közben nem fogyaszt. :)
Igen, arra járok. Akkor ez a 10-15 km nem túl rövid a HSD-s autóknak, hogy optimálisan működjenek? Olvastam itt olyat, hogy ennyi alatt még a Prius sem melegszik be rendesen, hogy lekapcsolja a benzinest.
Abban kicsit el tudtok igazítani, hogy működik az autó egy ilyen út során? Elindulok, akkor mindenképpen megy a benzinmotor? Lámpánál álláskor, ha már üzemmeleg a robbanómotor, akkor leáll?
Köszi!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13745 Dátum: 2015.08.20 15:53:50 »
Érdekes, nem gondoltam volna, hogy az Aurisban az utastér is szűk. Pont tegnap olvastam egy olyan tesztet róla, amiben azt írják, hogy hátul kényelmesebb, mint a Prius.

Hát, ezt nem hiszem. Lehet, hogy 160 cm-el igen, de az én méreteimmel egyszerűen vicces.  :yes:


Abban kicsit el tudtok igazítani, hogy működik az autó egy ilyen út során? Elindulok, akkor mindenképpen megy a benzinmotor? Lámpánál álláskor, ha már üzemmeleg a robbanómotor, akkor leáll?
Köszi!

Nekem a "hideg" indulásnál ezekben a kánikulai napokban kb 1,5 percig járt a benzinmotor, utána leáll, EV üzemmód van. A benzinmotor csak akkor üzemel, ha a nagy akkumulátor töltésszintje alacsony, valamint a gázpedál állása miatt (gyorsulás mértéke) szükség van a benzinmotor teljesítményére (is).  Vagyis dugóban való araszolásnál nem működik a benzinmotor. Lámpánál, sorompónál, kozmetikusnál és az OBI-nál állva sem működik.

Nagyon kifinomult szerkezet, szinte érezhetetlenül szabályozza a rendelkezésére álló erőforrásokat, mindig az optimális működtetés érdekében.  Bizonyos mértékben azonban a vezetési mód hatással lehet a működésre. Pl. finom gázadáskor trolimenet van mintegy 50 km/h-ig.  Habár én egyszer folyamatosan mentem a pályán vele enyhe lejtőn 90 km/h-val EV üzemmódban.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13746 Dátum: 2015.08.20 16:26:59 »
Igen, arra járok. Akkor ez a 10-15 km nem túl rövid a HSD-s autóknak, hogy optimálisan működjenek? Olvastam itt olyat, hogy ennyi alatt még a Prius sem melegszik be rendesen, hogy lekapcsolja a benzinest.
Abban kicsit el tudtok igazítani, hogy működik az autó egy ilyen út során? Elindulok, akkor mindenképpen megy a benzinmotor? Lámpánál álláskor, ha már üzemmeleg a robbanómotor, akkor leáll?

A Totalcarnak van egy jó (és vicces :D ) cikke erről:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/09/08/a_prius_iii_es_a_hibrid_auris_hajtaslanca/

Röviden tehát minimalizálja a benzinmotor működését: fölmelegíti (P3-nál ezt gyorsítja a hőcserélő), majd amint tudja, lekapcsolja. Ha a töltöttségi szint kevés, nagyobb vonóerő kell, vagy már túl gyorsan mész, akkor megint beindítja. Nyári melegben nekem volt, hogy be sem kapcsolta indulásnál, csak elektromosan ment egy ideig. Egyébként szinte mindig bekapcsolja, mert mélygarázsban áll a kocsi, ami viszonylag egyenletes, hűvös hőmérsékletű.

Nálad ez kb. úgy nézne ki, hogy előbb-utóbb bekapcsolja, majd fölfele a Rózsadombra egészen biztosan és pörgeti is (én mondjuk emiatt hagynám előtte kicsit melegedni). Viszont amint gurulsz már vízszintesen, majd lefele, ki fogja kapcsolni. Mindkét út elég meredek, simán átrakhatnád még B-be is, akkor nem csak visszatermel, hanem a benzinmotort is befogja motorfékezni.

Trotter kolléga tapasztalatát csak megerősíthetem: ha elég tele vannak az akksik és a terepviszonyok is megfelelőek, akkor 70-80 km/h-val is simán megy kilométereket csak elektromosan. Szintén vmi (nem priusos) totalcaros cikkből rémlik, hogy az autópályatempó egyenletes tartásához sík terepen elég kb. 30 lóerő is, iszonyúan túl vannak méretezve a mai motorok.



Szata

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13747 Dátum: 2015.08.20 17:46:45 »
Hát, ezt nem hiszem. Lehet, hogy 160 cm-el igen, de az én méreteimmel egyszerűen vicces.  :yes:
Azt gondolom azért tudod, hogy szélesebb, mint a Prius.

Nekem a "hideg" indulásnál ezekben a kánikulai napokban kb 1,5 percig járt a benzinmotor, utána leáll, EV üzemmód van. A benzinmotor csak akkor üzemel, ha a nagy akkumulátor töltésszintje alacsony, valamint a gázpedál állása miatt (gyorsulás mértéke) szükség van a benzinmotor teljesítményére (is).  Vagyis dugóban való araszolásnál nem működik a benzinmotor. Lámpánál, sorompónál, kozmetikusnál és az OBI-nál állva sem működik.

Nagyon kifinomult szerkezet, szinte érezhetetlenül szabályozza a rendelkezésére álló erőforrásokat, mindig az optimális működtetés érdekében.  Bizonyos mértékben azonban a vezetési mód hatással lehet a működésre. Pl. finom gázadáskor trolimenet van mintegy 50 km/h-ig.  Habár én egyszer folyamatosan mentem a pályán vele enyhe lejtőn 90 km/h-val EV üzemmódban.
Köszi, így már sokkal világosabb a működése.

A Totalcarnak van egy jó (és vicces :D ) cikke erről:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/09/08/a_prius_iii_es_a_hibrid_auris_hajtaslanca/

Röviden tehát minimalizálja a benzinmotor működését: fölmelegíti (P3-nál ezt gyorsítja a hőcserélő), majd amint tudja, lekapcsolja. Ha a töltöttségi szint kevés, nagyobb vonóerő kell, vagy már túl gyorsan mész, akkor megint beindítja. Nyári melegben nekem volt, hogy be sem kapcsolta indulásnál, csak elektromosan ment egy ideig. Egyébként szinte mindig bekapcsolja, mert mélygarázsban áll a kocsi, ami viszonylag egyenletes, hűvös hőmérsékletű.

Nálad ez kb. úgy nézne ki, hogy előbb-utóbb bekapcsolja, majd fölfele a Rózsadombra egészen biztosan és pörgeti is (én mondjuk emiatt hagynám előtte kicsit melegedni). Viszont amint gurulsz már vízszintesen, majd lefele, ki fogja kapcsolni. Mindkét út elég meredek, simán átrakhatnád még B-be is, akkor nem csak visszatermel, hanem a benzinmotort is befogja motorfékezni.

Trotter kolléga tapasztalatát csak megerősíthetem: ha elég tele vannak az akksik és a terepviszonyok is megfelelőek, akkor 70-80 km/h-val is simán megy kilométereket csak elektromosan. Szintén vmi (nem priusos) totalcaros cikkből rémlik, hogy az autópályatempó egyenletes tartásához sík terepen elég kb. 30 lóerő is, iszonyúan túl vannak méretezve a mai motorok.
Pont tegnap olvastam a cikket, csak a gyakorlati működésről volt kevés infóm. Azt viszont nem értem, amit a lejtmenetnél írsz. Akkor nem kapcsolja le a benzint, vagy miért jó, ha a benzinmotor is fékezi az autót? Azt tudom, hogy a B gomb az fokozott visszatáplálást jelent, és megfogja az autót, nem gyorsul a lejtőn.
Hogy tudod az emelkedő előtt előmelegíteni a benzinest? Átkapcsolod power módba?
Átlagos hőmérsékleten (15°C) is bemelegszik hamar? Gondolom kicsit máshogy kell közlekedni vele, mint a hagyományos autókkal, ki kell tapasztalni, hol mi az ideális, már csak az automata váltó miatt is.

Jó lenne testközelből megnézni, megtapasztalni ezeket. A múlt héten épp' beszédbe elegyedtem volna egy mellém beállt Priuszossal az autómosóban, csak elkezdett porszívózni. Majd egyszer Rákosfalván! :)
Ritkán mi is szoktunk odajárni wazezni. (Marcedli-féle csapat.)

A hibrid erőforrás miatt milyen kedvezmények vonatkoznak rá, egy hasonló teljesítményű benzineshez képest (KGFB, gj. adó)?

Még egyszer köszönöm a segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.20 17:50:37 írta Szata »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13748 Dátum: 2015.08.20 18:24:44 »
Jó lenne testközelből megnézni, megtapasztalni ezeket. A múlt héten épp' beszédbe elegyedtem volna egy mellém beállt Priuszossal az autómosóban, csak elkezdett porszívózni. Majd egyszer Rákosfalván! :)
A rákoscsaba nem esik ki neked, összefuthatunk.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13749 Dátum: 2015.08.20 18:51:05 »
A rákoscsaba nem esik ki neked, összefuthatunk.

Sőt, ezen a hétvégén lesz Priusos minitali is reményeink szerint.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13750 Dátum: 2015.08.20 18:55:12 »
Azt gondolom azért tudod, hogy szélesebb, mint a Prius.

Engem a hossza inkább érdekel. A Rolla méretű autó számomra kicsi.

A hibrid erőforrás miatt milyen kedvezmények vonatkoznak rá, egy hasonló teljesítményű benzineshez képest (KGFB, gj. adó)?

Még egyszer köszönöm a segítséget!

Szinte semmi jelenleg. Talán az átírás, mintha kedvezőbb lenne, de nem vagyok benne biztos, nekem a nepper intézte, ez egész okmányirodásos-honosításos részt.

Egyébként hivatalosan 99 LE, a benzinmotor miatt.  Ehhez képest valójában a teljes teljesítménye 136 LE  tudtommal.

Adóról nem tudok nyilatkozni, még nem kaptam ki a kiszabást.

Én is Wazer vagyok.  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13751 Dátum: 2015.08.20 20:29:38 »
Me 2 (Waze)

Nincs lóadókedvezmény, pár éve eltörölték a piszkok.

A napi 2x12 km már elegendő távolság, hogy jól működjön a Prius. Nyáron nekem pár száz méter után már leáll a motor hidegindítás után, téli hidegben kell egy-két km hozzá. Ha melegre állítom a fűtést, akkor még több.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.20 20:37:40 írta edk »

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13752 Dátum: 2015.08.20 20:35:33 »
Azt viszont nem értem, amit a lejtmenetnél írsz. Akkor nem kapcsolja le a benzint, vagy miért jó, ha a benzinmotor is fékezi az autót?

B módban üzemanyag nélkül kapcsolja rá a belsőégésű motort a hajtásláncra. Azért jó, mert használatával meredek lejtőn nem kopik a fék. Enyhe lejtőn persze nem érdemes használni.

Gróf Zéró

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13753 Dátum: 2015.08.20 20:36:47 »

Sőt, ezen a hétvégén lesz Priusos minitali is reményeink szerint.

Hmm, Pesten?
Ha esetleg járnátok Fehérvár felé akkor örömmel beszélgetnék a T. Csapattal.
Pesten csak hétfőn leszek sajna... (Amúgy kimondottan vicces volt, hogy az előbbiekben többször is a Szépvölgyi utat, Daubnert hoztátok fel példának az autó működésével kapcsolatban... épp ott a munkahelyem. ;-) Majd figyelem a Priusokat az ablakból!)

Amúgy szintén zenész... izé, Wazer. ;-)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13754 Dátum: 2015.08.20 21:20:00 »
Sőt, ezen a hétvégén lesz Priusos minitali is reményeink szerint.
Hol? Mikor?