Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3369723 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5175 Dátum: 2012.03.22 15:12:05 »
Nekem több kocsiban is van gyári navi. Csatlakoznom kell az általad elmondottakhoz. Én Garmin hordozható, meg Android mobil telefonos navit hurcolok magammal kocsi nélkül. Most a mobil telefonosról azt azért tudni kell, hogy baromi gyorsan elszívja az aksit. De valóban, a lefedettségük a tojodához képest jobb, de offos autóban, amiben szintén Navteq az alap, teljesen jó a lefedettség. Az Aurisban most nekem a 2012-es térkép van, ami már egészen jó. A kezelése is teljesen rendben van, és ráadásul egészen ügyes funkciók vannak benne. Én szeretem. Azonban az is egy érdekes kérdés, hogy a navi mocskos drága extra új kocsi vásárláskor, az értéke meg brutálisat zuhan eladáskor. Soxor alig van ár különbség a hasonló kocsik közt attól függően, hogy van-e, vagy nincs benne navi.
Bár rétegmodell de ez a Prius eladásakor némileg cáfolható, sokan keresik a navis verziókat míg pl. a JBL-eseket még csak szóra sem méltatták (saját tapasztalat).
Today, tomorrow and after tomorrow!

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5176 Dátum: 2012.03.22 15:17:22 »
...de pontosságban rommá veri azokat...

Ezzel vitatkoznék. Engem Ausztriában a gyári navi teljesen rossz helyre vezetett, a nálam lévő androidos telefonos navi viszont pontosan oda vitt ahova mentem.
Csak egy apróság volt amiben tévedett a gyári navi, a hegyoldalban lévő utca helyett a hegy lábánál lévő főútra navigált. Kis apróság, de ha nincs nálam a telefon keresgélhettem volna a címet.

Ott akkor nagyot csalódtam a gyári naviban, mert ez egyértelműen nem a térkép hibája hanem a gps pontosságáé.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5177 Dátum: 2012.03.22 15:43:20 »
Ezzel vitatkoznék. Engem Ausztriában a gyári navi teljesen rossz helyre vezetett, a nálam lévő androidos telefonos navi viszont pontosan oda vitt ahova mentem.
Csak egy apróság volt amiben tévedett a gyári navi, a hegyoldalban lévő utca helyett a hegy lábánál lévő főútra navigált. Kis apróság, de ha nincs nálam a telefon keresgélhettem volna a címet.

Ott akkor nagyot csalódtam a gyári naviban, mert ez egyértelműen nem a térkép hibája hanem a gps pontosságáé.

Ez oda-vissza igaz lehet. Pl. az offos kocsiban lévő szintén 2012-es navi képtelen Békéscsabára 230 km-nél rövidebb úton levinni. A tojodában lévő meg penge ebből a szempontból. A Garmin állandóan be akar fordulni a Csévéző út közepén balra a reptér felé. Csak erdő van arra.

Mélygarázsban, alagútban (ne a Várhegyből indulj ki, hanem egy jó kis svájciból) vége az összes kézi navinak. Az offos autóban lévő navi (tojodát még nem próbáltam) az amszterdami RAI alatt lévő hatalmas mélygarázsban még azt is tudja, hol vannak oszlopok, és merre egyirányú.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5178 Dátum: 2012.03.22 18:35:04 »
Nos, akkor 2-2.
Én maradok az igo-nál, még ha 8-as is.
Nekem ez is tudta, hogy az alagútban hol járok.
De mondjuk a jóságot ez alapján eldönteni, hogy egy 3 km hosszú alagútban mi történik, hááááát.....
Nem tudom.

Igazából azért tud a gyári navi ilyen helyen pontosabb lenni, mert a kerék fordulatszám jeladó jele alapján halad végig a térképen olyan helyen, ahol nincs GPS jel.

Az Igo ilyenkor csak az elméletileg betáplált, arra az útra érvényes sebességgel vezeti végig.
 Azt, hogy tudja, merre van a kocsi eleje, igazából azt sem gondolom igaznak.
Ugyanis a GPS pozíció egy pont, mint ilyen nincs iránya. Nem tud lenni.
De megpróbálom megfigyelni. Nekem ez eddig nem tűnt fel, hogy ügysebben kezelné a forgolódást. De, ha itt is a kerékjeladókat használja, akár lehet is.... Figyelem majd.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.22 18:37:31 írta b.c. »

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5179 Dátum: 2012.03.22 19:43:59 »
...
 Azt, hogy tudja, merre van a kocsi eleje, igazából azt sem gondolom igaznak.
Ugyanis a GPS pozíció egy pont, mint ilyen nincs iránya. Nem tud lenni.
De megpróbálom megfigyelni. Nekem ez eddig nem tűnt fel, hogy ügysebben kezelné a forgolódást. De, ha itt is a kerékjeladókat használja, akár lehet is.... Figyelem majd.
Gyroscope segítségével tudja az irányt. Akár fél óra GPS jel kimaradás után is. Feltéve persze, hogy kerékcsere után nem felejtünk el rányomni a kalibrálásra a menüben.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5180 Dátum: 2012.03.22 20:06:22 »
Gyroscope segítségével tudja az irányt. Akár fél óra GPS jel kimaradás után is. Feltéve persze, hogy kerékcsere után nem felejtünk el rányomni a kalibrálásra a menüben.
Pontosan "hol és mit kell megnyomni" kerékcsere után?
Today, tomorrow and after tomorrow!

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5181 Dátum: 2012.03.22 20:13:20 »
Nos, akkor 2-2.

EgYezzünk ki döntetlenben.:)

Én nagyon szeretem a gyárit, ahol nem boldogul, ott én is a telefont kapom elő, az segít.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5182 Dátum: 2012.03.22 20:15:57 »
Gyroscope segítségével tudja az irányt. Akár fél óra GPS jel kimaradás után is. Feltéve persze, hogy kerékcsere után nem felejtünk el rányomni a kalibrálásra a menüben.
Húúú, ezt nekem is tessék kifejteni, mert itt megint érdekes vitatéma kezd kibontakozni.
Egyelőre várom az okfejtést.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5183 Dátum: 2012.03.22 20:16:16 »
Pontosan "hol és mit kell megnyomni" kerékcsere után?
Menu/Setup/Calibration/Tire Change
Utána autózgatsz valamennyit olyan helyen, ahol kevés a kanyar és jó a GPS vétel és akkor bekalibrálja az új kerékméret alapján a kerékszenzor által mért fordulatokhoz tartozó megtett távolságot.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.22 20:18:56 írta bozman »

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5184 Dátum: 2012.03.22 20:28:09 »
Húúú, ezt nekem is tessék kifejteni, mert itt megint érdekes vitatéma kezd kibontakozni.
Egyelőre várom az okfejtést.
A kerékszenzor ugye megadja, hogy mekkora távolságot tettél meg egységnyi idő alatt, a gyroscope pedig eközben minden pillanatban tudja, hogy pontosan mennyit kanyarodtál el, azaz hogy merre áll a kocsi orra. Ebből a 2 adatból navi computer gyönyörűen tudja GPS nélkül is, hogy hol jársz. Úgy is mondhatnám, hogy ez a 2 adat sokkal fontosabb és pontosabb, mint a GPS. A GPS tulképpen (ez nem teljesen igaz) arra van, hogy folyamatosan pontosítsa a pozíciót. De ezt a pontosítást hosszabb szakaszokon tessék érteni.

Az iGO és a többi marok csoda elsődleges pozíciót és irányt meghatározó eszköze a GPS, ami kis távolságok és sebesség esetén borzasztóan pontatlan. Ebből adódnak azok a bizonytalanságok, amik elég jól megfigyelhetőek (tovább fut, rossz íven fordul, pörög-forog, nem jó útra illeszt, stb.).

Alibiman a pontosság alatt ezt a különbséget értette, nem pedig azt, hogy a címkeresés pontos e. :)

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5185 Dátum: 2012.03.22 20:48:07 »
A telefonos navikban két dolgot nem szeretek:

1. Marha gyorsan lezabálják az aksit.
2. Ha közben megszólal a telefon, addig nincs navigáció.

De backupnak feltétlenül jók.

Mobil telefon általában van az embernél, ezért nem szívesen vinnék magammal még egy PDA-t, vagy egyéb kézi navigációt. Szóval drága, de hasznos a fedélzeti navi.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5186 Dátum: 2012.03.22 21:40:03 »
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2012/03/22/jonnek_az_energianyero_fekek/
"A fékrendszerek ma is ugyanazon az elven működnek, mint a legelső autón, csak a formájuk változott...  ...Mindenki tudja, hogy ez képtelen mértékű pazarás, de eddig esély sem volt rá, hogy kiváltsák."
A cikkíró valószínűleg sosem látta a HSD működési elvét. Gratula TC
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5187 Dátum: 2012.03.23 17:40:20 »
Nos, igazából én sem értem, hogy hogyan lehet, mert eddig a legnagyobb kánikulában volt a minimum városi fogyim 4,3.
Legutóbbi tankolás óta, városban nulláról:

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5188 Dátum: 2012.03.23 17:42:58 »
Igazából annyit csináltam másképpen, hogy igyekszem a szokásos 7 km-től többet menni indításonként. 2-3-ik oszlop már ilyen, mint amit láttok. Persze ez nem tisztán zsenialitás, így jöttek ki a menőkék mostanában.
Nevezzük szerencsének, ami vélhetően a jövőheti csökkenő hőmérséklet majd rendezni fogja.
De, azt gondolom, az érték ezzel együtt is Brutális.
Persze meg kell jegyeznem, hogy nem Budapest!
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.23 18:11:49 írta b.c. »

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5189 Dátum: 2012.03.23 18:32:08 »
2 hete Pécsre mentünk Bp-ről. Indulás előtt tankolás, nullázás. Bp-en belül fél úton visszafordulás, mert valamit otthon felejtettünk. Újra nekivág az útnak és mire elértük az M6-ost, addigra 40 km ment bele a gépbe és 3.9 volt az átlag. Döbi volt. :)
Persze mire Pécsre értünk 130 tempomattal, addigra 5.6-ra kúszott fel. Aztán mire felmentünk a TV toronyba, addigra 5.7-re. :)

(Hosszú távon nézve, sok tankolás után, teljesen pontosan számolja a fogyasztást a computer.)