Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3369272 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1080 Dátum: 2008.11.25 09:22:15 »
No, megjött a válasz: Normál automata váltónál az a jobb, ha P-be rakja az ember, mert megviseli a kéziféket ha D-ben azzal fékezik az autót.
Hibridnél szintén ellenjavallott a dolog, de ott már nem csak a kézifék miatt...
Igen mert akkor a fékszalagokat sűrűbben lehet cserélni(hagyományos automatánál!!!), ami meg jó a szervíznek.
Ilyen butaságot.
Miért ártana a kéziféknek, ha fogja a kereket, ami egyébént is áll, még csak nem is kopik tőle. Gondolkodjunk már kollegák!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1081 Dátum: 2008.11.25 09:28:24 »
Mert a kézifék gyengébb, mint az üzemi. A kéziféket a gravitáció ellen tervezték, nem egy X lóerős motorral szemben.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1082 Dátum: 2008.11.25 09:52:31 »
Mert a kézifék gyengébb, mint az üzemi. A kéziféket a gravitáció ellen tervezték, nem egy X lóerős motorral szemben.
Ez akkora kolosszális butaság.
A kéziféknek illik tudni fékhiba esetén lelassítani az autót, és megállítani, tisztán biztonsági szempontból!!!Mi az a terhelés ahhoz képest, amit x lóerő jelent, amit alapjáraton kell visszafogni?
Tényleg ne csináljátok már ezt velem, please! :no:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #1083 Dátum: 2008.11.25 10:03:10 »
No, megjött a válasz: Normál automata váltónál az a jobb, ha P-be rakja az ember, mert megviseli a kéziféket ha D-ben azzal fékezik az autót.

És a normál Aut váltó esetében az üresbe rakás (N)+kézifék, vagy erről a kombinációról nem mondtak semmit?
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1084 Dátum: 2008.11.25 10:22:08 »
Mert a kézifék gyengébb, mint az üzemi. A kéziféket a gravitáció ellen tervezték, nem egy X lóerős motorral szemben.
Ez akkora kolosszális butaság.
A kéziféknek illik tudni fékhiba esetén lelassítani az autót, és megállítani, tisztán biztonsági szempontból!!!Mi az a terhelés ahhoz képest, amit x lóerő jelent, amit alapjáraton kell visszafogni?
Tényleg ne csináljátok már ezt velem, please! :no:

Mondjuk, tegnap este föl sem tűnt, de jobban belegondolva tényleg nem áll össze ez a dolog. Nem sok húzóerőt fejt ki a motor alapjáraton D-ben; kötve hiszem, hogy ez nagyobb igénybevételt jelentene a kéziféknek, mint amikor egy meredekebb lejtőn kell rögzítenie az autót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1085 Dátum: 2008.11.25 10:26:27 »
Észrevételeitekkel forduljatok a Reálszisztéma műszaki igazgatójához.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1086 Dátum: 2008.11.25 10:36:50 »
Észrevételeitekkel forduljatok a Reálszisztéma műszaki igazgatójához.

Mondjuk, beszélgetni szívesen beszélgetnék vele a kérdésről. Kíváncsi lennék a magyarázatra, mitől venné a leírt dolog jobban igénybe a rögzítőféket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Spider Papa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1087 Dátum: 2008.11.25 11:51:17 »
Maradjunk annyiban, hogy prius esetében...
Amikor a féket nyomod, elektromos jelet kap a motor, hogy te fékezel! amint megáll az autó és ez a jel ott van, nem ad hajtóerőt a kerekek felé...
Ezt a kijelzőn keresztül is nyomon követheted.
Amúgy meg, hogy melyik jobb, az üzemi, vagy a rögzítő fék, csak egy egyszerű dolog
Rögzítő (kézi) fék esetében 2 kerék fogja meg az autót, míg pedált nyomva 4... tehát egyértelmű, hogy az üzemi fék használata jobb.

Amúgy hogy válaszoljunk az üres + rögzítő fék persze hogy jó :)

De én elvesztettem a fonalat... ez most miért is kérdés ?

vasútnál én pl mindig park-ba kapcsolok, vagy ha már zsibbad a lábam :)
a rögzítő féket nagyon ritkán használom, még parkolás esetén is. max akkor , ha lejtős a hely...

Tehát mégegyszer, Prius esetében nyugodtan nyomhatod a féket és várakozhatsz úgy!
Legfeljebb este hunyorog a mögötted lévő :)





Észrevételeitekkel forduljatok a Reálszisztéma műszaki igazgatójához.

Mondjuk, beszélgetni szívesen beszélgetnék vele a kérdésről. Kíváncsi lennék a magyarázatra, mitől venné a leírt dolog jobban igénybe a rögzítőféket.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1088 Dátum: 2008.11.25 17:05:58 »
Valóban nem kimondottan Prius téma, de azért tényleg érdekes szempontok jöttel elő.

És Prius esetén, ha pirosat kapsz akkor ?
1 - D marad és állsz a féken
2 - D marad és rögzítőfék
3 - Üres(N) (és fék, rögzítőfék)
4 - Parkoló mód(P)

hmmmm?


Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1089 Dátum: 2008.11.25 17:06:30 »
1 - Állsz a féken

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1090 Dátum: 2008.11.25 17:17:33 »
1 - Állsz a féken

P miért nem jó? Ha nem is minden esetben, de a hosszabb állásokra, mondjuk a 40-50-60 + mp-esekre...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1091 Dátum: 2008.11.25 20:24:40 »
Minden típusnak az a jó, ha megnézed, milyen üzemállapotban mit csinál, hogyan működik és e szerint használod. Mármint, ha sokáig akarod használni.

De mostmár utána nézek, hogy mitől is megy pontosan egy prius és elmondom nektek az őszintét!!!   :devil:

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1092 Dátum: 2008.11.26 09:02:28 »
1 - Állsz a féken

P miért nem jó? Ha nem is minden esetben, de a hosszabb állásokra, mondjuk a 40-50-60 + mp-esekre...

A P is jó, egy hátránya van D-hez képest: Ha a kocsi úgy dönt, hogy bekapcsolja a motort (fűtésigény, katalizátor felfűtése, akármi miatt), akkor potyára jár alapjáraton P-ben, míg D-ben addigis tölti az akksit.

k.tsabi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1093 Dátum: 2008.11.26 09:28:20 »
Elöttem szóló kollegának teljesmértékben igaza van,marad a fék taposás,mint eddig!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #1094 Dátum: 2008.11.26 09:34:29 »
Prius (illetve az összes Hibrid) esetében akkor valóban ez a legjobb megoldás, de egy hagyományos Aut váltós autónál nem kell akksikat töltögetni. ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61