Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3758815 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

yason

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11895 Dátum: 2016.11.10 02:18:51 »
Üdv.
 
  Egy 2004-es Yarisom van. A távirányítója meghibásodott(menthetetlen) régebben, így mindíg  kulccsal nyitottam/zártam. Jelenleg külföldön tartózkodom. Pár napja reggel, lementem  a kocsihoz és a riasztórendszer(BERASEC2000) aktiválva volt, riasztott is.
 
A kürtöt abban a pillanatban levettem. Kulccsal már nem lehetett indítani mivel az immobilizer aktív volt.  Ma  néztem egy kapcsolási rajzot a rendszerről. Ahol tudtam lebontottam a műanyagot minél többet lássak. Önindítóról lekötöttem a riasztó 'gyújtás tiltás' kábeleit, visszaállítottam a gyári állapotot.
 
  Ennek köszönhetően az újra beindult az autó, de villogott ugyan úgy tovább, ezért kivettem a riasztóból a biztosítékot.
Ezzel orvosoltam is átmenetileg a zavart.  Egész nap tudtam vele közlekedni, mind addig vissza nem kezdtem pattintani a műanyagokat.  Visszakerült a helyére minden. Elfordítottam a kulcsot és az önindító csak tekerte a motort az már nem indult. Minden működött, rádió, lámpa, visszajelzők, stb..
 
A motort csak hajtja az indító, semmi pöffenés. Lehetséges amikor a műanyagokat tettem vissza megsérült valami kábel?! Nem tartom valószínűnek. Tudom, még sötétben tapogatózom. Nem tudtam ma beleásni magam. Váratlanul ért, rossz helyen. Holnap munka után újra nekifutok a dolognak. Ebben szeretném a segítségeteket kérni! Valaki esetleg járt hasonló cipőben? Bármilyen témába illő információt szívesen várok!
Köszönöm a türelmet!

 
János

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11896 Dátum: 2016.11.10 05:38:42 »
yarissal ne ide irogass!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

toshii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 98
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11897 Dátum: 2016.11.10 09:50:30 »
Az enyémben pont ilyen van.
Augusztusban vettem , 21e volt.

Köszönöm a válaszokat. Már itt az akku, ma cserélem, remélem télleg ez a gond mert időközben eszembe jutott mi van ha önindító probléma (?). Na ma kiderül.


Üdv,
"I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying." MJ

toshii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 98
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11898 Dátum: 2016.11.10 09:53:04 »
Üdv.
 
  Egy 2004-es Yarisom van. A távirányítója meghibásodott(menthetetlen) régebben, így mindíg  kulccsal nyitottam/zártam. Jelenleg külföldön tartózkodom. Pár napja reggel, lementem  a kocsihoz és a riasztórendszer(BERASEC2000) aktiválva volt, riasztott is.
 
A kürtöt abban a pillanatban levettem. Kulccsal már nem lehetett indítani mivel az immobilizer aktív volt.  Ma  néztem egy kapcsolási rajzot a rendszerről. Ahol tudtam lebontottam a műanyagot minél többet lássak. Önindítóról lekötöttem a riasztó 'gyújtás tiltás' kábeleit, visszaállítottam a gyári állapotot.
 
  Ennek köszönhetően az újra beindult az autó, de villogott ugyan úgy tovább, ezért kivettem a riasztóból a biztosítékot.
Ezzel orvosoltam is átmenetileg a zavart.  Egész nap tudtam vele közlekedni, mind addig vissza nem kezdtem pattintani a műanyagokat.  Visszakerült a helyére minden. Elfordítottam a kulcsot és az önindító csak tekerte a motort az már nem indult. Minden működött, rádió, lámpa, visszajelzők, stb..
 
A motort csak hajtja az indító, semmi pöffenés. Lehetséges amikor a műanyagokat tettem vissza megsérült valami kábel?! Nem tartom valószínűnek. Tudom, még sötétben tapogatózom. Nem tudtam ma beleásni magam. Váratlanul ért, rossz helyen. Holnap munka után újra nekifutok a dolognak. Ebben szeretném a segítségeteket kérni! Valaki esetleg járt hasonló cipőben? Bármilyen témába illő információt szívesen várok!
Köszönöm a türelmet!

 
János


Hi,

Ebben a topicban, mivel az Avensis al-topikja, csak Avensisekkel foglalkozunk. A Yaris topikot itt ered el:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?board=8.0

Szerintem ott elobb tudnak segiteni.


Udv,
"I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying." MJ

toshii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 98
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11899 Dátum: 2016.11.10 13:48:33 »
Köszönöm a válaszokat. Már itt az akku, ma cserélem, remélem télleg ez a gond mert időközben eszembe jutott mi van ha önindító probléma (?). Na ma kiderül.


Üdv,

F*ck, betettem az uj akksit es ugyanaz :(. Nem tekert semmit, csak mikor inditanam akkor szokasosan a muszerfal vilagitasa elalszik es kb ennyi. Otlet valaki?

Udv,
"I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying." MJ

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11900 Dátum: 2016.11.10 14:12:01 »
F*ck, betettem az uj akksit es ugyanaz :(. Nem tekert semmit, csak mikor inditanam akkor szokasosan a muszerfal vilagitasa elalszik es kb ennyi. Otlet valaki?

Udv,
Önindító bronzkefe.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11901 Dátum: 2016.11.10 14:19:33 »
F*ck, betettem az uj akksit es ugyanaz :(. Nem tekert semmit, csak mikor inditanam akkor szokasosan a muszerfal vilagitasa elalszik es kb ennyi. Otlet valaki?

Udv,

Ne találgass, hanem vidd el egy autóvillamossági szerelőhöz és nézesd meg. Ahogy a melléklet ábra mutatja, lehet, hogy így spórolsz inkább.

Pl. ha csak bronzkefe, akkor pár ezresből megúszhatod.

Igaz, nekem dízelem van, de én túl vagyok már egy önindító felújításon. Elég gyors ütemben lelassult az indítózási fordulat (2-3 hét), majd egyszer csak füst szállt fel én meg nem keresgéltem, hogy szénkefe, vagy melyik tekercs, csapágy, vagy persely, hanem a rossz cseredarab darab és 23.000 Ft ellenében vettem egy komplett felújítottat. Ennek most pont 2 és fél éve, azóta ok. Utána télen egyébként az akksim is kimúlt, illetve a felújítás után generátorban is diódahidat kellett cserélni pár hónappal később, úgyhogy valószínűleg az önindító halála előtti/alatti extra nagy terhelés meglendítette ezeket az elemeket is lejtőn...

Üdv:
BF

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11902 Dátum: 2016.11.10 14:25:45 »
+ meg van egy ilyen töltőm is hozzá,most ezzel tettem fel tölteni.  :)
Azt a töltőt meg kell becsülni, amikor a többi letilt ezzel még lehet röffenteni.
Az akkus képeknél csak én látom úgy, hogy több cellában (felülről 2,3,5?) nincs elég folyadék?
Az Absaar-ral való töltés előtt volt? Mennyi volt a végfeszülsége amikor töltött? Amennyiben 14,39 felett, akkor simán elforralhatta a vizet.
Töltés közben érdemes mérni a feszültséget, és utána 30 perccel.

A nyiltható tetejű akkuk előnye, hogy töltés alatt óvatosan szemrevételezhetőek az akkuk. Amennyiben 14,4V alatt néhány pezseg, másik (ok) meg nem, akkor a nem pezsgő cellák átvezetésesek (üledéken áthúz az áram, de még nem rövidzár). Az átvezetéses cella a töltő levétele után hamar lemerül, az átvezetés miatti ellenállás melegíti a benne lévő savat ami elpárolog.
Cellazárlat esetén a vízbontási töltőfeszültséget (25C-on) elérve a zárlatos cella nem pezseg, a többi igen.

Röviden: pótold a vizet, rakd töltőre, ha elindul jó az inteligens is, mérd a feszültséget és időnként óvatosan ellenőrizd a cellák szintjét, pezsgését.
Teljes töltöttségnél érdemes savsűrűséget is mérni, ennyi folyadék vesztésnél már lehet az is korrekcióra szorul.

Még annyit, hogy mint minden eszközt így az akkutöltőt is ki kell próbálni és le kell mérni, hogy a dokumentációjának ill. a követelményeknek megfelelően működik, és akkor lehet nyugodtan használni.

betettem az uj akksit es ugyanaz :(. Nem tekert semmit, csak mikor inditanam akkor szokasosan a muszerfal vilagitasa elalszik es kb ennyi.
Akkusaruk érintkezése, testkábel csatlakozása rendben van? Multimeter a generátorházon és az akku - pólusa között mit mutat?
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.10 14:56:44 írta Agyarka »

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11903 Dátum: 2016.11.10 14:57:25 »
Csalóka a kép,mer le kellett kicsinyíteni,de minden cellában jelzésig van a víz,de az a három cella sokkal sötétebb mint a másik három(azok világos szürkék inkább). Pár óra után mértem azt hiszem 13.6V. Ez kb 5 óra töltés után volt. Mikor reggel indulás előtt,még a saruk visszarakása előtt,de közvetlenül a töltő levétele után rámértem,akkor 12.6V mutatott.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11904 Dátum: 2016.11.10 15:05:21 »
OK, igy jobban hangzik. A töltők végfeszültségét mindenképpen mérd meg! Talán kezd az Absaar-ral. A másik milyen tipusú?
Az Aldi, Lidl -s, Ctek klónok jó vételek, de gyakran vannak velük minőségi problémák. Sokaknál túl magas a töltési végfeszültség, másoknál a csepptöltési fázsiban alacsony a feszültség.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.10 15:18:45 írta Agyarka »

kolonics12

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11905 Dátum: 2016.11.10 17:12:49 »
Sziasztok,csatoltam egy audio file-t.A felvételen a motorhang hallatszik és a háttérben egy halg kalapáló hang hallható.Nos ez a motor alsó iránya felől hallható leginkább nyitott motorháztetőnél ,vagy a kerék mellett alulról. 1-2mre a kocsitól már nem.Az is furcsa,h üzemmelegen állapotban produkálja mindezt.Volt esetleg valakinek hasonló tapasztalata mi lehet ez?köszönöm

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11906 Dátum: 2016.11.10 17:24:34 »
szivócsonk esetleg??
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

tbenc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11907 Dátum: 2016.11.11 09:12:39 »
Sziasztok,

hátha valakinek van tapasztalata ilyen téren:
2000-es Avensis, D4D, príma, remek, imádom, (km:~320 e, amiről tudok). Aztán egyszercsak szervízlámpa, és elborul az ég is. Van egy nagyon korrekt szerelőm, eddig mindent megoldott, és nyilván ezt is megoldja, de kérdésem: az a nyomorul gázpedáli jeladó ugyan miért hal be egy év alatt? ráadásul 0 fok alatt indítás után nem alszik ki a sz.lámpa, csak ha bemelegszik a motor... reggel plussz negyed óra, pont ez hiányzik még. van valakinek tippje?
köszi, üdv:
tbenc

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11908 Dátum: 2016.11.11 09:48:51 »
F*ck, betettem az uj akksit es ugyanaz :(. Nem tekert semmit, csak mikor inditanam akkor szokasosan a muszerfal vilagitasa elalszik es kb ennyi. Otlet valaki?
Udv,
Szia!
Nekem a benzines Carinám játszotta el ugyanezt, ott sem az akku, vagy a bronzkefe volt a probléma oka, hanem a testkábel motorblokkon levő csatlakozása volt csúnyán oxidált. Ez megzavarta az egész rendszert, időnként mindenhonnan eltűnt az áram.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11909 Dátum: 2016.11.11 21:15:28 »
Szia mi a pontos tünet?
Mit csinál az autó mit nem?
Esetleg nem vészüzembe kapcsol a motorvezérlő?
Max sebesség 30km peróra és a fogyasztásjelző 30-70 litert mutat?
Max fordulatszám 2000/perc

Sziasztok,

hátha valakinek van tapasztalata ilyen téren:
2000-es Avensis, D4D, príma, remek, imádom, (km:~320 e, amiről tudok). Aztán egyszercsak szervízlámpa, és elborul az ég is. Van egy nagyon korrekt szerelőm, eddig mindent megoldott, és nyilván ezt is megoldja, de kérdésem: az a nyomorul gázpedáli jeladó ugyan miért hal be egy év alatt? ráadásul 0 fok alatt indítás után nem alszik ki a sz.lámpa, csak ha bemelegszik a motor... reggel plussz negyed óra, pont ez hiányzik még. van valakinek tippje?
köszi, üdv:
tbenc