Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871082 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12705 Dátum: 2015.03.31 17:46:42 »
Off g astraban is most csereltuk a masodik szenzort. Azota kopp kopp mukodik 140ezer van benne es 160ekmt ir a bardi oldala is.
 Illetve elso dob a leomlo utan is kilyukadt azt is cserelni kellett, tavaly a natso 2 resz lett cserelve, ugy latszik 14 evesen jonnek elo a bosszanto problemak. Illetve egy biztos, hogy jobban jarsz, ha mindent cserelsz egyben :cool2:
Konrád

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12706 Dátum: 2015.03.31 19:58:01 »
Sziasztok!
Úgynézki az első katalizátorom kezd haldokolni.
Ki milyen megoldást szokott alkalmazni erre a problémára? Tisztítása, csere, stb. Tiszítatni vegyszeresen vagy kiégetéssel?
Esetleg ki hol csináltatta meg?
Köszönöm.

3 hónapja ezt írtam és tettem:

"Nálam tavaly óta előfordulgat ugyanez a hiba. Műszakin emisszió kiváló értéken, de néha-néha előjött a hibajel. Melegebb időben én is adalékkal segítettem neki (egyszer "Cataclean"-al is, de hiába), jellemzően akkor jött elő, amikor nem hűlt vissza a katalizátor teljesen és megint egy autópályás szakasz következett. Most hosszabb nyugalom után a mínuszok miatt azonnal lett hibajel. (a kat.hőmérséklet miatt, gondolom) "Kigugliztam" ezt a kis modifikációt, megcsináltam tegnap előtt és most várom a hatást, ugyanis a szakik szerint annyira "élesre" van állítva az OBD, hogy a legkisebb oxigénszenzor-anomáliára bejelez. A kis elektronikus beavatkozás (sima RC négypólus) a szenzor jelét "nyugtatja" meg egy t= 2 sec-os időállandóval. Én a kondenzátort 2 mikroFarádosra vettem, mert az egyik oldal 4,5-öt, a másik 1-et ír. Már akartam erről itt a fórumban beszámolni, de a próbaidő lejárta után. Akkor itt vannak a leírások:
"

Most minimum 1200 km-t már mentem és még mindig jó...

Ui.: mivel Corolla (japán), valószínűleg nálad is Denso, az O2 szenzor, tehát a filmen lévő vezetékek színjelölése is pont egyezik.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.31 20:01:57 írta rezsofriedrich »
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12707 Dátum: 2015.03.31 20:07:17 »
rezsofriedrich!

A te hozzászólásodat a yaris fórumról, már én is linkeltem ma kétszer is, itt és az Avensis topikban is! :clap:
Úgy látszik, hogy ez egy típushiba... :hmmmm: Én csak azért "veszem a szívemre " mert nekem is lehet hasonló problémám, és azért jó ha vannak tapasztalatok.
De " valamiért" mindenki katalizátort és/vagy lambda szondát akar cserélni... mert " a computer azt írta hiba kódnak"... :cry:

A másik megoldás  a lambda szonda kiemelő...
MINDKETTŐ filléres dolog... ki kellene próbálni sok tízezres cserék ELŐTT. :otlet:
 :surrender:

Bocsi, nem akarom túllihegni... :flowers:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12708 Dátum: 2015.03.31 20:19:41 »
Sziasztok!

E12 Corolla alkatrészek olcsón :
-önindító
-teljes vezérlés(lánc,feszítők,lánckerekek,VVTi egység)
-első lámpatestek

eladóak.
kis.balazs8304@gmail.com

eneasos12345

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12709 Dátum: 2015.03.31 21:01:04 »
rezsofriedrich!

A te hozzászólásodat a yaris fórumról, már én is linkeltem ma kétszer is, itt és az Avensis topikban is! :clap:
Úgy látszik, hogy ez egy típushiba... :hmmmm: Én csak azért "veszem a szívemre " mert nekem is lehet hasonló problémám, és azért jó ha vannak tapasztalatok.
De " valamiért" mindenki katalizátort és/vagy lambda szondát akar cserélni... mert " a computer azt írta hiba kódnak"... :cry:

A másik megoldás  a lambda szonda kiemelő...
MINDKETTŐ filléres dolog... ki kellene próbálni sok tízezres cserék ELŐTT. :otlet:
 :surrender:

Bocsi, nem akarom túllihegni... :flowers:

még nem javíttattam semmit, most mérték be a lambdákat, amik rendben voltak, de mi a lényege a lambda kiemelőnek? vagy miaz pontosan?

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12710 Dátum: 2015.03.31 21:46:30 »
még nem javíttattam semmit, most mérték be a lambdákat, amik rendben voltak, de mi a lényege a lambda kiemelőnek? vagy miaz pontosan?
Egy eszergált menetes közdarab.Beletekered a kipucsőbe,a közdarabba pedig a szondát.Belül pedig üreges.Ennyi.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12711 Dátum: 2015.03.31 21:48:36 »
Sziasztok!

Nagy meló E11 1.4 VVT-i-n a szelepfedél tömítését meg a láncfeszítőpatron feletti fedél tömítését cserélni? Legutóbbi szervíz-gyertyacsere alkalmával olajfürdőben voltak a gyertyák, azt mondták, az álmoskönyvek szerint ez nem jelent jót. Elöregedtek a tömítések.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12712 Dátum: 2015.03.31 22:00:38 »
micila mestert kérdezd.
ö már csinált ilyet.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12713 Dátum: 2015.03.31 22:47:08 »
Remélem, jó szokásához híven hamarosan megjelenik....  :sorcerer: :D :lol:

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12714 Dátum: 2015.04.01 03:54:25 »
Sziasztok!

Nagy meló E11 1.4 VVT-i-n a szelepfedél tömítését meg a láncfeszítőpatron feletti fedél tömítését cserélni? Legutóbbi szervíz-gyertyacsere alkalmával olajfürdőben voltak a gyertyák, azt mondták, az álmoskönyvek szerint ez nem jelent jót. Elöregedtek a tömítések.
Kb.2-3 óra.Mire megszárad a paszta.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12715 Dátum: 2015.04.01 07:52:09 »
Remélem, jó szokásához híven hamarosan megjelenik....  :sorcerer: :D :lol:
hivd fel.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12716 Dátum: 2015.04.01 14:18:29 »
andras69-nek:

Abszolút egyetértek...én is előbb megmérettem a kibocsátási értékeket, aztán jött a modifikáció, mert a kat. még messze nem "feküdt ki", csak valóban irtó kicsi az O2 (monitor)szonda mintavételezési ideje, amit az OBD azonnal kiszúr. Mivel ez a kis "beavatkozás" csak a monitor szondát érinti, nincs is hatással a motorüzemre, fogyasztásra! Ezért is terjesztem ezt az írást, mert egy katalizátor csere nem kis pénz.
A kiemelő is ugyanezt éri el, csak, mivel én elektronikus szakember vagyok és az alkatrészek kéznél voltak, ezt csináltam...  :tt2:

« Utoljára szerkesztve: 2015.04.01 14:20:12 írta rezsofriedrich »
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12717 Dátum: 2015.04.01 15:38:51 »
Nekem tetszenek ezek az "ötletes" filléres javítások... :yes:

Tehát ez a módszer csak a monitor(hátsó) szondára működik... ha jól értem...
Végül is logikus, hogy a szabályzó szondát nem illene "lassítani", tehát ott nem működne a dolog... :hmmmm: :)



Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12718 Dátum: 2015.04.01 15:46:17 »
andras69-nek:

Abszolút egyetértek...én is előbb megmérettem a kibocsátási értékeket, aztán jött a modifikáció, mert a kat. még messze nem "feküdt ki", csak valóban irtó kicsi az O2 (monitor)szonda mintavételezési ideje, amit az OBD azonnal kiszúr. Mivel ez a kis "beavatkozás" csak a monitor szondát érinti, nincs is hatással a motorüzemre, fogyasztásra! Ezért is terjesztem ezt az írást, mert egy katalizátor csere nem kis pénz.
A kiemelő is ugyanezt éri el, csak, mivel én elektronikus szakember vagyok és az alkatrészek kéznél voltak, ezt csináltam...  :tt2:
Erre mondják:ugyanaz,pepitában![emoji6]

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12719 Dátum: 2015.04.01 15:56:23 »
andras69-nek:

Abszolút egyetértek...én is előbb megmérettem a kibocsátási értékeket, aztán jött a modifikáció, mert a kat. még messze nem "feküdt ki", csak valóban irtó kicsi az O2 (monitor)szonda mintavételezési ideje, amit az OBD azonnal kiszúr. Mivel ez a kis "beavatkozás" csak a monitor szondát érinti, nincs is hatással a motorüzemre, fogyasztásra! Ezért is terjesztem ezt az írást, mert egy katalizátor csere nem kis pénz.
A kiemelő is ugyanezt éri el, csak, mivel én elektronikus szakember vagyok és az alkatrészek kéznél voltak, ezt csináltam...  :tt2:
Erre mondják:ugyanaz,pepitában![emoji6]