Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871339 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12585 Dátum: 2015.01.05 20:50:45 »
Szerintem ne lihegd túl....fölösleges [emoji14] !Olyat teszel bele,amilyet a hited enged.Én ilyet.Te olyat.Ennyi.[emoji6]
A békea okán maradjunk is ennél, bár megkérdezlek, hogy járni azért tanultál meg, hogy mindig megkérdezzed mástól, hogy mikor, merre, és mekkorát kell lépni, és beszélni azért, hogy más mondja meg mikor, mit és hogyan mondj? A megfelelő ismeretek, a megfelelő módon elsajátíthatóak, így nincsen szükség lihegésbe forduló loholásra mások ismeretei után. :yes: :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.05 20:53:54 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12586 Dátum: 2015.01.05 21:15:34 »

Ha rendes furatokkal késziti a gyár a (értsd:selejtes vvti széria) motorokat,akkor semmi gondot nem okozott volna a 10-es olaj.Hisz modern autók milliói mennek ilyen olajjal minden különösebb gond nélkül...arról nem is beszélek,hogy egy rakat blokk lett szétszedve,olyanok is,amik 30-assal jártak,és sok bontatlan fut,ami 10w/40-el jár ma is.Tehát jó motort kellett volna csinálni...a többi pedig csak egyszerü vizgereblyézés.
Már ne is haragudj, de oltári butaság, amit az első mondatban leírtál. Nem ismered ezek szerint eléggé a problémát...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12587 Dátum: 2015.01.05 21:51:20 »
Már ne is haragudj, de oltári butaság, amit az első mondatban leírtál. Nem ismered ezek szerint eléggé a problémát...
Lehet.De van egy ilyen "frankó" motoros Toyotám...tehát azért tudok róla egy s mást.

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12588 Dátum: 2015.01.05 21:55:14 »
A békea okán maradjunk is ennél, bár megkérdezlek, hogy járni azért tanultál meg, hogy mindig megkérdezzed mástól, hogy mikor, merre, és mekkorát kell lépni, és beszélni azért, hogy más mondja meg mikor, mit és hogyan mondj? A megfelelő ismeretek, a megfelelő módon elsajátíthatóak, így nincsen szükség lihegésbe forduló loholásra mások ismeretei után. :yes: :whistling:
Megfelelő ismeretek...hmmm...azért egy pár motort az életemben már szétszedtem,összeraktam...és nem ilyen  játékmotorokat...hanem tizensok hengeres mozdony motorokat.Tehàt van elképzelésem ezekröl.És továbbra is fenntartom,az első széria vvtik egy vacak konstrukciók...ès lehet kisérletezni az olajjal,de fölösleges.A gondot nem az okozza...

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12589 Dátum: 2015.01.05 21:57:08 »
Már ne is haragudj, de oltári butaság, amit az első mondatban leírtál. Nem ismered ezek szerint eléggé a problémát...
Miértis az?Láttál új szériás dugókat?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12590 Dátum: 2015.01.05 22:50:03 »
Amennyiben ennyire ismered a motorok mechanikai, hő, és áramlástechnikai tervezéselméletét, és a tribológiát, akkor hogy ragadtunk le a viszkozitásnál, mint olajjellemző?

Talán ez lehet a megoldás a "tönkrement 30-as, és 40-es olajjal is" kérdésre... :hmmmm:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12591 Dátum: 2015.01.06 02:44:40 »
Lehet.De van egy ilyen "frankó" motoros Toyotám...tehát azért tudok róla egy s mást.
Nekem volt ilyen szériás, érdekes módon mégis ismeretlen számomra a rendellenes olajfogyasztás (periódus alatt min. alá kerülés), és a jelenlegi tulaj sem számolt be a problémáról. Nyilván a véletlen műve lehet, de 2000 km-es kora óta márkás biztosan fullszintetikus 0W-s olajokat használtam. Az általam vitt olaj betöltését mindig végignéztem márkaszervízben, a gari lejárta után SK, rendesen kicsepegtetve (döntögetéssel) ami után már közelebb volt a felhasznált friss olaj mennyisége a gyàri feltöltéshez mint a megadott szervizelésihez (volt, hogy a 4 l kevés lett!). Lerakódást még endoszkópos vizsgálattal sem találtam.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12592 Dátum: 2015.01.06 02:45:46 »
Lehet.De van egy ilyen "frankó" motoros Toyotám...tehát azért tudok róla egy s mást.
Nekem volt ilyen szériás, érdekes módon mégis ismeretlen számomra a rendellenes olajfogyasztás (periódus alatt min. alá kerülés), és a jelenlegi tulaj sem számolt be a problémáról. Nyilván a véletlen műve lehet, de 2000 km-es kora óta márkás biztosan fullszintetikus 0W-s olajokat használtam. Az általam vitt olaj betöltését mindig végignéztem márkaszervízben, a gari lejárta után SK, rendesen kicsepegtetve (döntögetéssel) ami után már közelebb volt a felhasznált friss olaj mennyisége a gyàri feltöltéshez mint a megadott szervizelésihez (volt, hogy a 4 l kevés lett!). Lerakódást még endoszkópos vizsgálattal sem találtam.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12593 Dátum: 2015.01.06 07:20:08 »
Sokat elárul ezekről a motorokról, hogy pl. a "Corollát, Aurist szeretnék venni" topicban tegnap megemlített példány, ami a család kedvence volt, és javították is benne ezt a hibát, utána még jobban odafigyeltek az olajra, és mégis olajevős lett (újra gyűrűzni kellett) 190e km-el az első javítás után.
Egy percig se vitatom, hogy extrém odafigyeléssel, 0W meg 5W-30 olajjal és sűrű cserével ez a fajta meghibásodás kitolható/(talán)elkerülhető, de akkor is egy beteg konstrukcióról van szó.
Egy motor, nem lesz olajevős, ha a megengedett olajat használják benne, és akkor sem, ha nem figyelnek oda arra, hogy az utolsó mililiter is kicsöpögjön a régi olajból.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12594 Dátum: 2015.01.06 08:17:07 »
Igaz.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12595 Dátum: 2015.01.06 08:24:56 »
Bocsánat az előző duplázásért, a Tapatalk látszólag nem küldte el.-(
Egy motor, nem lesz olajevős, ha a megengedett olajat használják benne, és akkor sem, ha nem figyelnek oda arra, hogy az utolsó mililiter is kicsöpögjön a régi olajból.
Teljesen igazad van, és ezt a hibát a Toyota is elismerte (vajon hány dokumentált eset után?), valamint példásan a jármű 7 éves koráig kezelte (más gyártó, az ilyen, biztonságot nem érintő problémával kiröhög a garancia letelte után 1 nappal). A linkelt példánynál nem vagyok benne biztos, hogy a javítás megfelelően a gyári technológia szerint történt. A cserélteknél ugyanis már nem volt ez a probléma, ahogyan a későbbi, új dugattyús szériánál sem.

Véletlenül duplázott hozzászólásom inkább arra akarta felhívni a figyelmet, hogy a megfelelő olaj használata és rendes cseréje fontos dolog.
0W-s olajokat meg nem csak a jobb hidegindítás miatt használok, hanem azért mert az 5W-ek nagy részénél trükköznek a gyártók, amire a 0W-seknél nincs lehetőség. Lehet mondani azt, hogy ez felesleges túlbiztosítás, de én inkább biztosra megyek. Ezért csinálok minden családi autónál bejáratás utáni olajcserét is, és használom a méregdrága, gyári Toyota/Denso olajszűrőket.

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12596 Dátum: 2015.01.06 09:47:40 »
Sokat elárul ezekről a motorokról, hogy pl. a "Corollát, Aurist szeretnék venni" topicban tegnap megemlített példány, ami a család kedvence volt, és javították is benne ezt a hibát, utána még jobban odafigyeltek az olajra, és mégis olajevős lett (újra gyűrűzni kellett) 190e km-el az első javítás után.
Egy percig se vitatom, hogy extrém odafigyeléssel, 0W meg 5W-30 olajjal és sűrű cserével ez a fajta meghibásodás kitolható/(talán)elkerülhető, de akkor is egy beteg konstrukcióról van szó.
Egy motor, nem lesz olajevős, ha a megengedett olajat használják benne, és akkor sem, ha nem figyelnek oda arra, hogy az utolsó mililiter is kicsöpögjön a régi olajból.
Nézz,teljesen igazad van.Én a motorom gyürüztem.Egy ismerösömtől vettem annó,még 100ezer se volt benne,5w/30 Mobil1-el járt,amit 10-ezerre cserélt.Miután meggyűrüztem,én 5w/40-el kezdtem vele járni.Most van benne 210-ezer,tehát kb 110ezret mentem a munka óta.Olajat kb 3decit eszik.Akkor most hogy is van ezekkel az olajokkal.??

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12597 Dátum: 2015.01.06 12:33:57 »
Sziasztok,

ma voltam szervízben (évesen) és lelohadt kedvvel jöttem haza :(

Azt mondja a szaki, hogy folyik az olaj a szelepfedél alól, és ez azt jelenti, hogy vezérlést kell cserélni... (lánc, vízpumpa, hidraulika)
1.8 Corolla Verso, 2005, ZZE motor.

Létezik ilyen? A motor járásán az égegyadta világon semmit nem veszek észre, nagyon szépen, zaj nélkül jár. a motorban 240e van.

Előszöris, én azt hittem a láncos motor "örök élet". Ez nincs így?
Másodszor - hogy lehet megmondani "ránézésre" hogy cserés a vezérlés?

A társasággal (Suppratrend) egyébként meg vagyok elégedve, már 8 éve járok hozzájuk, de ez szíven ütött...

Kösz a segítséget!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12598 Dátum: 2015.01.06 12:37:48 »
Szelepfedéltömítés csere miért nem elég?  :?: Nem kérdezted?

Elvileg, ha nincs hallható hangja, a vezérléshez nem kell nyúlni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12599 Dátum: 2015.01.06 12:41:02 »
Nekem is furcsa a kijelentésük, szerintem kérdezd meg máshol is :yes: