Sziasztok,
Leirom, hogy jàrtam a tegnap.
A hab àllagù klimatisztitoval probàltam kitakaritani a rendszert. A levegö-beàramlàsnàl fùjtam be az anyagot, amely szépen el is terült ott mindenfelé. Került belöle a kesztyütarto alatti 4 db elektromos csatlakozoba is (amelyekböl rengeteg szàl àgazik szét).
A klimatisztitàs utàn ùtra keltem, de egy pàr szàz meter utàn hirtelen leàllt a motor... Nagyon nehezen sikerült ezutàn beinditani is, de ekkor szinte azonnal ismét megàllt. Erös gàzadàsra életben maradt ugyan a motor, de hùzni egyàltalàn nem birt, minden erö elszàllt belöle, és traktorszerü csùnya hangot hallatott. A motor nagyokat zökkent, fulladozott, a kipufogo is rendkïvülien remegett, mozgott és fekete füst jött belöle...
Képzelhetitek, hogy nagyon megijedtem, mert még sosem produkàlt ilyet az auto, és nem tudtam mi lehet az oka ennek a hirtelen jött összeomlàsnak.
Szerencsére egy kicsit jobban hozzàértö ismerös a segitségemre sietett, és kiolvasta a hibakodokat is, mert közben a rettegett sàrga làmpa is kigyulladt... Ekkor a P0304 (cylinder 4 misfire) és a P0328 (knock sensor 1, high bank sensor 1, lean sensor 1) hibakodok jelentek meg.
Kibontotta a sràc a 4-es hengert, de semi rendellenességet nem talàlt a gyertyànàl. Az összes biztositék is rendben volt, ùgy a motorhàzban, mint a beltérben.
Ekkor jött rà, hogy biztos az én habom tett be a rendszernek, és a csatlakozokat rendre alaposan kiszàritva és csatlakoztatva életre kelt a gép. Egy ideig még ingadozott egy kicsit az alapjàrat, de mentünk egy kört és az is helyre jött.
Az egyedüli szépséghiba most ez a kis csörgö hang eröteljesebb gàzadàsra, ami eddig nem tünt fel... A sràc alàbùjt az autonak, és szerinte a katalizàtortol jön ez a csilingelö zaj.
Nincs kizàrva màr volt valami elözmény, de ez a sok eröltetés gondolom nem tett jot a katalizàtornak sem.
Kb. 2 km-t mentem tegnap igy kinlodva, de többször is eröltettem az auto begyùjtàsàt, magas fordulaton is pörgettem egy ideig a motort, mert arra gondoltam, hogy hàtha valami mocsok a benzinböl jutott bele stb.
Az idén többször feltünt azért, hogy màr olyan 30 km-es vegyes tàvok utàn a garàzsba beàllva elég forro levegö és égett szag csap meg az auto alol. Ez is vajon a katalizàtor/kipufogo valamilyen hiànyossàgànak a jele, vagy ez természetes?
Két honap mùlva viszem müszakira az autot, majd akkor meglàtjuk milyen gàzkibocsàjtàsi értékeket produkàl.
Természetesen nincs nagy kedvem most ilyen költségekbe vàgni, de ha nincs màs vàlasztàsom csak cserélnék inkàbb ùjra (valoszinüleg nem eredeti Toyota katalizàtorra, hanem utàngyàrtottra).
Ugy làtom, hogy az én 2005-ben gyàrtott Corollàmhoz valo katalizàtor gyàri kodja 17410-0D320, de ilyet nem nagyon talàlok, csak a 2004-es gyàrtàsig ajànlott 17410-0D120 kodszàmùt. Vajon van különbség a kettö között?
Màsik kérdésem az lenne, hogy mit lenne még jo ellenörizni az auton, ezutàn a balul sikerült nap utàn?
Erdemes lenne vajon elvinni a màrkaszervizbe, hogy àtnézzék, vagy ha elvileg minden ùgy müködik mint azelött, akkor nincs sok értelme? A màrkaszervizben ùjra tudjàk programàlni esetleg az auto fedélzeti szàmitogépét, vagy ez sem szükséges most màr?
Elöre is köszönöm a véleményeket (nem vagyok büszke magamra...).