Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2870993 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11940 Dátum: 2014.09.11 15:00:59 »
Értelek, rendben, csak kérdeztem.  :) Nekem Japán gyártású 2001-es van, lehet ott lesz a két cikkszám közötti eltérés. Ha megnézed azt megköszönöm, nekem akkor valószínűleg a másik kell, hacsak nem volt ebből automata váltós és ahhoz más kuplung.  :)
Lógok még egy cikkszámmal, amit jópár napja megkerestem, csak eddig nem jutottam el ide...

Szóval, angol, liftback 2000/11 havi 1,4 vvt-i autómban AIKT037A jelű AISIN (made in Japan) kuplungszett került, kedvezménnyel 22500Ft-os anyagáron.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11941 Dátum: 2014.09.11 23:02:17 »
Köszi, asszem hamarosan nekem is kelleni fog....

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11942 Dátum: 2014.09.13 23:12:24 »
Sziasztok,

Erösebb gàzadàskor allo helyzetben, vagy menet közben kigyorsitàskor hallok egy csilingelö hangot, vagy mintha kis fémdarabok hancùroznànak a kipufogoban...
A szerelö szerint a katalizàtorral lehet valami...

Egy kicsit zavaro a dolog. Nem tudom lehet-e és érdemes-e a katalizàtort cserélni ezen hang miatt? A kipufogoval van ugye egybe épitve a katalizàtor, igy azt hiszem csak együtt lehet ezeket cserélni (biztos nem olcso mulatsàg... lehet még bontobol sem?)
Mi okozhatja ezt a hangot, mert alig van 96 ezer km az autoban...?

Elöre is köszönöm a segitséget.
 
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11943 Dátum: 2014.09.14 11:59:25 »
Sziasztok,

Erösebb gàzadàskor allo helyzetben, vagy menet közben kigyorsitàskor hallok egy csilingelö hangot, vagy mintha kis fémdarabok hancùroznànak a kipufogoban...
A szerelö szerint a katalizàtorral lehet valami...

Egy kicsit zavaro a dolog. Nem tudom lehet-e és érdemes-e a katalizàtort cserélni ezen hang miatt? A kipufogoval van ugye egybe épitve a katalizàtor, igy azt hiszem csak együtt lehet ezeket cserélni (biztos nem olcso mulatsàg... lehet még bontobol sem?)
Mi okozhatja ezt a hangot, mert alig van 96 ezer km az autoban...?

Elöre is köszönöm a segitsége

katalizátorban lehet fémtartó, egyik elszabadult...annyira nem drága csere, csak a katalizátort cserélik...de ha nem túl idegesítő, ne foglalkozz vele...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11944 Dátum: 2014.09.14 12:05:32 »
katalizátorban lehet fémtartó, egyik elszabadult...annyira nem drága csere, csak a katalizátort cserélik...de ha nem túl idegesítő, ne foglalkozz vele...
A katalizátor elég drága sport nem?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11945 Dátum: 2014.09.14 12:46:16 »
katalizátorban lehet fémtartó, egyik elszabadult...annyira nem drága csere, csak a katalizátort cserélik...de ha nem túl idegesítő, ne foglalkozz vele...
Az nem oldhato meg esetleg, hogy leszerlve a kipufogot/katalizàtort kiràzni (vagy kimosni) belöle az elszabadult fémtartot, vagy az elszabadult dolgot? Vajon nem egy keràmiadarab szakadt le a belsejéböl?
Ez a csörgés dolog vajon nem befolyàsolja majd negativan a közelgö müszaki vizsga gàzkibocsàjtàsra vonatkozo eredményeit? Vagy esetleg az auto fogyasztàsàt is növelheti?

Ugy làttam az internetes alkatrész-vàlaszton, hogy a katalizàtort egyben àruljàk a kipufogo hosszù csövével. Majd teszek fel képeket, mert nem egyértelmü.
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.14 12:52:43 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11946 Dátum: 2014.09.14 13:27:53 »
katalizátorban lehet fémtartó, egyik elszabadult...annyira nem drága csere, csak a katalizátort cserélik...de ha nem túl idegesítő, ne foglalkozz vele...

A katalizátort szerintem csak a kipufogóval együtt lehet cserélni, külön nem. A kipufogó katalizátorostul bontóban 65ezer körül, újonnan 160ezer (?)körül, ha jól emlékszem.
Egyébként meg ha gyorsításkor van valami csilingelő hang, az jöhet ezer helyről, miért pont a katalizátorból jönne, ezt nem is értem igazán.
Lehet bármelyik takarólemez, kipufogó rész, fém ez az, ami az adott tartományban az adott hőmérsékleten berezonál....

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11947 Dátum: 2014.09.14 14:08:37 »
Katalizátort tudna cserélni, kivágják :)
egy cső kilyukad, ott se veszed meg az egész rendszert...
gyári megoldásban csak komplettben lehet kapni...

igazából fülelni kell honnan jön a hang...

Ha katalizátorban szabadul el valami, azt kiszedni nem tudod házilag...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11948 Dátum: 2014.09.14 14:28:06 »
Lehet bármelyik takarólemez, kipufogó rész, fém ez az, ami az adott tartományban az adott hőmérsékleten berezonál....
Autot szerelönél felemelve és megütögetve minden egyes kipufogo alkatrészt be lehet azonositani a kérdéses elemet, vagy màs eljàràst kell alkalmazni?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11949 Dátum: 2014.09.14 14:32:08 »
vagy beindítva emeli me, és valaki benne van a kocsiban (gázt tudjon adni) és alulról hallgatja a szerelő a hangot...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11950 Dátum: 2014.09.14 14:34:50 »
Katalizátort tudna cserélni, kivágják :)
egy cső kilyukad, ott se veszed meg az egész rendszert...
Na igen, csak milyet teszel bele? Univerzálisat? Vagy veszel egy bontottat (amit szerintem csak csővel együtt adnak)?
A bontott meg ki tudja mennyi km-t futott.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11951 Dátum: 2014.09.14 16:14:59 »
Sziasztok,

Leirom, hogy jàrtam a tegnap.

A hab àllagù klimatisztitoval probàltam kitakaritani a rendszert. A levegö-beàramlàsnàl fùjtam be az anyagot, amely szépen el is terült ott mindenfelé. Került belöle a kesztyütarto alatti 4 db elektromos csatlakozoba is (amelyekböl rengeteg szàl àgazik szét).

A klimatisztitàs utàn ùtra keltem, de egy pàr szàz meter utàn hirtelen leàllt a motor... Nagyon nehezen sikerült ezutàn beinditani is, de ekkor szinte azonnal ismét megàllt. Erös gàzadàsra életben maradt ugyan a motor, de hùzni egyàltalàn nem birt, minden erö elszàllt belöle, és traktorszerü csùnya hangot hallatott. A motor nagyokat zökkent, fulladozott, a kipufogo is rendkïvülien remegett, mozgott és fekete füst jött belöle...

Képzelhetitek, hogy nagyon megijedtem, mert még sosem produkàlt ilyet az auto, és nem tudtam mi lehet az oka ennek a hirtelen jött összeomlàsnak.
Szerencsére egy kicsit jobban hozzàértö ismerös a segitségemre sietett, és kiolvasta a hibakodokat is, mert közben a rettegett sàrga làmpa is kigyulladt... Ekkor a P0304 (cylinder 4 misfire) és a P0328 (knock sensor 1, high bank sensor 1, lean sensor 1) hibakodok jelentek meg.
Kibontotta a sràc a 4-es hengert, de semi rendellenességet nem talàlt a gyertyànàl. Az összes biztositék is rendben volt, ùgy a motorhàzban, mint a beltérben.
Ekkor jött rà, hogy biztos az én habom tett be a rendszernek, és a csatlakozokat rendre alaposan kiszàritva és csatlakoztatva életre kelt a gép. Egy ideig még ingadozott egy kicsit az alapjàrat, de mentünk egy kört és az is helyre jött.

Az egyedüli szépséghiba most ez a kis csörgö hang eröteljesebb gàzadàsra, ami eddig nem tünt fel... A sràc alàbùjt az autonak, és szerinte a katalizàtortol jön ez a csilingelö zaj.
Nincs kizàrva màr volt valami elözmény, de ez a sok eröltetés gondolom nem tett jot a katalizàtornak sem.   
Kb. 2 km-t mentem tegnap igy kinlodva, de többször is eröltettem az auto begyùjtàsàt, magas fordulaton is pörgettem egy ideig a motort, mert arra gondoltam, hogy hàtha valami mocsok a benzinböl jutott bele stb. 

Az idén többször feltünt azért, hogy màr olyan 30 km-es vegyes tàvok utàn a garàzsba beàllva elég forro levegö és égett szag csap meg az auto alol. Ez is vajon a katalizàtor/kipufogo valamilyen hiànyossàgànak a jele, vagy ez természetes?

Két honap mùlva viszem müszakira az autot, majd akkor meglàtjuk milyen gàzkibocsàjtàsi értékeket produkàl.
Természetesen nincs nagy kedvem most ilyen költségekbe vàgni, de ha nincs màs vàlasztàsom csak cserélnék inkàbb ùjra (valoszinüleg nem eredeti Toyota katalizàtorra, hanem utàngyàrtottra).

Ugy làtom, hogy az én 2005-ben gyàrtott Corollàmhoz valo katalizàtor gyàri kodja 17410-0D320, de ilyet nem nagyon talàlok, csak a 2004-es gyàrtàsig ajànlott 17410-0D120 kodszàmùt. Vajon van különbség a kettö között?

Màsik kérdésem az lenne, hogy mit lenne még jo ellenörizni az auton, ezutàn a balul sikerült nap utàn?

Erdemes lenne vajon elvinni a màrkaszervizbe, hogy àtnézzék, vagy ha elvileg minden ùgy müködik mint azelött, akkor nincs sok értelme? A màrkaszervizben ùjra tudjàk programàlni esetleg az auto fedélzeti szàmitogépét, vagy ez sem szükséges most màr?

Elöre is köszönöm a véleményeket (nem vagyok büszke magamra...).
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.14 16:44:58 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11952 Dátum: 2014.09.14 18:35:44 »
A katalizátort szerintem csak a kipufogóval együtt lehet cserélni, külön nem. A kipufogó katalizátorostul bontóban 65ezer körül, újonnan 160ezer (?)körül, ha jól emlékszem.
Egyébként meg ha gyorsításkor van valami csilingelő hang, az jöhet ezer helyről, miért pont a katalizátorból jönne, ezt nem is értem igazán.
Lehet bármelyik takarólemez, kipufogó rész, fém ez az, ami az adott tartományban az adott hőmérsékleten berezonál....

Helyesebben: katalizátort a leömlővel együtt lehet cserélni.
És a leömlő még nem egyenlő a kipufogóval. A katalizátor az 1.4, 1.6-nál ilyen.
Bontottan nem nagyon van mert külön iparág szakosodott a bontott katalizátorok felvásárlására.
Kipufogós tudja leszerelni ezt és kivágja a régit és visszahegeszt egy új utángyártottat.






espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11953 Dátum: 2014.09.14 18:41:01 »
A katalizátor az 1.4, 1.6-nál ilyen.
Ez biztos, hogy az E12-es Corolla katalizàtora? Mert nekem ilyen Corollàm van...

Amùgy meg tudnàtok nézni, hogy mi a pontos gyàri cikkszàma a 2005-ös E12 Corollàhoz valo katalizàtornak (kipugorésszel együtt, vagy ha lehet külön)?

Elöre is köszönöm.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11954 Dátum: 2014.09.14 19:08:04 »
Nem csak a hővédő lemez zörög?

Amúgy ha füstölt-durrogott, akkor lehet begyújtott a kipuffba, az meg össze tudja törni a katalizátort.  :hmmmm:
Mindenesetre ne katalizátor cserével kezdj.  ;)