Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871319 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11565 Dátum: 2014.03.18 18:15:32 »
Olaj meg szűrők cseréje szeptemberben volt, a jelenségre csak most lettem figyelmes, de majd megnézem, bár nem hinném hogy baja lenne. A csomagtartóba ömlött hypót is kizárnám :D

Üdv!
Nem ismerem az E11-nél a felépítést, de ha lehet, akkor vedd le a generátort hajtó szíjat. Carinán a vízpumpát is ez hajtja, ha lehet, akkor úgy indítsd be a motort pár másodpercre (szerintem max. fél percre), hogy a motor vízpumpa és generátor nélkül megy, és akkor hallod, hogy milyen a hangja. Ha megszűnt, akkor vagy a generátor, vagy a vízpumpa. De kormányszervószivattyú hogy van az E11-nél??
Ezután hosszabb csavarhúzóval, vagy köracéllal lehet pontosítani, hogy mi csinálja: járó motornál óvatosan rátenni a végét a generátorra vagy a vízpumpára, és ahol zajosabb észrevehetően, valószínűleg az lesz a ludas. Nálam legalábbis így volt anno.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11566 Dátum: 2014.03.18 18:36:44 »
Olaj meg szűrők cseréje szeptemberben volt, a jelenségre csak most lettem figyelmes, de majd megnézem, bár nem hinném hogy baja lenne. A csomagtartóba ömlött hypót is kizárnám :D
:D
Az előfordulható legegyszerűbb problémára utaltam. :)
DonPrego viszont sokkal szakmaibb tanácsokat adott. +1
Fery

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11567 Dátum: 2014.03.18 18:56:52 »
Bocs, lemaradt, hogy a csavarhúzó, vagy a köracél másik végét az ember fülére kell tenni  :excl:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11568 Dátum: 2014.03.18 21:22:28 »
Üdv!
Nem ismerem az E11-nél a felépítést, de ha lehet, akkor vedd le a generátort hajtó szíjat. Carinán a vízpumpát is ez hajtja, ha lehet, akkor úgy indítsd be a motort pár másodpercre (szerintem max. fél percre), hogy a motor vízpumpa és generátor nélkül megy, és akkor hallod, hogy milyen a hangja. Ha megszűnt, akkor vagy a generátor, vagy a vízpumpa. De kormányszervószivattyú hogy van az E11-nél??
Ezután hosszabb csavarhúzóval, vagy köracéllal lehet pontosítani, hogy mi csinálja: járó motornál óvatosan rátenni a végét a generátorra vagy a vízpumpára, és ahol zajosabb észrevehetően, valószínűleg az lesz a ludas. Nálam legalábbis így volt anno.
Ok, szal ha erősödik a zaj, akkor vigyem szakiho' :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11569 Dátum: 2014.03.18 21:30:12 »
Ok, szal ha erősödik a zaj, akkor vigyem szakiho' :D
Ha a kérdésed erre vonatkozott, akkor igen  :yes:
Ha szimplán tudni szeretnéd, hogy mit KELL cserélni, akkor is hasznos. Én hirtelen felindulásból a generátort is csapágyaztam, pedig a vízpumpa volt a problémás. Nem figyeltem meg jól a hangokat, azért írtam le részletesebben.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11570 Dátum: 2014.03.18 21:37:02 »
DonPrego viszont sokkal szakmaibb tanácsokat adott. +1
Nem hiába végeztem műszakin :D
Bár eddig a paprikás pálinka hőfokának bizonyítása volt a szakmai életem csúcs pontya  :whistling:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11571 Dátum: 2014.03.18 21:44:12 »
Üdv!
Nem ismerem az E11-nél a felépítést, de ha lehet, akkor vedd le a generátort hajtó szíjat. Carinán a vízpumpát is ez hajtja, ha lehet, akkor úgy indítsd be a motort pár másodpercre (szerintem max. fél percre), hogy a motor vízpumpa és generátor nélkül megy, és akkor hallod, hogy milyen a hangja. Ha megszűnt, akkor vagy a generátor, vagy a vízpumpa. De kormányszervószivattyú hogy van az E11-nél??

én egyből még nem kapnám le a szíjat,
ha a generátort akarod kiszűrni, indítsd be a paripát, úgy hogy hogy ne menjen semmi fogyasztó, teljesen feltöltött aksinál. ezt követően tegyél rá fogyasztót: csillár fel, fűtés be, hátsó ablakfűtésbe, ha vmi csörömpöl akkor az gyanús hogy a generátor lesz (sztem), próba képen ezek után vedd le a fogyasztókat miután vissza töltötte a delejt, és ha megszűnik a zaj, még egy bizonyíték a generátorra. de ha csak csörömpöl és felkapcsolt fényszórónál a kormányt forgatva nem halványul a fény, akkor nincs baj (sztem), tehát tölt eleget a generátor, csak éppen csapágyas. és ha már a kormányt csavargatod le vett fogyasztók mellett, megfülelheted a szervószivattyú hümmögését.

nagyon remélem, hogy nem tévesek a következtetéseim.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11572 Dátum: 2014.03.18 21:51:56 »
én egyből még nem kapnám le a szíjat,
ha a generátort akarod kiszűrni, indítsd be a paripát, úgy hogy hogy ne menjen semmi fogyasztó, teljesen feltöltött aksinál. ezt követően tegyél rá fogyasztót: csillár fel, fűtés be, hátsó ablakfűtésbe, ha vmi csörömpöl akkor az gyanús hogy a generátor lesz (sztem), próba képen ezek után vedd le a fogyasztókat miután vissza töltötte a delejt, és ha megszűnik a zaj, még egy bizonyíték a generátorra. de ha csak csörömpöl és felkapcsolt fényszórónál a kormányt forgatva nem halványul a fény, akkor nincs baj (sztem), tehát tölt eleget a generátor, csak éppen csapágyas. és ha már a kormányt csavargatod le vett fogyasztók mellett, megfülelheted a szervószivattyú hümmögését.

nagyon remélem, hogy nem tévesek a következtetéseim.
Én is generátor csapágyára tippelek, mert hasonló a hang mint a hátsó keréknél. A fogyasztókkal gondolom inkább az elektromos részét tesztelném. Majd este beállok a helyemre aztán tesztelem a szervót is.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11573 Dátum: 2014.03.18 23:07:22 »
Lehet, hogy sima feszességállítás kell neki, esetleg öregebbek a szíjak, nem tudom.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11574 Dátum: 2014.03.18 23:11:27 »
Na lementem ránéztem a dolgokra:
-Levegőszűrő házát nem tudom hogy kell leszedni, a két kapcsot lebillentettem, de a csövet is le kell húzni.
-Indításnál nem hallottam a búgást hidegen (~1500 RPM), akkor jött elő, amikor a fordulat leesett 1000-1200 közé és felkapcsoltam a fényszórót, akkor sem rögtön. Fényszóró lekapcsolás után is egy picivel elmúlt.
-Odébb álltam, addigra vízhőfok is normalizálódott, alapjáraton semmi búgás nyitott motorháznál sem.

U.I.: a mai hypókat jellemzi, hogy a szövetet nem szívta ki és a hypó szagot is felváltotta egy ilyen poshadt vízre hasonlító. Úgyis esedékes lesz egy belső ganéjzás, majd átszellőztetem, meg kap egy kis kárpittisztítót.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11575 Dátum: 2014.03.18 23:11:54 »
Lehet, hogy sima feszességállítás kell neki, esetleg öregebbek a szíjak, nem tudom.
Szíjak két évesek
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11576 Dátum: 2014.03.19 18:39:40 »
Sziasztok!
Nem tudja valaki, 4zz-és E11-ben van benzinszűrő?
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11577 Dátum: 2014.03.19 20:48:33 »
Tankban, ules alatt.
Bardiban kerdeztem azt mondtak felesleges cserelni, szerelom cserelne:)

Szijfeszitot hany ezernel cserelnek?
Illetve szelephezagot?
Most vagyok 172 ezernel:)
Konrád

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11578 Dátum: 2014.03.19 21:08:24 »
Tankban, ules alatt.
Bardiban kerdeztem azt mondtak felesleges cserelni, szerelom cserelne:)

Szijfeszitot hany ezernel cserelnek?
Illetve szelephezagot?
Most vagyok 172 ezernel:)

Szia!
Én E11-et kérdeztem...mert úgy emlékszem, hogy abban sincs..feszítőt, ha hangja van...vagy rángatja a szíjt...de lehet kapni utángyártottat...feszítő, hátsó görgő, és feszítő görgöt külön is...patront is...
Szelephézag ritkán megy el ezeknél...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11579 Dátum: 2014.03.19 21:42:39 »

Sziasztok!
Nem tudja valaki, 4zz-és E11-ben van benzinszűrő?
gyakorlatilag nincs. A tankban van egy durva szűrő, de azt nem lehet cserélni és értelme sem sok volna. A béka e11-nél még volt a tűz falon, de a vvti motorokkal ez száműzve lett. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i