Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2870998 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11505 Dátum: 2014.02.12 19:40:54 »
oh, danke! :)

srl megrendelve. (azt írja gyárival megegyező minőségű.)
Szívesen!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11506 Dátum: 2014.02.12 20:12:29 »
Üdv!

Cikszámok alapján a Szakálmetálnál a 11160 SRL gyártmány 4651Ft bruttó listaáron. A JPN az 9742 pénz.
...


Természetesen "Cikkszámok" a helyes  :whistling:

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11507 Dátum: 2014.02.13 10:24:53 »
senki nem találkozott még a szétkopó ablaktörlő mechanika problémájával?ű
tegnap majnem elpatkoltunk, volt, hogy emlékezetből mentem... :censored: Két törlés után szétakadt, ha összeraktam.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11508 Dátum: 2014.02.13 22:33:00 »
senki nem találkozott még a szétkopó ablaktörlő mechanika problémájával?ű
tegnap majnem elpatkoltunk, volt, hogy emlékezetből mentem... :censored: Két törlés után szétakadt, ha összeraktam.

Ha a dió kopott meg, akkor csere...
nem igazán van hozzá semmi, csak bontott, vagy új...
Ha tengely szorul, az általában javítható...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11509 Dátum: 2014.02.14 10:02:07 »
Na megoldottam tegnap végül nagy-nehezen.

Elsőként érdeklődtem márkaszervízben, hogy melyik mennyi. Mondták, hogy a mechanika 44 + ÁFA, de ez nem tartalmazza a kis kart az utolsó gömbcsuklóval, ami a motorra megy rá. Természetesen ezt a motorral együtt bármikor meg lehet venni további 75 ezer + ÁFA áron... :surrender: Mondtam nekik, hogy még megnézem a pénztárcámat, vane benne 150.000.- Ft, vagy el kell ugranom egy automatához... :ph34r: :censored:

Szóval egy húsz éves használt Civic árát inkább nem toltam volna bele a projektbe. Maradt a bontó. Igen ám, csakhogy a rudazatok az enyémmel azonos korúak és állapotúak.... Meg kéne próbálni japánra átépíteni. A bontós szerint elméletileg át lehet építeni. Ebből arra következtettem, hogy még ő sem látott ilyet élőben... No nem attól féltem, hogy totál más rendszer, csak attól, hogy van benne egy kicsi apró csavar, olyasmi, mint például a lámpamotoroknál, hogy egymáshoz képest fordítva működik a Valeo és a Denso...

A helyzetet tovább bonyolította, hogy aznap délután háromra cirkusz volt, másnap pedig utazás, tehát mindenképpen kész kellett hogy legyen. Eleve szerszámokkal felszerelkezve mentem a bontóba... Volt egy darab japán, egy darab angol rudazatuk, meg volt japán motorjuk is. Ja, abban egyeztem meg a bontóssal, hogy ha jó a kocsiba a japán cucc, akkor az angol motort ott hagyom. Így 15.000.-et mondtak rá, motorral huszat.

Na kezembe nyomják a motort. Kicsit elkeseredek, látom, hogy van rajta egy külön testvezeték, ez nem volt az enyémen. Kiderült, hogy az egy Starlet motorja..... Huhh, ezt megúsztam. Kaptam egy másik motort, ez kinézetre is ismerős volt. Igen ám, de ezen meg nem volt kis kar a dióval.... Anélkül meg akár hagyhatok is mindent a régiben.... Nézem-forgatom a Stalet motorját. Kezembe veszek egy szétkopott diós tengelyt.... Jé, mintha ez azonos lenne méretre.... Meg illik is a Cori japó rudazatába.... Tegyünk egy próbát no.

A gumiharangok alatt még a gyári zsírzás volt, a perselyek-diók sérülésmentesek. Öröm-boldogság.... lenne, de igen ám, nem mozdul az egyik forgatótengely az alu ötvényben. Anyád.... :censored: :censored: :censored: :censored: Itt állok a cuccal, még azt se tudom, hogy jó-e a kocsiba, de ha jó, akkor jó lenne, erre össze van rohadva az egyik kartengely. És nem tudom hogy csinálták a kisjapánok, de ez nem zégergyűrűs, nem bontható.... még csak szét se tudom szedni, hogy kitakarítsam.... Most milegyen.... Elkeseredésemben, elkezdtem kapaláccsal ütögetni, na nagy nehezen elkezdett megmozdulni. További kb. 20 perc járatás után (zsírozni nem lehetett) úgy ítéltem meg, hogy nem terheli már túl a motort. Persze próbáltam zsírozni, valami át is mehetett, mert picit még könnyebb lett. Beépíthetőnek ítéltetett. Persze előtte mindent újra zsíroztam.

Aztán a motoron is meg kellett találni a ricnis tengelyen a holtponti helyzetet, és már el is kezdhettem kiszerelni a sajátomat, és kipróbálni a másikat. Persze az enyém sem adta könnyen magát, a karok tövén a csavarokat kocogtatni kellett vagy tíz percig, mire megadták magukat. Aztán kiszereltem végre. Be a japán, összerak, próba.

Hát rohaggyonmeg nem fordítva működtek a lapátok...? Amikor az egyik felfelé indult el, a másik lefelé.... Mondom ilyen nincs.... Az egyik kar megakadt a motorháztető peremében. Basszus mondom kikapcsolkikapcsolkikapcsol, mert a motornak végálláskapcsólója van, amíg oda nem tér vissza, addig jár(ni akarna, ha tudnak mozdulni). MH-tető nyit, azaz csak nyitna, hiszen a lapátkartól nem nyílik.... :eek: Végül engedett annyit minden, hogy annyira ki tudtam nyitni, hogy lehúzzam a motorról a csatit, nehogy leégjen. Jól sejtettem, kiszerelve amikor áramot kapott, megtette a kis körét, pedig még csak gyújtás sem volt rajta.....

Nézem a fordított mozgást, kesergek, erre jön a bontós, ránéz, mondom neki, hogy mi van, erre csak annyit mond, hogy ja, azt könnyű kijavítani.... Ez szöget ütött a fejembe, hogy lehet, hogy csak tekergetni kell az állásukon egy kicsit...? No mindegy egy szó mint száz némi helyzetállítást követően már szinkronban mentek.

Eddig úgy tűnik, minden oké.
A bontósnak leadtam a komplett régi szerkezetet. Végül 13.000.- Ft-ot kellett fizetnem.

Ja bontós. Nem tudom, valaki felfigyelt-e rá, de én mindezt úgy csináltam, hogy a bontó előtt, anélkül, hogy a bontósnak kifizettem volna a cuccot. Mondtam, hogy megnézném, jó-e bele, ő meg bólintott, hogy jóvan. Nem járt a nyakamra, nem cseszegetett, nem nézegette, hogy elteszek-e egy 13-as csavart vajon közben.... Hagyta, hadd dolgozzak a problémán, pedig nem tudhatta, hogy megveszem-e végül...

Egyszóval ha valakinek jó bontós kell, rugalmas hozzáállással, akkor Kerepes bontó. Nagyon jóleső volt, hogy a nyomorom közepette nem piszkálnak, hogy ez meg az. És a végén még engedett is az árból. Nem mondta miért, lehet, hogy meglátta bennem a rokon lelket, mikor előbújtam a motortérből vigyorogva nyakig sz.rosan....  :D De nagy pirospont nekik, és ha engem kéredztek, én mindenképpen ajánlom őket.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11510 Dátum: 2014.02.14 10:51:28 »
Na megoldottam tegnap végül nagy-nehezen.

Elsőként érdeklődtem márkaszervízben, hogy melyik mennyi. Mondták, hogy a mechanika 44 + ÁFA, de ez nem tartalmazza a kis kart az utolsó gömbcsuklóval, ami a motorra megy rá. Természetesen ezt a motorral együtt bármikor meg lehet venni további 75 ezer + ÁFA áron... :surrender: Mondtam nekik, hogy még megnézem a pénztárcámat, vane benne 150.000.- Ft, vagy el kell ugranom egy automatához... :ph34r: :censored:

Szóval egy húsz éves használt Civic árát inkább nem toltam volna bele a projektbe. Maradt a bontó. Igen ám, csakhogy a rudazatok az enyémmel azonos korúak és állapotúak.... Meg kéne próbálni japánra átépíteni. A bontós szerint elméletileg át lehet építeni. Ebből arra következtettem, hogy még ő sem látott ilyet élőben... No nem attól féltem, hogy totál más rendszer, csak attól, hogy van benne egy kicsi apró csavar, olyasmi, mint például a lámpamotoroknál, hogy egymáshoz képest fordítva működik a Valeo és a Denso...

A helyzetet tovább bonyolította, hogy aznap délután háromra cirkusz volt, másnap pedig utazás, tehát mindenképpen kész kellett hogy legyen. Eleve szerszámokkal felszerelkezve mentem a bontóba... Volt egy darab japán, egy darab angol rudazatuk, meg volt japán motorjuk is. Ja, abban egyeztem meg a bontóssal, hogy ha jó a kocsiba a japán cucc, akkor az angol motort ott hagyom. Így 15.000.-et mondtak rá, motorral huszat.

Na kezembe nyomják a motort. Kicsit elkeseredek, látom, hogy van rajta egy külön testvezeték, ez nem volt az enyémen. Kiderült, hogy az egy Starlet motorja..... Huhh, ezt megúsztam. Kaptam egy másik motort, ez kinézetre is ismerős volt. Igen ám, de ezen meg nem volt kis kar a dióval.... Anélkül meg akár hagyhatok is mindent a régiben.... Nézem-forgatom a Stalet motorját. Kezembe veszek egy szétkopott diós tengelyt.... Jé, mintha ez azonos lenne méretre.... Meg illik is a Cori japó rudazatába.... Tegyünk egy próbát no.

A gumiharangok alatt még a gyári zsírzás volt, a perselyek-diók sérülésmentesek. Öröm-boldogság.... lenne, de igen ám, nem mozdul az egyik forgatótengely az alu ötvényben. Anyád.... :censored: :censored: :censored: :censored: Itt állok a cuccal, még azt se tudom, hogy jó-e a kocsiba, de ha jó, akkor jó lenne, erre össze van rohadva az egyik kartengely. És nem tudom hogy csinálták a kisjapánok, de ez nem zégergyűrűs, nem bontható.... még csak szét se tudom szedni, hogy kitakarítsam.... Most milegyen.... Elkeseredésemben, elkezdtem kapaláccsal ütögetni, na nagy nehezen elkezdett megmozdulni. További kb. 20 perc járatás után (zsírozni nem lehetett) úgy ítéltem meg, hogy nem terheli már túl a motort. Persze próbáltam zsírozni, valami át is mehetett, mert picit még könnyebb lett. Beépíthetőnek ítéltetett. Persze előtte mindent újra zsíroztam.

Aztán a motoron is meg kellett találni a ricnis tengelyen a holtponti helyzetet, és már el is kezdhettem kiszerelni a sajátomat, és kipróbálni a másikat. Persze az enyém sem adta könnyen magát, a karok tövén a csavarokat kocogtatni kellett vagy tíz percig, mire megadták magukat. Aztán kiszereltem végre. Be a japán, összerak, próba.

Hát rohaggyonmeg nem fordítva működtek a lapátok...? Amikor az egyik felfelé indult el, a másik lefelé.... Mondom ilyen nincs.... Az egyik kar megakadt a motorháztető peremében. Basszus mondom kikapcsolkikapcsolkikapcsol, mert a motornak végálláskapcsólója van, amíg oda nem tér vissza, addig jár(ni akarna, ha tudnak mozdulni). MH-tető nyit, azaz csak nyitna, hiszen a lapátkartól nem nyílik.... :eek: Végül engedett annyit minden, hogy annyira ki tudtam nyitni, hogy lehúzzam a motorról a csatit, nehogy leégjen. Jól sejtettem, kiszerelve amikor áramot kapott, megtette a kis körét, pedig még csak gyújtás sem volt rajta.....

Nézem a fordított mozgást, kesergek, erre jön a bontós, ránéz, mondom neki, hogy mi van, erre csak annyit mond, hogy ja, azt könnyű kijavítani.... Ez szöget ütött a fejembe, hogy lehet, hogy csak tekergetni kell az állásukon egy kicsit...? No mindegy egy szó mint száz némi helyzetállítást követően már szinkronban mentek.

Eddig úgy tűnik, minden oké.
A bontósnak leadtam a komplett régi szerkezetet. Végül 13.000.- Ft-ot kellett fizetnem.

Ja bontós. Nem tudom, valaki felfigyelt-e rá, de én mindezt úgy csináltam, hogy a bontó előtt, anélkül, hogy a bontósnak kifizettem volna a cuccot. Mondtam, hogy megnézném, jó-e bele, ő meg bólintott, hogy jóvan. Nem járt a nyakamra, nem cseszegetett, nem nézegette, hogy elteszek-e egy 13-as csavart vajon közben.... Hagyta, hadd dolgozzak a problémán, pedig nem tudhatta, hogy megveszem-e végül...

Egyszóval ha valakinek jó bontós kell, rugalmas hozzáállással, akkor Kerepes bontó. Nagyon jóleső volt, hogy a nyomorom közepette nem piszkálnak, hogy ez meg az. És a végén még engedett is az árból. Nem mondta miért, lehet, hogy meglátta bennem a rokon lelket, mikor előbújtam a motortérből vigyorogva nyakig sz.rosan....  :D De nagy pirospont nekik, és ha engem kéredztek, én mindenképpen ajánlom őket.

Szép munka! Gratula és remélem, hogy sokáig hibamentesen fog üzemelni!! :yes: :)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Funkii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11511 Dátum: 2014.02.14 16:13:42 »
Üdv!

Ha szerencséd van, akkor a kefék kopottak.
Ha nincs, akkor a diódasor/töltőáramkör a gond.
Ha szétszeded/szétszedik, lehet látni.

Denso biztos, hogy nagyon jó. Én pár hónapja szedtem ki (322.000-nél), azt hittem, hogy szólnak a csapágyak (de nem, mert a csere után derült ki, hogy a vízpumpa volt a ludas). Csapágycsere, és ha már szét volt, akkor kefecsere. Az eredeti gyári kefék voltak benne, még kb. 5mm-re a határ felett. Kapott gyárit megint. Csapágyból nem gyárit. Összerak, örül  :otlet: Hála Istennek azóta is jó. De mondom, végülis tévesen csináltam ezt meg, ment volna az még...
Szerintem előre ne temesd.

Én a bontottat sem vetném meg, osztom Kalmi véleményét  :hmmmm:

Fel tudták újítani, 24 000ftot fizettem. Nem tudtam kideríteni mi szállt el benne, ismerősöm intézte..

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11512 Dátum: 2014.02.14 18:10:20 »
Fel tudták újítani, 24 000ftot fizettem. Nem tudtam kideríteni mi szállt el benne, ismerősöm intézte..
Örülök, hála Istennek, hogy jó lett, remélem, hogy még egy ennyit elmegy  :yes:
A hiba jellegétől függően ez az összeg lehet sok, meg kevés is...de ezt nem tudjuk meg már valószínűleg, hogy mi volt a baja.
Nekem a kefék meg a csapágyak kb. 9000 Ft-ba kerültek összesen, ha jól emlékszem még.

penumbra

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11513 Dátum: 2014.02.15 18:34:39 »
Kedves corollás szaktársak!

Nemrégiben lettem Corolla tulaj, és lenne pár kérdésem. Első, hogy mennyi az ideális keréknyomás? Nem teljesen tudom értelmezni a kézikönyv azon utasítását, hogy 160 km/h alatt 2,2, afelett 2,7 bar szükséges.
Második, hogy elvileg lenne a kocsiban fényszórómosó, de a gomb megnyomásakor nem történik semmi. A lökhárítóban ott vannak a mosók sapkái. Ezek, hogyan működnek? Kiemelkednek a lökhárítóból, amikor fröcskölik a folyadékot a burára, majd visszasüllyednek? Vagy fixen kint kéne lennie a szórófejeknek? A kocsi eleje volt törve (elvileg csak a lökhárító) így elképzelhetőnek tartom, hogy a tulaj nem javíttatta meg, ezért se történik semmi, amikor a sebváltó előtt levő gombot nyomkodom. Amikor vettem, erre nem is figyeltem, igaz, nem is úgy hirdették, hogy van mosó a kocsiban, ezt később vettem észre, hogy jé, egy új gomb, ez mire való?.  :1eye: Ha nem lenne egetrengető költség, egyszer megjavíttatnám...

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11514 Dátum: 2014.02.15 19:45:04 »
Kedves corollás szaktársak!

Nemrégiben lettem Corolla tulaj, és lenne pár kérdésem. Első, hogy mennyi az ideális keréknyomás? Nem teljesen tudom értelmezni a kézikönyv azon utasítását, hogy 160 km/h alatt 2,2, afelett 2,7 bar szükséges.
Pedig egyértelmű: ha nem közlekedsz 160 km/h-val vagy gyorsabban, akkor 2,2 bar kell.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11515 Dátum: 2014.02.15 20:28:24 »

A 11181 van még nekik JPN-ben, az 14792 bruttó listaáron.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

csak így kíváncsiságból rá akartam keresni utólag, de amit te linkeltél másik drágább, JPN-t én azt nem találom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11516 Dátum: 2014.02.15 21:13:31 »
csak így kíváncsiságból rá akartam keresni utólag, de amit te linkeltél másik drágább, JPN-t én azt nem találom.
A 11160 vagy a 11181 JPN-t nem találod?

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11517 Dátum: 2014.02.16 09:41:37 »
A 11160 vagy a 11181 JPN-t nem találod?

jah, bocsi azt hittem hogy Szakálas számot adtál meg, én úgy kerestem reá. de ezek gyári cikkszámok és ki kell egészíteni 12361-.........
bocsi.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11518 Dátum: 2014.02.17 09:20:05 »
Szép munka! Gratula és remélem, hogy sokáig hibamentesen fog üzemelni!! :yes: :)

Hát, a hangja mintha nagyobb lenne, mint az előzőnek. Mintha holtjátékból adódó koppanásai lennének, de ha ez az ára, hogy többet nem esik szét, még ezt is bevállalom.

A lapátkarokon viszont állítani kell, mert vagy két centivel korábban áll meg, mint korábban...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11519 Dátum: 2014.02.17 11:13:14 »
A küszöböket takaró műanyag pattintós, vagy van valami egyéb fixálás is ott? Tegnap észrevettem a vén csoroszlya oldalon némi barna színváltozást a műanyag szélénél, ha azt ott lepassziválom csak tüneti kezelés lenne, muszáj lesz benézni alá.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer