Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871202 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11460 Dátum: 2014.02.02 11:27:40 »
Bevinni sem célszerű, legalábbis a lakásba, mert ugye melegben minden kémiai folyamat gyorsabban zajlik le, így az önkisülés is. Ha van fagymentes hely (kazánház, sufni, stb...), akkor érdemes ott tárolni a nem használt, de feltöltött akksit.  ;)

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11461 Dátum: 2014.02.02 11:41:20 »
Előkerestem a számlát. 1700HUF. Igazából sokkal többre emlékeztem.
Mindenképpen érdemes megvenni és kicserélni...
tehát akkor toyodiy-n az árak tükrözik a valóságot ahogy mondtad, azért egy kis vacakért sok, de kifogom cserélni az fix, mert nagyon nyikorog

Akksi témához:
Ha fel van töltve az akku, akkor nem árt neki a hideg. Ha telelteted és sokat áll, untig elég lekötni a testkábelt (hogy a riasztó stb. utólagos fogyasztók ne szipkázzák le hetek alatt.) A teljesen feltöltött akku -40 fokig fagyálló. 0 fök környékén tárolva gyakorlatilag nulla az önkisülése, egy évig is simán raktározhatod. Csak azért mondom, hogy a hideg idő miatt felesleges kiszerelni és bevinni, az akkunak nem lesz jobb.

Bevinni sem célszerű, legalábbis a lakásba, mert ugye melegben minden kémiai folyamat gyorsabban zajlik le, így az önkisülés is. Ha van fagymentes hely (kazánház, sufni, stb...), akkor érdemes ott tárolni a nem használt, de feltöltött akksit.  ;)

már több mint egy hete nem használtam, és ezért vettem ki az aksiját, fel volt töltve  előtte 1-2nappal jöttem vele 1500km-t, a műhelyben van az aksi kellemes 10-en fok környékén, a kocsi meg a kertben áll, nyitva :)
remélem így minden frankó.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11462 Dátum: 2014.02.02 15:50:48 »
Csak egyet vettem. A másik még jónak tűnt. :) Mióta koszos, már azt se tudom melyiket cseréltem...

Az árat nagyjából tükrözi, de volt már meglepetés mindkét irányban.

A szelepfedél tömítés (23,8Euro) pl. olcsóbb volt, 3200+fa. Valami más pedig drágább.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11463 Dátum: 2014.02.02 16:03:58 »
Amennyiben a riasztó rendelkezik saját akkuval,akkor ezzel a művelettel sikeresen hazavágod, ráadásul autót aktivált riasztóval tárolni biztonságosabb.
Régen a cégnél az összes autónak kiépítettük az akksi gyors leválasztását, amit tűzvédelmi okból minden leállításkor használni kellett. Aztán az újabb elektronikák leresetelése/ meghibásodása leszoktatott róla, és más megoldás után néztünk.
Otthonra inkább a rendszeres ellenőrzést és töltögetést javaslom. Ahol nem áll rendelkezésre táp,ott ez természetesen nehezen kivitelezhető, ezért ott érdemes a riasztó biztosítékát is kivenni.
Ezekben igazad van.
Én az akksi kiszerelése és cipelése helyett javasoltam, hogy maradjon a helyén.
Inkább a nyári meleg árt neki, a sötét színű kocsi tartósan 50 fokos motorterében, mint a fagypont közeli hőmérséklet.

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11464 Dátum: 2014.02.02 19:51:23 »
Ezekben igazad van.
Én az akksi kiszerelése és cipelése helyett javasoltam, hogy maradjon a helyén.
Inkább a nyári meleg árt neki, a sötét színű kocsi tartósan 50 fokos motorterében, mint a fagypont közeli hőmérséklet.

de akkor ez most, hogy van?
télen a telefonok kint a hidegben sokkal hamarabb lemerülnek, tapasztaltam
más, emlékszem amikor édesapám minusz 10 alatt inkább kivette az aksit a kocsiból, amikor tudta hogy kint fog telel párnapig, hétig.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11465 Dátum: 2014.02.02 20:20:35 »
A speciális akkuktól eltekintve tárolni 0-10C között érdemes, mert ekkor a legkisebb az önkisülésük.
Használat közben a 20C körüli hőfok az ideális.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11466 Dátum: 2014.02.02 20:27:09 »
de akkor ez most, hogy van?
télen a telefonok kint a hidegben sokkal hamarabb lemerülnek, tapasztaltam
más, emlékszem amikor édesapám minusz 10 alatt inkább kivette az aksit a kocsiból, amikor tudta hogy kint fog telel párnapig, hétig.
Hidegben csökken az akkumulátorok teljesítménye, ahogy írod.
Én például Maruti akkut behoztam a melegbe, reggel kivittem, rendesen indított. Ha benne hagytam és hideg volt, akkor meg alig.

Lev988

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11467 Dátum: 2014.02.02 21:31:29 »
Hellosztok,

van egy 2002-es E12-es 1.4B Corollám. Kuplungot akarok benne cserélni. Így, ahogy átnéztem, hogy fogom csinálni, felmerült bennem egy kérdés.
Ahogy kinyitom a motorháztetőt, szemből nézve van ugye a motor bal oldalán egy tartó bak/konzol, a motor és a váltó találkozásánál pedig van egy (csapos, hengeres) bak elől és egy hátul a váltóhoz rögzítve.
Az alsó váz(ak) lecsavarozása nélkül hogyan tudom levenni a váltót? (amennyire észrevettem, ezeknek a bakoknak azok a csavarjai, amikkel ehhez az alsó vázhoz vannak rögzítve, nem nagyon férhetőek hozzá)
Előre is köszönöm, ha segít vki.

Itt van egy video, amiben az arc kiveszi a bakokat (1:55-2:10, sajnos az egész videót pénzért árulja ebayen):

Itt ugyanannak a videója, és mutogat is az alsó váznál, de nem az odatartozó hang van alatta:

Itt pedig egy, amiben lecsavarozzák az egész vázat:


Aztán, lehet, hogy egyik sem túl jó alap, mert ezek amcsiban készültek és ott nagyobb motorok vannak, így lehet a bakok is mások.
A váz felépítés sem ugyanolyan, mint amit az utolsó videóban lecsavarnak. De én azt nem akarnám bántani, mert hozzá van fogva a kormány rudazat és a felfüggesztéshez is megy rajta a stabilizátor. Azt néztem, hogy kiférne a váltó, ha a bakok nem lennének annyira útban.

üdv,
Levi

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11468 Dátum: 2014.02.02 21:38:09 »
miért nem csináltatod szakival?
alkatrészben tudok segíteni neked is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11469 Dátum: 2014.02.02 21:49:33 »
Hellosztok,

van egy 2002-es E12-es 1.4B Corollám. Kuplungot akarok benne cserélni. Így, ahogy átnéztem, hogy fogom csinálni, felmerült bennem egy kérdés.
Ahogy kinyitom a motorháztetőt, szemből nézve van ugye a motor bal oldalán egy tartó bak/konzol, a motor és a váltó találkozásánál pedig van egy (csapos, hengeres) bak elől és egy hátul a váltóhoz rögzítve.
Az alsó váz(ak) lecsavarozása nélkül hogyan tudom levenni a váltót? (amennyire észrevettem, ezeknek a bakoknak azok a csavarjai, amikkel ehhez az alsó vázhoz vannak rögzítve, nem nagyon férhetőek hozzá)
Előre is köszönöm, ha segít vki.

Itt van egy video, amiben az arc kiveszi a bakokat (1:55-2:10, sajnos az egész videót pénzért árulja ebayen):

Itt ugyanannak a videója, és mutogat is az alsó váznál, de nem az odatartozó hang van alatta:

Itt pedig egy, amiben lecsavarozzák az egész vázat:


Aztán, lehet, hogy egyik sem túl jó alap, mert ezek amcsiban készültek és ott nagyobb motorok vannak, így lehet a bakok is mások.
A váz felépítés sem ugyanolyan, mint amit az utolsó videóban lecsavarnak. De én azt nem akarnám bántani, mert hozzá van fogva a kormány rudazat és a felfüggesztéshez is megy rajta a stabilizátor. Azt néztem, hogy kiférne a váltó, ha a bakok nem lennének annyira útban.

üdv,
Levi
Vidd el olyanhoz aki már csinált ilyet, jobban jársz ... jah és ha már lejött a váltó kuplung, cserélje ki azt a főtengely szimmeringet is :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11470 Dátum: 2014.02.02 22:05:55 »
de akkor ez most, hogy van?
télen a telefonok kint a hidegben sokkal hamarabb lemerülnek, tapasztaltam
más, emlékszem amikor édesapám minusz 10 alatt inkább kivette az aksit a kocsiból, amikor tudta hogy kint fog telel párnapig, hétig.
Agyarka leírta a lényeget.

Röviden: a szükséges töltés ott van a hideg és a meleg akksiban is, de hidegben csak a jó állapotú tudja leadni a szükséges áramot indításkor. Tároláshoz nem kell kiszerelni (tárolásra -10fok nem gond az akkunak, -40 már igen), viszont ha gyenge és voltak vele indítási problémáid, akkor mégis jobb, ha csak használat elött, melegen szereled vissza. Az már mindegy, hogy egy nap alatt hűlt le (visszaszerelted és másnap indítózol) vagy a lehűlés előtt már 2 hetet is hidegben tároltad.

Édesapádnak nyilván nem indított az akku -10 fokon, mert az az akku már le volt gyengülve, de melegen még le tudta adni a szükséges indítóáramot. Gondolom ezért vitte be, mert volt már vele ilyen tapasztalata. Persze az is lehet, hogy csak elővigyázatosságból.

A mobiltelefonok, na az más kérdés. Azokban LiPo akku van.
-a kapocsfeszültsége lecsökken hidegben, emiatt a töltés kijelzés -feszültség alapján- azt jelzi, hogy lemerültek. Újabb, okostelefonokban nem csak feszültség hanem kivett töltés figyelés is van, továbbá mérik az akku hőmérsékletét is, a pontosabb töltöttség kijelzéshez.
-egy teljesen feltöltött LiPo akkut lehűtve (0 fok alá, -10 -20 fokra) túltöltött állapotba kerülnek és elvesztik a tárolt töltés egy részét, a tárolt energia hővé alakul, vagyis lassabban hűlnek le, mintha csak a benne lévő anyagok hőkapacitását kellene hűteni. Felmelegítés után sem nyerik vissza ezt a töltésveszteséget, csak ha újra feltöltik.
-terhelhetőségük lecsökken hidegen, jelentősen megnő a belső ellenállásuk, a töltést csak kisebb terheléssel, lassabban lehet kivenni belőlük.

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11471 Dátum: 2014.02.02 22:33:28 »
Agyarka leírta a lényeget.

Röviden: a szükséges töltés ott van a hideg és a meleg akksiban is, de hidegben csak a jó állapotú tudja leadni a szükséges áramot indításkor. Tároláshoz nem kell kiszerelni (tárolásra -10fok nem gond az akkunak, -40 már igen), viszont ha gyenge és voltak vele indítási problémáid, akkor mégis jobb, ha csak használat elött, melegen szereled vissza. Az már mindegy, hogy egy nap alatt hűlt le (visszaszerelted és másnap indítózol) vagy a lehűlés előtt már 2 hetet is hidegben tároltad.


hm, valójában én csak jót akartam az aksinak, de akkor a 10 fok környéki műhellyel se lőttem nagyon mellé.
egyébként nincs semmi baja az aksinak bika nagyon, most lesz két éves (exide eb 542), egyébként a helyén a kocsiba körbe-fent-lent két centis valami fekete szigetelő anyaggal burkolom (jó minőségű ipari cucc). remélem ezzel már csak jót teszek neki.
tehát akkor ha tárolni akarom a legjobb amit tehetek? röviden:
-hagyom a kocsiba
-leveszem a sarukat
és akkor ez az aksi hosszú életének titka

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11472 Dátum: 2014.02.02 23:05:34 »
most néztem egy nagyot  :eek:, csak randomra csekkoltam pár alkatrészt, eddig a unix volt az etalon a mérce, de most, ua. a fékdob a totalcar webáruháznál 10k a unixnál 19k, azért ez nem gyenge. szal ajánlom figyelmetekbe a totalcar-os opciót.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11473 Dátum: 2014.02.03 07:35:58 »
hm, valójában én csak jót akartam az aksinak, de akkor a 10 fok környéki műhellyel se lőttem nagyon mellé.
egyébként nincs semmi baja az aksinak bika nagyon, most lesz két éves (exide eb 542), egyébként a helyén a kocsiba körbe-fent-lent két centis valami fekete szigetelő anyaggal burkolom (jó minőségű ipari cucc). remélem ezzel már csak jót teszek neki.
tehát akkor ha tárolni akarom a legjobb amit tehetek? röviden:
-hagyom a kocsiba
-leveszem a sarukat
és akkor ez az aksi hosszú életének titka
A legjobb az, ha kiszereled és 0-10 fok között tartod. (kényelmetlen) Ha benne hagyod a kocsiban se követsz el nagy hibát. Leginkább a melegtől kell védeni az akkut (30 fok fölött). Melegben begyorsul az önkisülése, egy bizonyos töltöttségi szint alatt elkezd szulfátosodni. Melegben gyorsabban szulfátosodik és a vízvesztesége is megnől (gondozásmentes akkuba nem tudod pótolni). 20 fokon 8-10 év is lehet az élettartama egy akkunak, 30 fokon már csak 2-3év. Ha télen nyáron kint van, napi használatban nálunk 5-6 évet szoktak bírni (BOSCH S3, EXIDE Excell, Suzuki gyári).

Girjevik

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11474 Dátum: 2014.02.04 16:27:40 »
Sziasztok. 2002-es 1.4 vvti Corollámhoz vajon milyen első féktárcsa kell? A szerelő szerint 3 félét is gyártottak méretben.
Nem találtam a manuálban ehhez adatot, megspórolnám a keréklevételt.