Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871239 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11160 Dátum: 2013.11.16 00:15:28 »
Béindult, bár első pár tengelyfordulatnál volt egy kis csörgés, nem nagy ügy :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11161 Dátum: 2013.11.16 11:18:20 »
Ma "megszivatott" a 'rolla... :ph34r:

Felraktam 3 napja a téli gumikat, szépen be is állítottam a keréknyomást 2,2-re. Eddig minden ok.

Ma reggel álltam ki a garázsból, már éreztem hogy valahogy fura, de gondoltam csak a más méretű/keménységű gumi miatt. Aztán délután egy szűk balos forduló után éreztem, hogy itt valami tényleg nem ok, megálltam, hát félig le van eresztve a gumi.  :no:
Mondom fain, defekt. Irány haza gyorsan, emelő alá, kerék le, gumishoz el. Átnéztem előtte a futófelületet, de nem találtam semmi sérülést, szöget, akármit. Gumis felfújta, víz alá merítettük, de nem jön egy buborék se.  :eek:

Se szeleptől, se oldalfal mellett. Azért levette a gumit, de belül se volt sérülésre utaló nyom. Végül abban maradtunk, hogy terhelés alatt lehet elválik kicsit az oldalfal, és ott szökött el a nyomás. Most jó vastagon letömítőzte, mondta járjak vele, ha megint leereszt, majd tesz bele belsőt.  :eek:
Remélem azért ilyenre nem kerül sor.  :no:

Zsír új nyári firehawk gumi jobb hátul mindig leenged de csak félig, piszkosul idegesítő oka nem ismert.
Téli gumival én is jártam így de nekem az acélfelni pereme volt rozsdás, meg lett csiszolva és egy ideig jó lett.

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11162 Dátum: 2013.11.16 16:37:46 »
Ma megejtettem a téli gumi cserét, egy évig a régi téli volt rajta, 10 eKm-t futott és az első kerekek belső felülete jobban kopott mint a többi rész így futóműállítás szükséges, csak az első és a hátsó lengőkaroknál 2-2 szilentet cserélni kell. Az első lengőkarok hátsó sziletjeit kell cserélni, amit találtam is 2500-4300 forintot ársávban, viszont a hátsó lengőkarhoz (pontosan: hosszlengőkar, vezetőrúd elülső szilent) nem találtam. Állítólag nincs is utángyártott, csak gyári Toyota van, vagy sütni tudnának gyári minőségűt 6000Ft/db.
Valóban nincs utángyártott szilent ehhez a hátsó hosszlegőkarhoz?
Az első szilentekből mit/melyiket érdemes venni? (FEBI, BIRTH, JAPANPARTS, NIPPARTS, FL)
Ha már bontják, akkor érdemes kicseréltetni az összes szilentet az adott lengőkarnál?
6.800-ért megvehetném a hátsó hosszlengőkart, és ha jól látom ahhoz jár szilent is.
Van másfél hetem beszerezni a dolgokat, vagy a szerviz szerzi be, csináltatnak hozzá szilentet.

Köszi a segítséget! :)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11163 Dátum: 2013.11.16 17:04:35 »
E11-hez csak komplett lengőkart lehet venni hátra elvileg.

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11164 Dátum: 2013.11.16 18:17:27 »
Próbáltam találni, csak szilentet, de sehol nincs hátsó szilent, így egyértelmű, hogy valóban nincs, csak lengőkar.
Mivel 6 eFt lenne egy szilent, amit valaki "sütne" hozzá (aki versenyautókhoz is csinálja ezt), inkább a lengőkart veszem meg, mivel arra kedvezményt is tudok érvényesíteni, így olcsóbb lesz.  :yes:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11165 Dátum: 2013.11.17 08:53:48 »
Az első szilentekből mit/melyiket érdemes venni? (FEBI, BIRTH, JAPANPARTS, NIPPARTS, FL)
FEBI vagy NIPPARTS.

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11166 Dátum: 2013.11.18 15:12:55 »
6 éves, ráadásul téli. Kézzel simán gyűrögettem miután leeresztett. Kétlem hogy ki lenne keményedve.  ::)

Amúgy mondott olyat is a szaki, hogyha a szelepben el van fáradva a tű, és rugója, akkor a centrifugális erő be tudja nyomni nagy tempónál. Ez mondjuk nekem kicsit hihetetlen, hiszen a nyomás ellenében kellene benyomni.  :hmmmm:

Van benne valami!
Pl a versenybiciklik szelepét egy csavarra biztositják ez ellen (és ott 7-8 bár van a  gumiban)!
A versenymotorok szelepe megvan törve 90 fokkal.

De pl az autoknál eleve nem tengelyirányba áll a szelep...szóval kitudja hogy az e a hibás. Gumis topikba azt irtják 36 Ft a szelep Kicserélve max 200 ért adják ahol kérnek érte pénzt szóval egy probát megér...

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11167 Dátum: 2013.11.19 09:31:26 »
Srácok, nem tudja véletlenül valaki a cikkszámát (vagy a méreteit) a 2004-től gyártott Corolla Verso műszerfalának legtetején található műanyag patentnak? 2 db van belőle, a szélvédő tövénél, a szellőzőnyílások mellett. (Pirossal karikáztam be a helyét.)
Toyota kereskedésben nem találtak ilyen alkatrészt a robbantott ábrán, én is néztem a toyodiy-n, de tényleg nem jelez ott semmilyen patentet. Az egyik kis nyomásra beleesett a műszerfalba, kb. 10mm*10mm négyzetalakú a furata, a feje pedig 20 mm átmérőjű, kör alakú.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.19 09:51:59 írta kekesiz »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11168 Dátum: 2013.11.19 11:13:01 »
Kérdezz rá a patentdepo-nál. Félelmetes az az ember, hogy mit tud fejből...  :D

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11169 Dátum: 2013.11.19 11:24:47 »
Kérdezz rá a patentdepo-nál. Félelmetes az az ember, hogy mit tud fejből...  :D
Köszönöm, megkeresem őket!  :)

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11170 Dátum: 2013.11.20 12:57:08 »
Sziasztok!

Két kérdésem lenne.

Az első. Találkozott-e már valaki olyan jelenséggel, hogy hűvös időben, motorindítás után egy pár másodpercig sípoló (vagy inkább huhogó) hang hallatszik. Ékszíj tavaly márkaszervízben cserélve, a hang nem a szokásos genetárorékszíjas magas hangú visítás.

A második. Váltási nehézség. Nem reccsen, hanem főleg hűvösben nekem kell gázpedállal szinkronizálni nagyjából a fordulatot, mert egyébként akad, és csak nehezen lehet beerőltetni (sosem reccsen!) Lehet valahol állítani a kuplungon, vagy bovdenen? Valószínűleg ugyanehhez kapcsolódik, hogy ha lejtőn úgy állítom le, hogy sebességben hagyom, nem tudom kivenni sebességből, míg be nem indítom a motort akkor sem, ha kinyomom a kuplungot, mert feszül a hajtáslánc. Ha fészkelődök egyet előre-hátra, és nem nagy a lejtő (tehát tud az autó mozdulni), akkor ki tudom venni üresbe... Szóval van valami állítási lehetőség?  :surrender:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11171 Dátum: 2013.11.20 12:59:19 »
váltolaj volt cserélve?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11172 Dátum: 2013.11.20 15:37:23 »
váltolaj volt cserélve?

Én úgy 80-100 ezerrel ezelőtt cseréltettem benne, akkor Castrol TAF-X 70W90-est kapott (asszem). De még egyszer mondom, nem reccsen, soha, semmilyen körülmények között... :ph34r:

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11173 Dátum: 2013.11.20 15:54:56 »
Szia. Ennyi km utàn talàn ki lehetne ismét cserélni.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11174 Dátum: 2013.11.20 16:31:30 »
Nem tudom most így fejből, mennyi a csereintervalluma. Igazából ez a probléma ahogy belegondolok adott volt mindig, és a váltóolaj-cserétől sem múlt el anno. A szakszervíz akkor is arra az álláspontra helyezkedett, hogy nem kell cserélni, de én úgy voltam vele, hogy akkor került hozzám, cseréljük ki a biztonság kedvéért...




(...arról már nem is beszélek, hogy elkezdte enni az olajat így 200.000 környékén. Meg elkezdett zörögni a szívósor is, az még 120-130 ezer környékén. Igen, ez a hibás szériás motor, de "szerencsére" megkímélt volt - remélem, még mindig az -, így azok a hibák, amik egyébként az ingyenes "szervízintervallumon" belül elő kellett volna hogy jöjjenek, akkor nem jelentkeztek...  :ph34r: )