Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871245 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10470 Dátum: 2013.07.23 17:36:30 »
Sziasztok!

E12 első tárcsa+betét kombóra mit ajánlotok?

Ha tudtok árat is, érdekelne az is, akár munkadíjjal is.


http://toyota.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__toyota__corolla__corolla_e12u_e12j_2001_11__16373/fek_mechanika_1__fekbetet_keszlet__fekbetet_keszlet__elsotengely?gyakori=I

Kashiyamára azt mondják nem rossz. Én most raktam egy Versoba, made in Japan. Persze hogy hogy szuperál még nem tudom :)
Ha nem akarnék rá sokat költeni, én ezt  Blueprint csomagot venném(Kashiyama betét+blueprint tárcsa). Ez egy angol "csomagolócég", állítólag soxor gyári, vagy legalábbis japó cuccokat adnak.

Laszlo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10471 Dátum: 2013.07.23 17:38:36 »
A gyárit légkulcsal szétveretem se szakad el... Na mind1.
Én kiütném a rossz tőcsavart, esztergáltatnék egy ugyanolyat ricni nélkül majd be azt egy pontba hozzácsipném CO-val hogy ne forogjon el, és már kész is...

Lehet nem volt teljesen egyértelmű melyik csavaron lévő menet szakadt meg, a csatolmányban pirossal jelöltem.
Gyári nyomaték 142Nm, ennyire húztam Gedore hitelesített nyomatékkulccsal, nem bírta.
Elég nagy ez a nyomaték egy ilyen csavarhoz, nem vagyok benne biztos hogy egy mezei esztergályos akit én ismerek ilyet vagy valami ilyesmit eltalálna. Nem tudtok esetleg valami olyan kerék-tőcsavart ami kompatibilis lenne ezzel? 12x1.25-ös, a bordázott rész átmérőjét sajna nem tudom.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10472 Dátum: 2013.07.23 17:48:07 »
Lehet nem volt teljesen egyértelmű melyik csavaron lévő menet szakadt meg, a csatolmányban pirossal jelöltem.
Gyári nyomaték 142Nm, ennyire húztam Gedore hitelesített nyomatékkulccsal, nem bírta.
Elég nagy ez a nyomaték egy ilyen csavarhoz, nem vagyok benne biztos hogy egy mezei esztergályos akit én ismerek ilyet vagy valami ilyesmit eltalálna. Nem tudtok esetleg valami olyan kerék-tőcsavart ami kompatibilis lenne ezzel? 12x1.25-ös, a bordázott rész átmérőjét sajna nem tudom.

Beraksz egy sima csavart azt helo.  Utángyártott gömbfejekhez sima csavarok vannak a képek alapján. Am sztem is baxott sok a 142 Nm egy ilyen kis csavarhoz. Lehet elírták vagy nem tudom  :hmmmm:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10473 Dátum: 2013.07.23 17:56:10 »
Lehet nem volt teljesen egyértelmű melyik csavaron lévő menet szakadt meg, a csatolmányban pirossal jelöltem.
Gyári nyomaték 142Nm, ennyire húztam Gedore hitelesített nyomatékkulccsal, nem bírta.
Elég nagy ez a nyomaték egy ilyen csavarhoz, nem vagyok benne biztos hogy egy mezei esztergályos akit én ismerek ilyet vagy valami ilyesmit eltalálna. Nem tudtok esetleg valami olyan kerék-tőcsavart ami kompatibilis lenne ezzel? 12x1.25-ös, a bordázott rész átmérőjét sajna nem tudom.
sima csavarral pótold oszt csá.
húzd meg kézzel érzésre,ne kulccsal. a 142Nm letépne egy traktorkereket is,nemhogy egy olyan fityfax csavart.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

boxerhang

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10474 Dátum: 2013.07.23 21:17:02 »
sima csavarral pótold oszt csá.
húzd meg kézzel érzésre,ne kulccsal. a 142Nm letépne egy traktorkereket is,nemhogy egy olyan fityfax csavart.

Olyasmi nyomaték van a kerékcsvarokra asszem. Márint ótó, nem traktor. De a lényeg, hogy ahhoz nagyon soknak tűnik.

Laszlo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10475 Dátum: 2013.07.23 22:40:54 »
sima csavarral pótold oszt csá.
húzd meg kézzel érzésre,ne kulccsal. a 142Nm letépne egy traktorkereket is,nemhogy egy olyan fityfax csavart.

Sikerült szereznem egy pár bontott gömbfejet, frankó állapotú tőcsavarokkal, arra fogom cserélni.
Utánanéztem még kicsit a nyomatéknak és nagyon úgy fest, hogy a 142Nm a japán és talán a dél afrikai modellekre vonatkozik - az enyém sajnos made in UK - egy-két csavarnál különbséget tett a manuál a TMUK és a TMC között, de ennél nem. Viszont találtam egy kiegészítést az európai corollához és itt 89Nm volt megadva, szerintem ez lesz az enyémhez való. Ennyivel szarabb anyagok vannak sajna az enyémbe mint pl. egy japán gyártásúban. A kerékcsavarra amúgy 103Nm-t ír a doksi. Köszi mindenkinek aki próbált segíteni, remélem így már frankó lesz.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10476 Dátum: 2013.07.31 20:02:13 »
A baloldali belsö kormànyösszekötö gömbfej nem volt még cserélve a Corollàmon, de a szerelö szerint nem is mozog (valoszinü, hogy még az eredeti). Csak a jobboldali lett igy eddig kicserélve...
Elöfordulhat az, hogy esetleg ez az alkatrész adja ki azt a koppano hangot indulàskor (amit szintén a bal oldalrol hallok), még akkor is, ha màs észlelhetö jele nincs ezen alkatrész gyengeségének? Vajon ki kellene cserélni a bal oldalon is a kormànyösszekötö gömbfejet?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10477 Dátum: 2013.07.31 22:07:15 »
Belső gömbfej nincs, nem kopog az induláskor, az vagy lengőkar szillent lesz, vagy váltó bak.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10478 Dátum: 2013.07.31 22:44:44 »
@Yautja, köszönöm a vàlaszodat.
Csak a pontositàs végett, mellékelem az àltalam belsö kormànyösszekötö gömbfejnek (csuklonak) nevezett alkatrészt, aminek hibàjàra gondolok.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.31 22:48:11 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10479 Dátum: 2013.07.31 23:09:44 »
sima csavarral pótold oszt csá.
húzd meg kézzel érzésre,ne kulccsal. a 142Nm letépne egy traktorkereket is,nemhogy egy olyan fityfax csavart.
Kicsit OFF:
Nem olyan sok egy 12-es csavarnak a 142 Nm, anyagfüggő. Hengerfejcsavarok is emlékezetből 10-12-esek lehetnek, atom módra meg kellett húzni, ennél tutira többre, de nem mértem, mert szögre kellett a végére.
MTZ hátsó kereket volt alkalmam levenni/visszatenni párszor (legalább 2 emberes), méteres csővel, 32-es dugókulccsal, 8db finommenetes kerékcsavar fogja, nem 142Nm-rel lazítottuk-húztuk, volt az többször annyi is, és nem téptük el egyszer sem - nyomatékkulcs sem volt, meg részletes leírás sem, de a cső végén rugóztam az akkor min. 108 kilómmal (akkor az lehet elméletileg még 1000Nm is, ha belegondolok, akkor nem tettem, orosz cucc) ::) De még így is volt, hogy későbbi ellenőrzéskor 1-2 lazult, utána kellett húzni  :eek:

ON
Carinán egyébként a talpas gömbfejhez 127 Nm-t írnak, ha jól tévedek. Kerékcsavar itt is 103Nm, és eléggé el nem ítélhető módon 110-re szoktam néha  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.31 23:13:36 írta vd1234 »

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10480 Dátum: 2013.08.01 16:55:25 »
@Yautja, köszönöm a vàlaszodat.
Csak a pontositàs végett, mellékelem az àltalam belsö kormànyösszekötö gömbfejnek (csuklonak) nevezett alkatrészt, aminek hibàjàra gondolok.

Sajnos sok minden kering a népinyelven és szerelők is hívják több féle képen...de annak a hivatalos neve axiális csukló..
kb itt helyesen van minden:
http://www.lengokarbolt.hu/lengokarbolt/5-Alkatreszek-szerepe/1-Kopogo-hang
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10481 Dátum: 2013.08.01 18:07:15 »
Hali!

Valaki nem tudja pontosan E12-nél a motorháztetőn lévő hangszigetelést, hogy lehet eltávolitani úgy hogy ne nyírjam ki a bolhákat/patenteket amik tartják, mert próbálgattam de nagyon roncsolás határon jártam igy abbahagytam inkább--->Az lenne a lényeg hogy a kettő spriccelő talpat kitudjam venni, mondjuk azt se tudom hogy mi-merre :-) mert kőfelverődés ellen le akarnám fehér karbonnal húzni az egész gépháztetőt  :D

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10482 Dátum: 2013.08.01 18:12:50 »
Hali!

Valaki nem tudja pontosan E12-nél a motorháztetőn lévő hangszigetelést, hogy lehet eltávolitani úgy hogy ne nyírjam ki a bolhákat/patenteket amik tartják, mert próbálgattam de nagyon roncsolás határon jártam igy abbahagytam inkább--->Az lenne a lényeg hogy a kettő spriccelő talpat kitudjam venni, mondjuk azt se tudom hogy mi-merre :-) mert kőfelverődés ellen le akarnám fehér karbonnal húzni az egész gépháztetőt  :D

Szia!
Nem jönnek ki...eltörnek...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10483 Dátum: 2013.08.01 19:17:34 »
És magát a spriccnit a motorháztetőből kilehet húzni vagy azt a szigetelés alatt fogja valami?

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10484 Dátum: 2013.08.01 19:18:24 »
megnézem majd, fejből nem tudom :)
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.