sima csavarral pótold oszt csá.
húzd meg kézzel érzésre,ne kulccsal. a 142Nm letépne egy traktorkereket is,nemhogy egy olyan fityfax csavart.
Kicsit OFF:
Nem olyan sok egy 12-es csavarnak a 142 Nm, anyagfüggő. Hengerfejcsavarok is emlékezetből 10-12-esek lehetnek, atom módra meg kellett húzni, ennél tutira többre, de nem mértem, mert szögre kellett a végére.
MTZ hátsó kereket volt alkalmam levenni/visszatenni párszor (legalább 2 emberes), méteres csővel, 32-es dugókulccsal, 8db finommenetes kerékcsavar fogja, nem 142Nm-rel lazítottuk-húztuk, volt az többször annyi is, és nem téptük el egyszer sem - nyomatékkulcs sem volt, meg részletes leírás sem, de a cső végén rugóztam az akkor min. 108 kilómmal (akkor az lehet elméletileg még 1000Nm is, ha belegondolok, akkor nem tettem, orosz cucc)
De még így is volt, hogy későbbi ellenőrzéskor 1-2 lazult, utána kellett húzni
ON
Carinán egyébként a talpas gömbfejhez 127 Nm-t írnak, ha jól tévedek. Kerékcsavar itt is 103Nm, és eléggé el nem ítélhető módon 110-re szoktam néha