Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871257 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9840 Dátum: 2013.03.07 23:50:03 »
ISC az alapjárati motor neve.
Még a pillangószelep állás érzékelő kopására tudok gondolni...
De még a katalizátor vagy kipufogó dobra gondolok.
Valami mechanikus gond lehet, vagy kopás (pl a potméternél)
Máskülönben égne a sárga motorlámpa...

Fiúk, köszönöm, hogy megvédtek, de béke van  :flowers:
Én se tudhatok mindent és tévedhetek...
totya11 fórumtárs is tévedett, de abban nem, hogy toyota másképp oldotta meg a káros anyag kibocsátás  mérséklését (környezetvédelmi besorolás)
Ha a TS motorja nem lenne euro3-as, olcsóbb lenne behozni és tovább gyártották volna...de akkor ismertebb lenne...így meg tök jó alázó autó  :devil:

Légy pontosabb: IACV az alapjárati motor neve.
Az amit te  "pillangószelep állás érzékelő"-nek nevezel az TPS szenzornak hívják "magyarul". Throttle Position Sensor.
Csak a pontosság kedvéért. :)





« Utoljára szerkesztve: 2013.03.07 23:53:22 írta totya11 »

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9841 Dátum: 2013.03.08 09:08:34 »
Egyenetlen alapjárat (hibás alapjárat)
1. ISC szelep áramkör
2. Injektor
3. Gyújtótekercs (gyújtásmodullal) áramkör
4. Kompresszió
5. Tápszivattyú szabályozó áramkör
6. BATT tápfeszültség áramkör

Az alapjárati fordulatszám folyamatosan és jelentõs mértékben
eltér a célként kitûzött fordulatszámtól (2-utas észlelési logika).
• Szakadás vagy zárlat az ISC szelep áramkörében
• Az ISC szelep megragadt vagy zárt
• Szakadás vagy zárlat az A/C kapcsoló áramkörében
• Levegõ szívórendszer
• Motor ECU

Az alapjárati fordulatszámot egy forgó mágnesszelepes ISC
szelep szabályozza, amely a fojtószelepház alsó részén
helyezkedik el, és a pillangószelepet megkerülõ levegõ
mennyiségét tudja változtatni. A megkerülõ ágon át áramló
levegõ mennyiségének változtatásával képes a motor ECU
a fordulatszám változtatására.
A motor ECU az ISC szelepet csupán az emelt alapjárati
fordulatszám szabályozásra használja és visszacsatoló jelként
szolgál a célkitûzött alapjárati fordulatszám összehasonlítására.


Ez a szelep alapjárati állító része.

De én arra gondolok valahol falshot szív (vákuum csőn valami apró lyuk) vagy maga kipufogórendszernél van hiba...
Remélem már a toyota javító kézikönyvet már nem bírálod felül. Kösz.

legyen:
FOJTÓSZELEP HELYZETÉRZÉKELÕ ÁRAMKÖR ez a magyar neve. De nem mindegy?  :tt2:

Nem bántásból írom, de nem értelek...sejtésem szerint, te is autós szakmában tevékenykedsz...fórumtársunknak gondja van az autóval, amit nem bírtak megoldani...én csak segíteni szeretnék neki. Nincs szándékomban kötekedni. Pont ellenkezőleg. Inkább oldjuk meg közösen a problémát és ne generáljunk másikat  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.08 09:21:35 írta Yautja »
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9842 Dátum: 2013.03.08 10:23:01 »
Egyenetlen alapjárat (hibás alapjárat)
1. ISC szelep áramkör
2. Injektor
3. Gyújtótekercs (gyújtásmodullal) áramkör
4. Kompresszió
5. Tápszivattyú szabályozó áramkör
6. BATT tápfeszültség áramkör

Az alapjárati fordulatszám folyamatosan és jelentõs mértékben
eltér a célként kitûzött fordulatszámtól (2-utas észlelési logika).
• Szakadás vagy zárlat az ISC szelep áramkörében
• Az ISC szelep megragadt vagy zárt
• Szakadás vagy zárlat az A/C kapcsoló áramkörében
• Levegõ szívórendszer
• Motor ECU

Az alapjárati fordulatszámot egy forgó mágnesszelepes ISC
szelep szabályozza, amely a fojtószelepház alsó részén
helyezkedik el, és a pillangószelepet megkerülõ levegõ
mennyiségét tudja változtatni. A megkerülõ ágon át áramló
levegõ mennyiségének változtatásával képes a motor ECU
a fordulatszám változtatására.
A motor ECU az ISC szelepet csupán az emelt alapjárati
fordulatszám szabályozásra használja és visszacsatoló jelként
szolgál a célkitûzött alapjárati fordulatszám összehasonlítására.


Ez a szelep alapjárati állító része.

De én arra gondolok valahol falshot szív (vákuum csőn valami apró lyuk) vagy maga kipufogórendszernél van hiba...
Remélem már a toyota javító kézikönyvet már nem bírálod felül. Kösz.

legyen:
FOJTÓSZELEP HELYZETÉRZÉKELÕ ÁRAMKÖR ez a magyar neve. De nem mindegy?  :tt2:

Nem bántásból írom, de nem értelek...sejtésem szerint, te is autós szakmában tevékenykedsz...fórumtársunknak gondja van az autóval, amit nem bírtak megoldani...én csak segíteni szeretnék neki. Nincs szándékomban kötekedni. Pont ellenkezőleg. Inkább oldjuk meg közösen a problémát és ne generáljunk másikat  :flowers:

Ja-Ja!! Különben; " Totya mon'ta, lesz nagy ba'hé!!"  :devil: :) p.v.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9843 Dátum: 2013.03.08 10:26:52 »
Ja-Ja!! Különben; " Totya mon'ta, lesz nagy ba'hé!!"  :devil: :) p.v.
...miközben k. erzsébet kikorúval témázgattaka diványon...  :devil:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9844 Dátum: 2013.03.08 21:34:20 »
... De egy kis olvasmány az EGR-ről, az nem dízel kiváltság...pl. opel benzines saját benzines motorjaiban az összesben van...

Így van. Van néhány benzinesben.  :yes: Most lett szétszedve egy Lacetti 1.4 benzinese, abban is van. Kosszal együtt :)

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9845 Dátum: 2013.03.12 20:13:00 »
vasárnap megcsináltam ezt : http://www.seifert-1978.de/Bilder/Corolla/Leerlaufregler/Leerlaufregler-reinigung.html
aztán ecu reset.. utána mentem egy kört lehúzott ocv szeleppel és nem volt akkora... utána lehúztam azt a mágnesszelepet ami az aktív széntartályhoz van köze és véletlen úgy is hagytam ezután ecu reset :) utána megkergettem az autót h betanuljon az ecu (mágnesszelep lehúzva maradt véletlen jött is a hibakód de a torpanás megszűnt :) visszadugtam check engine pár km óta eltűnt és alig van érezhető torpanás és olyan mintha erő is visszatéregetne belé 2-3ezre fordulaton mint régen és így ujra élvezhető a városi vezetés...nem tudom mi oldotta meg mármint melyik szelep a másnes vagy az olajos mágnesszelep de eddig elég jó a gép :)
'03 Corolla E12 4zz-fe

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9846 Dátum: 2013.03.18 12:07:31 »
Sziasztok!

Az autó egy Corolla Versó, a probléma pedig, hogy nem villog a biztonsági led, amikor nincs benne az indítókulcs a nyílásban. Ennek van valahol biztosítéka, vagy esetleg a led adta volna meg magát?

Köszönöm!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9847 Dátum: 2013.03.18 12:17:30 »
az immobiliser visszajelzőjére gondolsz?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9848 Dátum: 2013.03.18 12:37:37 »
az immobiliser visszajelzőjére gondolsz?
Így van! A múltkor cseréltem elemeket a távirányítókban, de nem gondolom, hogy amiatt lenne... Van az autóban egy Cobra riasztó is, bár annak az immobiliserhez sok köze nincs tudomásom szerint.
Nézegettem itt az immo programozásáról mindenfélét, de az inkább akkor hatásos, ha jól olvastam, amikor új kulcsot kell felprogramozni, ill. nem alszik el az a led a "kulcs" behelyezésekor, ami nálam egyáltalán nem világít...
(Vagy ha pl. leveszem pár percre az akksiról az egyik sarut, megoldhatja a problémát?)

golya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9849 Dátum: 2013.03.18 21:32:59 »
Valaki használt már ilyen vagy ehhez hasonló fém motorvédő lemezt:
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/TOYOTA/AURIS/2009/1_6/BENZIN/karosszeria-lampak-bowdenek/alvaz-feneklemez-es-tartozekai/motorvedo-lemez/
Most ebbe a hirtelen hóna sikerült a gyári műanyagot kicsit leamortizálni, így kicsit elment a kedvem a gyári patentos megoldástól.
Holnap megyek szervízbe, de előre látom h aránytalanul magas árat fogok hallani a gyárira.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9850 Dátum: 2013.03.18 21:46:19 »
Bontottan szerintem párezer ft-ért kapsz. Nem hinném, hogy keresett alkatrész lenne.
A fémmel az a gáz, hogy nincs kiablakolva. Olajcserénél meg lehet bontani az egészet.

Ráadásul a gyári takaró aerodinamikusan tesztelt, kísérletezett, nem véletlenül.  :otlet:
Én, ha egy mód van rá, nem cserélném.  ::)

golya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9851 Dátum: 2013.03.19 09:10:44 »
Nahát gyári biztos nem lesz mert 50+fa. honnan szoktatok, illetve hol érdemes rákérdezni ilyen elemekre?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9852 Dátum: 2013.03.19 09:22:09 »
Valaki használt már ilyen vagy ehhez hasonló fém motorvédő lemezt:
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/TOYOTA/AURIS/2009/1_6/BENZIN/karosszeria-lampak-bowdenek/alvaz-feneklemez-es-tartozekai/motorvedo-lemez/
Most ebbe a hirtelen hóna sikerült a gyári műanyagot kicsit leamortizálni, így kicsit elment a kedvem a gyári patentos megoldástól.
Holnap megyek szervízbe, de előre látom h aránytalanul magas árat fogok hallani a gyárira.

Kérdezted már őket? www.seriff.hu
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9853 Dátum: 2013.03.19 09:27:46 »
Nahát gyári biztos nem lesz mert 50+fa. honnan szoktatok, illetve hol érdemes rákérdezni ilyen elemekre?
utángyártottat meg ne vegyél.... mert szinte 100% hogy el fog állni....nem lesz pontos

toyota bontokat kell felhivogatni, és gyárit bontottat keresni( dizel és benzines nem egyforma)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9854 Dátum: 2013.03.21 19:01:19 »
Sziasztok!

Hét végén a (z újra) zörgő szívósorom zörgését akarnám orvosolni. Kéredzném azokat, akik már túl vannak ezen (mármint a megcsavarozós megoldáson), hogy mekkora csavar kell bele, illetve hogy le kell-e hozzá szerelni a szívósort, vagy lehet-e a helyén orvosolni? Illetve további kérdésként az merült még fel bennem, hogy elő kell-e fúrni egy vékony szárral a csavarozás helyét, vagy csak neki kell ereszteni a csavarnyúzót?

Előre is köszönöm a segítséget!  :flowers: